***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

huomenta!

hehe, meilläkin toi kertominen suvulle mennyt vähän niin että kun anopille kertoo niin se kertoo koko muullee suvulle ja kun minä kerroin isoäidille niin hän sitten kertoi koko muulle suvulle:LOL: mutta itse koen sen aika helpottavaksi kun ei tarvi sitten soittaa sukulaisille joita näkee kerran kaks vuodessa ja kertoa itse, mutta jos ne ei sais tietää niin varmaan loukkaantuis:p

meillä varmaan turhin vauvatavara oli kantoreppu jota pysty pitää mahan päällä, se piti olla sen verran tiukasti kiinni että vauvalla tuli epämukava olo ja sitten kun oli mahassa kiinni niin sille tuli liian kuuma.. joten ajattelin tällä kertaa kyllä tuota kantoliina mielummin kokeilla kun sitä pystyy muokkaamaan niin moneen asentoon sitten.. ja varmaan tuntu mukavemmalta:) ei muuta kun keväällä taas lapsimessuille niin ne esittelijät voi sitten opettaa:D

kiva kun vieläkin tulee uusia joukkoon!

minä ja masuasukki 11+5
 
Eilen ultrassa käyty ja pieni :heart: sykki siellä hurjaa vauhtia :):) Jännitti tosi paljon ja pelkäsi että onko tämä oireettomuus merkki siitä että ei siellä masussa ketään asukkia ole mutta onneksi oli. Ruskuaispussi näkyi myös hyvin ja muutenkin koko vastasi viikkoja eli kaikki hyvin!

Kyllä tuo ultra helpotti sen verran että kerrottiin eilen miehen vanhemmille ja itkuhan siinä tuli, ei voinut mitään. On se aikamoista herkistelyä kertoa isoja uutisia.

Liikunnasta itse en ole juurikaan liikuntaa tässä syksyn aikana harrastanut. Kerran viikossa käyn pelaamassa sählyä mutta muuten ei juurikaan tule liikuttua. Tarkoitus olisi kyllä käydä jumpassakin koska hyvä fyysinen kunto auttanee synnytyksestä palautumista?
 
Täällä on taas uusia, hauskaa :wave:
Mulla oli pari päivää sitten kontrollikäynti TYKSissä kasvain/polyyppiasian takia. Luulin jo, että voin huokaista helpotuksesta, kun koepala oli hyvälaatuinen. Sitten kävi kuitenkin ilmi, että koepala oli otettu pienestä polyypistä mutta "epäilyttävä" muutosalue polyypin tienoilla oli laajempi ja jatkui vatsaontelon puolelle, ja vieläkään ei oikein tiedetty mistä on kysymys. Nyt sitten otettiin verikokeena kasvainmerkkiaineet, ja uusi kontrolliaika 6 viikon päästä. Tosi pitkä aika olla taas epätietoisuudessa. On kyllä vaikea nauttia raskaudesta, ennen kuin - toivon mukaan! - selviää, että muutos on ihan varmasti hyvälaatuinen eikä vaaranna raskautta.
Muuten raskaus on mennyt ihan ok, ja sikiö nähty kontrollikäynneillä monta kertaa. Pahoinvointi on yhä aika kovaa ja valvottaa öisin.

Sykkeistä mun tytöllä oli muistaakseni sykkeet useimmiten 150-160 tietämillä.

Kysymys painosta: Lähteekö paino nopeammin nousemaan sitten, kun on kyseessä toka, kolmas tms raskaus? Mulla on nyt rv 10 menossa, ja painoa on tullut aika monta kiloa ja turvotustakin löytyy - ja maha näkyy yllättävän selvästi. Esikoisesta kun ei koko ekalla kolmanneksella tullut kuin jotain 2 kiloo ja maha tuli esiin tooosi myöhään (olin silloin kyllä aika paljon timmimmässä kunnossakin....)

Calypso ja muru 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Sykkeet: Mulla on ollut yhdellä tytöllä vain "nopea" syke ja kahdella "hidas" ja taas pojalla "nopea". Minäkin ennen uskoin noihin sykkeisiin mutta en kyllä enää :)

ON: Vuoto jatkuu. Soitin synnärille niin odotellaan ja katsellaan, kun ei vielä mitään hyytymiä kuitenkaan tule.
Koitin dobblerilla saada sykkeen näkyviin mutta ei siitä mitään tullut kun nää kaks pientä veti herneet nenään ja huudon päälle. Täytyy koittaa uudelleen kunhan nukkuvat.

Ultrat: Meillä oli vielä viimevuonna niin että pääsi ultraan niin monesti kun oli tarvis ja ihan alusta asti. Nyt on "pakollisia" ultria vain ne 2.
Mutta minä käyn n. kuukauden välein tässäkin raskaudessa äippäpolilla ultrassa eli kertoja kertyy jälleen kuten aiemmissakin raskauksissa. Jos tämä raskaus nyt edes jaksaa jatkua.

Naga Morch 10+0 POKS!
 
Hei kaikki:wave:
On muuten jännä juttu tuo mahan näkyminen, joillain se näkyy jo tosi aikaisin! Itselläni näkyy jo nyt vaikka mennään vasta viikolla 10 :D Tosin sama taisi viime odotuksessakin olla, muistaakseni. Joskus taas olen lukenut jostain malleista joilla alkaa näkyä vasta puolenvälin paikkeilla. Varmaan kohdun asento vaikuttaa, joskus olen kuullut eteenpäin kallistuneesta kohdusta?

Naga Morchille ja muille vuotelijoille :hug: ja iso toivomus että kaikki menee hyvin!

Omaa napaa taas.. eli väsymystä piisaa täällä mutta pahoinvointi oli eilen yllättävän rauhallista, vain lievää. Toivotaan ettei meinaa mitään, olen niin hysteerinen näiden oiretteni kanssa että jos vähänkään pahoinvointi vähenee niin pelkään pahinta: /
Lohta tekisi minun mieli ihan kamalasti! Olen vaan maailman surkein kalakokki, aiemmin olen paistellut juurikin niitä tyhjiöpakattuja kirjolohen suikaleita mutta jotenkin en enää luota mihinkään kalankäsittelytaitoihini. Graavilohesta nään unta, ensi kesänä siis syön sitä varmasti paljon :D:D

Ruokahimoja minulla on vaihtelevasti, olen kyllä kova syömään muutenkin ;) Pommacia tekee mieli mutta muuten limut ovat aika ällötyksiä nyt, ihan hyvä sillä olen aiemmin ollut kova juomaan lightlimuja vaikka ne epäterveellisiä ovatkin.
Ja oi nuo satsumat joita nyt on taas alkanut saada edullisesti kaupoista:p

Tänään lähden äitini varastosta penkomaan viime odotuksen tavaroita, jospa löytäisin sen kotidopplerin :) Palan halusta päästä kokeilemaan sitä! Voi kumpa kuulisin pienen pienet nopeat lyönnit :heart:

Iloista syyslauantaita kaikille :)
Lilya ja kirppu 9+1
 
Onpas kovasti tullut kirjoituksia sitten viime kerran, sai ihan urakalla lukea :)

Sykkeet vauvalla poikaa odottaessa ollut välillä 133-160.

Mieliekoja on ollut jonkin verran myös täällä. Joku muukin kertoi mikropizza himosta. Mun myös piti yks ilta lähtee sellanen ostaan. Normisti ei kyllä tuu niitä syötyä kun kiireessä jos ei muuta ole. Suolaista tekee myös mieli aikas usein.

Talvitakki asiaa pohdittu myös täällä. Viime raskaudessa se oli myös aikas ongelmallista kun toi vatsa ei ollu mikään pieni. Mä käytin pääasiassa miehen gollegetakkia koko sen puol talvea ja sinne alle piti sit laittaa mitä nyt sattui päälle mahtumaan. En raaskinut alkaa ostamaan varta vasten takkia. Onneksi oli se hyvä puoli että juuri koskaan ei ollut kylmä kun se iso maha lämmitti ainakin mua tosi hyvin :D

Painosta Mulla ekasta paino alkoi nouseen jostain puolenvälin kieppeiltä. Ja sitähän tulikin sit ihan reilusti sen parikymmentä kiloa. Nyt ei vielä oikeastaan paino ole muuttunut. Ihan alussa oli turvotuksia, mutta nyt ei taas ole ollut. Mutta en osaa enempää sanoa onko tavallista että nousee nopeammin jos toinen kolmas jne lapsi kyseessä.

Neuvolassa ei painosta ikinä oo huomautettu. Ylipainoa on ja tosiaan raskauden myötä tuli vielä reippaasti lisää. Äitipolilla kun kävin lääkäri sanoa napsautti vähän itekseen että painoa on kyllä tullut aika paljon, mutta ei sit sen kummemmin kommentoinut. Viimesiä neuvola käyntejä kun kävin ja piti vaa'alle nousta niin sanoin ite että vieläkö siinä lukemat piisaa niin terkka naurahti ja sanoi että vielä hyvinkin riittää :D

Millonkahan minäkin uskon tämä raskauden olevan totta. Kohdussa on nähty vauva köllimässä ja lääkärin sanat yksi elävä sikiö, mutta silti vaan joku mörkö aina mielessä. Nytkin mietin et kun se ei liikkunut yhtään, mut toisaalta viikkojakin sen verran et ei välttämättä vielä liiku, mutta kun joillakin paljon aikaisemmilla viikoilla pikkuiset jo kovasti viuhtoneet. Mulla on tää paha tapa murehtia aina jotain... viimeksi sit vähän helpotti kun liikkeet tunsi niin tietää et mahassa ollaan kunnossa. Kyllä kait tämä tästä..

Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

Iksu 10+1
 
Viimeksi muokattu:
huomenta taas!

huomasin että en sit itse laittanut noista sykkeistä mitään, eli meidän tytöllä oli muistaakseni 140-170 eli kuitenkaan ei missään vaiheessa mennyt sinne 130..

paino on noussut samaa tahtia kun viimeksikin, en usko että seuraavissa raskauksissa sen nipeammin nousee mutta uskon että jos on pahoinvointia niin nousee nopeammin kun joutuu syömään koko ajan:) sit jos oksentaa niin taas tippuu paino..

lilya: laita lohi vaan kasvispedille smetanan kanssa ja uuniin johonkin 175 asteeseen ja anna olla joku 45min, sit voi katsoa kun ei enää sitä tummempaa punaista näy ollenkaan sisällä niin on valmis:) takuulla helppoa ja hyvää:D

kaikki vaan eilen kysyi että olenko jo puolessa välissä raskautta mahan koon mukaan:LOL: eli kyllä näyttää isommalta kun "pitäis" tässä vaiheessa..

minä ja masuasukki 11+6
 
Nyt mäkin vähän tosta kotidopplerista...:

Mä vähän niinku pelkään sitä laitetta, hih, tarkoitan siis että kun yritän kuunnella, joudun laittamaan sen todella hiljaiselle koska jos mahasta kuuluu jotain muuta yllättävää möyrintää, se kuuluu niin kovaa kuulokkeissa että säpsähdän melkein sydänkohtaukseen asti. Ja kun joudun pitelee sitä melko hiljaisella, en todennäköisesti myöskään kuule vaaviakaan vielä pitkään aikaan... joten oisko jollain vinkkiä laitteen käyttöön?? Olen koittanut niinkin että luupit ei ole aivan korvilla, vaan ihan vieressä.. samoin jos laitteen volyymi on kovalla, niin äkkinäinen "anturin" liikautrtaminen tai pois vetäminen tekee tosi kovan äänen korviin... tajusittekohan...

Eihän täs nyt viel itään välttis kuulu mutta olen lueskellut että jotkut on saaneet mun viikoilla kuulumaan jo jotain.
 
Kiitti vinkistä Mee 86, tuota voisinkin kokeilla heti tänään :) Tyhmä kysymys mutta minkälaista lohta ostan, siis sieltä kalatiskistä? Onko niissä ruodot, pitääkö tehdä jotain erityistä sille kalalle ennen uuniin menoa? Olen siis toooodella käsi näissä jutuissa :D:D
 
Moikka!

Kirjoitan taas tauon jälkeen, vaikka usein luenkin teidän juttuja...mutta kirjoittamisen aikaansaaminen jotenkin takkua välillä :)

Viikot tuntuu vierivän, hurjalta kuulostaa jo että itsellä viikko 12 menossa..menee jotenkin nopeammin kuin esikkoa ootellessa...mukavaa:)

Mee: ANopit on parhaita puskaradioita täälläkin:LOL:

Nelli: Onnea hirmuisesti ekasta ultrasta!:heart: Mäkin mietin aina tota oireettomuutta...että jos ei muka tarpeeks oireita, ni onko kaikki hyvin...ihan höhlää!

Olen ollut pari viikkoa kovassa flunssassa ja muutenkin tuntuu, että raskausoireet on hävinneet kaiken muun alle...ens viikolla ultran totuuden torvi sitten puhuu...:$ toivottavasti mukavia tarinoita!

Nyt täytyy hakea tyttö päiväunilta, ja palata paremmalla ajalla..mukavaa viikkoa kaikille!

Kathe ja nimetön vielä...vinski? 11+2
 
Mä aina valmistan lohen ihan silleen, että ostetaan iso mötikkä jostain tarjouksesta, niitä on yleensä 700g-1100g paketissa (nyt muuten juuri mainostettiin telkkarissa, että pk-seudulla olis tarjouslohta s-marketeissa. :)). Paloitellaan se mötikkä semmosiksi lohiperhosiksi (leikataan joku 5-6 cm viipale irti ja sitte sen viipaleen keskelle nahkaan asti viilto, taitetaan niin että se nahka jää sisään kaksin kerroin. Polkkapossu: Madame butterflytrout tossa esimerkiksi kuva). Sitte voi laittaa osan niistä perhosista pakkaseen pusseissa (yksittäispakattuna, siitä voi sitten vaan heittää uuniin mausteiden kera). Laitan yleensä vaan isoon uunivuokaan sen perhosen tai pari ja päälle merisuolaa ja mustapippuria myllystä runsaasti, pieni loraus oliiviöljyä. Ihan semmoisenaan on tosi hyvää! :) Uunissa pidän yleensä 175 asteessa päälle puol tuntia, pakasteesta jos laitan suoraan niin sit melkeenpä 45min. Ite aina huomaan siitä että se on valmis, kun se alkaa tuoksua reilusti sieltä uunista ilman että avaa luukkua.

Vähän omaa napaa: Tänään on ollut yllättävän vähän huono olo. :O Toistaiseksi siis. Toivotaan, että se huono olo jossain vaiheessa alkaa nyt väistyä. Vaikka eipä se varmaan yleensä vielä näillä viikoilla?

lyrae ja esikoinen 8+2
 
Täällä ei muuta uutta kuin uskomattoman voimakas himo appelsiinituoremehuun, tänään kerennyt jo pari litraa juomaan :| Normaalisti en juo ikinä appelsiinimehua, syön ehkä yhden appelsiinin vuodessa.

Kotidoppleria meillä ei ole, olisi hauska kuunnella sydänääniä kotosallakin.
Sykkeitä ei terkka koskaan laskenut, tai ei vaan maininnut. En muista että oli puhetta esikon
odotuksen aikana. Nyt on niin vahva tyttö olo, että 99% voisin sanoa että tyttö tulossa.

Painoa tuli esikosta n.17kg. Tällä kertaa en millään ottaisi tuota määrää, kun lähtöpainokin oli 5kg enemmän kuin viimeksi. Nyt tullut jo noin 3kg, housu ostoksille ensi viikolla.

Lyrae perjantaina kävin tosiaan siellä ultrassa, ja ultraaja esitteli ruskuaispussin ja sanoi että alkaa yleensä häviämään kymppi viikolla, ja että pahoinvointikin häviäisi sen mukana.

Mustajuuri 10+3
 
Haidih: Laita oikein reilusti sitä geeliä vatsalle, silloin ei kohise ihan niin paljon. Toki sitä kohinaa ja mahanpulputtelua sieltä myös kuuluu siksi saa olla volumi-nappi aika kovalla. Minä taisin saada ekat sydänäänet kuulumaan jo 9+4, mutta sitten seuraavana päivänä kun piti iskälle antaa kuulokkeet, en saanut sykettä millään kulumaan. Eli näin pienillä viikoilla täytyy varautua myös siihen ettei niitä aina saa napattua. Nyt päätin minäkin pitää muutaman päivän taukoa, ja testailen seuraavan kerran vasta ensiviikolla (jos saan näppini pysymään dopplerista erossa :D )
 
Luin juuri 3 sivullista textejä, onpas sitä taas tullut...
Täällä ei kummempaa, koko vko mennyt huonovointisena ja välillä oksennellen, virta lopussa, totaalisesti. Ens vko on syysloma ja kerhot ym kiinni, mitä mä noiden 2 kanssa oikeen keksin...

Tänään on 9+3, sama kuin kesällä kuin sain keskenmenon. Yllättäen oon ollut hirmusen luottavainen, että nyt kaikki menee paremmin. Viimesen vkon aikana en oo km:ää oikein edes ajatellut, ehkä se ei enää kummittele jatkossakaan, hope so...

Sellasta ajattelin kysyä, että innostuisiko täällä ketjussa olevat liittymään kerhopuolellekin, jossa vois suljetusti keskustella asiasta kuin asiasta? Ollessani helmikuisissa odottajissa meillä oli kerho ja siellä tykkäsin jutella enempi sellasista jutuista, joita ei julkisesti viitti kirjotella. Toki tällekin puolella yhä tulisi kirjoteltua, mutta kerhossa sitten ehkä intiimempiä juttuja??

nepula ja Siiri Esteri 9+3
 
hei kaikki!

lilya: haidih on oikeassa eli pyrstöpaloissa on vähemmän ruotoja ja itse olen ainakin ostanut aina sitä lohta joka on halvinta:) että siinä sortissa ei ole sen kummemmin eroja omasta mielestäni.. mutta sit kun oot sen ostanut niin ei tarvitse nahkaa irrottaa koska se irtoaa tosi helposti sitten kun on kypsynyt, mutta ruodot kannattaa poistaa; ne ruodot menee semmoisena viivana, eli tunnet sen ihan kun sormilla painelet sitä palaa, niitä ei juuri ole muualla kun sen yhden viivan verran, niin pinsetillä on melkein helpoin poistaa ne ja se menee oikeasti nopeasti kun ne tuntee helposti ja ne saa helposti irti! sit kun oot poistanut niin voit sormilla painella sen läpi että sait kaikki kovat osat pois ja sitten vaan uuniin:D suola ja pippuri toki sopii mutta jos sen smetanan kanssa laittaa niin ei tarvitse suolaa niin paljon kun se smetana on aika suolaista:) ja eikun herkuttelemaan!

ohhoh.. tulipa nälkä kun ruoasta puhuu:D eli apkko emnnä taas syömään:D

minä ja masuasukki 11+6
 
Iltaa!

Tällä hetkellä ajatukset vaeltavat hurjaa vauhtia. Keskenmenoriski painaa kovin mieltä, näin untakin jo keskenmenosta :| Ja nyt kaiken lisäksi tytöllä on joku rokko. Ja lääkäri epäili parvorokkoa. Huomenna mennään vielä verikokeisiin. Toivottavasti ei olis sitä, sillä se ei ole hyvä juttu tälle maha-asukille.
 
Iltoja! Pikaisesti vain kommentoin ku miehen perhe meillä kyläilemässä.

Tuosta Buranasta[B sitä ei siksi suositella raskaana oleville ku se hidastaa luuston kasvua ja siis heikentää sikiön kasvua. Samoin sitä ei sais syödä sillonkaan jos on esim murtunu joku luu.

Dopplervinkkejä tosiaan kannattaa olla jotain vesiliukosta geeliä,meillä tällä hetkellä Dermosil aloevera geliä ja hyvin on pelittäny :) Ite oon huomannu että aamulla ennen ku oon syöny mitään kuuluu sykkeet parhaiten ku on kaikista vähiten niitä suolistolorinoita. Pari päivää meni täälläkin niin ettei mitään saatu kuulumaan mutta tänäaamuna taas jumpskutti ihanasti <3 huomena neuvola,äh en tiiä miksen oikeen odota sitä innolla,ihan kiva kait siellä on käydä mutta en tiiä, mies on onneksi tulossa mukaan :)

Tsemppiä kaikille joilla on vuotoja :hug:

Diipeli ja "tiku" 8+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
voi mahoton, mite mie en nykyää osaa kirjotella mitää :D Päivittäin käy kyllä lukemassa kaikki, mut joteki pää lyö vaa tyhjää.. :confused:

Masun kasvusta joku kyseli, itelläni toinen tulossa ja on taakse päin kallistunut kohtu, nyt on pullahtanu maha ulos :D Tosin olen todella pieni kokonen, sekin vaikuttaa asiaan.. Taas sitä järkkyä mammuttimaista mahaa odotellessa... HUOH!!|O mie en siitä tykänny yhtään! :D

Tupakoinninkin olen saanu lopetettua! JEE! Suosittelen noita kielenalustabletteja jos jollakulla tuottaa hankaluuksia lopetus, en kyllä paria päivää pitempää niitä käyttäny..
Tyttökin tykkää ihan älyttömästi ku äiti ei haise tupakalle:ashamed:

Joo meillä ois se muutto kuun vaihteessa.... Pitäs vissii alkaa pakkailee!!!!!!!!! :D :D perjantaina nt-ultraan :)

Anteeksi omanapa, kuten totesin alussa, pää lyö tyhjää.... :D

ziki ja pömppä 11+1
 
zikiziki: Ne on nää raskausaivot. ;)

Minä en saa kotidopplerilla kuulumaan muuta kun omat sydänäänet (laskin ja päättelin) ja mörinät ja viuhviuhit. Odottava ystäväni kyllä sai kuulumaan. Pitää kokeilla Diipelin vinkkiä aamukuuntelusta.

Mikään ei oikein maistu ja nälkä on silti koko ajan.

valdemaria ja vauva 11+3
 
Onpa tänne tullut taas paljon juttuja... Nyt kuitenkin pyytäisin, että auttaisitte mua:

Eli kävin viime viikolla täällä Helsingissä Bruno Cacciatorella "uskonpalautusultrassa" rv 9+4 ja molemilla vauvoilla oli kaikki oikein hyvin Toinen sätki jo vilkkaasti ja kuunneltiin kajareiden kautta molempien sykkeet ja katottiin jopa 4d-kuvaa. Mutta nyt on taas tullut ihan hirveät pelkotilat. Johtuu ehkä siitä, että vuosi sitten rv 10+4 todettiin keskeytynyt km ja tänään on rv 10+3...Eli nyt vaivana ovat melkoiset alavatsakivut, jomottaa, kivistää ja toisinaan on repäisykipuja, jos esim. kääntyy sängyssä liian nopeaan. Huolettaa nuo alavatsakivut, että kasvaako kohtu vai onko menossa kesken. Tietääkö kukaan, että kasvaako kohtu nopeammin tuplaraskauksissa vai onko tää muutenkin ihan normaalia?

t. Vadelmaunelma & tiitiäiset rv 10+3
 
Vadelmaunelma loikkaan tänne hetkeksi, kun tuttja ollaan :) Mullahan on kanssa kaksoset kasvamassa ja nyt rv 10+0. Loppuviikosta alkoi ihme jomotus alavatsassa ihan edessä keskellä ja just tuollainen ihmeellinen kivistys. Repäisykipujen tyyppisiäkin tuikkaisujakin on, mutta eivät ole nivusissa niinkuin kai yleensä vaan ihan ihme paikoissa ja niitä on välillä myös ihan paikallaan ollessakin. Ja kun nousee seisomaan/kiertoliikkeissä niin alkavat enempi ja varsinkin ruuan jälkeen kun vatsa on täynnä(?). Yölläkin on ollut näiden kanssa hereillä (selällään on inhottava maata, sekin alkaa jomottaa) ja miettinyt että onko pahoja vai hyviä tuntemuksia. Sain virtsatietulehdukseen antibioottikuurin, mutta ei ole kyllä juuri auttanut jomotukseen, vaikka kuvittelin, eikä kyllä tiheään vessahätäänkään...että lienikö väärä lääke. Toivottavasti edes nyt ne bakteerit tappaisi.

Iseäni rauhoitti toi sun kirjoitus, niin ajattelin jakaa omia tuntemiksiakin. Ehkä nämä on toisaan vaan kasvukipuja eikä mitään vaarallista, kun kummallakin suht samassa vaiheessa näitä on? La kulin sydänäänet kotidopplerilla (tosin vain toisen vauvan, mutta kuitenkin) Mullahan oli jo ihan alussa niitä ihan järkyttäviä kouristuksia ja lääkäri oli sitä mieltä että kun kaksosraskaudessa kohtu kasvaa niin nopeaan alussa, niin varmaan siitä johtuivat. Eli kyllä se kasvaa nopeammin, ainakin mulla ovat omissa yksiöissään, eli viehän ne varmaan tuplatilan vielä tässä vaiheessa.

Koita nitistää pelot, varmasti tuo ajankohta on nyt tosi vaikea. Tottakai. Uskotaan että tämä kerta olisi se joka tuo onnen ihan kotiin asti, eikö niin!

Mutta jos jollakulla on jotain kokemusta niin täällä toinenkin monikko-odottaja olisi huolissaan...

t. Lumipuu 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Diipeli: Millainen Doppleri sulla on (mä en tiiä minkaslaisia kaikkia niitä on olemassa), näyttääkö se sulla jollain ruudulla sydämensykkeet lukuina niin että ne kuuluu samaan aikaan vai onko se sellainen "normi", millä vaan kuunnellaan ja thats it? Kun mä katoin et ei sullakaan niin kamalasti viikkoja ole, tai siis kun tossa munkin dopplerissa luvataan että viikolta 12 kuuluis... itsellä tänään 8+0. Sait tekstin kuulostamaan siltä että on tosi helppoa saada kuuluviin vaikka onkin niin "aikaista" :) Mä äsken koitin, tyhjällä vatsalla etsin varmaan 15 min mutta kuulen vain omat viuhdintani... mistä kohdin ja kuulet ne noilla viikoilla?

Ja sit taas kerrottavaa...
Ostin sitä Multitabsin raskausvitamiinia , onks joku muu käyttänyt? Neukkutäti suositteli silloin ekalla nla-käynnillä sitä. Mä vähän jännään kun siinä on sitä rautaa, kun mulle ei ole koskaan mitkään rautavalmisteet sopineet, on tehneet mahan tosi kipeäksi ja joko ummettanut tai sitten päinvastoin. Oon niitä nyt nelisen päivää syönyt ja eilen illalla alkoi vatsakipu joka loppui tänään kun sai vatsan tyhjennettyä. En tosin ole varma johtuiko sitten nyt niistä vitskuista vai jostain muusta....

Ja pahoinvointi... tää on jotain tosi omituista... mulla on ollut tosi hyvä olo nyt noin 4 päivää, se vaan yhtenä aamuna loppui kuin seinään... laitoin siitä ketjun ihan tonne, jos joku vaivautuis vastaamaan. Olen tosi iloinen että ei ole enää, mutta samaan aikaan hämilläni että onko kaikki kunnossa. Sillä mä varmaan olen koittanut niitä sydänääniä metsästää... pahoinvointia kaikenkaikkiaan kesti vajaat kaksi viikkoa, joista neljä päivää olin niin voimaton ja huonossa olossa että jouduin viettämään ne suurimmilta osin sängyssä. Voiko tää olla edes mahdollista? Silloin kakkosta oottaessani se kesti ehkä kaks viikkoa myös tai vähän yli, ja koko sen kaks viikkoa olin petipotilas. Eikä se missään vaiheessa palannut kun se oli loppunut. Onks jollain koskaan ollut vastaavasti??
 
nepula oisin kanssa kiinnostunu tosta kerhoilusta =) Niin, että molempiin tulis varmaan kirjoitettua.

Haidih mul oli pojasta ainostaan viikon kestävä krapulaolo, joka oli sen viikon ihan kauheaa, mutta sitten loppui melkein kun seinään. Ja kaikki meni ok. Nyt etova olo ja väsymys kesti taas sen kuutisen viikkoa ja ehkä alkaa nyt hellittämään..

Tänään ois ollu toinen neuvolakäynti, mutta jouduin siirtää keskiviikoks. Just äsken nimittäin :ashamed: Poika nukkui viime yön niin huonosti, että sain vasta myöhemmin päikkäreille. Eilen oltiin kavereita tapaamassa pojan kans ja yhdelle pojalle oli illalla tullu kait enterorokon oireita. Vähän mietityttää, että mitä se tekee raskaana oleville.

Jaksamisia jälleen teille :hug:

- N ja Tessu 12+3
 
Nepula: mua kiinnostaa kerhoilu! En tosin oo siellä ikinä kirjoitellu, enkä tiiä miten sinne kirjaudutaan mutta eiköhän nuo kaikki sitten opi :)

Ihania kalan valmistus vinkkejä! Tuli ihan vesi kielelle :p Mä oon kans niin huono kalaa valmistamaan, mutta kai siinäkin on kyse vaan rohkeudesta. Kerran ku kokeilee niin siitä se lähtee.

Ja toi doppler... Voi hitsi että tekis mieli ostaa kun lukee täältä kokemuksia ja kuinka monella se yleensäkin on. En kyllä viitsi ostaa, kun oon 97 % varma, et tää on meidän viimeinen vauva.

Jadey + matkalainen 11+1
 

Yhteistyössä