TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

Hip-hei! Sain 4D -ajan torstaille, ihanaa nähdä potkuri taas pitkästä aikaa!!! :heart:

Taidan ottaa kans päikkärit ennen töitä. Kävin just sauvomassa ja olinpa kerrankin fiksu enkä aiheuttanut itselleni "kylmää hikeä": oppia ikä kaikki.

Otettiin muuten syntymättömän lapsen vakuutus ja äsken vakuutusyhtiöstä soitti viel vahvistuksen, nyt sekin asia ok. Mites muuten muut: onko teillä vastaavaa vakuutusta?

Mukavaa päivää, palataan!
t. eeti

 
Huomenta-Päivää!

Carmenja muut: Kannattaa olla varovainen noiden suppareiden kanssa. Olisi aika pelottavaa tässä vaiheessa alkaa synnytyspuuhiin. Nyt vaan jalat kohti kattoa ja nautiskellen elämää eteen päin. Itsellä on noita harjoitussuppareita ollut usein silloin, kun ponnistelee jotenkin. Kivuliaat sellaiset on pysyneet onneksi pois ja toivottavasti vielä muutaman viikon pysyykin.

Unista: olin heinäkuussa Thaimaassa reissussa, kun siellä ollessa näin unta, että minulta irtosi kulmahammas. Seuraavana yönä sisko soitti koto-Suomesta, että mummi oli kuollut. Mietin jo, että mikähän ennustajaeukko musta on tullut... Minäkin olen muuten kuullut tuon saman version käänteispsykologiasta. Toivottavasti poika04 saa uinua jatkossa kuin vauva :)

Mä mietin myös tuota hoitopöytää. Todennäköisesti tulen hankkimaan semmoisen minkä saa pöydän päälle vessaan. Riippuu kai siitäkin pääseekö uuteen kotiin, vai pysytelläänkö vanhassa (tilakysymys).
 
Eeti sä pelastit mun päivänmun pitää kanssa lähteä vakuutusyhtiöön TÄNÄÄN hakemaan se vakuutus kohtahan se on liian myöhäistä..KIITOS.
ja varmasti ihana mennä siihen 4D:hen =) Me otettiin sillon reilu 3 vuotta sitten vakuutus myös pojalle ja on ollut aivan ehdoton. Ollaan leikkuutettu pojan kitarisat ja korvet putkitettu yksityisellä ja samoin kaikki lääkärit käytettiin poikaa yksityisellä kun meillä oli tosi paha korvaulehduskierra ja julkisella ei tapahtunut mitään.
 
Heippa kaikki! :flower: Ja kiitokset kannustavista kommenteista koskien supistuksia. Olen tässä vielä pikkuisen ihmetellyt itseäni, että miten noin tärkeä asia on voinut jäädä minulta tajuamatta, mutta pääasia nyt on, että asia "selvisi" ja olen kotona lepäämässä. Olin vain jotenkin ajatellut, että supistus on jotakin sellaista, joka tuntuu samalta, kuin kohtu esim. "vetäytyisi kasaan" - se jotenkin tuntuisi loogiselta :ashamed: Minä mistään kuukautiskivuista mitään tajunnut: luulin niitä kohdun kasvukivuiksi, kun joka muutakin paikkaa kolottaa ja venyttää!
No mutta vein aamulla se pisunäytteenkin eli varmistetaan nyt, ettei mikään piilevä tulehdus aiheuta noita supistuksia.

Vakuutuspäätöstä odotellessa eli ollaan sellaista anottu, mutta nyt hakemus on vakuutusyhtiön lääkärillä arvioitavana. Minullahan on aikanaan ollut syvä laskimotukos enkä saa automaattisesti vakuutusta (ja joistakin yhtiöistä en lainkaan :/ ) Arvelivat kuitenkin Pohjolassa, että vakuutus minulle tullaan myöntämään. Vauvelin syntymän jälkeen aion sitten katsoa vakuutustarjoukset uudestaan ja etsiä sen "parhaimman", sillä ainakaan meille tuo Pohjola ei sitä ole. Nyt ajattelin ottaa "edes jonkun" vakuutuksen, jos pikkuisella on jotakin akuuttia hoitoa vaativa sairaus. Muutama sata menee hukkaan, mutta voisi mennä kurjempaankin.

Me olemme ostaneet hoitopöytä-/hylly- yhdistelmän (mallia Hemnes Ikea, jos joku haluaa kurkata kuvan). On mielestäni tosi kaunis ja tukeva hintaansa nähden ja tykkään erityisesti siitä, että hyllyihin saa vaippoja, harsoja, puhdistusaineita ja "kotivaatteita" ihan käden ulottuville. Hoitotasolle ostimme sellaisen pehmusteen, jonka ympärille saa sitten pieniä muovisia koreja kaikkea pikku-tilpehööriä varten. Isoihin hyllyihin ostimme isot puiset korit esim. vaippoja ja likavaatteita varten.

Unia en näe sitäkään vähää mitä normaalisti ja olen itseasiassa vähän kummastellut sitä :/ Vau- kirjassakin luki, että kaikenmaailman ihmeellisiä unia saattaa nähdä hyvinkin paljon näin raskaana - ja myös isät! Meillä kai oltaisiin iloisia, jos saataisiin ylipäätään nukuttua: minä kun ährään kaiket yöt vessakäynneillä tai asentoa vaihtaen :LOL: Mies on onneksi ollut ihanan postitiivinen ja nauranut tämän olevan vain harjoitusta vauvan syntymää varten! Ihana tuo mies :heart: (aina välillä ;) )

Olen jo alkanut odottamaan ensi keskiviikon 4D:tä :p Tahtoo taas nähdä Nirppusen - ja saamme kaiketi myös vahvistuksen vauvelin sukupuolesta, kun asia ei ihan 100%:sesti rakenneultrassa selvinnyt. Pääsee ostamaan lisää söpösiä nuttuja :heart:

Jaa-a, menisköhän päikkäreille |O On niin puuduttavaa tämä kotiympyröissä makoilu...

Carmen ja Nirppu rv 24+2
 
Enpä ole aikoihin kirjoitellut. Vointi on ollut koko ajan hyvä ja sitä neuvolassakin ihmettelivät..

Tuli mieleen, että onko muut ostelleet/ommelleet/neuloneet vaippoja? Me saatiin muutamat pöksyt ja pari sisävaippaa "perintönä" ja olen nyt neulonut itsekin yhdet vaippapöksyt. Ensimmäinen vaippakin on huolittelua myöten valmis. Ja oli yllättävän helppo tehdä, vaikka en mestariompelija olekaan! Ihanaa puuhaa haalia kasaan noita vaippoja! :)

pippa rv 22+6
 
Ilmoittautuisin mukaan, jos vielä mahtuu.. Olen kyllä seurannut alusta asti kirjoitteluanne, mutta keskenmenotaustalla en ole uskaltanut aiemmin liittyä mukaan.

Esikoista siis odotellaan, laskettuaika on 19.5. ja TAYS on synnytyssairaala.

Carmen; Minulla oli viime viikolla muutamana päivänä menkkamaista jomotusta ja ajattelin sen myös johtuvan vaan kohdun kasvusta.. Luettuani viestisi, että sentyylinen kipu olikin supistelua, huolestuin itsekin kovasti. Oliko sinulla jomotus jatkuvaa, vai tuliko se esim rasituksessa? Soitin jo pelokkaana neuvolaan, mutta en oikein saanut kunnon ohjeita. Neuvolassa sijainen oli sitä mieltä, että kuuluu asiaan.
 
tervetuloa mukaan uudet!!!

Tänne kuuluu pelkkää hyvää :D Olin tänään neuvolassa ja kaikki oli juuri niinkuin pitkääkin. Vauvan sydän sykki 147, ja masu oli kasvanut just sopivasti. Eli en saanut noottia painonnoususta!! Sf-mitta mulla oli 18 eli keskiarvossa! Pikkunen on liikuskellut aktiivisesti koko ajan. Ja tuntuu että ne on voimistuneet ja tulleet säännöllisimmiksi. Nyt on uskottava että kaikki on ok!!!! Ja lupasinkin neuvolatädille että lopetan murehtimisen!!

Täällä odotetaan myös innolla ensiviikon 4D ultraa!! Toivon että pikkunen pitää jalat tiukasti ristissä... Isäntä kun ei halua tietää vauvan sukupuolta!

Löysin tänään alesta ihanat tummansiniset vauvan samettihaalarit!!! Ne on kokoa 56 joten ihan heti niitä ei välttämättä pääse käyttämään...

Tänään pitäis vielä perehtyä KELA:n papereihin sekä siivota muutama kaappi.. Hullu kun olen menin lupaamaan niin miehelle!!!

iloista tiistaita kelistä huolimatta

Birdie81 + ahmatti 21+6
 
Tervetuloa uusille, kiva kun porukka "lisääntyy":)

Voi kun olisi kiva mennä 4D -ultraan katsomaan pikku päikkäriä. Pitäisköhän yrittää puhua mies ympäri ja vedota vaikka syyllisyydentuntoihin, kun kerran meni se viikonloppukin ihan maatessa :) Nainen on kiero!
 
carmen minäkin haluaisin tietoa niistä oikeista suppareista, sillä mulla on kyllä ollut ensimmäisistä kuukausista lähtien silloin tällöin harvakseltaan semmoista menkkamaista kipua joka saattaa joskus tulla ja sitten loppua. en ole edes osannut huolestua. Toisaalta olen kait saanut harkkasuppareita, sillä joskus masu tunstuu menevän iha n piukeaksi.

pieniTytöntylleröinen olen kanssa nähnyt joskus viihteelläolo-unia. yleensä olen baarissa ja tilaan jotain jossa on alkoholia vahingossa tai sitten tajuamatta, että olen raskaana. Näin siis täälläkin! :D

tervetuloa uudet lisään teidät listaan. Kivaa saada lisää porukkaa tänne.

Kauhea väsymys taas. Pian mennään syömään miehen kanssa ja leffaan. Lähtee huomenna kahdeksi viikoksi jenkkeihin ja jään tänne yksin kasvattelemaan masua.
 
Repuista ja liinoista vielä: Kantoliina varmaan olis kiva,mutta meillä ei mies sellasta päälleen virittäis ja tarkotus on että hänkin vois kantaa...joten reppu varmaan hankitaan ja luulisin että ergo,sitä on niin kehuttu =)

Suppareista: Sellasia täysin kivuttomia koko mahan kovettumisia on ollut parikertaa...ilman kummempaa syytä. Sit on joskun sellanen kova kohta mahassa,ihan vain yhdessä kohtaa...luulen kyllä että se on jotenkin vauvan liikkeisiin liittyvä kun se saattaa siirtyä ja sit kadota =) Mitään kivuliaita ei oo ollunna =)

Täällä on pikkunen jaksanut ahkerasti potkiskella pitkin päivää...toivottavasti ei nyt teekkään mitään lakkoa,niinkuin taannoin...

Täytyy mennä suihkuun,adios :wave:

Repa ja kutvonen rv 23
 
Heippa tällekin puolelle pitkästä aikaa :wave:

Olen käynyt lukemassa teidän keskusteluja ja erityisen mielenkiinnolla lastenhuoneen sisustukseen liittyviä kommentteja :D Torstaina pääsen päiväksi shoppailemaan ja luultavasti mukaan tarttuu jotain lastenhuoneeseenkin :whistle: Seinät pitäisi maalata tai tapetoida, mutta kuinka voi olla niin vaikeaa päättää värejä :headwall: Esikoinen on tyttö ja tämän toukokuisen pitäisi ultran mukaan olla poika, joten värimaailma sitten sen mukaan... Ja lastenhuoneesta kun on kysymys, niin tykkään käyttää selkeitä värejä, mutta kuitenkin hillittynä kokonaisuutena. Kivaa puuhastelua tiedossa :)

Oma vointi on ollut kohtalaisen hyvä, supisteluja on aika paljon ja tulehdusnäytteetkin on otettu. Vauva taitaa olla perätilassa, kun potkut tuntuvat suoraan alaspäin tai alamahalle ja jonkin verran myös kylkiin. Onhan tässä aikaa vielä kääntyä oikein päin, mutta kuitenkin välillä mietityttää, että jospa ei käännykään ajoissa :/

Tervetuloa uusille mukaan myös minun puolestani ja myös kerhon puolelle ovat tervetulleita keskustelemaan sekä uudet että vanhat toukokuiset! Lisätietoja saa minulta yv:nä =)

Kaikille oikein hyvää vointia, hellikää vauvamasujanne :hug:

Wilhelmiina 23+0 :heart:
 
Voi vitsit viesti havisi bitti avaruuteen. tunsin juurio ekat potkut mahan paalle :D .

Unista: kuten paivansade olenmyos nahnyt hammasunia, ja jos hammas on irronut niin on joku sukulainen on kuollut, jos hammas saatu takas suuhun unessa niin yleensa ollekin on tapahtunut jotain, esim auto onnettomuus etc. vuosien varrella olen oppinut suhtautumaan naihin uniin enka enaa panikoi. Nyt jokin aika sitten nain unia muutamanna yona ruumisarkusta ja tiedan sen tuovan hyvaa, joten en huolstuisi jos nakee unia kuolemasta. Nyt olen karsinyt muuten vaan painajaisista... inhottavaa!

Lasten huoneen sisustuksesta: ei olla puhuttu miehen kanssa mitaan, ompelen kai uudet verhot ja seinalle ostettin sellainen painokangas etela afrikasta. varitys tulee olemaan kirkkaanlainen jos saan tahtoni lapi, seinamaalista pitanee varmaan keskustella miehen kanssa! Saas nahda mihin paadytaan :D

Terkuin LC
 
Supistuksista Miullakin on noita supistuksen tapaisia, kivuttomia, lyhytkestoisia (ei edes minuuttia) ja yleensä ajoittuu siihen, kun siirryn selällään makaamaan. Kohdun rajat tuntuu selvästi, eli koko kohtu siellä masussa menee kovaksi, tuntuu se ihan pikkiriikkisen epämiellyttävältä. Neuvolassa kehotettiin välttämään kyseistä asentoa, tuumaili, että minull akun muutenkin on p*ska selkä(leikattu ja oikeasti p*skana) ja voipi aiheuttaa supistelut (?? :eek: Miten muka??)
Kunhan supistelut eivät tee kipeää, eivät ole toistuvia (15 minuutin välein) eikä tule vuotoa, ei pitäisi olla huolen häivää.
MOnilla ´nettututuill aon ollut noita harjoitus suppareita ihan alkuviikoista lähtien, minulla alkoi joskus vkolla 16, aina seksin jälkeen :/

Unista Mie näen myös noita baarissa olo unia, että nautiskelen viinaksia antaumuksella kunnes yht'äkkiä tajuankin olevani raskaana :whistle: Useat kerrat olen nähnyt kaiken maailman vauva unia, vain hyvä laatuisia, eli ne painajaiset on jäänyt vielä taustalle :whistle: Ikinä en ole mitään ennen unia nähnyt, mutta olen asunut semmoisessa kriisi perheessä nuorena, jonka pitäjällä oli oikeasti jotain ennustus eukkomaisia kykyjä, näki aina unosia, mitkä kävi toteen :p Hurjaa...

Listasin kamalan listan, mitä kaikkea pitää ostaa :eek: Ei todellakaan olisi pitänyt tehdä sitä, nyt on jatkuvasti kamala ahdinko päällä noista tavaroista... Listaan nyt tähän ihan omantunnon mukaan, mitä kaikkea olen ajatellut hommata, kertokaa onko ne teitin mielestä tarpeellisia vaiko eih... :whistle:

*Hoitopöydän pehmuste (pöytä loogisesti on jo)
*Rintareppu(ergo)
*Amme
*Turvakaukalo(se kaiksita turvallisin, johon saa telakan... ja täten mahdollisesti uusi auto, meillä kun ei taida olla niitä kiinniys mahdollisuuksia nykyisessä) :LOL:
*itkuhälytin
*Pinnasuojat sänkyyn
*Rintapumppu
*Tutteja, pulloja, pulloharjoja
*Sitteri (ei nyt alusta saakka tarvi...)
*Vauvan sänkyyn lakanoita ja pussilakanoita, sekä kosteussuoja
*Unipussi
*Vauvan peitto
*MObile
*Hoitolaukku
*Imetystyyny

Ja sitten tietenkin vaatteita, vaippoja, kaiken maailman liivinsuojaa, rintakumia yms pikku roipetta kamalasti...(listatkaa niitäkin, mie en osa amitään näitä juttuja :ashamed: )
Ja jos päästäänkin muuttamaan keväällä, niin vauvan huoneeseen toki matto,verhot, kaappi/ hylly/vaatteille ja koreille tavaroineen tms ja nojatuoli yms :eek:

Mitäs oleellista tuosta listasta puuttuu ja mikä on "liikaa"? :p
Vaunut, sänky, hoitopöytä on jo...

Kuinka paljon vaatteita kannattaa varata edes kotiin valmiiksi?

Inhottava tilanne sinänsä, kun mies puhuu, että "onhan tässä aikaa, mennään myöhemmin, kyllä keretään" ja itseä stressaa suunnattomasti, koska tiedän, että miehen päätösvallassa jos tilanne olisi, lähdettäisiin ostamaan tavaroita vasta sitten, kun oltaisiin matkalla sairaalaan synnyttämään, tuosta nopsaan vauvantarvike-liikeen kautta pikaseen synnärille :LOL:


Kurjan tuntuisia semmoiset "vauvan vapaapäivät", kun vauva ei tunnu liikkuvan laisinkaan, ei potkuja, ei muljahduksia tai sitten ihan muutama laiska möllöhdys :| Siinä sitten tämmöinen harvinaisen stressaantuva ensi odottaja saa tuulta purjeisiin ja on jo ihan varma, että nyt on asiat viimosen päälle menossa persiilleen :whistle:
Toisaapäivänä muistaakseni oli sellainen päivä ja voi elämä, että olikin hankala olla, jatkuvasti kävin pitkäkseni käsi massulla ja odottelin silmät kiiluen, koska potkaisee... Ja eih... Seuraavana päivänä pitikin elämää senkin edestä :heart: :LOL:

 
Mymmelis: Mää oon samanlainen et kauheeta jos vaavi ei liiku samalla tavalla kuin ennen..Eilenkin jumppas aamulla mut ilta oli hiljasta meinasin jo kaivella doblerini esiin et nyt ei kaikki oo kunnossa niin sit typy otti ja potkas pari kertaa niin et tuntu..Että siinä sinulle mamma =) ja sit olin taas yhtä hymyä. Toi sitteri on muuten vertaansa vailla ainakin meillä oli silloin kun poika oli pieni, meillä sen sai ihan melkein pötkötysasentoon niin kaveri joskus vetäisi siinä sit unosetkin..

Kauheen rauhatonta on nukkuminen nykyään, onneksi viimeyönä en sentään painajaisia nähnyt vaan olin lomalla ulkomailla ja poltin tupakkaa :eek: siis mä en polta muutenkaan et aika hassu.

mä oon noita teidä sf mittoja lukenut niin oon jo huolestunut et onko mulla sit tosi pieni kun mul on ollut 22 viikolla 13cm ja mun pötsi on muuten kauheen ison näköinen. Olen toki aika pieni kokoinen et voi näyttää toi maha isolta.

poika04&papu 22+6
 
Huomenta leidit!

poika04: Mulla kun terkkari mittasi tuota sf -mittaa, niin se oikein painoi masua lyttyyn. Voiskohan tuo johtua kohdun asennosta ja mittaajasta? Voikohan tuo kohdun asento muuttua? Esim. silleen, että toisessa raskaudessa on taakse päin ja toisessa eteen päin?

Mymmelis oli tehnyt hienon listan. Melkein meni löröt housuun, kun tajusin, että meiltä puuttuu myös melkein kaikki tuo! Turvakaukalo ja rintareppu on, mutta muut menee kyllä hankintapuolelle. Jotain saa kavereilta ja sukulaisilta. Ne ovat hyvillään, kun saavat ylimääräisen tavaran nurkista pois kuleksimasta. Äitiyspakkauksessa tulee muuten peitto, alus- ja pussilakana. Noita pussilakanoita kuitenkin tarttee useammat.. Kyllähän noihin saa ?uron poikineen pyörähtämään, mutta ei se mitään, pannaan miehet töihin :)

Päikkäri 24+3
 
weiss
Huomenia! Mie oon lukennu teiän keskustelua nuista supistuksista ja itekki niistä aika ajoin viikoilta 15-16 kärsinny, siis niistä epämukavista.. Viimeviikolla nuo supistukset muuttu hieman enemmän kivistäviksi, mutta ei kauhian mitenkään kivuliaiksi, jouduin äitipolille käymään ja siellä todettiin kohdunsisäsuun alkaneen aueta, ulkosuu onneksi vielä kiinni ja kaulakin oli normaali mittainen. Tuomio oli heti selvä: loppuaika makuuasennossa ja mittään ei saa tehä, jos tilanne tuosta pahenee, mie joudun osastolle lepäilemään. Paniikki ja pelko on hirviä, jos tuo pikkunen ei matkassa loppuun asti pysy! :'( :'( En voi mitään muuta, kun maata hiljaa ja elää päivän kerrallaan ja toivoa, että lisää tuo suu ei aukene! Muutaman viikon päästä on äitipolille kontrolliaika, sitten ollaan taas viisaampia.. Siihen saakka maataan. :/

weiss ja pikkunen rv 23+1
 
Kauhean nopeaan aika kuluu ja minä myös päätäni pyöritellen luin mymmelin listaa sillä meiltäkin puuttuu lähes kaikki. Onneksi lakanoita on paljon,kun äitini oli tehnyt. Kovasti siitä kiitollisena.

onko kenelläkään kokemusta viikoilla 25-27 lentämisestä? Miten sujui? Pitäisi kai vielä olla aika ok. Ajattelin tulla suomeen piipahtamaan. Ihanaa saada hiukan lomaa töistä.

Mies lähti pariksi viikoksi jenkkeihin ja riehui yöllä pakatessaan niin, että meni minultakin yöunet. onneksi voi illalla mennä ajoissa nukkumaan. Kunpa vaan jaksaisi koko päivän. Oli muuten tuo herra eilen illalla muuten niin ihana, sain ruusujakin.

Ja tyttönen meuhkaa masussa. Potkut alkavat olla jo aika kipakoita.

katrinainen ja kirppunen 23+0
 
Voi itku weiss! :hug: Miten sä saat ajan kulumaan? Toivottavasti saat olla kotona, ettei tartteisi sairaalaan mennä makoilemaan. Siellä on vielä tylsempää.

Kannattaa siis oikeasti ottaa tosissaan nuo supistelut ja kivistykset! Nyt siis ihan rauhallisesti hitaasti kiiruhtamalla.
 
Mymmelis Vaatteita tarvitsee mun mielestä 4-6 vaate kertaa. Mitä vähemmän niitä on niin sitä useammin täytyy pestä. Jos haluat pestä vauvan vaatteet muusta pyykistä erillään niin paljon paljon vaatteita :D ( kirjoittaa hamsteri ) Meille kun esikoinen syntyi, niin meillä ei ollut kuin 1 50cm body ja loput 62-68cm. Arvatkaa tuliko kiire saada oikean kokoisia vaatteita. sen jälkeen vaikka poika ei mahtunut näihin pieniin enää niin olen niitä ostanut valmiiksi jos halvalla olen saanut... Toinen kuin syntyi niin ei ollut pulaa vaatteista... Nämä meidän ihan pienet 50-56cm ovat lainassa vielä, saisi pikku hiljaa palautella niitä ( lapsi syntyi kesäkuussa )

Meillä ei ole enää mitään isoa ja kallista hankittavaa... Turvakaukalo saadaan lainaksi sukulaisilta. Itkuhälytin ja hoitolaukku puuttuvat. jee jee... Peiton tilanne täytyy tarkistaa, jos löydän jostain vanhan, kun en ajatellut ottaa pakkausta.

tmvk ja toukka 24+5
toukokuu lähestyy...
 

Yhteistyössä