Toukokuun toukat 2013 *Helmikuussa*

:D:D Mäkin luulin että se reilut partiolaiset on tosiaan jotain yrittäjäslangia jota ei joka tyyppi ymmärräkään! :D

Täälläkin poksutaan jo 29+0. Välillä kyllä kiristää mahaa tosissaan, mutta vielä kolme viikkoa töitä, sinnillä menee sinne asti. Viime viikolla lääkärissä kohdunsuulla ei ollut muutoksia vaikka on harkkasupparia tullut päivittäin. Onneksi!

nyt hakeen esikoista eskarista!

Bindi&Tara 29+0
 
Mäkin tykkäsin äitiyspakkauksessa juurikin siitä ihanasta siili-makuupussista! Ja paljonhan siellä oli ihania vaatteita, tosin yllättävän paljon ihan perus-valkoista, tuntuu että eikös se ole aika arka väri.. oli kyllä mukavaa, kun siinä oli tosiaan niitä pienempiäkin vaatteita =) Kaiken kaikkiaan tykkäsin kyllä pakkauksen sisällöstä paljon!:heart:

Mulla kans vatsatuntemuksia: vihlontaa, paineentuntua ja välillä semmosta jännää jomotusta - en kuitenkaan tarkoita potkuja:D. Puhuin näistä kaikista neuvolalääkärille, mutta eipä tuo ottanut kantaa.. Kuulemma vois olla hyvinkin harjoitussuppareita? Täytyy niitä nyt seurailla..

Alkaako muiden selät olla kovilla?
Mulla on ala- ja ristiselkäkipuja yleensä työpäivän jälkeen, ei tahdo enää kestää pitkään istumista eikä pitkään seisomista..:|Ja mulla kun on seisomatyö, niin yhtälö ei kaikkein herkullisin. Kiirepäivien jälkeen yöt menee pyöriessä, pätkäunta nukkuen. Vielä olis muutama viikko mammaloman alkuun..

Täällä kans tänään poksutaan 29+0! Jei =)


Amon&piskuinen 29+0
 
Selkäni on tohjona raskauden takia, samoin vasen lantio.
Olen äärirajoilla työni suhteen mutta selviän kyllä koska tiedän ettei kivut ole vaarallisia:)

Muuten saan ihme ihottuma atackkeja jopa keskellä yötä. Mitä ihmettä! Mokoma piina iskee joka raskaudessa. Sinne tänne tulee nokkosihottumaa.

Lisäksi kaikki muutkin raskaudessa mahdolliset vaarattomat oireet ovat käytössä. Jos katsoo oirelistaa niin minut voi profiloida sen mukaan :D
 
Cherrie Mulla on ollut kaikki kotona mitatut arvot sallittujen rajoissa, aika hyvinkin jopa, joten varmaan maanantaina kyselen neuvolantätiltä josko pääsisin uudelleen sokerirasitukseen, tai ainakin sen paastoarvon mittaukseen. Oon kuullut kauhutarinoita äideistä joilla on ollut sokerit koholla ja vauvaa kiikutettu heti syntymän jälkeen kaiken maailman kokeisiin : / Mä purasen jos mun vauva koitetaan viedä johonkin :kieh:

Onpa kiva juttu että äippäpakkauksessa on noita ihan pieniäkin vaatteita, mä olin ihan pulassa esikoisen kanssa kun en ollut tajunnut että se hukkuu niihin "pieniin" 56cm vaatteisiin, onneks saatiin vauvalahjaks aika paljon pieniä vaatteita :)

Mä oon nyt huomannut uuden raskausoireen, kun mulla on kiire päivä töissä ja joudun paljon nosteleen niin illalla kun hetkeks istahtaa vaikka sohvalle niin se ylöspääsy on aivan kamalaa liitoskipujen takia. Eli täytyis joko koko ajan tehdä jotain, tai sitten vaan olla paikallaan, koko ajan.

Hankkimatta meillä on vielä pinnasänky ja varmaan jonkinlainen sitteri. pienet ja siniset vaatteet odottaa kaappiin pääsyä, vaunut odottaa pesukonetta (tai ainakin ne kankaat =)), ja turvakaukalo on kaverilla vielä kun niillä on enemmän tilaa kun meillä. Muuta en varmaan hommaakkaan ainakaan vielä, muistaakseni vauva pärjää noilla hyvin :wave:

puputytölle piti sanoa että mä ainakin oon jo valmiiks hiukan ylipainoinen, joten ei olis tarvinnut vielä noinkaan paljon tulla.
Ja onnea niille joilta kilot karisee imettämällä, oon molempia imettänyt melkein vuoden ikään ja mulla se ei kyllä painoa pudottanut. Oon ollut pikkasen kateellinen mun kaverille jolta on aivan kaikki ikinä kerrytetyt kilot lähtenyt imettämällä. Joillain se toimii, mulla ei :headwall:

Armin 27 poks
 
Huomenta!
Tiuku: Muistaisin kans lukeneeni jostain, että uudelleensynnyttäjälle tuo hieman avonainen ulkosuu olisi normaalia. Ponnisteluja yms. on syytä välttää siksi, ettei sinne kohdistu enempää painetta ja ala avaamaan ennenaikojaan suuta. Itselläni vasta tiistaina tsekkaus, miltä tuolla alhaalla näyttää... Minusta ei nyt hirmuisesti ole apua :/
 
Tiuku: Ei ole syytä huoleen kun niin on sanottu:).

Muuten tuosta kohdunsuun avonaisuudesta> Se on siis joillakin auki. Ei kaikilla uudelleensynnyttäjillä. Minulla on tiukasti kiinni kuulemma. Kuitenkin kolmas raskauteni.
Mietin myös että jos kohdunsuu olisi ollut auki niin voisinko enää käydä uimassa. Mistä edes tiedän pysyykö se kiinni minullakaan....
 
Mulla oli eka raskaudessa kohdunsuu pari senttiä auki jo aikaisin, ja kun oli paljon supistuksia (kylläkin enimmäkseen kivuttomia), niin stressasin jatkuvasti. Esikoinen syntyi onneksi kuitenkin täysiaikaisena (40+6). Nyt tällä kertaa en jaksa enää niin stressata, onneksi on ollut mahdollisuuksia levätä riittävästi.

Selkä on pysynyt tosi hyvänä tilanteeseen nähden, ja olen siitä kyllä tosi kiitollinen. Mulla on muutenkin yliliikkuvat nivelet enkä todellakaan jumppaa tukirankaani tarpeeksi, joten tää on ihan ihme. Pientä särkyä vain ollut. Voi olla että tää lämmin ilmasto on siinä mielessä mulle hyvä, vaikka en siitä kauheasti nautikaan arjessa.

Olgamaria ja Nuppu 26 viikkoa tasan :)
 
Mulla kans esikoisesta alkoi aukeemaan rv 32 jälkeen muistaakseni ja suppareita tuli silloin tällöin. Tyttö syntyi 36+4. Mutta mun kaverilla kans sormelle auki rv 32 ja silleki sanottiin samaa että kun on toista kertaa pappia kyydissä niin ne paikat aukee aiemmin.
 
Ihanaa, kun alkaa aamut olla valoisia, ei tee niin tiukkaa herääminen :) Alkaa olla sellainen energinen keskiraskaus -olo, mitä olen odotellut.
Esikko on harrastusleirillä, kahden pienemmän kanssa käytiin eilen luistelemassa. Tänään meinasin houkutella heidät hiihtämään ja leipoa mustikkapiirakkaa, kunhan esikoinenkin kotiutuu herkuttelemaan :) Perjantaiyönä sain esikon villasukat valmiiksi, jesh! Edelliset olin neulonut melkein 10 vuotta sitten... Pitäisi tehdä vähän useammin, niin ei ehtisi unohtua, miten ne neulotaan.

Supistuksista ja lirahtelusta, mulla kans joskus kovan supistuksen kanssa on tullut. Valkovuotoa on ollut, vähän normaalia vetisempää vain. Eikös neuvoloissa (vai äitipolilla) ole testejä, millä pystyy tarkistamaan, tuleeko lapsivettä? Kannattaa varmaan kysyä sitä testiä JOM, jos jatkuu ja epäilyttää.

Selkäkivuista, mulla jumittaa nukkuessa, kun joutuu kyljellään olemaan. Normaalisti nukun vatsallani. Aamuisin herätessä särkee niin paljon, että on pakko nousta heti ylös. Asettuu kyllä sitten samantien. Mulla kyllä on selkä yhtä kipeä koko yön kyljellään nukkumisen jälkeen, vaikken olisi raskaana. Liittyy ilmeisesti mutkittelevaan selkärankaan. Alaselkä kipeytyy lähinnä lumitöissä, jos on painavaa lunta lykittävänä. Kevyt kerros pakkaslunta menee helposti, mutta isommat kuormat saa sen ihan jumiin. Mulla on kauratyyny, sen kanssa on mukava mennä nukkumaan, jos selkä jumittaa.

Kohdunsuusta, mulla edellisessä, eli kolmannessa raskaudessa oli lähtenyt avautumaan vasta viikolla 36. Sitä ennen tuli kymmenisen viikkoa kovia supistuksia. Viimeisellä lääkärikäynnillä oli 1cm auki ja pituutta muistaakseni 1,5cm, vähän pehmennyt. Syntyi 40+3 ja ensimmäiset 15 tuntia synnytyspolttoja ei saanut just mitään aikaan... :headwall: Muissa raskauksissa on ollut kiinteä vielä viimeisessäkin lääkärintarkastuksessa. Tokassa oli myös kiinni vielä viikolla 37 (syntyi 40+6), ekassa oli auennut 1cm viikolla 36, mutta syntyi vasta 42+0. Saahan nähdä mikä nyt on tilanne, kun on tullut muutama kipeä supistus päivittäin. Tiistaita odotellessa!

Cherrie_ 25+2
 
Huomenta.Viikonloppu taas mennyt ja arki alkoi,onneksi ensi viikko on koulusta lomaa:)
Tänne ei mitään ihmeempiä,muutamia harjoitussupistuksia tullut,vetää niin pinkeäksi,että saa hetkeksi pysähtyä.Vauva tuntuu pyörivän aikalailla ympäriinsä kohdussa,selkeästi on enemmän liikkeellä iltasella:heart:

Lapsilla on jotain flunssaa,keskimmäisellä kauhee räkätauti ja pienimmälle nousi eilen kuume.

Yöt menee levottomasti nukkuen,viime yönäkin näin,että synnytin ennenaikaisesti: /Jotenkin nuo pelot tulee varmaan sitten uniin,välillä pelottaa,jos lapsi ei olekaan terve:ashamed:

Kohdun suun avautumisesta:
Nyt siis neljättä odotellaan,saa nähdä onko mitään kohdun suulla tapahtunut,kun lääkäri tutkii 11.3,mutta toisessa ja kolmannessa raskaudessa ei ennen 35 rv viikkoa ollut tapahtunut yhtään mitään:|Ei minulla kyllä koskaan olekaan ollut kipeitä supistuksia,kun vasta lähellä synnytystä.

petronella ja toukotoukka 25+5:heart:
 
Huomenta!

Viime viikolla jumautin selkäni pahasti, mutta onneks se alkaa olla jo parempi niin pääsee taas tänäänkin yövuoroon. Muu porukka siis nyt hiihtolomalla, mutta onneks ens viikonlopuksi lähetään kylpyläreissuun =) Pääsee itekin minilomalle :heart:

Koirien kanssa aamulenkki tehty ja tällä kertaa ilman supistuksia, jee! Mulla niitä on aika tiuhaan tullut ja välillä kipeitäkin, lääkäri tsekkaa tilannetta sit ens viikolla.

Vave ilmottelee itsestään oikein hyvin, potkii ja myllertää niin mahottomasti. Mitä lie puuhaa, kun välillä maha menee ihan hassun muotoseks ja vave selkeesti menee ihan myttyyn pelkästään toiselle puolelle :D Liikkeet näkyy siis oikein hyvin mahan päältä :xmas:

Mutta joo, nyt jos malttais aamupalaa syödä ja sit sais lähteä anopin kanssa Ikeaan =) Hyvää alkanutta viikkoa teille kaikille :wave:

KeepGoing ja vave 26+3
 
L.A siirtynyt 4.6., mutta saa sitten nähdä, milloin vaavi päättää tulla. Minulla kun on yleensä syntyneet aiemmin.

Tytölle ja pojalle nimet valmiina. Uä sanoi että näyttäisi tytöltä, mutta eihän ne koskaan 100 % eli jäädään odottelemaan :) Hyvää helmikuun jatkoa kaikille odottajille.
 
Meillä on vaunut! Oon ihan fiiliksissä, pakko rullailla niitä joka kerta niiden ohi kävellessä. Huutonetistä bongattiin, mies kävi ne viikonloppuna hakemassa. Vaikea vielä kuvitella itseäni vaunuja lykkimässä, mutta kai siihen pian tottuu. Väri on hieno tummanruskea, ja edelliset omistajat ovat pitäneet kuin kukkaa kämmenellään. Koko vaunukoppa lähtee kätevästi irti, joten pyromaaneilla ei ole pahemmin poltettavaa.

Äitini (=himohamstraaja) oli viikonloppuna kaivellut varastoa ja löytänyt mm. oman äitiyspakkauksensa kissahuovan vuodelta 1953, sekä jo edesmenneen mummuni kutomia nuttuja ja myssyjä samalta vuodelta, ne matkaavat kaikki meille käyttöön. Myös vino pino pikkupyyhkeitä, keittiöpyyhkeitä ja neulevilttejä ym. odottaa autokyytiä meille, eiköhän nekin ihan tarpeeseen tule. Vaikka hamstraajageenejä vastaan taistelu aina välillä itseänikin rasittaa, niin onhan tuossa säästämisessä puolensakin, täytyy myöntää.

Hyvää viikon alkua, naiset!
 
Mulla tehtiin tänään sisätutkimus ja mitään muutoksia edelliseen ei ollut tullut, viikkoja nyt 30+5 :)

Meillä oli tänään siis taas kasvukontrolliultra ja päivän painoarvioksi saatiin 1695 grammaa eli tasan keskikäyrällä mennään edelleen <3 Insuliineja en saanut vieläkään, mutta jonninverran poruja tuli herkuttelusta eli ne kun jätän pois, niin hyvissä mennään. Käytiin siis viime viikolla pitkän päivän jälkeen pizzalla ja sehän näky heti arvoissa. Tiistain laskiaispulla teki kanssa tehtävänsä :D ja ai että kun olikin nannaa! No, onneksi ei ole kuin 2 kk ja rapiat päälle laskettuun aikaan eikä noita kilojakaan nyt ihan älyttömästi oo tullu :) Ehkä mä selviän.

Viimestä kuukautta viedään töiden suhteen! :cool:

Ei muuten taaskaan suostunut pieni vilauttamaan sukukalleuksiaan. Tasan yksi lääkäri on saanut meille sukupuolilupauksen annettua ja ultrassa ollaan käyty kuitenkin useampaan otteeseen. Hyvin siveellinen lapsi siis :LOL: Tällä hetkellä luotetaan tuohon saatuun poikalupaukseen, vaikkei siihen sen enempää vahvistuksia olla saatukaan ja RT:ssä makoiltiin edelleen :) Voi kun pysyiskin siellä loppuun asti!

Meinaako täällä kukaan ryhtyä istukkaverenluovuttajaksi? Itse ajattelin, jos pärjätään ilman insuliineja loppuun asti. Inskoilla kun ei saa luovuttaa verta. Ei paljon helpompaa tapaa ole auttaa, kun ei isketä neuloja itseen eikä vauvaan :)

Jos joku ei tiedä, mistä on kyse, niin täältä lisää: Klik!

Terkuin, Simppu ja pötkis 30+5
 
Mulla iski viime keskiviikkona ihan yhtäkkiä kamala väsymys.
Siitä saakka oon mennyt ihan sumussa. Eilen sit pääsin jopa sängystä ylös ja lähdin kävelemään koirien kans. Kävelin viitisen kilsaa ja supistukset oli kivuliaita, yleensähän ne on ollu vaan sitä kovettelua. Niitä tuli 2-10 min välein ja sama meno jatkui kuutisen tuntia. Viimenen tais tulla kahdelta yöllä. Tänään kävin lääkärissä, ei ollut onneks paikat auennut supisteluista, joskin vähän pehmenneet. Saikkua sain tän ja huomisen! Miten hitossa mä edes jaksan mennä töihin tällaisella ololla?!

Noh, rauhallinen kävely tuntus olevan pannassa. Pitänee ostaa koirille juoksumatto...

-Uutukainen
28+3 muuten kasassa nyt.
 
Mullakin on yöuni ollut levotonta viime aikoina. Viime yönä heräsin... en edes tiedä kuinka monta kertaa. Naapurin koira sai jossain vaiheessa yötä haukkuhepulin, kiva sitä kuunnella, kun muutenkin oli nukkuminen mitä oli. Raskausjutuista en ole vähään aikaan nähnyt unia.

No kylläpä Uutukainen sait huiman sairasloman : / Aika paljon tuntuisi vaihtelevan käytännöt, paljonko saikkua annetaan raskausajan "vaivoihin". Itse en esikkoa odottaessa tarvinnut sairaslomaa onneksi ollenkaan. Sen jälkeen olen ollut kotiäitinä, joten ei ole kokemuksia, miten täällä päin. Sanoiko lääkäri sitten mitään kummempaa, kun on supistukset pehmittäneet paikkoja? Siis että pitääkö ottaa rauhallisemmin tms.

Mulla oli tänään vaihteeksi vaivaton kävelylenkki, ihanaa! Ei supistuksia, ei kipuja, ei paineen tunnetta :) Kävelin suht reipasta vauhtia vaunujen kanssa, alkumatkan vedin tyttöä pulkassa kerhoon. Sen jälkeen on ollut koko päivän tosi hyvä fiilis. Voi kun jatkuisikin nyt näin, liikkuminen on mulle sellainen henkireikä.

Huomenna näkee pikkuisen ultrassa :heart:

Cherrie_ 25+3
 
Levottomia unia on ollut täälläkin, aina välillä herätessä ihmettelee että mitä ihmettä. Oon aina nähnyt paljon unia, mutta nyt niitä näkyy vielä enemmän :)

Kävin tänään neuvolassa näyttämässä sokereiden tuloksia, neuvolantäti oli myös sitä mieltä että mulla ei oo mitään vikaa sokereissa ja voin lopettaa mittailun :D. Kun pyysin siltä lähetettä labraan että saadaan oikea paastoarvo papereihin, niin hän oli sitä mieltä että olen omituinen, kukaan ei kuulemma koskaan halua uudelleen siihen jos ei pakko oo :)
Nyt on hyvä mieli kun voi lakata itsensä kiusaamisen, ihan vilpittömästi inhosin jokaista kertaa kun mun oli pakko tökkiä itseäni.

Armin 27+3
 
Cherrie_; no eipä se oikein, sanoi vaan että lyhentäisin kävelyitä ja kokeilisin josko sillä rauhottuisi. Ja tappoväsymykseen ei ottanut mitään kantaa. Tää oli siis työterveyslääkäri. Neuvolalääkärille tuskin edes pääsen tällaisilla vaivoilla vielä!

Ja tilannettahan ei auta yhtäänpaniikkihäiriölääkkeen lopettaminen, serotoniinitaso kun alkaa pikkuhiljaa palautua sille normitasolleen (joka mulla on liian alhainen) joten myös sen tuomat oireet alkaa ilmeisesti nostella päätään stressin vaikutuksesta :headwall:
 
Jännä lukea noista supisteluista, kun itsellä ei ole vielä mitään kokemusta niistä. No, ei tarvitsisi varmasti ihan vielä ollakaan, että olen ihan tyytyväinen.

Muutenkin olo on ollut ihan mainio eikä ole ollut mitään kipuja. Viime viikko oli tosin sen verran raskas työreissuviikko, että vähän mietin, että oliko järkeä. Yhteensä viisi lentoa plus taksimatkoja, kassien raahamista ja aivan liian lyhyitä yöunia jne... Nyt onkin sitten ollut vähän sellaista jännää tunnetta "tuolla jossain sisällä", ehkä kohdunsuulla. Ei tosin kipua, mutta välillä vaan tuntuu jotain. No, toivottavasti ei mitään ongelmaa. Tällä viikolla aion panostaa enemmän lepoon...

Onko muilla aktiivisia tapauksia? Tuo oma mahan asukas tuntuu olevan liikkeessä lähes koko ajan. En ole huomannut liikkeissä mitään rytmiä, mutta tuntuu, että on enemmän liikkeessä kuin paikallaan. Kuvittelin pitkään, että vauva nukkuu yöt, mutta taitaa heilua silloinkin. Viime yönä oli potkinut taas miestä persuksille/selkään, me kun nukutaan paljon lusikassa niin päin. Jotenkin tosi herttaista! Onneksi mä en noihin potkuihin herää, muuten saisinkin varmaan valvoa vaikka kuinka.

Lähipiirin kokemusten mukaan tämä maha-aktiivisuus ennakoisi aktiivista lasta. Saas nähdä millainen energiapakkaus sieltä tulee! :)

Hankintoja on tehty vaatteiden osalta, mutta pian olisi tarkoitus alkaa ostaa kaikkia tarvikkeitakin. Todella vähän on muuten sukupuolineutraaleja vaatteita edes koossa 50 cm. Lähes kaikki meidän vaatteet taitaa olla poikien vaatteita, niistä kun löytyy enemmän sellaisia omaan silmään neutraaleja. Ei olla ostettu kuin 50cm ja 56cm -kokoja, kun tekee mieli varmaan sitten ostaa vaatteita lisää, kun tietää kumpi on kyseessä.

Huomenna olisi sokerirasitus, enkä löydä mistään mitään ohjetta, että pitääkö sinne mahdollisesti mennä syömättä. Siellä tosin juodaan ihan kaupassa myytävää energiajuomaa, joten taitaa muutenkin olla vähän erilainen testi kuin Suomessa. Tulos jännittää aika paljon. Mulla kun on PCOS ja on kyllä tullut aika paljon herkuteltua. Kiloja on kertynyt niin ikään hurjasti!

Sori, tulipas pitkä teksti...

Inkeri rv 26+6
 
Simppu kyseli muita istukkaverenluovuttajia, mä meinasin luovuttaa ja annoinkin sairaalaan siitä tiedon jo.

Ja toinen juttu, mikä tässä yöllä tuli mieleen, on maidon tihkuminen! Kahdesta aiemmasta raskaudesta mulla on alkanu tulee maitoa jo ennen puoliväliä ja nyt tän raskauden aikana oon ihmetelly, kun ei tulekaan. No, nyt on pari päivää tihkunu mutta vaan toisesta tissistä :D

Painon nousu on ällöttävää, en tykkää yhtään! Oon normaalioloissa suht hoikka ja raskaus paisuttaa mut ihan hirveeks mammutiks :x Tai olo ainakin on sellanen... Mikään vaate ei oikein tunnu eikä näytä hyvältä ja vaaka näyttää kans jotain ihan omiaan :stick:

Joo-o, kai se ois lähettävä tekemään töitä. Ekaks haen kyllä vesipulloon täydennystä...

KeepGoing ja vave 26+4
 
MItenhän sitä pääsis taas kunnolla alkuun päivän töissä...kotitoimistossa työskennellessä on vaan niin helppo aina poiketa suunnitelmista. Ja nettiäkään ei voi sulkea kun sitä tarvisi myös käyttää...

Eilen oli vapaa, ja esikoisen ollessa tarhassa itse asiassa sitten vain lepäsin, kun supisteli ja samalla jomotti selkää ja mahaa. Viikonloppu oli tosi kiireinen, joten lepo tuli selvästi tarpeeseen. Ei tarvis vielä tulla enempää supistuksia. Perjantaina lääkäri jossa tarkistetaan istukan paikka ultralla, joten samalla näkee varmaan kohdunsuun tilanteen. Nyt on taas niin kuumat ilmat, että liikaa kävelyä tulee vältettyä luonnostaan...ja ilmastoituihin ostareihin ei vaan muuten jaksa lähteä esikoisen kanssa pyörimään.

Yöt on mullakin menneet aika levottomiksi, unia näkee paljon, vaikkakaan ei vielä vauvaan liittyviä. Mut esim. kaikki hiukankin päivän aikana stressanneet työasiat pyörii vielä yöllä päässä... Esikoisen odotusajalta muistan vielä elävästi kaikenlaisia vauvaunia, jotka yleensä liittyivät siihen että unohdan antaa vauvalle ruokaa ja vasta illalla muistan tarkistaa mikä on tilanne :p Yhdessä unessa muistan vauvan purreen minua--tais olla pientä jännitystä äidiksi tulemisen haasteista...Ihmisen mieli on mielenkiintoinen.

Mukavaa päivää kaikille,

Olgamaria ja Nuppu 26+3
 
Olgamaria: Ihan samaa mietin töiden suhteen, vaikkei mulla ole edes mahdollisuutta tehdä etänä. Mielessä pyörii sata muuta asiaa (mm. ruoka <3) :D ja ihan vääriä sivuja on auki koneella töiden tekemiseen..

Tänään laitoin hakuun paikkani äitiyslomansijaisuudesta. Käsittämättömän utopistinen fiilis. Äitiyslomansijaisuus ja mulle? Ja ite ku vielä laitoin hakuun, ni vielä hämmentävämpää.

Inkeri: Mullakaan ei oo tietoa supistuksista vielä, mutta eikös se oo vaan hyvä. Ei ainakaan alakerta kypsy liian aikasin hommeloihin :)

Terkuin, Simppu ja pötkis 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Olgamaria
Kiva, ettei sulla ollutkaan sokereissa mitään, Armin :)

Masukin aktiivisuudesta, mulla oli eka vauva ihan mahdoton duracell-pupu :D Tuntui, ettei hän ollut yhtä hetkeä paikallaan, liikelaskentakaavake täyttyi nopeasti. Neuvolassa siis ensiodottajien piti pitää kirjaa... olikohan pari viikkoa tms, ja mulla loppui siitä lapusta tila kesken heti alkuunsa. Vauvana oli ärhäkkä, masuvaivatkin teki osansa, mutta esim. kapalointiyritykset, vauvahieronta ja kaikki muu sellainen sai aikaan raivokkaan huudon. Edelleen on aika vauhdikas ja temperamenttinen kaveri :) Kukaan meidän lapsista ei ole hiljainen, mutta esikoisella on ihan omat kuvionsa. Tämä masukki nukkuu päivällä välillä pitkiäkin toveja, liikkeitä ei tunnu, vaikka miten kuulostelisi. En ole alkanut hereille tökkiä, kun on illasta ja alkuyöstä niin vilkas kuitenkin.

Neuvolalääkäristä kuulumisia:

RR 129/69
Hb 111 (edellisellä kerralla 127) ja sen myötä Retaferin aloitus
SF-mitta 24, arvioi, että syntymäpaino on yli 3500
painoa oli tullut 156g/ viikko
pissa puhdas ja vauveli poikittain ultrassa
kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni

Painoarvio ei yllättänyt, meidän vauvat kasvaa kovasti ja varmaan geenitkin tekee osansa... Mies on ollut yli 4kg ja 53cm, minä 4950g ja 53cm. Istukka ei ollut siirtynyt. Tai oli vähän enemmän sivulla, kuin ennen, mutta edelleen kohdunsuun päällä. Ylöspäin liikkumista ei ollut tapahtunut. Kontrolli onkin sitten vasta maaliskuun lopulla, eikä viikolla 28, niinkuin alunperin piti olla. Lääkäri sanoi, että turha sitä on joka toinen viikko kurkkia. Supistuksista sain ohjeistuksen, että kun on jo neljäs raskaus, niin pitää ottaa vakavasti. Rauhoittua istumaan jos supistaa, ja jos istuessa supistaa, niin sitten lepoon.

Cherrie_ 25+4
 

Yhteistyössä