Kiva, ettei sulla ollutkaan sokereissa mitään,
Armin
Masukin aktiivisuudesta, mulla oli eka vauva ihan mahdoton duracell-pupu
Tuntui, ettei hän ollut yhtä hetkeä paikallaan, liikelaskentakaavake täyttyi nopeasti. Neuvolassa siis ensiodottajien piti pitää kirjaa... olikohan pari viikkoa tms, ja mulla loppui siitä lapusta tila kesken heti alkuunsa. Vauvana oli ärhäkkä, masuvaivatkin teki osansa, mutta esim. kapalointiyritykset, vauvahieronta ja kaikki muu sellainen sai aikaan raivokkaan huudon. Edelleen on aika vauhdikas ja temperamenttinen kaveri
Kukaan meidän lapsista ei ole hiljainen, mutta esikoisella on ihan omat kuvionsa. Tämä masukki nukkuu päivällä välillä pitkiäkin toveja, liikkeitä ei tunnu, vaikka miten kuulostelisi. En ole alkanut hereille tökkiä, kun on illasta ja alkuyöstä niin vilkas kuitenkin.
Neuvolalääkäristä kuulumisia:
RR 129/69
Hb 111 (edellisellä kerralla 127) ja sen myötä Retaferin aloitus
SF-mitta 24, arvioi, että syntymäpaino on yli 3500
painoa oli tullut 156g/ viikko
pissa puhdas ja vauveli poikittain ultrassa
kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni
Painoarvio ei yllättänyt, meidän vauvat kasvaa kovasti ja varmaan geenitkin tekee osansa... Mies on ollut yli 4kg ja 53cm, minä 4950g ja 53cm.
Istukka ei ollut siirtynyt. Tai oli vähän enemmän sivulla, kuin ennen, mutta edelleen kohdunsuun päällä. Ylöspäin liikkumista ei ollut tapahtunut. Kontrolli onkin sitten vasta maaliskuun lopulla, eikä viikolla 28, niinkuin alunperin piti olla. Lääkäri sanoi, että turha sitä on joka toinen viikko kurkkia.
Supistuksista sain ohjeistuksen, että kun on jo neljäs raskaus, niin pitää ottaa vakavasti. Rauhoittua istumaan jos supistaa, ja jos istuessa supistaa, niin sitten lepoon.
Cherrie_ 25+4