~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

Aloitan nyt suoraan oma napa -jutuilla. Mullahan on ollut muutaman kerran veristä vuotoa tämän raskauden aikana, mutta nyt mulla on ollut eilisaamusta alkaen rusehtavaa vuotoa. Sitä tulee edelleen. Olen ihan hermona ja varma siitä, että nyt tämä menee kesken. Tuntuu ihan hirveältä ajatella, että kun menemme huomenna nt-ultraan, niin vatsassa ei ole enää eloa :'( Toisaalta järki yrittää sanoa, että tää SAATTAA olla vaaratonta tälläkin kertaa. Viikkoja on kuitenkin kasassa 12+2 eli olisi kyllä todella suuri menetys, kun sitä jo odottaa vauvaa niin innokkaasti. Muistan, että täällä on ollut muillakin vuotoja, mutta onko teillä ollut rusehtavaa vuotoa ja jos on, niin, kuinka kauan se kesti ? Aamulla oksensin aamupalat pihalle ja päätin pitää tämän päivän s-lomaa. Lepoa on siis ainakin luvassa.


Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! t. Eemas 12+2
 
Mulla oli yhdessä raskaudessa vuotoja enemmänkin.Rv 5 ja 7 ja 8 muistaaksen vuotelin ihan verta,runsaasti ja olin heittämässä hanskoja tiskiin jo.Mutta ultrassa vauva voi hyvin!Rusehtavaa ns tuhruvuotoa oli vielä tämänkin jälkeen,mutta muistaakseni ei sitten viikon 15 jälkeen enää.
Pidetään peukkuja että kaikki hyvin:hug:Noi vuodot on harmillisen yleisiä mutta onneksi myös vaarattomia usein!
Lily rv 15+
 
minulla oli kakkosta ja kolmosta odottaessa veristä vuotoa.

Toinen raskauteni oli alkanut kaksosraskautena mutta toinen sikiöistä kuoli heti alkuunsa ja vuosi sieltä pois. Tämä huomattiin ultrassa. Toinen voi hyvin ja on nyt jo 5vuotias reipas poika.
Kolmannessa raskaudessa oli istukka kohdunsuulla ja vuoteli aina väliin n. rv 17 saakka. olihan se pelottavaa. Mutta onneksi nousi sieltä pois eikä aiheuttanut enempää huolta.

Ensimmäistä ja tätä neljättä odottaessa ei ole ollut vuotoja.
 
Eemas ei se vuoto välttämättä paha asia ole ja toivotaan et pikkusella on kaikki hyvin vuodoista huolimatta. tai näin siis toivon, kun miulla on kans ollu vuotoja sillon tällön. jännityksellä ootan ens viikon nt-ultraa, etenki, ku on huonoja kokemuksia taustalla. miulla on siis todettu tuulimuna rv11+3, josta tiputtelin ruskeeta yli viikon jo etukäteen ja keskeytynyt keskenmeno rv 12+6, josta tuli tippa verta (en muista väriä) just sinä päivänä. tästä raskaudesta on aika vaihtelevat fiilikset, kun olen tiputellu muutaman kerran ruskeeta ja kerran ihan kirkasta verta mut eipä tässä muu auta kuin odottelu ja hyvän mielen ylläpitäminen.

täällä häiritsee viiltävät kivut välillä kääntyessä, ylösnoustessa jne... 4. raskaus, enkä muista tämmösiä kipuja aikasemmista.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän aikaa ollu täydessä nettipimennossa, kun päätettiin antaa lapsukaiselle nukkumarauha ja siirtää tiekat olkkariin. Huomasin siinä vaiheessa ku aloin nettipiuhaa laittamaan, että tämäpä ei riitäkään kuin puoleen väliin :stick: Ja sitten täällä onkin ollut draamaa ja kaikki on tainnut muuttaa tuonne kerhon puolelle :eek: No hainpa minäkin sitten sinne....

Ja vielä lisää omaa napaa.... Olimme siellä toisessa nt-ultrassa. Turvotusta oli 1,2 ja muutenkin kaikki kunnossa ja veriarvotkin oli normaalit =) Tässä sitä energistä ja hyvin voivaa keskiraskautta odotellessa olenkin alkanut oksentelemaan. Ei enää kyllä olen niin jatkuvaa etomista, mutta sitten kun alkaa oksettaa niin sitten oikeasti oksettaa. Sen lisäksi pieni nuhanpoikanen on iskenyt meidän perheeseen. Ei onneksi mitään vakavampaa. Mutta taitaa olla tarpeeksi vakavaa, jotta tuo pienempi poika hilluu nyt melkein kymmeneen asti illalla ennen kuin nukahtaa. Ja heräilee muutaman kerran yölläkin (on nukkunut jo 5-6kk ikäisenä koko yön).

Iinalle (ja joku toinenkin oli tainnut kärähtää seulonnassa) paljon tsemppiä odotukseen! Itse kärähdin aikoinani esikoisen kanssa (kaikki oli kunnossa) ja se tulosten odottelu oli mielestäni aivan kauheaa. Ei oikein tiennyt, että iloitakko raskaudesta vai ei :/

Emsi, ties vaikka oltaisiin samaan aikaan siellä KOSilla sitten keväällä synnyttämässäkin :D

Viikkojen ja päivien laskemisesta: Ekan kanssa en muista, että laskeskelinko kuinka paljon noita päiviä. Esikoinen kun on jo 16v :p. Mutta toisen kanssa kyllä laskeskelin (on nyt 8kk). Muutenkin oli olo melkein kuin esikoista odottaessa, kun on noin iso ikäero. Nyt on välillä ollut ihan viikotkin hukassa :LOL: Piti hakea lilypien laskuri, että pysyy jotakuinkin mukana menossa.

Seepia ja Pikku-Sintti 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Vastaukset tulivat tänään ja tulos oli, että tulossa on kromosomeiltaan terve tyttö:heart::D Olen niiiiin helppottunut ja iloinen etten voi sanoin kuvailla. Koko tämä viikon odotus on ollut niin hirveää ja piinaavaa. Kaikki tunnetilat tuli kyllä käytyä läpi. Mutta nyt en voi kuin hymyillä=) Täytyy vain luoda kohtalotovereille uskoa hyviinkin tuloksiin koska oma riskilukuni oli niin suuri ja tulos oli tämä.

Aurinkoista syksyä kaikille ja onnen täyteistä odotusta:flower:
 
ihanaa iina_ hienoa että kaikki kunnossa ja onnea tytöstä. Ihana uutinen.


Itsellänikin tänään ultra ja kaikki kunnossa ihanalla pikkuisellamme. Kohtu tosi korkealla. Vauvan pää oli jo napani alla.




Kerrottiin uutinen lapsille ja kaikki suhtautuivat tosi hyvin. Masulle juteltiin ja siliteltiin ja kovasti kyseltiin kaikkea. Huomenna varmaan uutinen leviääkin puolelle kylää kun esikoinen pääsee kouluun kertomaan.

t: marenda ja ihana rakas rv 13+3
 
iina_ voi mie olen niin onnellinen teidän puolesta!!!! aivan ihanaa :heart: siis aivan mahtava uutinen kerrassaan! oikein onnen kyyneleet valuu minki silmistä :'( pieni ihana tyttönen :heart: saako sen lisätä tyttölupauksena listalle?
 
tiuhti_ kiitos onnitteluista. On joo 4d kuva. Lääkäri oli vissiin hövelillä päällä vaikka oli ihan tavan ultra.
Mutta kun sanoin että kerrotaan ultran jälkeen uutinen lapsille niin heitä varten taisi tuo kuvan napata.

Mitä olikin ihana näyttää isommille lapsille sitten. Saatiin heiltä jo nimiehdotuksia. Petteri tai Marsipaani.
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
marenda, voi miten ihanaa kun on tuollaisiakin ultraajia olemassa :) tuo on meinaan sellainen kuva joka konkretisoi kovasti lapsillekin että siellä todella on vauva massussa :) taitavat todella olla onnellisia uudesta tulevasta sisaresta :heart: paljon onnea vielä koko perheelle ja varsinkin sinulle onnea matkaan odotukseen! :kiss:
 
marenda onnea hyvistä ultrakuulumisista! marsipaani :D aika ihana :)

Ja iina varmasti iso helpotus! Onnea sylin täydeltä!! :)

Mä olen tänään tuntenut ekat ihan selkeästi tunnistettavat potkut :) :heart:
Aamulla kun makoilin vielä sängyssä ja silittelin mahaa(siitä onkin tullu joka aamuinen juttu :) ) kaveri vastaskin takasin! :)

Tää viikko on nyt ollutkin taas muuten vähän rankempi, niin kyllä piristi mieltä tuo :)
Pitää taas kohta kokeilla jos kamu olis vielä hereillä :)
 
Heippa tänne puolellekkin!

oon nyt päätynyt siihen että kaikki jotka tahtoo tästä eteepäin kerhoon niin saa lähettää mulle yksärinä pyynnön jossa kertoo jtn itestään koska viime aikoina kerhoon liittyneet ei oo kertaakaan kirjotellut, et mä haluan varmistua siitä ettei sinne liitytä vaan lukemaan toisten juttuja :)

Mut kaikki on siis edelleen tervetulleita tuonne kerhoon kunhan joskus juttelette jotakin :)!

Mä en tänne viitsi kirjotella hirveesti ku oon itekki tunnistanu joskus puolituttuja täältä iha vahingos, kun jotkut kirjottaa aika tunnistettaviakin juttuja. Itelläniki on tapana kirjottaa aika tunnistettavia juttuja :D
 

Yhteistyössä