Toukokuun budjettihaaste

Uusi ketju toukokuulle. Ja uusiakin saa tulla mukaan, viime kuun ketju olikin aika hiljainen!

Laitan taas tavoitteeksi sen 350e/kk, vaikka pahasti menikin huhtikuussa yli tuon. Tässä kuussa helpottaa varmasti se, että vasta käyty kaupassa ja on hyvät kotivarat eli huhtikuun ostoksista paljon oli sellaisia, mitkä oikeastaan jäi tälle kuulle.
 
isoperhe
tuun nyt mukaan 300e tavoitteella.Sisältää hygienian ja ruuat.Ulkonasyömisiä en laske summaan mukaan,mutta nyt tässä kuussa yritetään syödä ulkonakin mahdollisimman vähän.
 
Mä olen nyt vähän tympääntynyt niukisteluun (joka meillä siis tällä hetkellä enemmän vapaaehtoista kuin pakon sanelemaa), joten nyt toukokuussa en aio asettaa tavoitetta vaan seurailen paljonko kuluu "löysin rantein". Eiköhän summa kipua sen verran järkyttäväksi, että löytyy taas motivaatiota tiukempaan linjaan seuraavassa kuussa :D

Tähän mennessä on jo mennyt:

100€ vapun grillattaviin + läjään muita ruokaostoksia K-supermarketista
20€ Lidliin
3,30€ Valintataloon (keksipaketti työpaikan kahvihuoneeseen)
9,80€ pitsat kahdelle Kotipizzasta
4,45€ Sale (pakastepuolukat ja karkkipussi)

Yht. 137,55€

Jaiks, tuohan on jo melkein puolet mun edellisten kuukausien tavoitebudjetista, ja nyt on peräti 4. päivä tätä kuuta :O Tosin pakastimessa on nyt useampi paketti erilaisia lihoja, joten paljon tuosta summasta on vielä syömättä :)
 
Viimeksi muokattu:
isoperhe
Prismaan mennyt 5,05e ostin leipää ja hedelmiä
Lidliin 14,10e..maitoa ja jugurtteja lähinnä
Cittariin 27,50e joka oli lähes herkkuja kaikki eli mennyt 46,65e
Ens viikolla syödään ainakin kanaa ja karjalanpaistia,niitä löytyy pakkasesta.
 
isoperhe
Lidliin
Kurkku 0,88e
paprika mix 1,49e
Ruukkusalaatti 0,89e
Rasvaton maito 10kpl 7,40e(hinta noussut ärsyttää!!)
Linessa rasvaton jugurtti 20kpl 4,20e
Pillimehut 10kpl 1,89e
Maalaisviipaleet 0,89e
Suodatinpussit 1,19e
yhteensä 18,83e
Prismaan
Lohisuikaleet 2,06e
Banaanirahka 2kpl 0,9e
Vaniljaviili 4kpl 1,08e
Saarioinen meetwurstipizza 5kpl 3,45e
Aurinkopuuro 1,08e
Coleslaw salaatti 1,25e
Juustogrillitassu 2,58e
Pikkunakki 2,02e
Kaikki yllä olevat oli -30%
Arkijugurtti marjamix 0,99e
Herkkumonsterirahka 0,95e
Kananmunat 1,69e
Kirsikatomaatti 0,65e
Maksalaatikko 0,99e
Muromysli 1,99e
Kauramuro 1,99e
Banaani 1,15e
Yhteensä 24,82e kaikkineen mennyt 90,3e
Tällä viikolla ei enää toivottavasti kaupassa käydä=)
 
Kotikotka
Jaahas, taidanpa tulla messiin. Pyrkimyksenä ollu pitää budjettina noin 100€/vko. Vois nyt tarkistaa, pysyykö edelleenkin tuo summa per viikko. Budjettiin olen laskenut kaikki, mitä ruokakaupasta kannamme kotiin. Ulkonasyömiset, bensat, ym. ei kuulu meidän 100€/vko -budjettiin.

Meitä on 2+2, lapset on 3v ja toinen 1kk. Pienempi syö vain rintaa.

Täytyypä kaivella alkukuun kuitit..
 
"poikia3"
Yritäänkös taas tulla mukaan, vaikka kahdesti on jäänyt jo kuukausi kesken. Elämä on ollut niin kiireistä, että näin on käynyt. Budjetti tälle kuulle on 500 euroa.

Ja kun ynnäsin tuossa ostokseni, niin hurjalta näyttää täälläkin, on mennyt jo 234,72 senttiä. Tosin jauhelihaa on nyt pakkasessa useampi paketti, samoin juustoa on myös ensi viikoksi. Vessapaperia 5 viikoksi. Lapsen synttäreille on leivottu kalliisti, synttäreitä on ollut jo kahdet ja vielä lasten juhlat järjestämättä.
 
"Mai"
Mä niin tahtoisin lähteä mukaan, sillä ruoka ym kulut ovat täysin repsahteneet. Ajalla 9.4-8.5 ruokaan, vaatteisiin, leluihin, harrastuksiin, hygieniatuotteisiin ym. kului järkyttävät 1100e. Siis lähestulkoon kuukauden palkkani. Plus sit viel erikseen laskuihin meni 1200e (sis.vuokran, sähkö, puhelin, nett, pk maksu).
Ja niin tosiaan meitä ei ole kuin kaksi eli minä +lapsi. Haluasin saada kuukaudessa säästettyä vähän mutta ei mulle mitän jää, ihmekkös toi noilla menoilla.
 
Mai, mukaan vaan :)

Prismaan meni 51,46e. Sillä rahalla sai 3 litraa maitoa, kaksi pakettia kahvia, mehujääpaketin, 2 ruokakermaa, 2 rasiaa raejuustoa, 4 maksalaatikkoa, juuston, 2 beceliä, 3 erilaista leikkelettä, 3 pussia leipää, 2 pakettia uunilenkkiä, 2 pkt siteitä, banaania, maksamakkaraa, jogurtteja ja paristoja.

Yhteensä mennyt tässä kuussa 177,35 euroa. Kuu on puolessa välissä ja tavoite on se 350, joten hyvin on käyttövaraa vielä :)
 
"mimmi"
Meillä 2+3 ja 2 kissaa. laskujen jälkeen jää n. 1000 e käteen ja jos siitä laskee pois lääkkeet yms. pakolliset rahaa jään. 800 ja se vaan aina menee. Ens kuussa voisin aloittaa mukaan tulon. (meil kuukausi lasketaan lapsilisästä lapsilisään) Tavoitteena olisi et rahaa jäisi tuosta 800 säästöön n. 200.

Mut nyt olen jo sen verran lukenut ketjua ja miettinyt ostoksiani et kaikkea turhaa tulee ostettua... Kun miettii tarkasti mitä tarttee niin auttaa, kun vaan jaksais niin tehdä :) Nytkin on rahaa enää 120 e seuraaviin lapsilisiin. tosin nyt ollaan taas jouduttu ostaan ylimääräisiä lääkkeitä, käyty juhlimassa äitienpäivää jne.
Tavoitteena olisi käydä 1 x vk kaupassa ja tehdä viikon ruokalista valmiiksi. Mut seuraan mielenkiinnolla teidän ketjua :)
 
pihi
Mulla meni huhtikuussa 202 euroa, sisältäen ruoat 1 aikuiselle, 2 lapselle ja 2 kissalle. Nyt toukokuun puolenvälin tilanne 105 euroa, eli olen olllut tuhlari, perhana soikoon!
 
isoperhe
cittarista irtokarkkeja ja nakkeja 5,10e
prismaan meni 67e
leipomon tehtaanmyymälästä leipää ja äitienpäiväherkkuja 10e
lidlistä maitoja ja vihanneksia 10,5e eli mennyt 182,90e
Tänään teen ison kasan lihapiulia ja niitä syödään pari päivää,alkuviikko meni herne/kasvissosekeitolla.
 
Noniin, kuitteja on kertynyt, mutta en ole jaksanut tehdä laskelmia. Nyt siis ynnäilemään..

6.5. ruokaostoksia S-Marketista 23,75€
7.5. maito ja halloumijuusto Prismasta 5,05€
8.5. tee + pulla ammattiopiston kahvilassa 3€
8.5. juustoja ja leikkelettä 21,60€ (osa tuliaisia vierailulle)
11.5. ruokaostoksia K-Supermarketista 44,05€
13.5. tomaatteja, karkkia, salaatti ja leipä Valintatalosta 7,40€
15.5. Hesburger 6,65€
15.5. ruokaostoksia S-Marketista 33,40€
16.5. ruokaostoksia K-Supermarketista 38,20€ (osa kyläviemisiä)
17.5. ruokaostoksia Prismasta 28,80€

Yhteensä on tullut kulutettua 349,45€

Tosin jokunen kuitti taitaa vielä puuttua. Ainakin muistelisin käyneeni jossain välissä Lidlissä sekä ostaneeni työpaikalle keksipaketin..
Sanotaan nyt että noin 370€ on jo käytetty

Mitään kauheaa pröystäilyä en ole mielestäni harrastanut, mutta joitain vähän oudompia tuotteita on tullut ostettua, esim. seesamöljyä, aurinkokuivattuja tomaatteja ja erilaisia juustoja. Myös karkkia ja muita herkkuja on ostettu enemmän kuin niukistelukuukausina, sekä kalliimpia hedelmiä. Ruuat on kuitenkin olleet ihan perussettiä, kaalilaatikkoakin on taas syöty ;)

Sitten mulle kävi sellainen moka, että tein oikein ison annoksen possuwokkia, ja kun länttäsin sekaan valmiin wokkikastikkeen niin havahduin epämiellyttävään hajuun. Kastike oli vanhentunutta ja koko ruoka piti heittää roskiin :( Harmitti kun hyvät lihat (oli sisäfilettä, tosin tarjouksesta) ja kasvikset meni hukkaan.
 
Kotikotka
Nyt on mennyt noin 260€ tässä kuussa. Kuitteja hukkunut, joten ton tarkempaa en tiedä.

Tänään meni 62€ s-marketiin, oli kyllä huomattavasti kalliimpi kauppareissu, kuin jos oltais käyty lidlissä.. :( Lidlissä esim. maidot ja vaipat, joita meillä kuluu aika paljon, on niin paljon edullisempia. Ens kerralla taas lidliin.
 

Yhteistyössä