TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~

Meidän misu on tänää tasan 3 kk! :) jejee. Neuvolassakin käytiin ja hyvin kasvaa täysimetyksellä. Painoa 5575 g ja pituutta 58.8 cm. Saatiin rotarokotteen toinen annos ja se ensimmäinen yhdistelmärokote (siiis missä on jäykkäkouristus ja tuhkarokko ja hinkuyskä ym.) Onneksi oli isi mukana neuvolassa, meinaan mä en pystynyt katsomaan sitä rokotusta, saati sitten pitämää muksua paikoillaan. Ja sitten kun alkoi itku niin oli kamalaa kun toiseen sattui. :( Ja nyt illasta onkin ollut vähän enemmän kitinää ja selvästi aristaa tuota pistoskohtaa.

Ootteko osallistunut siihen pneumokokki rokotustutkimukseen? Meillä osallistutaan, on vaan inhottavaa kun tulee niitä ylimääräisiä pistoksia. Mutta siskon pojallakin ollut esimerkiksi sairaalahoitoa vaatinut keuhkokuume, joka oli juuri tuon pneumokokkibakteerin aiheuttama, niin ehkä nuo muutamat pistokset ovat pienempi paha.

Täällä ei menkkoja vielä kuulu, enkä kyllä alotakaan mitään ehkäsyjuttuja kun meille saisi kyllä toinenkin murunen piakkoin tulla!
:D

VOihan pylly tätä kuumuutta! Syksystä ja vesisateista haaveillen...

Muumimamma ja misu 3 kk
 
Pneumokokkitutkimukseen osallistuttiin jo esikon kanssa, ja siitä ei tiedetä oliko se sitä pneumoo vai hepatiitti a-rokotetta kun vasta ens vuonna (2011). Tää toinen kun synty vasta kesäkuunpuolella niin saadaan tuo varsinainen pneumokokki normaalissa rokoteohjelmassa - sanoinkin että pidän jalat ristissä kesäkuunalkuun jotta se saatais :kieh:

Tyttö hymyilee paljon, lähes kokoajan ja tietyille asioille (pari lelua) hihittelee mutta kunnon naurua ei oo ku tullu vasta unessa...
Huomenna olis neuvola ja saadaan myös eka rota - ihanaa kun nyt siitä ei tarvii enään maksaa huimia summia jos sen haluaa - saas nähdä miten maha reagoi, etenkin nyt kun vasta saatiin mahatauti päätökseen (koko porukan kiertäny ripulitauti iski myös pienimpään :'( )

Mulla oli eilen se jälkitarkastuskontrolli siitä kohtutulehduksesta, 10pv söin antibiootteja ja se vuoto kyllä loppui, mutta mahan aristus on pahentunu ja kramppaaminen alkanu - nyt odottelen aikaa keskussairaalaan jatkotutkimuksiin.
Sain myös reseptin Cerazette pillereihin joita pitäis pari kk käyttää että nähdään sopivuus voiko kapseleita käteen laittaa, haluisin kyllä jo alkaa sitä pientä kolmosta yrittämään parin vuoden sisällä mutta mies ei anna myöten ajatukselle - hänen lapset on kuulemma tässä.

Hyäkkäysvaunu ja Tykinkuula 1kk+3vko
 
tirpunen voimia väsymyksen kanssa! :hug:

muumimamma en oo vettä juottanu, mut pahimmilla helteillä kyllä käyny mielessä.

ALM Kyllähän tuossa vielä pieni säkki on, vaikka paino on jo muuten entisillä lukemilla :/ Ehkä se joku kaunis päivä vielä haalistuu pois :whistle: :D

Riikka ilmeisesti aika yksilöllistä, ku meillä on höpötelly jo kuukauden päivät sellasta "gäägäää" tarinaa ja nauranukkin saman verran.

muumimamma täällä osallistutaan siihen pneumokokki-juttuun :D

Täällä kans vihdoin ja viimein jälkitarkastus tehty, samalla oli Mean lääkäri ja saatiin se rota-rokote. SAas nähä aiheuttaako se meille itkuisuutta.Tyttö nieli rokotteen hienosti ilman suurempia ongelmia. En yhtään muista paljonko tyttö oli kasvanu viime käynnistä, mut pituutta oli tullu paremmin ku painoa :)

Onko täällä muilla vauvoja, jotka itkee oikein vähän? pisti vain korvaan, ku lääkäri sano, että oppikirjojen perusteella "normaali" vauva itkee väh. 2h päivässä. Mietin vain, että meillä ei kyllä itketä lähellekkään noin paljoa vuorokaudessa, hyvä kun saadaan kolmessa päivässä kahtaa tuntia ja nyt kuvittelen ettei tää meidän tyllerö oo normaali. Kaikesta sitä pitääkin huolestua :ashamed: Huoh...!

Alisa & Mea kohta 2kk :heart:
 
Alisa :hug: ihan varmasti teiän pikkanen on normaali! Ei meilläkään itketä juuri koskaan noin "paljoa" ku mitä oppikirjat sanoovat. Täällä kans 2 tuntia 2-3 päivässä tyyliin. Teillä on vaa tyytyväinen tytteli :heart: Äiteen mukaan minäkin olin samanlainen vauvelina ku meiän neiti, peruspositiivinen ja aurinkoinen tytteli joka ei turhia itkeskelly :)

muumimamma ei osallistuta siihen. Ostettiin omakustanteisesti se pneumokokkirokote.
vedestä, olen juottanu ihan huoletta vettä. Korvikemaitoa menee 800-1100ml päivässä + vettä 100-250ml päivästä riippuen. Helteillä on menny noita maksimimääriä ja hyvin porskuttaa tytteli :)

Menkat alko viime keskiviikkona, ja jatkuu edelleen. tosin hiipumassa on.
Ehkäisystä, mä sain sen e-pillerireseptin kouraan. Mutta päätettiin isännän kanssa että en alota niitä ja annetaan pikkukakkoselle lupa tulla jos on tullakseen :) :heart:

Neiti hymyilee ahkerasti, tulee äitiinsä peruspositiivari :) Naurua on tullu jo unissaan ja aivan mahottoman ihanan kuulosta :heart: Odottelen myös kovasti sitä ekaa kunnon naurua! Höpötys lisääntyy päiväpäivältä :)

Tänään sitten neiti pienellä karhunraivolla vattalteen ollessaan nosti päätään kunnolla pariks sekunniks, siitä se pian siis lähtee :p
Kova kiire olis etiäpäin neidillä, potkii jaloillaan nii kovasti. Täällä siis silmät kasvanu mulle selkäänkin :kieh: Leikkimatolle uskaltaa jättää vessareissuks ku ei voi siitä pudota, mutta on kyllä sillä välin itsensä lattialle saanu matolta :D Ja siis selälteen kun oleskelee matolla, niin siitä ittensä saa potkittua etiäpäin ja sivuille B)
Leluihin hamuaa, ja joskus joku tarttuu nyrkin sissää, josta neiti on sit tooosi iloinen ja yrittää sitä suuhun saada maisteltavaks.

Mutta nyt loppu iltapäikkärit, suihkuun neidin kans viilentyy, josta yöunille :wave:

Miikulainen ja Tirppa 2kk 2vko ja 2pvä :heart:
 
Alisa ei meilläkään itketä juuri ollenkaan, oikeastaan kun nälkä yllättää niin sitten. No nyt on hellettä ja hampaita hieman kitissyt, mutta ei siis huutamalla huuda, rauhoittuu yleensä heti kun hyssyttää sylissä. Ja tuo nälkäitkukin harvoin tulee, mä yleensä jo käninästä nostan rinnalle. Että eiköhän se ihan normaalia ole, se vähäitkuisuuskin :D

Pakko hehkuttaa, viime yönä tyttö nukkui 7h ennen syöntiä <3 eli 22.15 yöpuulle ja 05.20 vasta söi :eek: kahdeksan maissa heräiltiin. Ihanaa! VAikka viime yö oli TOSI kuuma, pelkäsin että heräilee koko ajan. Mutta oli ilmeisen poikki kun päivän valvoskellut kuumuudessa. Tänään onkin jo pakko lähteä evakkoon äitille ilmalämpöpumpun ääreen B)
 
Neuvolassa käyty ja uudet mitat oli nyt 7vko ikäsenä 5585g/58,5cm (5vko: 5155g/56,3cm)
Ja kaik oli niinko pitääkin... :heart:
Eka rota saatiin ja sen lähes kokonaan oksensi jo paikan päällä pois, mutta nlatäti ei ollu siitä moksiskaan kunhan edes jotain meni mahaan asti. Tiesin kyllä että niin käy koska jopa d-vitamiinit ja cuplatonit yleensä oksentaa - herkkä kurkku kenties :eek:
 
Alisa ja ALM, ei meilläkään itketä tai huudeta suoraa huutoa oikeastaan koskaan. =) Varsin tyytyväinen ja rauhallinen meidän Sanni yleisesti ottaen on muutenkin. Joskus nälkäkitinä ehtii voimistua huutoitkuksi jos ei heti tissi ole hollilla, etenkin unilta herätessä jos on kova nälkä :D Ja samoin itsekin yleensä yöllä herään siihen ähinään ja nostan samantein rinnalle, ettei ehdi huuto alkaakaan. Eli veikkaisin, että meilläkin se 2h tulee täyteen yhteensä ehkä 2-3 päivässä... riippuu minkälaisesta "itkusta" huudoksi laskee...

ALM hienoa, onnittelut 7h unista! :) Saitko itse nukuttua myös sen ajan, vai heräilitkö välillä? Varmasti tuntuu itsestä hyvältä, tiedän tunteen. Meilläkin sillon alkuhelteillä kun kämpässä oli kuuma, niin tyttö nukkui viikon ajan niin, että eka pätkä oli jokapäivä 6-7h. Varmasti se päivän helteessä pelkkä oleskelu ja touhuaminen väsyttää sen verran pientäkin... Itse sen ekan 6h jälkeen olin jopa säikähtänyt ja helpottunut yhtäaikaa kun ei ollut sellaiseen tottunut! Nyt kun saatiin pumppu viilentämään, eka pätkä on jämähtäny 5 tuntiin.

Muumimamma88, itse en vielä tiedä, osallistutaanko siihen tutkimukseen, en ole ehtinyt perehtyä koko kirjeen sisältöön :ashamed:

Onko muilla vauvojen päiväunirytmit muuttuneet nyt (2-3kk iässä) kun alkaa oppia paljon kaikkea uutta? Meillä ainakin tuntuu että Sanni ei millään malttais aina käydä niille päikkäreille kun on niin paljon katseltavaa ja tutkittavaa, huomaa kaikkea uutta jne. Pitää ihan välillä ottaa ja nukuttaa tyttö sitä tehden :) ...kun silmäympärykset alkaa vähän punottaa ja hieroo silmiään jotka alkaa jo lupsahdellakin... mut ei vaan tyttö meinaa antaa unelle periksi!
 
Meillä on opittu tälläviikolla kääntymään vatsalleen. Ja menohalut ois kovat, välillä jopa hetkeksi työntää käsivarsia suoraksi, niin että rinta irtoo maasta ja potkii potkii, niin että jo joitakin senttejä pääsee eteenpäin ja ähkiessään liikkuu sivuttainkin.
Kädet on kuitenkin vielä aika paljon nyrkissä ja varsinkin nyt kun oppi työn kääntymisen, niin tuntuu, ettei ole kiinnostusta heilutella puuhamatolla leluja selällään. Tarttuu kyllä harsoihin, omiin vaatteisiinsa ja sen tyyppisiin ohkasiin leluihin. Jokos teillä muilla nyrkit on lähes koko ajan auki? Meidän tyttö täyttää ens viikolla 3 kk.

Alisa: Meilläkin itketään hyvin vähän. Välillä on käynyt mielessä, että onko liian tyytyväinen olotilaansa. Osaa kyllä itkeä kovastikin, kun nälkä tulee ja sitten hänellä on sellainen muuten vain pahan mielen ja yliväsymyksen itku, jolloin ilme ensin muuttuu niiiin surkeaksi ja sitten semmosta pikku itkua, ja sitten on vielä puuhamatolla ollessa turhautumisitku, kun esim. ei pääse eteenpäin. Mutta ei ole vielä koskaan itkenyt putkeen noin 5 minuuttia pitempään.
 
Meillä oli maanantaina Niksun 2kk neuvola, painoa 6745g ja pituutta 61,8cm. Iso mies jo :heart:
Niksulla on jo unirytmi aika hyvä, nukkuu päikkärit suurin piirtein samoihin aikoihin joka päivä, iltaisin nukahtaa n. 21.30 ja yöllä herää syömään siinä neljän viiden aikoihin.
 
emv
Äitiliini1978: Meijän Sade kääntyi just tänään kans ekaa kertaa mut suunta oli vatsalta selälleen :wave: Kovasti on yrittäny jo jonkin aikaa molempiin suuntiin, oli vähän hämmentyneen näköinen kun onnistui :LOL: Neitokainen on 3kk 3vkoa ja nyrkit on puristettuna kiinni oikeastaan ainoastaan tosi väsyneenä ja jos syö oikein nälkäisenä ahnaasti, muuten on pääasiassa auki. Sade myös "hiplaa" omia sormiaan tosi paljon, kädet ja sormet löytyneet kunnolla :D

Anin: Onpa hyvänkokoinen poika! :heart: Hyäkkäysvaunun pieni kans kahdessa viikossa kasvanut kovasti!

Itkut: Sade ei itke pitkiä pätkiä oikein ollenkaan, mut väsyneenä ensin alkaa semmonen valituslaulu ja sit se sattaa mennä itkuks ja sama nälkäisenä tai jos haluaa syliin. Samaten neito osaa loukkaantua :D Hauskaa kun alkaa olla selkeitä sävyjä itkussa, hymyissä, jutteluissa.

ALM: Ihanaa! 7h on kyllä tosi hyvin!

Iloa kaikille tähän päivään ja viikonloppuun! Ja jaksamista :hug: :n kera tarvitseville!

-emv ja sade 3kk 3vkoa :heart:
 
Vendela juu, itekin sain reippaat 6h nukuttua, oli kyllä ihanaa. En ees heräilly, paitsi nyt viime yönä havahduin kun tyttö piereskeli niin kovaäänisesti :LOL: Siinä kattelin taas kelloa ja aattelin että kohta se varmaan syö enkä saanut unta heti (kello oli jotain 2.30) mutta söikin taas vasta vähän jälkeen viiden :eek: Meillä myös päiväunille jouduttu nukuttamaan, silmät tirrittää auki mutta selkeesti on kuolemanväsynyt, sylissä pitää kantaa jne. Lopulta aina nukahtanut kuitenkin.

Kädet on täällä lähes aina auki. Hassunnäköistä kun nukkuu välillä käsi poskella :D Välillä on kädet yhdessä ihan kun rukoilemaan olis alkamassa..

JAha, ukkonen tuli, kone kiinni :wave:
 
Olikohan toukomamma tänää lasten kanssa s-marketis kaupassa mersulla? :whistle: Tai sit se oli sun kaksoisolento :D ja onkohan se s market siel teil päin vaiko k market, kauppa kuitenkin :LOL:

Voi kaikilla lapsoset pyörii, meillä äijä ei edes kyljelleen kääntyile mitä unisaan pyörii. Aina on aamusin vääripäin sängys.

Me ootellaan vesirokkoa, veljen tyttö sairastu ja oltii samaa aikaan mummulla kylässä. No kaks viikkoa ja sit pitäs näkyä näpyt. Veljen tyttö oli aivan täynnä rakkuloita :ashamed:

Mä oon valittanu tätä meidän asuntoa, no nyt on vuokra kämpien haku alkanu, lehteenki lätästii ilmotus. Rivarin kun saisi :whistle:

Lisäilyä ku unohin kysyä :LOL:

Voiko jo 3kk alotella pikkuhiljaa iltavellejä ja soseita , vai onko jämpti 4kk ja siit eteenpäin alkaa antaa. Tääl on malttamaton mamma joka haluis antaa pojalle makuelämyksiä :wave:

Ainii, onkos kaikkien lapsille hankittu vakuutus ennen syntymää? Me ollaan hankkimas vasta, mitä paikkaa suosittelette? Pakko hankkia pian jos tuost tulee maitovikanen nii sais soija maitoon avustusta ja yksityisellä käyntiin. Muutenki hyvä.
 
KyyneltenHymy: oltiinhan me lasten kans S-marketissa... =) yritettiin pikaseen käydä kun vauva ei tykkää yhtään tästä kuumudesta ja saikin hirveet raivarit :ashamed: onneks sit kaupassa oli tyytyväisempi... yleensä siis hoidan kaupassa käynnit yksin tai kera esikoisen, kun meidän autossa ei oo ilmastointia... :( ja kyl niitä soseita/vellejä voi alkaa jo maistattamaan vähän kerrallaan.... esikoisen aikaan ite aloitin maistattamisen jo 2kk ikäsenä kun veti maitoa ihan mielettömät määrät! ja sit pukliakin tuli ihan kauheesti, toi velli ja sose sit tasoitti heti kun määrää rupes lisäämään... =) nyt oon kans pojulle antanu vähän luumusosetta mut en ihan joka päivä, lähinnä jotta se kakka tulis paremmin ja niinhän se on tullukkin...ja ollaan vältytty pahemmilta masu vaivoilta.... nyt siis poju 2,5kk ja ajattelin viim. 3kk ikäsenä ruveta antamaan velliä pieniä määriä maidon sekaan.... nyt en pidä niin kiirettä kun ei pojulla maitookaan mee kun ihan normi määrät/vrk.

 
Oon hieman omituinen äiti, kun huolestun siitä kun lapsi ei nuku päiväunia ja nyt kun nukkuu, niin pyörittelen peukaloita kun en tiedä mitä tekis. =) Hyvä vaan kun nukkuu niin ei oo ilta yhtä kitinää. Vähän täällä jänskäilen kun oon jäämässä ekaa kertaa yksin koko viikonlopuksi vauvan kanssa.. Meillä on mennyt kaikki aikataulut niin loistavasti yhteen, ettei aikasemmin oo tarttenu yksinää olla.

Nyrkit meillä on paljon auki, neiti on huomannu että kädet auki saa paremmin huidottua lelukaaren leluja. Ja kun jotain sattuu menemään kämmenelle niin sitten kyllä otetaan kiinni ja puristetaan lujaa, kuten tutin sankaa tai helistintä. =)

Viime yö oli ihanaa nukkua kun oli vähän viileempää. Neiti meni kymmeneltä nukkumaan ja seittemältä herätin neidin syömään kun yheksän tuntia jo unta takana. Unissaan siinä neiti sitten söi ja jatkoi uniaan yhteentoista. Liekö rokotukset jotka noin laittaa väsyttämään.

Itkuja meilläkään ei juuri oo. En muista olisko kertaakaan meilläkään itketty viitä minuuttia putkeen. Luulisin että tuo kaksi tuntia tulee viikossa tai jotain. Nyt oon kyllä huomannut uuden itkun, nimittäin väsmys itkun. Pienempänä aina nukahti kun nukuttaa, mutta nyt haluttaisiin väkisinkin olla hereillä, mistä seuraa sitten itkut. On meillä tyytyväisiä lapsia kun ei kellään itke sitä keskiverto kahtatuntia päivässä :LOL:

Noh, nyt kutsutaan =) Adjo!
 
Toukomamma naamakirjastahan mä sun kuvan oon nähny :) Tosi pien oli se sun poika, verrattuna meijän jössikkään.. Sen verran mitä kehtasin kyyläillä :LOL:
Nii ja meil poika kyl syö normaaleja määriä mutta mietin vaa ku jo 3kk tulee nii eikös sitä velliä ainakin uskaltas maistella. No ens viikolla on neuvola, kyselen sieltäki. Tosin se nainen jäkätti mulle veden juottamisestakin jo :D Ei kuulemma näin pienen tarvi vettä juoda kun on maitoa.
 
Iltaa,

meillä on kyllä itketty :whistle: pari kuukautta. Noh kuin ihme on tapahtunut, koska nyt on oltu viimeinen viikko kovin tyytyväistä poikaa. Syö ja seukkaa ja nukuskelee :) Kyllä on äipälläkin helpottunut olo! On ollut elämäni rankimmat 2 kk takana, päälle vielä nää helteet, niin ihme on että olen vielä selväjärkisten kirjoissa. Unettomuuskin vaivasi tosi pahasti..onneksi toi ihananainen mies hoiteli paljon yösyöttöjä että sain edes yrittää nukkua ja useinkin nukahduslääkken voimin...
Huh huijakkaa...no nyt tosiaan alkanut ylämäki? Varmaan ensimmäisen kerran sitten synnytyksen laitoin tänään oikein ripsiväriä kun lähdettiin kyläilemään. Pari vko sitten ei edes huvittnut lähteä minnekkään kun tiesi että kitinää kitinää ja huutoa luvassa :eek:

No ( kop kop kop ) ei pitäisi ehken hehkuttaa ettei tilanne palaudu. 4 x käytiin vyöhyketerapiassa, tiedä si auttaako se vai ikä. Vaavi 2kk ja 1 vko. Olen myös antanut Levolackia viikon päivät aina aamuisin n. 4 ml nanin seassa että kakka tulisi. Kakka on edelleen vihertävää.

Pikku ukkohan veti nania 1300ml/ vrk ja nlassa jo kehoittivat vähentää. Vaavi myös painaa jo melkein 7 kg ( synt 3880g ) . No määrä on kuin itsestään pudonnut lähemmäs 1000ml, joskus allekin. Luulen että poika söi lohtuun, joku sitä vaivasi ja maito 'auttoi' mukamas..joka itse asiassa vain pahensi tilannetta, kun suolisto joutui noin suuresta määrästä koville. Kovaa örinää sitten piti yöt, sekin on nyt helpottunut :)

Jep, nyt unille. Vaavi menee meillä 20-21 yöunille ja syö sitten klo 2-4 ja 5-7. Aamun tunnit on meillä kans levottomia. Päivään heräillään 8 pintaan. Päikkäritä nukutaan joku useat tunnin mittaiset tai joskus parin kolmenkin tunnin. Eilen harvinaiset 4,5 tunnin 'tirsatkin' vetästiin. Useinmiten kuitenkin niin että voi kellosta katsoa että kun on seurusteltu tunti ja vartti niin ukonvoi kiikuttaa pinnikseen kapalossa ja unet alkaa :)
Ihanaa kun on päässyt nauttimaan ns. normi vauva-arkea, eikä tarvitse olla paniikissa enää 24/7, huoh!

Hyvää yötä!

HM ja rauhoittunut pikkumies 2kk 1 vko
 
emv
Sais nukkua, mut täällä vielä mustikkamuffinssit uunissa :D Kertaakaan en oo Saden syntymän jälkeen leiponut ja yöllähän tääkin sit piti toteuttaa :LOL: Meniskö nukkuu, väsyttää ja selkää särkee, eih kyllä mä nyt leivon...ei vissiin kaikki ihan oikealla paikalla pään sisällä..

haavemamma:
Ihanaa jos nyt helpottaa! Rankka alkutaival ollut teillä kyllä. :hug:

Kyyneltenhymy harjoittanut palstamammabongailua :D

Jatkoa vähän myöhemmin: nyt on maisteltu muffinsit ja lähetään miehen kans nukkuu. Hyvää yötä! :wave:
 
Huomenia! Harvinainen aamu, kun mulla oli herätyskello soimassa ja muut nukkuu vielä. Lähdetään sukujuhlille tänään, hieman jännittää miten tyttö jaksaa ensin vajaa 3h autossa ja sitten siellä juhlilla. Vaunut pakattiin mukaan että pääsee tyttö perilläkin nukkumaan. Mulla tule olemaan eka kerta että täytyy imettää noin julkisesti ja ahdistaa jo valmiiksi :ashamed: en tiedä miksi se on niin iso asia mulle. Varsinkin jos on yhtään hälyä ympärillä, tyttö on tissillä tosi rauhaton. Ne hampaat kiukuttaa selkeesti syödessäkin, nyt ruvennut tekemään sitä että nappaa hampaitten aluilla oikein napakasti kiinni nännistä ja kiskoo päätä taaksepäin. Juma! Tähtiä näkyy silmissä... Ja maito lentää pitkin poikin. No täytyy toivoa että perillä on joku rauhallinen soppi minne pääsee syöttämään.

Haavemamma hienoa että teillä alkaa helpottamaan! Iso mies teillä jo =)

Vakuutus kröhöm.... ei otettu vauvavakuutusta, ja edelleen on harkinnassa mikä otettaisiin... Onneksi tyttö ollut terve, pitäisi kyllä nyt äkkiä ottaa että saa kaiken kattavan. Ifiä ollaan mietitty kun siellä on muutkin vakuutukset. On ihan saamattomuutta kun ei olla "ehditty" vakuutusyhtiöön. Samoin kun pankkitilin aukaisukin jäänyt.... No, helteet on hyvä tekosyy, ei paljoa kylillä tullut liikuttua :LOL: No josko ensi viikolla, kun on viileämpää luvassa.

Jos pakkaisi vielä viimeiset tavarat, kohta varmaan tyttö heräilee :wave:
 
Heissulivei :) aikoihin en oo kirjoitellut, lueskellut kyllä olen, mutta jotenkin ei vaan oo sit saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa.

Meillä oli tuossa 2kk neuvola ja kaikki oli kuten pitikin olla :) neuvolatäti vaan totesi, että on niin ihana vauva, että pitäähän teidän sillekin kaveri tehdä :D :D nojoo, toistaiseksi nämä kolme riittävät.
Rota-rokotetta ei otettu eikä oteta, ens kerralla sitä tarvinnee enemmän selitellä, mutta meidän ratkaisuhan se on :) ja kun joku siitä rokotetutkimuksesta kyseli, niin kyllä siihen osallistutaan :) ensi vuonnahan sen sitten saa tietää, että kumpaa rokotetta sitä vauveli sai.

Huoh, meillä on ollut tänään kunnon pyykkirumba ja illalla päivystykseen, isommilla lapsilla on märkärupi joten pesukone on pyörinyt aamusta asti taukoamatta kun on pesty pyyhkeet ja lakanat ja lasten vaatteet, onneksi on kuivausrumpu, että saa ne sitten heti kuiviksikin kun ei tolle määrälle pyykkiä olis ollut missään tilaa. Viimeksi kun oli pari vuotta sitten en tainnut tehdä mitään ylimääräisiä juttuja, mutta pelottaa että tämä pikkumieskin sen saa niin siitä syystä tämä "hysteria" pesin kaikki ovien kahvatkin jne :D ja ite pesen käsiä koko ajan ja lapsilla on ehdoton vauvaan koskemiskielto. Lapsiperheen iloja...

Meillä pikkumies nukkuu yön ekan unipätkän n. 5-7h, joskus oikein harmittaa kun mies menee aamuvuoroon töihin niin poika herää siihen, kun mies lähtee kun muuten jatkaisi vielä unia. Tuosta sitten jatketaan 2-4 tunnin unilla sinne aamukymmeneen, yhteentoista :)

Nyt on murheita hieman aiheuttanut kakkiminen, tai siis sen puute! Aiemmin poika kakkasi sellasen kerran-kaksi päivässä, sitten viime viikolla väheni niin että kakkas joka toinen päivä ja nyt on ollut viikon ilman kakan kakkaa!! Viime lauantaina on siis viimeksi kakkavaippa vaihdettu ja sen jälkeen ei mitään! Piereskelee kyllä välillä kovastikin, mutta kakkaa ei tule :( Eilen meinasin soitella neuvolaan, mutta jätin sitten väliin... jos ei maanantaihin mennessä oo kakkaa tullut niin sit soitan ja kysyn et mitä ovat mieltä.

tatomira ja pikkumies reilu 2kk
 
Hei vaan meiltäkin välillä!

Aika kuluu nopeasti ja neiti kasvaa, 2kk neuvolassa 58cm ja 4900g. Painoa oli tullut vielä tarpeeksi, seurataan tilannetta vielä 3kk:n neuvolassa eli pitääkö antaa lisämaitoa. Nyt vielä täysimetyksellä. Neiti vaikuttaa ainakin omasta mielestäni tyytyväiseltä ruuan suhteen, eikä ole lisää ruokaa ottanut jos tarjottu. On tuollainen sirompi tapaus, samanlainen kun velipoikakin pienenä.

Itkuista oli puhetta ja meillä tuo kaksi tuntia päivässä kyllä menee helposti. Tai vähän aika sitten tais ylittyäkin reilusti. Sellaiset 7 vkoa huusi joka ilta pari tuntia ja sitten siihen vielä normaali aamuitku n 30min ja loput kiukkuitkut siinä välissä. Että ehkä ne sitten on joltain muilta pois :eek: Nyt on meilläkin itkuisuus vähentynyt ja illat menee enää kanniskellen, ei enää huuda kun kantaa, paikallaan ei voi vielä olla, maiseman pitää vaihtua! Mutta koko ajan mennään parempaan suuntaan.

Neiti nyt 2kk kääntyy vatsalta selälleen ja yrittää kovasti myös toisinpäin, mutta siihen menee kait vielä kuukausi ainakin ennenkuin sen taitaa.

Rytmiä meillä ei ole edelleenkään muuta kuin yöllä, eli silloin nukutaan. Nukahtaa n. 21.30-22.30, eka syöttö n.01-03, riippuen koska nukahtanut ja sitten aamusyöttö n 06 tai myöhemmin. Eli yöllä saa kyllä itsekin levätä hyvin, varsinkin kun esikoinenkin on nyt nukkunut yleensä 7.30 asti ja pari kertaa jopa yli kahdeksaan!!! Tosin illat on sitten myöhentyneet hälläkin, nytkin nukahti kymmeneltä. Päivisin neiti nukkuun pätkiä, paitsi jos ollaan liikenteessä vaunuilla, niin silloin voi mennä kolmekin tuntia, mutta tähän vaaditaan liikettä ja melua, kumpaakin mahdollisimman paljon. Mutta kai se rytmikin sitten joskus löytyy kun ikää tulee.

Joku oli leiponutkin, mäkin haaveilen, että ois aikaa tehdä sämpylöitä tai edes pitsaa joku ilta, no miehellä alkaa kesäloma ens vkon jälkeen, joten sitten ehkä. Ja ens vkonloppuna on tyttöjen ilta, eli hyviä ystäviä ja hyvää ruokaa, multa jää juomat ja iltamenot väliin, mutta saanpahan seurustelle ystävien kanssa. Neitikin osallistuu, mutta ehkä hällekin on muitakin sylejä, jotta tämä äiti pääsee saunomaan ja ehkä uimaankin =)

Magdalena ja neiti 2kk ja vko
 
Niksu käänty tänään mahalta selälleen kaks kertaa peräkkäin :heart: Luultavasti käänty "vahingossa" mut innoissaan näytti ainakin olevan...äiti ainakin oli :D Kokeillaan huomenna uudestaan.
Hirveesti yritti päästä eteenpäin mutta ei nyt ihan vielä tarvis lähtee ryömimään :)
Meillä käytetään Niksulla jo 68cm vaatteita tai reiluja 62. On kasvanu pienessä ajassa ihan hurjasti. Hirveesti juttelee ja naureskelee.
Unirytmi ollaan jo saatu, päikkärit suunnilleen samaan aikaan joka päivä ja yöunille menee 21-21.30, herää syömään 04-05 ja siitä nukkuu kasiin asti.
 
miikulainen, ALM, vendela ja äitiliini Kiitos, huojensitte mieltäni :hug:

miikulainen meilläkin hymyillään ja nauretaan tosi paljon. Aina, ku saa silmät auki, nii ensimmäisenä on hymy päällä :heart: On ne vaan sulosii :)

äitiliini meillä ollaan vielä pääasiassa sormet nyrkissä, mutta osaa kyllä tarttua kans harsoihin, vaatteisiin jne.. mut ei vielä leluihin.

tatomira teilläkin nukutaan hienosti ja pitkään :) mekin vedellään hirsiä yleensä lähemmäs kymmentä :D Mulle neuvolantäti sano, että kakkiminen saattaa jossain vaiheessa vähentyä, kun vauva alkaa käyttämään maidon vieläkin paremmin hyödyks, jonka vuoksi sitten kakkimiseen saattaa tulla taukoja.

Täälläkin käännyttiin eilen masulta selälleen useamman kerran, varmaan teki sen vahingossa :D Mua vaivaa edelleen tuo patti rinnassa. Nyt se oli tosiaan pari päivää oikein kipeekin, kunyritin "tyhjentää" sitä. Musta tuntuu, että se on kasvanutkin.. :ashamed: Patin kontrolli on vasta 3vkon päästä. Yritin soittaa yksityiselle aikaa, mut senkin sain vasta 2vkon päähän :/ Meitinkin, että jos tuo on joku tukos, niin miten ikinä saan sen pois.. ei auta imetys, pumppaaminen, lämpimässä suihkussa tyhjentäminen.. Kauhukuvina onkin leikkuupöydälle joutuminen... :ashamed:

Alisa & tyllerö 2kk 2pvää :heart:

*Muoks. Tuosta mahalta selälleen kääntymisestä vielä. Tulipa vain mieleen, että yks terkkari sano, että se ei oo "oikeeta" harjottelua, vaan se tapahtuu vahingossa, kun päätä aletaan nostamaan vatsamakuulla ylemmäs, niin silloin on helppo vahingossa kellahtaa selälleen.
 
Anin, hyvä nimi poijalla, onnea!

Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!

Nolona tunnustan ettei oo jaksanu kirjoitella. Toisinaan oon käyny lukemassa, ja samalla vaan nyökytelly täällä, et juu, noin meilläki, ja vähän "ääneen ajatellu" et ai noin noilla, ei meillä vaan. Tuntuu vähän höntiltä joka toista kirjoitusta usein peesailla :D

Mut joo, kuolaaminen on mahitonta. Nyrkinsyönti älytöntä ja peukalonlussutus jatkuu edelleen =) Neuvola meillä on muistaakseni joskus 6.päivä, vähän ennenko pelätty eskari alkaa |O

Karkkinen kääntyy kyljelleen lattialla, koittaa mennä naamalleen siitä kun nyrkin perässä punttaa. Jokeltaa hyvinkin, keskittyneesti juttelee vastaan, kun siis itte jotaki pajatan ja jään oottamaan niin vastaa mulle. Tosi pitkiä pätkiä jutellaan :)

Neitin valveaika on myös kasvussa, 2-3 tuntia on valveilla ja taas nukkuu 1-4 tuntia. Neljän tunnin ennätykset tuli toissapäivänä, pahojen helteiden jälestä otettiin unta takasin ,ensin 3 sitten vielä myöhemmin 4 tuntia putkeen. Tissit huusi hoosiannaa :D

Muumimamma, täällä toinen joka ei kestä kun pientä kiusataan. Ensimmäistäkään piikkiä en oo ite lasta pidelly, en yhdeltäkään noista. Ens kerralla tulee rotan kakkosannos, pneumokokki (joo, olen nyt sillä kannalla että otetaan) ja sitten se normaali 3kk rokotus. ENKÄ AIO PIDELLÄ YKSIN vaikka mahdollisesti ukko onkin töissä. Pidelkööt vaikka siivooja, minä menen toiseen huoneeseen ja tungen sormet korviin. :'( :ashamed:

Vakuutuksesta, meillä pannaan pieninki "pakettiin" missä on koko poppoon vakuutukset, auto ja talo. Ei siis ennen syntymään vaan soittamalla tässä lähipäivinä :whistle:

Itkeminen on aika harvassa, ennemmin on tuommoista kiekumista kun nälkä tai väsy tulee, nytkin tuolla kiekuilee, "niää, vlöää, ennää (mitä et nää?).." Oottelee toista tissiä, unille neidin tie viemässä kohta =)

Toisaalta sitten kun itkee niin onkin vähän tekeminen saada asettumaan, se on nimeltään rintaraivari, kun meillä itketään. Kun mikään ei oo hyvä, ei pysty, ei maaten, ei tissi, mutta lopulta se loppuu tissille. AINA. Usein myös alkaa tissiltä tai kun ei pääse tissille tarpeeks äkkiä tai on väärä tissi, tai väärä tissin mies tai tai tai :kieh:

Unirytmi meillä on samanlainen nykyään kuin Magdalenalla :wave:

Ja NYT on oikea aika häipyä ennenko Karkkisen kiekuna särkee vuoria :D

Tuleeko tää jo 12 vko maanantaina, voi jee.. Minne se aika meni? :eek: :heart:
 
En ole ennen kirjoittanut vaikka paljon olen lukenut kirjoituksianne. Meille syntyi pikkuinkkari 21.5 ja herran strategiset mitat olivat 4100g ja 52cm. Kaikki on mennyt hyvin, ei ole ollut masuvaivaa eikä oikein muutakaan vaivaa. Alusta asti on nukuttu hyvin ja yöt menee yhdellä heräämisellä.
Aloin kirjoittelemaan syystä että meillä on tarve lastenhoitajalle mutta hirvittää jättää noin pientä hoitajalle. Hoitajaa tarvittaisiin häiden ajaksi, koska kyseessä on vanhempien omat häät. Toki pikku-ukko on mukana häissä mutta illaksi pitäisi jonkun viedä herra kotiin nukkumaan. Molemmat haluaisimme olla läsnä omissa häissämme, mutta arveluttaa jättää noin pieni hoitoon tuntemattomalle. Tuttuja hoitajia on mutta kaikki on kutsuttu häihin.
Mikä neuvoksi?
 

Yhteistyössä