***Toukokuun Toivotut 2011*** Joulukuussa***

hei vaan!

täällä helpottanut väsymys ja pahoinvointia tosi harvoin,tilalle tullut iskias vaiva,voi hemmetti! saattaa välillä olla parempi mutta tänään en melkeen pysty ees käveleen:LOL:

mä olen kans alkanut tuntemaan liikkeet mutta ihanaa kun sitten kun ne alkaa tuntumaan kunnolla!ja ootan myös sitä että masu kasvais...edellisestä tuli vasta viikolla25.

jostain joskus kuin ettei kannata puristella sitä maitoa sieltä odotusaikana kun se alkaa sitä sitten enemmän tuottaa ja sit saat pitää liivinsuojia nyt jo...kyllä vielä kerkeet:D

mulla myös rakenneultra 11.1 apua!en jaksais odottaa:heart:
 
Moikka!

Täällä ei mitään uusia oireita, hienoista kuplintaa vatsassa mut ei mitään liikkeitä. Rakenneultraan olis vielä muutama viikko. Ostettiin vaunut, toivotaan nyt että kaikkii menee loppuun saakka hyvin. Mitään muuta en ole hankkinut.

Tikru 16+0 (poks)
 
Tiudeliini, mä tunsin potkut 14+2 alkaen, melkosta möyrintää on ruvennu nyt iltasin tuntumaankin :) Mä en uskalla edes kokeilla tulisko jo maitoa jos puristelisin, pelkään että en sais loppumaan sitä... Molempia lapsia kun imetin niin maitoa tuli yli oman tarpeen ja litratolkulla pakastin sitä ja joka päivä pumppasin aamuin illoin :/ Että eiköhän sitä tule nytkin kun sen aika koittaa :)

Neuvolassa olin tänään, Hg oli 129 (pikkasen tipahtanut), verenpaine normi, painoo tullu yhteensä +5 kg, sydänäänet n. 150 paikkeilla. Seuraava neuvola on 3.1 ja rakenne UÄ 5.1.

nepula 16+6
 
nepula Huono ilmaisemaan mitä tarkoittaa, ei tarvitse hiiltyä :)
Tarkoitin vain että kannattaa sopia kuka vetää jos joku innokas löytyy vetämään koko ajan tms. kun sen joka tekee viestin on helppo se sitten kopsata itsensä takaa uuteen ketjuun niin tulee ne muotoilut yms. jutut sieltä mukaan. Ei tarivtse tehdä ns. turhaa työtä joka kuukausi.
En siis missään nimessä tarkoittanut että et olisi saanut aloittaa ketjua tai muuta vastaavaa.

Ja ihan oli henk.koht mielipide kerhoista kun siitä täällä on kyselty ja puheltu, ja minä en "osaa" kerhoilla laiskuuttani. Minulla kun ei ole mitään niin ihmeellisiä asioita joita en voi täällä yleisesti "huudella" ja muutenkaan. En ole osannut meidän tammivauvat 2010 kerhossakaan käydä kuin parikertaa katsomassa ja se on siinä.
Eli sekään ei ollut nepula sinua vastaan millään tavalla tarkoitettu kommentti, vaan minun mielipide täällä kysyttyyn asiaan.

Mutta en minä täällä varmaan muutenkaan paljon häiritse kommenteillani.

Enie + Tou 17+4 ehkä, ei pysy laskuissa mukana kun on niin paljon muuta ajateltavaa elämässä.
 
Moro!

EIpä ihmeempää asiaa, mutta laitetaan tajunnanvirtaa tulemaan...muistan ekassa raskaudessa että oli kartalla koko ajan raskausviikoista, päivistä, tunneista...=) nyt huomaa viikkojen vierivän, ja ohops pian täytyy jo valmisteluja tehdä...

Kuinka erilaista voikaan olla, vaikka vakuutan itselleni, että ihan yhtä innoissani olen jne...mutta ei, kyllä ajatukset ja arki pienen taaperon kanssa vie myös ajatuksia muualle, saati työjutut ym.

Sitten taas muistaa, hitsi, elän tätä ainutlaatuista unelma-aikaa!!=)

Liikkeet tuntuu onneksi jatkuvasti,joten huolissaan sen suunnalta en ole,mutta ylihuominen rakenneUÄ jännittää ihan liikaa...onhan kaikki hyvin pienellä:whistle:

Kukas muistaa sellaista, että millä viikolla myös ulkopuolelta on mahdollista tuntea potkut? Kun ois ihana jo miehenkin päästä osalliseksi tästä menosta. Oliko se vasta viikon 25 jälkeen...

Kauniita unia äiti-ihmiset!;)

Kathe ja Vinski 19+2
 
Heips kaikille!

Maitoa mulla edellisen raskauden jäljiltä sitä tuli vielä reilusti yli puoli vuotta imetyksen lopetuksen jälkeen ja se saattoi olla syynä ettei heti tärpännytkään. Jostain luin että tissien puristelu saattaa aiheuttaa supistuksia mutta en tiedä.

Liikkeiden tuntumattomuudesta ollaan täälläkin hieman huolissaan. Ainakin viikko sitten tunsin selvästi ja kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, kuului liike dopplerissa ja tunsinkin ne just yhtäaikaa. Nyt on ollu hiljaisempaa mutta kai vauva voi vielä tässä vaiheessa mennä välillä sellaiseen asentoon ettei liikkeet aina tunnu. Tänään eka kertaa aattelin kotidopplerin hankintaa mutta en taida kuitenkaan.

Onkos kellään ollu virtsatientulehduksia? Mulle soiteltiin neuvolasta perään ja sanottiin että viljelyssä oli jotain tulehduksenpoikasta ollu. Tänään vein uuden näytteen labraan ja huomenna saa tuloksia. Ekassa raskaudessa ei ollu kertaakaan. Ja eivät tulehdukset kai vaarallisia ole, näin ainakin neuvolantäti vakuuttteli. Oireena on ollu vähäistä kirvelyä.

Flunssassa olen ja saikulla ainakin huomiseen asti. Ehkä siksikin masuasukki ollu aika vaitonainen..?

riina 16+1
 
Hauskaa, että joulukuun pino pystyssä, kiitokset nepula :)

Liikkeistä: mä tunsin viime viikonloppuna eli rv 16+ ekaa kertaa ihan selvästi pieniä potkuja maatessani kyljelläni sängyllä. Muutoin on ollut sellasia epämääräisempiä tuntemuksia. riina82 mulla siis kanssa liikkeitä tuntunut välillä ja sitten taas ollut tuntumatta. Esikoisesta tunsin vasta n. rv 20 liikkeet; silloin oli istukka takaseinässä mutta nyt se on etuseinässä.

Miten muuten muut joilla on istukka etuseinässä, vaimentaako se liikkeiden tuntemista ja sydänäänten kuulumista neuvolan dopplerilla? Mulla ei ole vielä kertaakaa neuvolassa kuunneltu sydänääniä, kun olen käynyt siellä vasta kerran rv 10 paikkeilla.

Mulla on vieläkin pahoinvointia, ja se vetää sen verran voimattomaksi, etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella tänne ahkerasti ja niinpä en taida ainakaan tässä vaiheessa liittyä siihen kerhoonkaan. Rakenneultra olis loppiaisen tienoilla, eli jo vajaan kuukauden päästä ja odotan sitä tietty jännityksellä :)

Calypso ja muru 16+6
 
riina82 No tavallaanhan ne ei ole vaarallisia mutta voi ne olla hengenvaarallisia kuten minulle kävi. Eli minulla ei eläissäni ole ollut pissatulehdusta niin tässä raskaudessa mulla on nyt päällä estolääkitys koska pissatulehdus eteni munuiaisiin ja sairastin munuaisaltaan tulehduksen joka voi pahimmoillaan viedä vaikka hengen. Sairaalassa vietin 3 yötä kovissa tuskissa ja kiputipassa.
Sen jälkeen söin monta kuuria että saatiin tulehdus aisoihin ja sen jälkeen tuo estolääkitys päälle jota nyt sitten syädään sinne viikolle 36 asti ja sen jälkeen sitten pitää katsoa mitä tehdään koska sen jälkeen sitä ei saa vauvan takia syödä.
Kerran kuussa pitää nyt silti viedä kontrolli näytteet labraan aina tarkistettavaksi koska eihän nuo idiootti varmoja ole estolääkkeetkään.
 
heissan! mie olin joteki kadottanu tän pinon, en oo jaksanu tutustua vieläkää tähä uuteen kaksplussaan :D

Mutta siis mukana ollaan edelleen! :) Täällä myös sellasia kivuttomia,mutta ikävän tuntuisia suppareita on päivittäin, johtunee varmaan lumitöistä ja esikoisen kanssa touhuumisesta (pulkkailu on jee :D ) neuvolassa viime viikolla kävin, painoa on tullu tähä mennessä jo 4kg :/ esikoista odottaessa tosin oli tässä vaiheessa 3kg enemmä :D verenpaineet edelleen kovin alhaset ja raudan syöntiä jatketaan. oli kuitenkin noussut 100->120, mut ei kuulemma oo pahitteeks syödä jatkossa. liikkeitä tuntuu sillon tällön, istukka edessä ja kohtu taaksepäin, ni ei ihmekkään ettei kovin selvästi tunnu. Joulua odotellaan jo kovasti! Rakenneultra ois heti sitte 27 pvä :) Jänskää! Parempi ois olla ketarat levällää, haluan nimittäi kovasti tietää kumpi sieltä nyt tulossa :D

Ziki ja pömppä 18+3
 
Kyllä on maha alkanu mukavasti kasvamaan, aika iso jo ;O..

Siinä on minun mahaa, aika iso jo tässä vaihessa, voi olla myös vähän turvotustakin, mutta äitiyshousut jalassa niin ne tukee mukavasti mahaa :)


Calypso, mulla on nt-ultran mukaan istukka etuseinämässä. Kuulema saattaa vaimentaa potkuja ja sydänäänien etsimisessä voi kestää vähän, mutta kyllä ainakin itse oon ne sitten sillä kotidopplerilla vähäsen etsimisen jälkeen löytänyt.
 
Heippa!
Nepula, kiitos uudesta pinosta! Kiva että joku jaksaa päivitellä näitä aina :)

Mä edelleen myös odottelen niitä liikkeitä mutta yritän vaan ajatella että 16+ alkavat ehkä tuntumaan että ei mitään paniikkia. Mulle ei muuten kommentoitu NP-ultrassa mitään istukasta eli että onko edessä vai takana : / No, kai se jossain vaiheessa selviää jos sillä merkitystä on. Kohtu mulla on taaksepäin, sen tiesin jo aikaisemmin.

Tiudeliini, mä olen vähän kade sun vauvamasusta, olisi kova hinku jo täälläkin saada konkreettista todistetta mahan asukista ;) Mutta eipä tässä voi muuta kuin odotella...Kiloja ei kertynyt tänne vielä kuin yksi vaikka selkeästi syön enemmän kuin aikaisemmin.

Sydänäänistä vielä että mitataanko teillä ne aina neuvolakäynneillä? Mulla on otettu sydänäänet vasta kerran neuvolalääkärillä ja silloinkaan hän ei mitään lukemia sanonut eli ei voi spekuloida mitään tyttö/poikaoloja tuon perusteella ;) Mulla olisi vielä ennen joulua yksi neuvola ja sitten tammikuun puolessa välissä se kauan odotettu rakenneultra, sinne saa varmaan kehitettyä vielä yhtä kovan paniikkijännityksen kun niskapoimu-ultraan... :D
Nelli ja Kultahippu 15+2
 
Istukasta, mulla oli kuopuksesta etuseinämässä ja kyllä se potkuja vaimensi. Lähinnä loppuajasta potkut suuntautu pelkästänn vasempaan yläosaan kylkiluiden alle. Nyt istukka on takaseinämässä ja edessä tuntuu kovasti potkut ja liikkeet. Ulkopuolisille potkut tais tuntua vasta reippaasti rv 20 jälkeen, en kyllä muista yhtään enää...

Mulla on aina mitattu dopplerilla neuvolassa sydänäänet, alussa ei toki, mut nyt ja jatkossa taas joka kerta. En tiiä onko laitteissa eroja, mutta kyllä meillä aina sanotaan kuinka korkea syke on.

nepula poksahtaa 17+0 :)
 
Mulla oli istukka edessä ensimmäisessä raskaudessa, tästä en tiiä. Mutta kyllä liikkeet alkoi ekassakin tuntua jo rv16 ja sydänäänet paria viikkoa ennen. En oikein tiedä vaimensiko se istukka mitään vai ei, koska poitsu oli niin mieletön potkija.. toisaalta tossa tapauksessa kiva jos vähän vaimensi. Loppuviikoilla meinas tulla mahasta läpi, pystyin painaa aika kovaa kädellä pojan jalkoja vasten :D

Liikkeet tunsin ite jo kädellä liikkeet viime viikolla, mutta sehän on vähän eri kun tietää mistä voi tuntua. Ekassa raskaudessa mies kait tunsi liikkeitä kädellään puolen välin jälkeen.. noin..

Hui nyt voi jo sanoa, että ens viikolla rakenneuä.. kyllä jännittää! Jaksamisia kaikille!

- N ja Tessu 19+5
 
Heippa! Kauheesti taas tullu tekstiä kun en oo muutamaan päivään ehtinyt käymään..

Oma tilanne on nyt sellanen, että kärsin taas ihan kauheesta päänsärystä. Viime kaksviikkonen putkihan loppu vasta noin viikko sitten :'( Neuvolasta käskivät mennä tk:hon ja vaatia migreenitippaa, no ei mitään, vaan lähettivät tyksiin ja vanno, että sieltä saa apua. Olin sitten eilen 7h makaamassa ensiavun käytävällä ihan vaan kuullakseni neurologilta, ettei tälle nyt mitään voi tehä ku olen raskaana..Just joo. Toinen sano, että parempi jäädä osastolle ja toinen taas käski mennä kotiin ja jatkaa panacodin ja panadolin ottamista. Jep jep! Ennen kotiolähtemistä sain vielä diapamia, mutten huomannu missää mitää vaikutusta..Voitte arvata miten kiukkuinen olen ollu...Ja ku tä särky ei oo ihan pientä :(
Mutta huomenna vaadin sen kiputipan ellei yhtään helpota. Tänää iltapäivällä panacodin ja päiväunien jälkeen oli jopa ihan suht hyvä olo, mutta jotenkin kamalan levoton ja kiukkunen samalla..Nyt särky hiipii taas uudelleen.
Samalla iski flunssa ja kurkku on ku hiekkapaperia...Saakeli sentään...Ei oo helppoa.
Töistä olen loppuviikon pois ja morkkis siitäkin...

Liikkeitä en tunne vieläkää ja toivonki, että "timantilla" kaikki hyvin näiden mun kipuilujen ja hermoilujen jälkeen..Tarttis yrittää olla rauhallisesti, mutta eilinen meni kipuja itkiessä...

Semmosia mulle...Mutta nyt meen nukkumaan..

Psst..talokauppoja suunnitellaan, saas nähä miten meijän käy =)
 
Heissan, täällä ei mitään kummosta, aika menee niin nopeesti, ettei oikeen ehdi mukana pysyä. Rakkenneultrakin on jo 6päivän päästä ja vastahan tein raskaustestin, huh. Olokin on aikas seesteinen ja hyvä, ei mitään kremppoja ole, mistä olen tyytyväinen. Edellisessä raskaudessa kun niitä riitti. Potkut tuntuu aika vaimeina vielä. Että jaksamisia kanssaodottajat <3

tatskattu & ponsa rv.18+5
 
Huomenta kaikille!!
Esikoinen on flunssassa, noh saapahan ainakin olla kotona:D

Mulla on vähän huoli et onkohan mahassa kaikki kunnossa, kun en vielä liikkeitä oikein tunne ja tokassa raskaudessa niiden pitäis tuntua aikaisemmin nyt kuitenkin jo 18+1 ja maha ei ole kasvannu eikä painoa tullu viel yhtään...
Onks tääl muita näil viikoil ketkä ei viel tunne liikkeitä??

Rakenne ultra olis 28.12 ja seuraava neuvola vast 5.1...Onkos kaikilla ollut jo neuvolalääkäri? Ihmettelen vaan ku mulla ei ole ollut ja viimeks oli 3 kertaa raskauden aikana...

Heissu ja masukki 18+1
 
Heissu: Kyllä mulla oli eka lääkärineuvola jo 15 viikolla. Ihme ettei sulla vielä....??

riina82: Kyllä se puristelu, tai maidon "pumppaaminen" aiheuttaa supisteluja, mutta en tiedä tuleeko niitä niinkään tällein alussa. Silleenhän se kohtukin supistuu heti raskauden jälkeen, kun alat imettelemään.

Oma napa: Mä aloitin tekemään sellasta teddynallen väristä pientä haalaria, mihin olis tarkoitus tehdä korvat ja kaikki, siis neuloen, katsotaan onnistunko käsien ja pääntien kavennuksessa vai meneekö koko neulemytty lopulta roskiin. Sit huomasin kaupassa sellasesta pienen pienestä pehmeästä karvasta tehtyjä hattuja, tumppuja ja töppösiä, vaaleanpunaisena ja vaaleansinisenä, missä oli hatussa karhun naama just samanvärisillä langoilla kirjailtu kun toi mun nuttu. Ja tais olla karhun tassun kuvio niissä töppösissä. Olis niin tehny mieli ostaa sekä sininen että punainen setti varmuuden vuoks. :D Siis ne oli niin syötävän ihania !

Haidih, rv 16+2
 
Heippa!

Tiudeliini: :D kiva täälläkin nähdä jo kuvia. Pitäisi ottaa itsestäkin itselle kuvia mut ei ole saanut aikaiseksi.. Mahaa on jo niin ettei pysty peittelemään!!

Meillä neuvolassa kuunnellaan aina sydänäänet dopplerilla. Täti laski sykkeen ja kertoi kyllä sen. Mulla ekan kerran viimeksi, viikkoja oli jotain 15. Eka neuvolalääkäri oli jo vkolla 10 (luultiin olevan 12) eikä silloin tietty kuulunut. Toisesta neuvolalääkäristä ei ole ollut muuten puhetta mutta on kai jossain 25 vkon tienoilla? Kaksi tai kolme käyntiä täälläpäin.

Neuvolalääkäri sanoi että olisi jotain tulehduksen poikasta ollut silloin alussa mutta ei noissa virtsakokeissa mitä neuvolassa otetaan niin ole ollut mitään. Välillä sattuu alavatsaan tulehduksen omaisesti mut on ollut ohimenevää. Rakko varmaan täyttyy.. ;)

Rakenneultraan vielä reilut kaksi viikkoa.. Luulen tunteneeni "kuplintaa" ekan kerran rv 17+0. Tänne kun olin kirjoittanut juuri ettei tunnu mitään niin samana iltana selälläni maaten tunsin jotain :). Pari kertaa vielä tuntunutkin mutta ei kovin vahvasti.
Oletteko mitanneet vatsanympäryksiä? :) Nyt on 92cm navan alapuolelta mitattuna missä on korkein kohta. Tuntuu kun pistää äippähousut jalkaan niin se näkyy ulospäin vielä isompana enkä vieläkään osaa olla normaalisti sen kanssa. Tuntuu että pitää peitellä kun on jo niin iso. ? En oo koskaan seurannut miten muiden raskaanaolevien mahat kasvaa tässä vaiheessa.. :/

cissus 17+4
 
Mullakaan ei ole ollut vielä neuvolalääkäriä ja viimeks näin sen aika alussa jo. Mulla oli viimeraskaudessa mahan ympärys lopussa vähän yli 115cm. Nyt on tota omaa vararavintoa 20kg enemmän ku sillon niin ei oikeen voi verrata. Kyllä mullakin maha omaan ja kavereiden silmään näkyy, mutta ei se oikeasti ole niin 'iso' mitä itse sen kuvittelee olevan. Tuskin sitä tuntemattomat tajuaa...

tatskattu & ponsa rv.18+5
 
terveiset rakenneultrasta. Kaikki kunnossa ja poikaa ootellaan, minkä jo "tiesin":heart:=)

Nyt on vaan helpottunut ja onnellinen olo, tuntuu että liian hyvää ollakseen totta, meidän neiti saa pikkuveljen:heart:

Istukka noussut ylös kohdunsuulta ja rakenteetn ym. kunnossa. Ollaan ihan fiiliksissä miehen kanssa, en voi nyt muuta sanoa...täytyy lueskella muiden kuulumiset ja palata uudelleen.

kathe ja vinski 19+4
 
Katherine, onneksi olkoon tulevasta pojasta! Minäkin poikaa odotan omasta mielestäni.

Kiva kuulla että muillakin jo maha näkyvissä, mullakin iso jo. Luulen että edellisestä raskaudesta yhä löysät vatsalihakset antavat mahan pullahtaa ulos eivätkä tue pakettia kunnolla. Tämä siis omaa spekulaatiota.

Tällä kertaa on aktiivisempi kaveri, liikkeitä tuntuu paljon enemmän kuin esikosta. Ja miten ihanalta tuntuu taas tuntea kasvavan lapsen liikkeet!

Olen ihan pihalla mitä täällä tapahtuu, tietokoneen laturin johto nirhautui poikki ja oma kone oli siis yli kuukausen kiinni. Miehen koneella en taas viihtynyt. Kaikenkaikkiaan virkistävä netitön loma.


Miten oletteko jo hommanneet vauvalle vaatetta&tarviketta?
Täällä jo kaapit paukkuu, olen hommannut kantoliinan, ison läjän kestovaippoja, rattaiden istuinosaan uudet kankaat, lapselle vaatteita 56-74cm ison kasan, rintapumpun, sitterin, pinnasängyn patjoineen peittoineen ja pehmusteineen jne. Kotona on vaihdettu 4 huoneen paikat keskenään ja ompelukone on laulanut uusia tyynynpäällisiä ja joulukuusen koristeita. Leiponutkin olen ja siivonnut ja nalkuttanut jos muut ei ole pitäneet siisteyttä yllä. Eli ihan selvä pesänrakennus käynnissä. Esikosta tosiaan en hankkinut ainuttakaan tavaraa/vaatetta ennen kuin lapsi oli syntynyt,äitiyspakkauksen lisäksi. Sen verran valmistin että lainasin sivuvaunusängyn kaverilta ja petasin sen pari päivää enne valmiiksi. Mies onkin ollut ihmeissään tavara ja vaatevuoresta, sekä innoissaan kodin tuunaus ja puunaus innosta. Kun vielä innoistuisin ruuanlaitosta..

Mieliala on ollut huomattavasti tasaisempi tässä raskaudessa, esikosta olin supertunteellinen koko alkuajan. Nyt tulee helposti kyyneleet silmiin ja itku, mutta en esim. saa hallitsemattomia naurukohtauksia tms. Jostain syystä tekee mieli tupakkaa tosi paljon, olen nähnyt kolmena yönä unta että olen polttanut tupakkaa. Aikeissa ei ole tupakoida missään nimessä.

Oletteko huomanneet että Kiinalaisessa horoskoopissa ensi vuosi on Jäniksen vuosi. Jänikset on hienoja ihmisiä! Laitan kinnostuneille linkin missä Jänis tyypin kuvausta jne. Meidän kaikkien muksuthan on sitten metalli-jäniksiä.

astkiina

Pahoittelut pelkistä oman navan jutuista, tosiaan yli kuukauteen en ole käynyt niin pitää ottaa kiinni!

Mustajuuri 18+0
 
Tiudeliini: Hieno masukuva!

Mustajuuri: Kiitos linkistä! Oli ihan mielenkiintosta lukea tulokkaasta. :)

(.) Täällä edelleen vuodetaan verta ja on eletty yhtä tunteiden vuoristorataa. Neuvolasta ei ole kyllä ollut mitään tukea. Eilen kävin sitten taas lääkärin pakeilla. Juuri ennen sinne lähtöä hulahti oikein kunnolla verta siteeseen. Kyllä iski paniikki, et nyt se on menoa.
Noh, eikä mitä, siellä se pieni vaan kölli tyytyväisenä. Ihan uskomatonta! Mitään tulehduksia ei löytynyt ja lääkäri näytti pitävän vuotoa varsin tavallisena, vaikka sano, et sais kyllä loppua (kolme viikkoa kestänyt). Ei muuta, kun hitaasti hipsuttaen mennään. Vähän kateellisena luen noita kodin laittamisjuttuja, kun itse pitäis hillitä itsensä ja vaan olla nyt, kun muuten ois hyvä olla.

TUUtikki + PIKKUmyy 16+2
 
Heippa!
Calypso ja Heissu: Minä en tunne liikkeitä juuri tuon etuseinäistukan vuoksi, vaikka viikkoja maanantaina jo 20 ja raskauksia on ollut ennenkin. Esikoisen tunsin 16 viikolla. Neuvolassa tuumasti tänään th, että parin viikon sisään varmaan jo tuntuu.
Neuvolassa kaikki oli tänään ok, vaikka hb vähän matala (104). Painoni on laskenut kilon, mutta se johtunee pahoinvoinnista, joka jatkui 17. viikolle. Väsymystä on, mutta jos yöllä ei uni tule niin ihmekkös tuo.
valdemaria ja vauva 19+4
 

Yhteistyössä