TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~

Mekin saatiin vihdoin ja viimein eilen nimiasia lyötyä lukkoon. Se mikä ensin piti tulla toiseksi nimeksi, niin siitä tuleekin sitten kutsumanimi. Mutta sain sittenkin mukaan ujutettua oman suosikkinimeni, niin voin sitten käyttää sitä vaikka hellittelynimenä ;) Niin tyytyväinen olin lopputulokseen, että eilis ilta meni tämmönen ilme naamalla :D
Kahden viikon päästä saa sitten muutkin tietää. Ikinä ennen ei olla lasten nimiä salailtu ennen ristiäisiä, mutta nyt salaillaan sitten oikein kunnolla. Isommille lapsillekaan ei olla kerrottu ja täällä ne kiemurtelee jännityksessä ja yrittää arvailla :LOL:
 
Iltaa,

pikana vaan että hengissä ollaan. On huonompia ja parempia päiviä pojalla ja äipällä. Tänään tuntuu taas paremmalta. Olen uskaltanut laittaa ukon kapaloon lakanalla, kun ei ole ihan niin tuskasen kuuma enää, niinon saatu 3x reilun tunnin unetkin päiväsellään :)
3. vyöhyketerapia oli tänään, se 'parantaja' on hiukka kummallinen tyyppi :eek: , elokuulla menen toiselle terapeutille, joka palailee lomilta. Ihan mielenkiintoista verrata...
Myös homeopaattisen lääkkeen annoin pojalle..enpä tiedä si avusta :whistle:

Oltiin vkl mökillä ja voin sanoo että ens kesänä voidaan panostaa enempi mökkeilyyn sitten..aikamoinen rumba näitten kahden pienen kanss ja meitin mökki on saaressa. Venematkat siinä ja tavaran roudaukset, niin että se siitä rennosta mökkirauhasta ku hikipäässä saa puskee :p

Jep, mä menen ny ton öhisijän kanssa samaan huoneeseen goisii. Eli meillä se kumpi syöttää nukkuu vaavin kanssa, vaavi tosin pinniksessään. Jos olis huone hänelle, niin hän nukkuisi omassa huoneessa, pitää meinaan sellaista ähinää ja puhinaa että siinä on meikän yöunet tosi koetuksella. Mies sentäs saa nukuttua metelissä. Olen kade joo ja tosi väsy!! :(

Hyvää yötä!

HM ja pikku-ukko pian 2 kk ja esikoinen 1v 5kk
 
whitey siellä pikkuinen kasvaa hienosti :)

zizilisko meilläkin nimi eilen päätetty :D Jotenkin vaan vielä arvon sitä kirjotusasua.. Mää oon niin huono päättään asioista :whistle: :headwall:

HM Tuntuuko, että onko vyöhyketerapiasta ollu yhtään apua? Oih, mökki saaressa, tääkin haluuu :) Jaksuja sinne! :hug:

Mää lyösin eilen patin mun vasemmasta rinnasta aika ylhäältä. Se on sellanen ihan kivi kova ja se on pitkulan muotonen, ei pyöreä.. :ashamed: Pelottaa ihan hirveästi mikä se on. Neuvolaankin aamulla soitin ja sieltö käskettiin vain yrittää suihkussa tyhjentää sitä kohtaa ja vaihdella imetysasentoa, jotta rinta tyhjenisi oikein kunnolla kauttaaltaan. Epäili ilmeisesti jotain maitorauhasjuttuja.. mutta pelottaa silti.. Mietin, että pitääkö soittaa heti lääkäriin vai pystynkö odottamaan viikkoa, jollon olis jälkitarkastus :( :'(
 
Joku kyseli että miten laskee vauvan iän: viikoissa vai kalenterin mukaan. Meillä ainakin on laskettu niin että kun 28 päivä huhtikuuta syntyi, niin nyt 28 heinäkuuta on 3 kk. Silloin alussa oli hyvä "huijata" ja miettiä vauvan ikää viikoissa niin oli hetkessä jo 2 kk täynnä :LOL:

Ihanaa kun on jo vähän viileämpää, on ittellä helpompi olla ja ennen kaikkea vauvalla. Vaikka tänäänkin mittarissa oli 27 astetta, niin se ei enää tunnu missään niiden lähes 35 asteen helteiden rinnalla B)

Vierastaako teidän vauvat vielä? Kun meillä on käynyt nyt kaksi kertaa sama juttu toisen mummin kanssa, nimittäin hetken aikaa on tyttö viihtynyt ihan hyvin mummin sylissä, mutta sitten jostain kumman syystä on alkanut aivan mieletön huuto ja itku. Tänäänkin tyttö huusi niin paljon ettei meinannut happea saada :( Mummia meidän neiti näkee melko harvoin.. Ei muiden sylissä kuitenkaan sellaista itkua ikinä ole tullut. Toisaalta tämä anoppi on kyllä sellainen, että jos vauva itkee hieman ja minä siinä totean että jaahas, taitaa taas olla nälkä, niin anoppi se vaan sanoo että "katsopas kun täällä jo jutellaan nätisti". Ärsyttää siinä sitten yrittää viedä vauvaa mummin sylistä ja vasta kun itku alkaa muuttumaan parkumiseksi niin sitten vasta voi vauvan antaa äidilleen. Ärsyttää muutenkin koko touhu kun jos ollaan siellä mummilassa ja yritän saada neitiä nukkumaan niin anoppi tulee vaan vauvalle lepertelemään että " onkos tuo äiti taas niin kenkku, että yrittää saada sua nukkumaan vaikka selvästi ei nukuta ollenkaan". Huoh..

Asiasta toiseen.. Piereskeleekö teidän vauvat paljon? Musta tuntuu että meillä niitä rupsuja tulee koko ajan. Ja ne haisee aivan järkyttävän pahalle! |O Mutta niihin ei kuitenkaan liity vatsakipuja. Oon miettinyt johtuukohan ne kenties jostain mitä mä syön, mutta en oo vaan keksinyt että mitä. Kahvia juon vähän, eikä mieleen tuu mitään muuta sellasta mitä söisin joka voisi ilmavaivoja aiheuttaa. Toivottavasti ei ainakaan maito!!! Oli vähän noloa kun tänään käytiin pankissa hoitamassa asioita ja tyttö alkoi tietenkin siellä rupsuttelemaan. Oltiin virkailijan työhuoneessa ja virkailija oli huolissaan siitä että seuraava asiakas voi luulla että hän itse on sen järkyttävän hajun takana

Ehkäpäs sitä voisi lähteä jo nukkumaan.. Onneksi tuo mukula on nyt nukkunut tosi hyvin, ekan pätkä 7-8 tuntia, sitten tankkaus ja vielä perään n. 4 tuntia! :)
 
Käväsempäs tääläkin kuulumisia kertoilemassa.. Oltu nyt muutamana päivänä meidän mökillä käymässä ihan päiväseltään, kun siellä on järven rannalla viileämpää kuin täällä "kaupungissa". Nyt alkaa onneksi yöt viiletä että saa nukuttua.. Tai saisi jos voisi :D
Meillä yöt nyt aika rikkonaisia ollut, eka unipätkä on pisin, n. 4h ja sitten 2h välein herää ja syö.. Ja tosiaan vaikkei ole hellettä eikä kuumakaan niin tuo 1,5-2h välein on vakio päivällä syöntiväleissä. Mistä päästään siihen, ettei ole toivoakaan pitkistä päiväunista. Ja mä alan kohta olla siinä pisteessä että mä tarvin ne pitkät unet :'( Vauva vaikuttaa ihan tyytyväiselle eikä kitise joten sille tuo vähäinen unimäärä vissiin riittää, äipälle ei.. Vaikka musta esim viimeöinen 22-05 yöunet on toosi vähän noin pienelle. Yleensä kyllä nukkuu 07 asti, syötöt toki välissä. Eikä oikein päikkäreitä ehdi ite nukkua, kun tosiaan vauva nukkuu max tunnin kerrallaan ja nytkin tässä hörpin kahvia ja surffaan koneella, pieniä omia hetkiä... On siis jo päivän toiset tirsat menossa. No, toiveissa on josko mies ehtisi kohta pitää kesäloman, niin sitten aloitetaan pulloharjottelut. Huonosti saa nykyään vaan pumpattua kun on niin tiheään rinnalla.

Vauvan ikä meillä lasketaan niinkuin oma ikäkin, eli kun syntyi 3.5 niin on nyt 2,5kk vanha.. Ja täyttää 3.8 3kk.

Vierastuksesta meillä ei varsinaisesti vierasta, mutta huomaa että on eroa mun ja muiden välillä. Saa jopa isin sylissä itkuhuutoja välillä, mun syliin rauhottuu välittömästi. Kävin eilen kaupoilla niin tyttö oli kitissyt puoliunessa kuitenkaan nukahtamatta, mutta heti kun tulin, niin nukahti. Ilmeisesti ei ollut "uskaltanut" nukahtaa näkemättä mua.. Meillä kanssa kummankin puolelta tahtoo nuo isovanhemmat olla sellaisia että eivät usko että vauva itkee aiheesta. Esim mun äiti lepertelee kyllästymiseen asti ja pitää käskeä lopettamaan kun huomaa että vauva protestoi eikä tykkää.. Sama nukkumisen kanssa, nytkin mökillä ei nukkunut kunnolla koko päivänä, kun piti koko ajan olla kantamassa sylissä, juttelemassa jne. eihän toinen malta nukkua kun koko ajan ollaan äänessä. Eikä varmasti nukahda vieraan syliin.

Alisa :hug: josko se kuitenkin olisi vaan viaton maitopaakku siellä tississä :hug:

Muuten, mulle on sellaseksi päivän omaksi hetkeksi muodostunut joka-aamuinen EastEnders :D Toki vauvakin on hereillä ja leikitään viltillä samalla, syödään, vaipotellaan jne siinä samalla, mutta vitsit se on mukava sarja kattoa. Mitään muuta kun ei ehdi televisiosta nykyään katsoakaan, tässä jo leffaillasta sipseineen ja muine herkkuineen haaveilin :D
 
Huomenta.

Ihanaa kun helteet hellitti, on saanu nukuttua itekkin! Vauva tosin nukkui helteestä huolimatta samalla tapaa, söi vaan hiukan tiheemmin, jopa kolmesti yössä.

Nukkuminen on edelleen aika vakio, menee tossa 23 maissa omaan pinnikseen kun on ensin noin 21-22 lupsuttanut tissiä ja torkkunut hetken sen jälestä sitterissään. Herää noin 03 ekalle tissille ja noin 06 toiselle ja noin NYT normaalisti taas tissille ja mut tissini halkee kun ei nyt oo vielä syönyt :D
Toisinaan tästä jatkaa unia jopa puolille päivin, useimmiten nousee tuossa 10 maissa. Ekat päikkärit noin tunteroinen tossa 13 maissa sitten noin 17 pintaan alkaa pidemmät unet, saattaa mennä jopa puoli yhdeksään asti nukkuessa..
En oo ihmeemmin herätellyt, kun ei oo ollut pakko. Kuhan eskari alkaa vanhimmalla niin pidellään rytmintarkastus, tai ainakin yritetään.

Napero77 tervetuloa :wave: Ja äidilleen kans :wave: :D

Ikää lasketaan kummallakin tapaa, mainitaan aina maanantaisin kun viikkoluku täyttyy ja kuukaudet lasketaan aina 10.päivä =) Karkkinen on siis jo 10vkoa vanha :attn: Wou :eek: Minne se kesä meni? :(

Ahdistaa kun alkaa tuo eskari ja siitä eteenpäin joka päivä on taas Pakko. Nyt kun on monta vuotta tottunut ettei ole pakko aamulla nousta (tosin noustu on jo monta vuotta 7.30 ) niin jonkinasteista henkistä lukkoa meinaa lyödä.. Lisäksi pelottaa että miten se tuo meidän vauva pärjää siellä, herkkä tyttönen on, nimittäin.. Ihan OIKEASTI pelottaa, ei ole mitään höpsis-juttua tällä kertaa :/ Tartteen varmaan kallonkutistajaa kohta..

Napsuneiti ja Baby dream onnea komeista nimistä! :flower: :heart:

Meillä neiti pieree samaan tahtiin äipän kanssa. Valitettavasti tykkään sipulista ja lakuista.. :ashamed: Ja kylläpä sen haistaa jos niitä oon syönyt :snotty: Niin kauan kun ei neitiä vaivaa mun syömiset, niin saavat muut vaan koittaa kestää :kieh:

Vatsan toiminta on jokapäiväistä, useimmiten tuossa päivän alettua, heti kohta kun ollaan pesty yöpisut ja saatu vaatteet päälle ja syöty tissiä. Sitteriin jos laitan, niin kohta alkaa natina johon olen oppinut vastaamaan melko pian, muuten saa vaihtaa vaattehet :D
Toisinaan alkaa jo tissilla kiemurtelu, jollonka nostan tohon "istumaa" omien polvieni väliin, kasvot ihteäni kohti ja jutustelen neitille samalla kun neiti toimittaa, eli toimin pyttynä |O

Vierastamista en ole huomannut, mutta eipä meillä juuri koskaan ketään käykkään. Ainakaan minun äitiäni ei vielä vierasta, todennäköistä on että tulee vierastamaan kun on mustat silmälasit ja mustaa meikkiä ja melko tumma tukka. Tosin helpottaa, kun ääni on sama kun äitillä, puhelimessakin voi helposti huijata ketä vaan :D

Alisa, minäkin veikkaan että on vaan maitorauhanen, kopeloippa tuota silloin kun tissi on tyhjimmillään, tuntuuko edelleen AIVAN samanlaiselta? Meinaan eikös se jos olis jotain vakavampaa, niin pysyis AINA samanlaisena? Tosin maitopaakkukin voi olla hankala saada pois. Sun tarttee saada heruminen aikaseks ja sillon sormilla "antaa vauhtia" tuolle muhkuralle, eli silitellä sitä vaikka lämpimän veden alla, itseasiassa kovemminkin kuin vaan silittelemällä.
Toinen tapa olis laittaa vauva syömään sellaiseen asentoon että alaleuka on tuon patin puolella, kun alaleuan puolelta vauvan työ tulee tehokkaimmin tehtyä. Akrobatiaa näin aamun ratoksi :D

Joo, poistun tökkimään tissillä vauvaa, ennenko toi räjähtää OIKEASTI :LOL: Olkaa hyvä vaan romaanista :kieh: ja voikaapa ohuesti :wave:

VN & Karkkinen eli Marianne, kuvassa tasan 10 vko :heart:

( tuleekin linkkinä laiskuuteni takia, kera isosiskojen ja ponikaverin )

http://www.facebook.com/photo.php?pid=4667359&l=7cecce2dc6&id=608757689
 
Täällä taas. Poika söi juuri na nut nukkuu tyytyväisenä joten minulla on taas hetki pieni kirjoitus aikaa :wave:

haavemamma: oiih...tahtoisi kanssa oman mökin saareen. Lapset varmaan tykkäisi ihan hulluna kun saisivat temmeltää ympäri saarta tutkimassa kaikkea =)

Alisa: pidän peukkuja että olisi vaivaton maitopaakku rinnassa :hug: varmasti säikäyttää kovasti kun löytää sellaisen patin... sitä ehtii jo kuvittelemaan kaikkea VOIMIA :flower: :hug:

muumimamma: Meillä ei onneksi ole kukaan lapsista vierastanut juurikaan, pitää vaan toivoa ettei tämä uusinkaan vierastaisi kovin paljon :snotty:
Meillä piereskelee tosi ahkerasti... Välillä alkaa naurattamaan kun aamulla saa silmänsä auki niin ensimmäisenä kuuluu kova rupina sängystä ja haju on todellakin sanoin kuuvaamaton :LOL: Tosin alkuun meillä tuli aina tarpeet pierun mukana... Sairaalassa lenti kakit kaaressa lastenlääkärin päälle tarkastusta tehdessä ja sama ekalla neuvola käynnillä... :whistle: joutuipa neuvolan täti vaihtamaan vaatteita kesken kaiken ja naureskeli vaan... vähänkö mua itteäni nolotti kun en ehtinyt varoittamaan :whistle:

Oudon rauhallista meillä, kun vanhemmat lapset lähtivät isovanhemmille pariksi päiväksi. Jännä kun saisi tehdä koti töitä kaikessa rauhassa niin eipä osaakaan alkaa tekemään mitään kun ei ole ketään tappelemassa leluista tai roikkumassa jaloissa. Kyllä oli vaikeaa käydä illalla nukkumaan kun ei ollut normaaleja ilta rutiineja hoidettavana.

Mutta kai sitä pitää terästäytyä ja alkaa pikkuhiljaa siivoilemaan huushollia ristiäisiä varten, niin ei tarvitsisi tehdä kaikkea yhdessä päivässä... yhtään ei kyllä huvittaisi :headwall:

Nyt täytyy nostaa tämä ahteri tuolista ylös... heippa taas :wave:
 
Ei oikein ehdi kirjoittelee, mut lueskellut olen...
Aikaisemmin joku kysyi pulauttelusta, meil pulautellaan tosi paljon, koko ajan melkein pikkuisen paita märkä :whistle: . Kaik lapet meil on tehnyt sitä. Neuvolas sanottiin, et jos kaaressa tulee jatkuvasti, sit syytä huoleen, muuten ei huolta, jos paino nousee ja vauva voi hyvin.
Ehkäisystä oli puhetta ties milloin...Kuinka moni pohtii hormonaalistenehkäisymuotojen haittoja pidemmällä tähtäimellä, esim. syövät, veritulpat ym. Mulle kerrottiin, että minipillerit riskittömin vaihtoehto, mutta kun lukee sen pakkausselosteen, tulee aika hysteeriseksi...Yskin yhtenä yönä ja puoli unissani tietysti aloin pelätä pahimpaa, et nyt tulee se keuhkoembolia :D .
Itse en haluis käyttää noita hormoneja, mutta en mutakaan ratkaisua tiedä, kumin käyttö tekee musta sänkytouhut pinnallisiksi, joten vaillinaisiksi, mitään päivien laskemisia en halua edes harkita ym. Neljä lasta on tullut putkeen, mutta nyt on viisasta putki katkasta, ettei pala loppuun ja lapsil on vanhemmat, jotka jaksaa hoitaa ja kantaa vastuun :) .

Vauvan kanssa mennyt ihan hyvin, välillä iltalevottomuutta, mutta muuten ok.
 
Heissan!

Eilen neuvolassa käyty ja tässä siitä,suluissa 5vko:n. neuvola mitat.

Paino:7,150g. (5,650g.)
Pituus:61,5cm. (58cm.)
Pipo:39,3cm. (37,1cm.)

Sit saatiin rotarokote ja hyvin meni ilman mitään pulautteluja. Ja sit terkka sano et jos tuttelii alkaa mennä pojalla yli litra päivään,ni sit saa alkaa antaa porkkana/peruna velliä mut viimeistään 3kk. iässä.

Varanikillä Ihanat tytöt :heart:

[/b]Alisa Toivotaan et on vaan turvonnut maitorauhanen :hug:

Mut nyt täytty rientää ottaa kakkaa vaipasta
:wave:

baby dream ja Henkka 2kk.
 
Heippa!

Jospa sitä ehtisi täältäkin suunnalta vähän kommentoimaan kun lapsoset nukkuvat samaan aikaan parhaillaan.

Rytmiä tai sen tapaista on ollut meilläkin pojalla nyt havaittavissa jonkun aikaa. Ainakin illat tuntuu menevän saman kaavan mukaan. Eli viimestään seittemän aikaan heräilee ja siitä onkin sitten klo 23-24 asti hereillä virkeänä ja käytännössä kokoajan tissillä, välissä ehtii ehkä just jotain pientä tekemään, eli esikolle iltapalaa + muita iltajuttuja ja ehkä sitten käymään suihkussa kun esikoinen on nukahtanut. Onneksi on mies illat kotona niin voi hommia jakaa, paitsi imetys vuoroja! :) Yöllä nukkuu ekan pätkän n. 4-5h omassa sängyssään, sit syö ja jatkaa uniaan meidän sängyssä. Loppuyön nukkuu välillä vähän levottomasti, nenä rohisee usein ja pulautukisa saattaa tulla herkästi siihen aikaan vuorokaudesta. Joskus taas nukkuu hyvinkin esim. pari tuntia ekan syötön jälkeen ja sit saattaa imasta vähän välitissiä ja jatkaa unia, mut useimmiten pärjää tällä hetkellä yhdelläkin yösyötöllä johkin aamu kasiin asti. Päivät meneekin vähän vaihtelevassa rytmissä vielä. Välillä tuntuu et nukkuu kokoajan kun taas välillä on paljonkin hereillä ja ottaa vaan pikatirsoja. Päivisin syö kuitenkin edelleen n. 2h välein keskimäärin ja yleensä yhden tisun kerrallaan vaan.

Vatsantoiminta on tääläkin aika "harvinaista". Kakkii ehkä kans jotain 5 pvä välein ja olen sitä välillä miettinytkin, että onko ihan ok. Esikko kun kakki harva se päivä ja aina kainaloihin asti+hoitopöydälle. Mut en ole huolestunut kun on muuten niin tyytyväinen tapaus. Piereskelee kyllä aikalailla ja tääläkin ne haisee ja PAHALLE!! Heh, nauroin tolle Muumimammanpankki-jutulle, voin vaan kuvitella miten huolissaan virkailija on ollut! :LOL: Mä luulen että noi pahanhajuset pierut meidän kohdalla johtuu juurikin siitä, että juon tosi paljon itse maitoa. Mutta en oo sitä halunnut vähentää kun ei muuten tunnu olevan masuvaivaa tms.

Vierastamisesta mä oon huomannut, että välillä vieraan ihmisen leperrellessä tai esim. toisen mummun(joka tumma+tumma sankaset silmälasit) höpötellessä läheltä, niin pojalla saattaa alahuuli alkaa mennä rullalle ja tulee semmonen "alkaakko itkeä vai ei"-ilme. Mut en sitten tiedä, kun ei tätä aina ilmene. Muistan kyllä et esikoinen vierasti ihan samalla tavalla ja samaa mummua kovastikkin vaikka usein nähdäänkin.

Mutta eipä tänne meidän arkeen ihmeempiä. Ylihuomenna on neuvola-lääkäri ja mulla jälkitarkastus. Kovasti odottelen mielenkiinnolla onko poju kasvanut kuinka paljon. Omissa silmissä ainakin tuntuu, ja vaatteissa, että kasvettu on. Haikeeta kun aika menee niin nopeasti, mutta toisaalta taas ihanaa kun kasvaa ja kehittyy. Meillä jutustellaan jo ihan mahdottomasti, hymyjen kera.. :heart: Ihan sydän meinaa pakahtua itsellä..

Mutta, kuulumisiin taas! Voimia ja haleja kaikille niitä tarvitseville! Eli meille kaikille varmasti jollain tasolla ainakin! =) Ja Alisa, ehditkö lisäileen meidätkin listaan jossain vaiheessa, eli 22.5, poika, rv 39+5, 3730g ja 49cm. Pidän myös peukkuja sulle, että olis ihan harmiton patti se siellä rinnassa! Voihan niitä kaikenlaisia viattomia tulla noihin rauhasiin kun imettää...

Muoks. Oho, menipäs tummennukset päin puuta, älkää antako sen häiritä.. :whistle:
 
Välillä ollaan taas kaupungissa käymässä, huomenaamulla takasi mökille...

Mistä kummasta työ saatte tehtyyn nuo tummennukset? Se on varmaan joku ihan yksinkertanen nappula tässä jossain lähistöllä, mut en vaan oo löytäny.

Ehkäisystä ootte puhunu: joskus tulevaisuudessa oon miettiny kapselia, mut koitetaan nyt ensin, jos meille vielä yks tai kaks vauvaa tulis.

Onkohan olemassa jotain "poppakonstia" jolla kuukautiset sais alkamaan? Ensimmäisen lapsen jälkeen piti ensin lopettaa yöimetys ja siitä tasan kuukauden päästä (eli 7kk synnytyksestä ) kuukautiset alko. Täällä on ihan armoton vauvakuume, mutta imetyksestä en oo valmis vielä luopumaan.
 
Moi moi!

Tässäpä ekan kunnon neuvolakäynnin kuulumiset (suluissa synt.mitat ):

Paino 5.345kg (3.530kg )
Pituus 56,5cm (50,5cm )
Pipo 40 (35cm )

Eli hyvin jäbä on kasvanu! :D Kovasti sai taas kehuja siitä kuinka on niin tarkkaavainen jne.. :)

Itellä oli myö jälkitarkastus tänää jonka suoritti lääk.tieteen kandi, nuori kolli..Oli aika...Kokemus.. :p Eniveis, kaikki on mullakin ok ja cerazetet se kouraan löi jotka alotan heti kun käyn vaan antaa labrassa pissanäytteen jolla suljetaan raskauden mahdollisuus pois.

Kävin samalla apteekista hakee gefilus d-tipat ja cuplatonit jotka otetaan nyt kokeiluun kun tuntuu et välillä pojalla mahaa kipristää..

Mutta mä alan nyt henkisesti toipuu tosta jälkitarkastuksesta.. :D :p

Maira ja emppu 1kk1vko4pvä
 
Meillä on alkanut mahavaivat helpottamaan, enää ei huudeta iltaisin paljoakaan, vaikka sylissä pitääkin kantaa. Neiti ei pidä selällään olosta ollenkaan jos sylissä, vaan aina pitää olla pystyasennossa tai vatsallaan renkkua. Syöminen sentään onnistuu selälteen :p

Yöt menee edelleen hyvin, syö kaksi tai kolme kertaa ja heräilee tossa seitsemän aikaan, joskus voi mennä jopa kasiin. Päivisin ei vielä ole mitään kummempaa rytmiä havaittavissa, pitkiä unia tulee joskus, ei päivittäin. Nukkuu ulkona jos ollaan ulkona, muuten sisällä vielä aika paljon. Tosin ollaan usein mökillä koko päivä ja siellä on sitten aina vaunuissa kun nukkuu. Sitten kun alkaa rytmiä löytyyn ja tiedän koska nukkuu pidemmät unet niin laitan ulos nukkumaan. Meillä esikoinen nukkuu edelleen vain ulkona päikkärit, sisälle en saa nukahtamaan, tosin en ole talven kovien pakkasten jälkeen edes kokeillut...

Mulla on esn viikolla jälkitarkastus ja neidillä samalla 2 kk neuvola. Ehkäisyä ei tarvita, mies hoitaa asian, mä olen osani tehnyt lapsien teosta ja hän hoitaa sitten sen, ettei lisää tule =)

magdalena ja neiti kohta 2kk
 
Meillä vauvan ikä lasketaan kuukausissa eli on "täyttää" kuukausia joka kuun 30.päivä.

muumimamma ei oo vierastamista havaittu vielä. No onpas siellä mummi :/ Täällä kyllä paukutellaan, mutta ei onneks hajupommeja tuu ;)

Varanikki Jokos sun äiti on Karkkista ihastellu? Eikös hän ollut "tietämätön" raskaudesta? Musta tuntuu, että se pysyy samanlaisena imettämisestä huolimatta :( Kävin tänään tk:ssa, jossa hoitaja epäili sen kyllä olevan tukkeutunu maitorauhanen, johon tavallaan on paakkuuntunu maitoa. Onneks viikon päästä mulla jälkitarkastus, jossa pitäs olla yksityisellä työskentelevä gyne tekemässä tarkastuksia. Pitää siltä vielä kysellä. Voi että teidän tytöt on saman näkösiä :eek: =) Karkkinenkin niin siskojen näkönen ja tuo tukka on niiin paksu ja hieno!! =)

napero Joo, kyllä tuo säikäytti ja koko ajan mielessä pyörii kaikki kauhukuvat.. :( Täälläkin pitäs alottaa ristiäisjärkkäilyt, ku vaan jaksais :D
'
baby dreamin baby kasvaa hienosti!! :heart:

nappula Tummennat sen kohdan tekstistä minkä haluat paksuntaa ja painat tuolla ylläolevasta valikosta tuota B:tä. Se heittää sitten sen tummennetun sanan/sanojen eteen ja taakse jännissä suluissa olevat b-kirjaimet. Sulkujen ja sanan/sanojen väliin ei saa jäädä välilyöntiä, ku muuten se just tummaa koko tekstin. Olipas sekava sepustus :D

maira teillä kasvu tahti ihan hirmuinen :D

magdalena täällä kans jälkitarkastus ja 2kk neuvola ens viikolla :) Meidänkään vaavi ei viihdy sylissä makuuasennossa, kaikki muut asennot keplaa :)

Täällä nukutaan joka aamu 10 tai lähemmäs 11, siltiki muka oon väsyny vaikka nukun lähes 10h yössä, toki imetän pariin kolmeen otteeseen tuona aikana, mut sillonki oon puoliunessa :D
 
:wave: tervetuloa uusille!!

Alisa, mulla oli samanlainen patti ja olin kanssa ihan maassa ja maalilin jo kauhukuvia mielessäni. Se kuitenkin on hävinnyt nyt, aattelin itekkin lääkärissä jälkitarkastuksessa näyttää mutta ei nyt tarviikkaan. Mulle se patti alkoi musta kehittyy heti jo sairaalassa että varmaan joku tukkeutunu maitorauhanen oli. Ehkä se nyt tyhjeni kun neidillä on jo aikamoinen imu.

Ristiäis paniikkia pukkaa hiukan päälle.... kaipa se kuitenkin tästä tasaantuu.

Kahvia en oo juurikaan juonut ja se on meillä auttanut neidin masuvaivoihin (vaikkei varsinaiseti kitissyt niin näki ilmeestä että toisella masu vääntää). Ja meilläkin pylly paukkuu aikalailla :D .

Pulauttelua on nyt ollut hiukan enempi kuin aikaisemmin. Lähinnä pulauttaa kerran-kaks viikossa eikä mitään isoja määriä. Pulautukset tulee lähinnä röyhyjen yhteydessä.

Mökkeilijät, millaset liivit ootte hommannu vauvalle?? Meillä kun ois kova into lähtee porukoiden mökille mutta ei oo vauvalle liivejä. Mites muilla??

Nyt nukkumaan!

Selis ja mötkäle 6vko
 
Kuinka moni kestoilee? Mulla on nyt motivaatio hiukan hukassa, kun kolmella lapsella olen putkeen kestoillut, nyt taitaaa vähiin jäädä. Vaippoja ja kestovaippakankaita on kyllä hyviäkin, mutta nyt ei innosta...Jos joku ois kiinnostunut, voisin kuvia lähettää ja myydä pois.
 
Juuri kun kirjoitin, ettei rotavirusrokote aihettanut mitään päänvaivaa, niin tietenkin 4. päivänä alkoi sitten jo nyt 4. päivää kestänyt kitinä ja itkuisuus ja uneliaisuus. Muuta vaivoja, kuten vihrää kakkaa tai kuumetta ei ole.
Kai noi on pakko olla sitten seurausta tuosta rokotteesta. Hereillä ollessa lähinnä itkee ja kitisee, ellei kanna pystyasennossa. Toivon mukaan tilanne palaisi taas normaaliksi piakoin.

Mitens teillä muilla?

Kestoilla en ole edes jaksanut, vaikka kaapista löytyy niitäkin. Ehkä myöhemmin, jos on enammän aikaa pyörittää pesukonetta.

 
:wave: Terkkuja lomareissuilta!
Lukemassa olen käynyt kuulumisianne, mutta mokkulalla ja läppärillä ei jaksa kirjoitella.

Meillä sujuu pojun kanssa mukavasti. Syö kahden tunnin välein, päivisin välillä tiheämminkin. Hienosti kasvaa edelleen rintamaidolla.
Maitotiehyttukoskin mulla oli ja olin jo ihan varma että tulehduksenhan se pukkaa. Toisessa rinnassa oli lapsen nyrkin kokoinen kivikova paikka ja tosi kipeä. Kuumalla suihkulla suihkutellessa, hieroen ja eri imuasennoissa imettämällä se onneksi parani. Panadolin otin, että pystyin nukkumaan ja aamulla oli sitten parantunut :) Voi vaan kuvitella kuinka tuskanen on oikea rintatulehdus, kun tuo tukoskin oli jo niin tuskaa. Onneks tulehdusta ei oo koskaan ollut vaikka nyt jo kolmas vauva. Nänni meni rikki erikoisissa imetysasennoissa, kun koitin saada rintaa tyhjäksi. Että nyt sitten on imetys yhtä tusklaista kuin imetyksen alussa. No kylläpä sen luulis pian parantuvan.
Päiväunet on täällä hukassa. Nukkuu vain pikkuisia tirsoja ja on sitten väsynyt. Vaunulenkilläkin saattaa poika herätä ja sitten huutaa loppumatkan ja ei huoli tuttiakaan :( Sais kyllä tulla jo oikea rytmi ja ois vaikka yhdet kunnolliset pitkät päiväunet ja pikkusia tirsoja.

lypy
 
ollaan täällä anoppilassa ja touhua riittää niin siks en ole kerenny kirjotella....lukenu olen kyllä joka päivä.... hmmm just joo jos masu ei vaivaa niin sitten vaivaa suu JOO ihan totta ikenet jo kutisee... sitten huudetaan ja kaikki laitetaan suuhun nyrkki ja sormet ja kaikki... riepu :( olen nyt pitänyt itselläni täysin maidotonta ruokavaliota ja toivon että tää tuottais tulosta siihen kakkaan ja mahavaivoihin.... pitäis alkaa niitä ristiäisiä touhuaan ku niihin kakas viikkoa..... juu ei täälläkään kestä pää kestoiluja... hih laiska minä... täällä rakastetaan ilmakylpyjä miten muilla..... mutta moikka...
 
Heipsan! Ompas "mukava" lukea että muuallakin päiväuni"ongelmaa".. Olis se ihan mukava kun yhdet pisemmät unet nukkuis, kerkeis itekin vaikka torkahtaa.

Syöntivälit alkaa selvästi harventua nyt kun helteet ohitse, yksi päivä mentiin jo 3-4h väleillä ja mä olin ihan ihmeissäni :D Ja alkaahan tyttö olla isokin jo, että kaipa sinne vatsaan mahtuu enemmän sitten kerralla. Ja muutama yökin menty jo yhdellä syötöllä, yleensä tosin on sen kaksi.

Pulauttelua on ehkä kerran pari viikossa, hyvin harvakseltaan. Ihan hyvä niin ei tartte joka välissä pyykkiä pestä. Yleensä vaan röyhtäsee miehekkäästi, jopa unissaan :)

Kestoilla ei olla jaksettu, ihan omaa laiskuutta :ashamed:

Ilmakylpy on tytölle varmaan parasta mitä tietää, sen verran alkaa aina hymyilyttää kun vaatteet heitetään veks :D Samoin kylpy on ihan ehdottomasti viikon kohokohtia, nautti oikein kun helteillä noin joka toinen päivä käytiin vannassa.

Karstasta joku kyseli aiemmin, meillä ei sitä ole juuri ollenkaan, vähän aika sitten huomasin päälaella ihan hiukan kuivaa ihoa, mutta ei sitä ees karstaksi voinut sanoa. Ihmetyttää muutenkin ihon hyvä kunto, äitinsä kun on atoopikko ja pienenä ollut ties mitkä maitoruvet ja taiveihottumat... No, kerkiihän tuo vielä, toivottavasti kuitenkin säästyy pahemmilta vaivoilta.

Tämä äippä sai tällä viikolla omaa aikaa, i-h-a-n-a-a! Olin siis yksin kotona parisen tuntia kun isukki kävi tytön kanssa mummolassa. Korviketta oli mukana mutta ei tytölle ollut edes nälkä tullut. Vähän se jännitti jos alkaakin nälkäänsä huutamaan ja pullo ei kelpaa.. Onneksi meille ajaa kymmenessä minuutissa jos olis oikein hätä tullut. Mutta, olipa siis ihanaa katsella digiboksilta tallenteita jotka ollu siellä keväästä asti, pötköttää vaan sohvalla kaikessa hiljaisuudessa... Nyt sitä jaksaa taas vaikka mitä!

Lepposaa viikonloppua kaikille :flower:

ALM ja tyttö 2kk ja kolmisen viikkoa
 
Moikka :wave:

Meidän piti jo siirtyä vaipoissa 3kokoon :eek: apua miten äkkiä ne kasvaa ;) Meillä on vaippoina bamperssit liberot ei istu meidän pojalle.

Pulauttelusta Meillä välillä tulee pukluja mut ei usein.

Karstaa Ei herran päässä ole.

Kestoilua Ei täällä harrasteta,en ole muittenkaan lasten kans kestoillu.

Rotarokotteesta Ei ole tullu mitään vaivaa.

Nyt ollaan alettu juttelee ja naureskelee oikein urakalla :D sängyssäkin kun on ni kuuluu mukavaa jokeltelua ja naurua,taitaa nalleille jutelle ;)

Mut nyt kutsu käy ei muuta ku mukavaa viikonloppua. Me suunnataan mökille :wave:

baby dream ja Henkka 2kk.
 
Meilläkin huomaa että alkaa vauva olla "iso" koska seurusteluhetket on pidentyneet ja yleistyneet. Parka joutuu tosin oleilemaan itsekseenkin kun tuon 2veen kanssa olen pihalla. Näillä helteillä ei ole niitä varjopaikkojakaan erityisesti.. Kiva siinä sit juosta pihan ja olkkarin väliä..

Rota käytiin hakemassa keskiviikkona. Taktikoin koska lähetään parin viikon kuluttua reissuun ja muuten oltais rota saatu ens keskiviikkona.. On ollut paljon itkuisampi kuin normaalisti. Parina iltana on huutanut/itkenyt toista tuntia ja aamuisinkin kiukkuisampi. Ihan tuli sellainen deja-vu fiilis, esikoisella kun oli se koliikki.. :snotty:
Toisaalta ainakin viime yön nukkui ennätyspitkään: meni nukkumaan klo 22 ja heräsi vasta klo 04- 05 ja sit jatkoi unia klo 9 asti. Klo 06 kyllä kitisi mutta hiljeni tutilla.

 
Pulauttelusta meillä harvakseltaan, hikan mukana pulpahtelee välillä.

kestoilua ei harrasteta, ei oo mun eikä isännän juttu.

vaippakoko meillä on oltu jo 1,5kk iästä lähtien 3-koko käytössä Pampers-vaipoista. Liberoissa sais olla 4-koko, mut neidin iho ei tykänny niistä. Alko tulla näppylärykelmää ja hävisivät parissa päivässä kun vaihdoin takas pamperseihin.

Ilmakylpyjä harrastetaan päivittäin. Ja suihkussa käydään melkein joka ilta, kerta viikossa kylvyssä.
Iho kestänyt, itse olen atoopikko ja toivon että neidille ei tulis..

rotarokotteesta oli neiti vähän kiukkuinen pari päivää ja kakka oli hieman eriväristä sinä päivänä. Ei muuta tullut.

Vierastamisesta, isännän äitiä kerran vierastanu, ku oli värjänny hiuksensa erivärisiks. Empä muuten ole huomannu vierastamista.

Eilen oltiin neidin ja siskon&siskontytön kanssa korkeasaaressa, olipa kiva päivä :)

Siskontyttö (2v 8kk) tuli sitten tänään vkonlopuks kyläilee meiän luo :heart: Niin ihunasti tahtoo olla vauvanhoidossa mukana, ja huolehtii toisesta :heart:

Mutta nyt molemmille neideille iltapalaa ja iltasatujen pariin :wave: Mukavaa viikonloppua kaikille!

Miikulainen & pikkuneidit :heart:
 
Kovin hiljaista täällä B)

Meillä on ollut oikein mukava viikonloppu, tyttö on nukkunut ihan älyttömän hyvin, luulen että syy on siinä että isukki on alkanut nukkua vaavi kainalossa :D Nyt jo kolmena yönä nukuttu kaikki kolme samassa sängyssä koko yö, mukavata :heart: Yöllä tosin ite heräilin, mieletön ukkosmyrsky oli.. ja peltikatto on aah niin ihana kun oikein tulee vettä :kieh:

Tänään mummolaan kyläilemään, meinasin mennä vaunuilla mutta näyttää siltä että vettä tulee justiinsa... Välimatkaa meillä siis jotakuinkin nelisen kilometriä. Autopelillä siis....
 
Ihanan viileää sunnuntaita kaikille :wave:

Nyt on saatu pojalle nimi ja päästään rauhoittumaan siltä rumbalta :whistle: Harmi vaan ettei isä ollut paikalla :ashamed: Vähän nolotti selitellä vieraille ja papille että meidän isällä menee työt ristiäisten edelle... :'( Sanoin kyllä miehelle, että jos ei ilmaannu ristiäisiin niin ei olla mekään kotona odottamassa häntä töistä, eikä oltu... Nyt tultiin hakemaan lisää vaatteita ja näkyy taas menneen töihin... :ashamed:

Onko teillä muilla ollut vastaavaa tilannetta??? Tuntuu ettei välitä meistä ollenkaan kun jatkuvasti töissä ja itse hoidan muksut ja huushollin |O

Nyt täytyy rientää... kyyti odottaa pihassa :wave: :wave:
 

Yhteistyössä