Toukokuun tiitiäiset 2015 *joulukuussa*

Multivitan raskaus ja imetys vitamiineja syön minä.

En tiiä mistä johtuu, mutta mulla kans ruvennu nyt tämä maha ahistaan. Itse raskaus ei siis ahdista, mutta mulla on jo tosi iso maha ja se ahistaa suunnattomasti. Viikkoja tänään 18+3. Aikasemmin oon oikein oottanu mahan kasvua. Paino mulla on sama ku kahessa edellisessä raskaudessa. Ylipainoa on, mutta en oo sitä aikasemmissa raskauksissa niin ajatellut. Liekkö täällä käyty keskustelu on saanu minut miettimään asiaa vai mikä. Ja eniten mua ahistaa koulussa tämä asia. No, enään kaks päivää ja pääsee kolmeksi viikoksi lomalle.
 
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 
Rakenneultrassa kävimme tänään miehen kanssa. Kaikki oli niinkuin pitää niiltä osin kun voi tässä vaiheessa katsoa. Loput jää todettavaksi synnytyksen jälkeen.

Vauva on hirveen vauhdikas. Ihan uskomaton ikiliikkuja. Tunnen liikkeet hyvin selvästi ja jopa voimakkaana painon tunteena alavatsaan. Vauva liikkuu vielä usein ja potkii varmaan ihan joka tunti. Vilkas kaveri oli myös ultratessa. Koko hommaan meni vartti kun vauva pyörähteli niin hyvin eri asentoihin.. Saatiin myös kuvia joka kulmasta.

Minulla on hyvin hyvin vahva poikaolo ja meillä onkin kassillinen pojan vaatteita. Semmoinen unihaalarikin jossa lukee mammas boy... Kysyttiin sukupuolta ja kätilö ehdotti jos pidettäisiin kuitenkin jännänä se. Näin kuitenkin sukupuolen itse ihan selvästi kun pyllisteli siinä niin otollisesti että kysyin voiko tuo tosiaan olla kuitenkin tyttö???! Johon saatiin vastaus että tyttöhän tuo ihan selvästi on. Näkyi häpyhuulet pyllyn yläpuolella.

Nyt on vähän jotenkin helpompaa vatsan kasvu ja odotus kun tietää mitä odottaa ja on nähnyt hyvin tarkat kuvat kasvonpiirteitä myöten. Itse vauva ei ahdista, vaan tuo röllykkä vatsan paikalla...
 
Nooh, välillä tää oloahdistus on ehkä vaan omankin pään sisällä, oon nimittäin asiakaspalvelutyössä ja sain treffikutsun :D eikä sillä väliä et ukko oli ehkä 60v ja kumisaappaat jalassa, kummasti silti piristi mieltä :LOL:

Koko viikko lomaa, tosin nyt jo tuntuu et pääsispä takas töihin, siellä saa sentään istua suuren osan päivästä, käydä yksin vessassa ja syödä rauhassa.. Noh, ehkä jouluna saa sit löhötä hetken jos mummi leikkii taaperon kanssa :)

Anime ja 21+0 poks
 
Täälläkin on ultrassa jo käyty. Pikkuisella näytti olevan kaikki kunnossa :) Ja on vahva tyttölupaus :heart: On kyllä outo fiilis kun niin olin valmistautunut toisenlaisiin uutisiin, mutta mukavaa, tyttöä oltiin aika varovaisesti toivottukin. Melkein kaikki minun sukulaisetkin on saanut esikoiseksi tytön (7/8 tapauksista), joten hyvin jatketaan sitten samaa perinnettä :D

Täällä vatsa edelleen suht pieni (omasta mielestäni kyllä pitäis olla aika huomiota herättävä, mut ei kai sit...), ei ole vielä mitään ulkopuolisten kommentteja tullut. Yritin viime viikolla saada vihjaamalla asian esille töissä (sanoin et ei vielä tarvi kunnon joulua hössötyksineen viettää mutta ensi vuonna sitten...), mutta oli vissiin niin ontuva vihjaus ettei kukaan napannut siitä kiinni :LOL:
Meillä ei siis vielä joulua oikeastaan kummemmin vietetä, ei ole koristeita tai kuusta. Normaali suursiivous ja aattona sitten aika suppea jouluruoka, se saa riittää. Molemmilla on juuri tämä vuodenvaihde aika hektinen töissä, joten ei hirveästi jaksais kotona hössöttää...

Oon nyt muutamina aamuina herännyt tosi aikaisin kun on vatsassa ollut inhottava semmonen venyvä fiilis, tai oikeastaan kipu. Inhottavaa, mutta kai tuo pikkunen tuolla alkaa vaan nopeammin ja nopeammin laajentamaan reviiriään tuolla pötsissä, joten kai tuohon sitten pitää vain tottua. Muita kipuja tai ongelmia ei onneksi vielä ole *kopkop*.

Aargh, täytyy hankkia äitiyspöksyjä, vihaan vaatekauppoja :snotty: Itselläni on niin leveä lantio ja iso takapuoli ettei oikein lantiomalliset farkut ole koskaan olleet minulle "se juttu", vaan enemmänkin vyötärömallisia olen käyttänyt. Ja ne tosiaan alkaa pikkuhiljaa tuntumaan vähän epämiellyttäviltä :D Toivottavasti HM:stä löytyis jotain minulle sopivaa, itse kun viihdyn bootcut-farkuissa, ja nyt tuo pillimuoti on edelleen voimissaan, et saas nähdä joutuuko sellasiin inhotuksiin sitten alistua... :kieh:

carna + toukka 21+0
 
Työkaverin mies eilen tuumasi, että näkyy jo. Minusta minun vatsa on oikeastaan entisellään... Muuten vain iso. :D Toki työhousut on käyneet ahtaiksi jo ajat sitten ja mammafarkuissa mennään, mutta silti tuntuu, ettei raskaus juurikaan näy. Edelleenkin odotan, että vatsa pyöristyisi sellaiseksi selväksi raskausmahaksi. Ja kuvittelin, että rakenneultrassa on jo vatsaa, mutta tuskin tässä parissa viikossa mitään kauhean radikaalia tulee tapahtumaan.

Mulla oli eilen vissiin liitoskipuja. Luulin, että ne tulee joskus 10 viikon kuluttua (nyt siis menossa 19+5), mutta en tiedä mitä muutakaan se kipu saattoi olla. Tuntui siis kävellessä ja kyykkiessä jossain tuolla syvällä ja vastasi nivusiin sekä vähän takapuoleenkin niin kuin olisi jotkut syvät pakaralihakset kipeänä. Kotona ennen töihin lähtöä kävelin ja ojentelin jalkoja, kun yritin löytää kivun syyn. Töissä en sitten pystynyt välillä kävelemään ollenkaan ja iltavuoron jälkeen kotona voivottelin joka askeleella, kun sattui ja tuntui, että koko lantion alue on kipeä. Onko muilla vastaavaa jo tässä vaiheessa? Mietin tässä, että ei haittaisi yhtään, jos joku raskausoire olisi vähän lievempi tai jäisi kokematta, mutta ilmeisesti mie saan kokea ne kaikki ja luonnollisesti vielä kunnon voimalla.

Mullahan sitten jatkuu pahoinvointikin edelleen niin, että yhtenä tai kahtena päivänä viikossa oksentelen. Viime viikolla oksensin kahtena peräkkäisenä päivänä. Naama on edelleen ihan karmean näköinen, kun oksu tulee niin voimalla, että mulla tulee verenpurkaumia silmien alle ja poskipäihin. Näytän siltä kuin joku olisi käyttänyt minun naamaa neulatyynynä. Vuokralainen tuolla vatsassa ei myöskään tykkää, kun oksennan, vaan alkaa hirveän myörimisen. Varmaan reppana luulee, että lähtö tuli, kun minustakin tuntuu, että kaikki sisuskalut tulevat ulos. Noh, närästys on sentään kurissa... Että jotain positiivistakin. Niin ja vauva liikkuu eli sillä pitäisi olla kaikki hyvin. Sehän se tärkeintä on.
 
heips!

Perjantaina oli rakenneultra ja kaikki oli ihan hyvin. Löytyi aivolohkot, sydämen kaikki kammiot, mahalaukku ja niin edelleen. Vastasi myös viikkoja ja painoarvio oli jotain 470g. Munia ei löytynyt, joten tyttöepäilyksellä jatketaan. Seuraavan kerran pienen näkee sitten synnytyslaitoksella, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu.

HSP ja vauva 21+6
 
Pitkästä aikaa!

Tänään POKS 19+0 ja reilun viikon päästä rakenneultra :) Onneksi aika mennyt eteenpäin, puoliväli häämöttää ja josko sitä kohta voisi jo oikeesti hengähtää epäilyineen. Maha kasvanut viime viikkoina aivan valtavasti, pitkään se pysyikin varsin maltillisena mutta nyt ei kyllä millään enää peitellä, kaamee plösis. Vallankin kun tuota potsia on jo valmiiksi ja nyt sitten semmonen pallo pullataikinan sisällä.

Kiva kuulla että täälläkin ultrakuulumiset olleet hyviä, kuten tuolla facen puolellakin ihmisillä.

ananias rv 19+0
 
SJ
Tyttö/poikaoloista: muistan että ennen raskautta kun keskustelin ihmisten kanssa niin monet sanoivat, että oma olo lapsen sukupuolesta on mennyt oikein. Nyt kuitenkin raskaana ollessa kun olen erehtynyt joillekkin sanomaan että vähän on olo, et vois olla poika niin olen saanut tosi outoja kommentteja: "no just, jos luulet saavasi pojan niin ihan varmaan saat tytön" tai "niin kuule mäki luulin oottavani poikaa mut tyttö oli", "sitä nyt ei tiiä ennen kun se syntyy". Kun kuuntelin noita juttuja niin päätin etten puhu omista oloista enää mitään, sukupuolella ei oo mulle väliä kun vielä esikoinen kyseessä. Me kun ei siis sukupuolta haluttu ru:ssa tietää.

Carna: mä oon pitäny äitiyshousuja joltak 15 viikolta asti :D ne on ihanat tän pötsin kans!

Ihanaa Joulua kaikille, muistetaan rentoutua! Vuosi 2015 vaan lähestyy ja alkaa tuo vauvan syntymä tuntua jo todellisemmalta :)
SJ 21+5
 
Rakenneultrassa käyty ja vauvalla rakenteet kunnossa. Kolme päivää pienempi on mittojen mukaan kuin lasketusta-ajasta katottuna. Sukupuolta ei haluttu tietää joten toukokuussa vasta selviää. Mitään oloa ei ole. Mies on vahvasti sitä mieltä että tyttö ois. Lapsiltakin kyselin että kumpaa veikkaa ja molemmat oli sitä mieltä että tyttö ois :) Helmikuun lopussa meen kasvukontrolliin koska s-pappa arvo on matalahko ja istukan virtaukset korkealla.

Vaikka istukka on edessä, tuntuu liikkeet silti tosi hyvin ja illalla jopa tunsin vatsan läpi kun pieni pyöri menemään. Äitiyshousuja oon käyttäny jo tovin ja nyt oli pakko ottaa takkikin käyttöön kun tavallinen ei enään kiinni mene :D Liitoskipuja ei vielä oo ollut, mutta ristiselkä on kovilla ja välillä pistää tosi ikävästi sinne.

Marlin ja vauva 20+2
 
Täällä on joulun aika syöty ja niistetty :) Eilen oli rakenneultra ja kun oli jo vähän aikaa vauvan viime ultrasta niin kylläpä se näytti isolta! Ihan oikean vauvan näköinen, pituutta n. 25 cm ja painoa alle puoli kiloa jo. Hyvin näkyi sydämen kammiot ja aortta, selkäranka ja masu, virtsarakko, sääriluu, sormet ja varpaat, ylähuulikin oli joten ei pitäisi suulakihalkiotakaan olla. Tyyppi imeskeli peukkua ja sitten tuikkasi varpaat suuhun :LOL: Ja sitten kysyin sukupuolesta, poika on tulossa :heart: Tosi kivalta tuntuu, tyttö on jo entuudestaan. Mää ryntäsin heti eilen vaateostoksille ja nyt kun unet taas karkasi yökolmelta niin googlailin jo miltä äitiyspakkaus näyttää tällä hetkellä. Ihan kivalta!

Esikoinen 2v siirtyi eilen (vasta) pinnasängystä lastensänkyynn ja 2 nukkumaanmenokertaa on mennyt vastoin äidin pelkoja tosi hyvin, toivotaan että jatkuu. Vielä kun saisi kuivaksi opetettua ennen vauvan tuloa..

Jee jee, olo ja mieli hyvä. Anime ja poika 21 + 3
 

Yhteistyössä