***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Pari päivää sitten käytiin ekassa ultrassa. Jäi jotenkin poika olo: esikoinen oli pää-perä mitaltaan pienempi tuossa vaiheessa ja tämä uusi asukki esitteli pitkiä koipiaan äitin iloksi ihan urakalla =) . Ellei sit tuu pitkäsäärinen missi :LOL:

Onneksi pahoinvoinnit (paitsi närästys ja väsymys) taakse jääneitä vaivoja. Nyt vaan yritän jaksaa uhmaavan 2-v esikoisen kanssa puuhailla päivisin ja nukkua minkä kerkii.
 
Soitin neuvolaan ja voi noloa oikeesti, pillahdin sitten ihan itkemään puhelimessa :ashamed: :ashamed: :ashamed: Voi rasitus! pahoittelin kyl asiaa neuvolan tädilleni, joka koitti taas selittää ettei tarvitse olla pahoillaan, että ihan normaaliahan se on kun tilanne on vaikea.
No, enivei, pisti mulle ylimääräisen ajan huomenna 11.30 lääkärille, katsotaan ultralla nopsasti sydämen tilanne vielä, josko se lyö vielä niin sit odotellaan punktioon.. jos ei lyö, niin sitten otetaan porin päähän heti yhteys koska joudun sitten poriin lähtemään (raumalla synnäriä ei ole, porissa kuulemma asiantuntevaa henkilökuntaa) tälläiset hoidetaan siellä.
Mulla tosiaan sit tulis kuitenkin sitä järjestelyä, kun on noi 2 muksua tuossa, tarttis niille saada vahti, ja mies on siel pois ja mun vanhemmat on ulkomailla kans.
No huomenna nähdään mikä tilanne sitten.
 
neiti21: tsemppiä huomiselle!! toivotaan vielä kuitenkin parasta :hug: tollanen epätietoisuus ja odottaminen on kaikkein rankinta :|

vessakäynnistä: ei mitään kovin kovaa pissarallia vielä havaittavissa ainakaan :) yöllä joskus herään vessaan joskus en.. riippuu paljonko oon illalla juonu.. sama päivän aikana jos juo paljon ni sitten koko ajan pissahätä mut muuten ei normaalia enempää :)

onko kovin monella jo poika/tyttö olo?? mulla ei nimittäin oo minkäänlaista oloo kumpaankaan suuntaan.. hassua! esikoisesta oli täysin varma poika olo koko ajan ja oli poika mut nyt ei mitään, ei yhtään mitään :whistle:

sokerirasituksesta: vammalassa tosiaan juodaan se kokiksen makuinen kaljapullollinen, mutta kyllä sekin tiukkaa teki ainaki viimeksi!! ekassa neukussa sanottiin et täytyis kans varmaan mennä jo aiemmin sinne rasitukseen mut viimeks ei puhuttu enää mitään eli kai mullaki se sit on vasta joskus 27-28 viikolla.. viimeks oli yks arvo rajalla ja sen takia seurailtii neuvolassa sokereita, mut joka kerralla arvot oli normaalit.. se raja arvokin saatto johtua siitä et söin kokonaisen rullakebabin kokiksella just ennen sitä 12 tunnin syömättömyyttä, kato etten vaan nälkään kuolis :LOL: ni ehkä se kuitenki vaikutti vielä aamulla :) eli syökääte muut jo illalla kevyesti ettei käy näin!

Höpöliini ja Piipero tasan 13 viikkoa :heart:
 
neiti21 tsemppiä :hug:

Johan tässä kerkesi kaksi päivää olla oksentamatta. En tiiä johtuko pikkukarkkipussista jonka erehdyin syömään tulee ihan sairaan karsee olo kroppa kai hylkii luonnostaan sokrua kun taulapäänä itse en tajua..oksut lensi kaarella sitten katoin peilistä naamaani :eek: ihan veressä(limaisessa). Mun nielu limakalvot mitkä lie on ihan riekaleina 2kk oksentamisesta ja siihen kun sai kaupanpäälle räkätaudin. Kurkku ollut niin kipeä etten ole 3 yöhön nukkunut. :snotty:

sokrurasituksesta on joku tutkija tohtori lekuri kuka lie sanonut, että se on vähän huono siinä mielessä, että kuka vetää tyhjään mahaa tuollaisen määrän sokeria normaaliolosuhteissa. Mua ole koskaan se syömättömyys haitannut mä muutenkaan syö yöllä mitään vettähän saa kulauksen ottaa jos niin suuta kuivaa. Se litku oli jotain hirveetä niiinku laimeeta siirappi sen kaks muovikupillista täällä ei sitä kokiksen makuista ole tarjoiltu. Mulla tuli sen verta huono olo että piti toinen tunti viettää makuultaan. Siks varmaan se vika arvo olikin koholla ? en tiä..niin ja ne kattooo heti sen paaston että se on alle 8 sitä testiä ei varmaan jatketa jos olis yli 8 paasto.
Hitto en kyllä syö enää karkkia...

Nara ja himppu 15+2
 
Heippa pitkästä aikaa!
Ei ole kerennyt käydä kirjottelemassa täällä ku on koko ajan ollut menossa. Viime viikolla oli toinen neuvola ja kaikki oli ok. Paino ei ollut noussut yhtään edellisestä käynnistä. Silti tuntuu että paisun vaan :LOL: Ainut mistä tuli vähän sanomista oli mun alhainen hemppa. Jos parin viikon päästä kun on seuraava käynti vielä on laskenut niin sitten rautatabletteja naamaan.
Tässä pari päivää sitten tunsin jo ensimmäiset hennot liikkeetkin. Oli kyllä mahtava tuntea pikkuisen ensimmäisen kerran :heart:

Erica ja muru 16+3
 
5.5............miida..................PHKS..............esikoinen..........25 v.

tuossa mun tiedot, kun on hunohtunut kertoa! Me käytiin neuvolassa maanantaina, ja vaikka se oli ihan rutiininomainen käynti, ei ihmeitä, niin jäi hyvä fiilis kun kaikki tuntuu olevan vauvalla ja äitilläkin hyvin. Ei ehkä käydä enää ultrassa ollenkaan, paitsi jos jotain erikoista ilmenee. Sitä rekenneultraa ei ole, ja ei varmaan mennä yksityisellekään. Maha on alkanut kasvaa ja kohtu tuntua, niin huomaahan sen vauvan kasvun jo nyt muutenkin. Tietysti ultraäänellä näkisi jos olisi joku vialla, mutta me varmaan otetaan nyt vastaan mitä annetaan <3 <3

Liikkeitä alkaa tuntua jo täälläkin. Hyvin pieniä tosin, mutta kuitenkin. Jotain siellä tapahtuu. Nyt viikkoja on 16+0 vissiin!
 
Heips

Täällä saa ravata vessassa ihan kiitettävästi. Samanlaista oli esikonkin aikaan. Mulla ei suurempaa poika/tyttöoloa oo. Ei ollut esikostakaan mitään tietoa. oireet on kuitenkin samantyyppiset kuin ekalla, että oisko tääkin sitten tyttö. No, synnärillä nähdään.

Täällä ei vielä masu näy ollenkaan, kun kohtu on niin taaksepäin kallistunut. Liikkeitä oon joskus tuntevinani, mutta hentoja vielä ovat.

viikuna ja toukka 16+2
 
Neiti21 :hug: :hug: tiedän mitä käyt läpi. Jos kaipaat vertaistukea niin pistä yv:tä. :hug:

(.) koko päivän on ollut kaamea päänsärky!! :headwall: panadol ei auta, kahvi auttoi hetkeksi mutta nyt se särky palasi.. ja kurkkukin tuli kipeäksi. ÄH. tuleeko sieltä nyt sitten flunssa... :snotty: Nyt suihkuun, sitten iso mukillinen kuumaa Glögiä ja sohvalle kattomaan Greyn anatomiaa. :) ja täällä kyllä masu näkyy!! :D Päivitän profiiliin uusimman masukuvan.

EM ja Dodo 15+1 :heart:
 
Ompas taas tullut teksiä.
Voi Neiti :hug: , minäkin olen hengessä mukana.
Vessassa saa täällä kanssa ravata jatkuvasti varsinkin päivällä tunnin välein ei kiva kun pitäisi töitäkin tehdä.
Minullakin on ollut alaselkä kipeänä, en tiedä johtuuko se työstä kun pitää olla kokopäivä jalkojen päällä. Ja sitten viellä nostelu... :| Ajattelin ottaa puheeksi ensi viikolla kun on neuvola.
Mammahousuista viellä olen kyllä kitkutellut tavallisissa housuissa, mutta vatsa alkaa olla sellanen "pömppö" että kahtia lantiomallisia farkkuja voi käyttää muut housut kiristää. Töyhousut on pitänny vaihtaa isompiin. On siis pakko lähteä ostamaan mamma vaatteita.
Ainut ongelma on että niitä varten pitää lähteä naapurikaupunkiin kun ei täällä meiden tuppu kylässä löydy seppälää kummempaa vaate kauppaa ja sieltä ei saa mammavaatteita.
Nyt taidan painua nukkumaan.

Tytti ja "Papu" 12+3
 
Neidille ja perheelle: Paljon paljon voimia. :hug:

SItä pitää olla kiitollinen että on terveitä lapsia ettei silleen tarvitse kantaa huolta. Mitä nyt muuten kun elämä potkii pikkuisia päähän.
Mutta täytyy sanoa että tänä aamuna on niin hyvä olo kun molemmat tytöt oli niin hyvällä tuulella. (on tullut lunta ja tulee vieläkin) Ja ilman tappelua pitkään aikaan lähti kouluun, nuorempikin sanoi että kunpa satais aina lunta niin sisko menis ajoissa. (on huomannut kuinka äidin hermo on kireällä ja olen ahdistunut)
Ihanan helpottunut olo edes hetkeksi, sitä ei ymmärrä ennen kuin sen kokee itse kuinka ahdistavaa oman lapsen henkinen ahdistus ja tuska voi olla. Se on jotain ihan kamalaa... :headwall:
Mutta nyt aion siivota kun ei kerrankaan päätä särje ja ulkona ihana valkea maa. Ja lapsella on toistaiseksi hyvä olla.

Therean&vaavi 14+3
 
Mulla on ihan poikaolo, esikoisen kanssa olin ihan varma tytöstä ja tyttöhä se tuli... No, katotaan nyt pitääkö paikkaansa...
Masua alkaa näkyy... Eilen oltiin kavereilla istumas iltaa ja ne oli ihan woooww nyt alan näyttää raskaana olevalta, et on kai se masu kasvanu. Itestä tuntuu ettei se ois hirveesti kasvanu, mut sellanen tiukka t-paita päällä ku on, niin kai se pomppaa sielt esiin :)

Kaikki raskausoireet on vähentyny, mutta vessassa saan kyl käydä yöllä 1-2 kertaa. Loppua kohti se alkaa oleen sellasta 3-5 kertaa, oh my god....Kahvia en oo juonu varmaan kuukauteen... öklöttää ajatuskin... Kaakaota oon litkiny vaan... Suklaata teki eilen mieli, mut sitte ku sitä sai, niin ei pystynykkää syömään... :/
Jotain kuplimista mäki oon tuntenu välil, esikoisen liikkeet tunsin vkolla 17, et on se varmaa hyvin mahdollista tuntee ne liikkeet nytte....
Taidan alkaa siivoileen kämppää ja pakkaileen, ollaan jo pari laatikkoo saatu täytettyä, :D

Neiti21:lle voimia kamalasti.... :heart:

mwoana ja rv 15.
 
Ihana räkätauti jatkuu..niin ärsyttävää. Tulis jo pakkasta ja lunta tälläisessa kosteessa ilmassa vaan taudit itää. Yhtä sairastamista koko syksy..kerkes nähdä ensilumenkin ku yöllä kurkkas ikkunasta ja aamulla oli taas sama ihana märkäilma..arghgh

Syöttekö te muut rautaa ja millä hemppa-arvoilla. Mulla oli 119 ja sano neuvolassa että saa syödä jos haluaa..mulla on kyllä niin voimaton olo en tiiä johtuuko taudista oksentamisesta vai mistä...mullakin tuppaa menemään maha sekasin raudasta.

Ei tunnu kyllä yhtään että olis raskaana..mullakaan silleen maha näy tai näkyy mutta ei ns. vauvamaha samat läskit tuossa on pömpöttänyt aiemminkin. :p itse osaa yhtään arvioida huomaako muut?

Tämä aika raskaudesta on vähän outoa, kun ei enää kuvota eikä tunne liikkeitä ..mietiii onko kaikki ok! jotenkin se rakenneultrakin on paljon pelottavampi kuin np...siellä selviää niin paljon enemmän ja paljon hirveämpää olis tässä vaiheessa mennä johonkin lapsivesipunktioon tms..oispa jo joulu ja puoliväli..vois ehkä alkaa nauttimaankin raskaudesta. Jos mä en olis aloittanut lasten hankkimista jo sillo 19.v mulla ei todellakaan olisi näin monta lasta. Itse huomaan selkeest, että näin vanhempana on paljon raskaampaa joka paikka prakaa kun sillo 19.v sitä edes huomannu että on raskaan kuin kasvavasta mahasta...tietty pahoinvointi oli silloinkin mutta muuten kaikki oli mainiosti. Nyt tuntuu vaan että tekee suurinpiirtein kuolemaan.

Taidan käydä jouluostoksilla netissä.

:p

Nara ja himppu 15+3
 
Nara Ihan saman jutun huomannut! Jos en olis saanut esikoista 19v ja 2½v siitä kuopusta niin tuskin näin monta lasta olisin kyennyt tässä iässä enää. Tuntuu että on ihan raato! Onneks on tosiaan tullut "tehtyä" lapset suht nuorena. Tästä vanhempana en vois enää kuvitellakaan.

Pakko vielä sanoa että ihanaa että mulla on himo lähinnä terveellisiin ruokiin tässä raskaudessa kun muutenkin on tuota painoa. Just vetelin porkkasosekeiton ja että se oli hyvää!
 
No nyt on eka lääkärineuvolakin takana. Kaikki oli hienosti ja sydänäänet pauhas aika vauhdilla :heart: Oli kyllä loistavaan aikaan kun eilen kramppas maha oikein kunnolla, ja nyt kuitenkin kaikki oli oikein hyvin =) paino oli kuitenkin noussut 1.2kg, mut kuulemma ok. Lääkäri totes et kohtu jo nyt aika kookas- eli ei taida taaskaan tulla pientä vauvaa. Vaan yli nelikiloinen kuten omat ja miehen lapsetkin olleet..
Täällä liikkeet tuntuu päivittäin. Ihanaa kun hän siellä ilmottelee itsestään:)

Mä ramppaan kans kotona vessassa jatkuvasti ja nyt sit neuvolassa ei toivoakaan, et pissanäytteen olis jättänyt. Mut on kyl helpottanut parin viikon takaa, ei läheskään niin usein tuu käytyy ja välillä menee yötkin ilman vessareissuja.

Meillä kans lunta vaikka kuinka =) Mun äiti tuli 7.30 herättää ja hakee kuopukselleni talvikenkiä, kun olivat siellä mun iltavuoron takia yökylässä. Hiukan sai epäilyksiä kohdalleen ku väitti et 10cm lunta, mut pakko se oli uskoa. Ekat lumityöt siis tehty jo marraskk. Tosin sain siitäkin huudot- et sä saa raskaana tehdä sitäkään. Unohdin kertoa et aamulla liukastuin mein mäessä ja vedin nupat :kieh: Kun ei sattunut mihkään muuhunku itsetuntoon :headwall:

Töissä tietää nyt pomokin ja onnitteli tosi iloisesti =) tuli kiva fiilis siitä, et saa maha nyt sit rauhassa näkyä.

Mä olin kans 19 ku esikoinen syntyi ja 20 kun toinen. Nyt sit 28 kun tää kolmas syntyy. Ainoa ero (pahoinvointi kyl yllätti tästä) on et oon varovaisempi ja ajattelen asioi erilailla. Mm stressi ennen ultraa, mitä ollut aiemmista yhtään. Mut selän tien krakaavan vielä kunnollla..

Mut olipa taas omaa napaa :ashamed:

äippä ja masukki 14+1
 
Ei tämä ole mahdollista!

Siellä se pieni kuulkaa sätki ja potki, nieli lapsivettä ja ei ollu hetkeäkään paikoillaan :p Syke erinomainen :D Me nyt sitkeesti kiikutaan täällä mukana.
MITÄÄN POIKKEAVAA RAKENTEESTA EI LÖYTYNYT (tämä ultra tehtiin sisäkautta, tk:lla vatsan päältä) keuhkojen lähellä hiukan nestettä oli ainoa poikkeavuus mikä löytyi.

Toimii kuulemma kuten normaali vauva, ja tuntuu voivan vallan mainiosti. Turvoksissa edelleen, mutta turvotus ei ollut kasvanut nyt viime viikosta. Kuulemma tuntuu näyttävän nyt pitkää nenää kaikille arvioille :D :D

Sydämen vajaatoiminnan mahiksen heitti lääkäri nyt ilmaan, mutta sitä ei vielä voida tutkia..

Punktioon siis odotellaan. :D ja kyydissä kiikutaan :D

T:Neiti, rv 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti21:
Ei tämä ole mahdollista!

Siellä se pieni kuulkaa sätki ja potki, nieli lapsivettä ja ei ollu hetkeäkään paikoillaan :p Syke erinomainen :D Me nyt sitkeesti kiikutaan täällä mukana.
MITÄÄN POIKKEAVAA RAKENTEESTA EI LÖYTYNYT (tämä ultra tehtiin sisäkautta, tk:lla vatsan päältä) keuhkojen lähellä hiukan nestettä oli ainoa poikkeavuus mikä löytyi.

Toimii kuulemma kuten normaali vauva, ja tuntuu voivan vallan mainiosti. Turvoksissa edelleen, mutta turvotus ei ollut kasvanut nyt viime viikosta. Kuulemma tuntuu näyttävän nyt pitkää nenää kaikille arvioille :D :D

Sydämen vajaatoiminnan mahiksen heitti lääkäri nyt ilmaan, mutta sitä ei vielä voida tutkia..

Punktioon siis odotellaan. :D ja kyydissä kiikutaan :D

T:Neiti, rv 14+5
Uskomatonta! :hug: :hug: Onnea paljon hyvistä uutisista! :flower:
 
Neiti21 Voi miten ihana juttu, ihan onnen kyyneleet tuli silmiin teidän puolesta!! :hug:
Totta se on, että ihmeitä voi tapahtua vaikka lääkärit sanoisivat ja arvioisivat mitä. Aina ei niihin tilastoihin ole luottamista, ihanaa että on tälläisiä positiivisia poikkeuksia :)

Toivon sydämestäni että pikkuinen jaksaa yhä edelleen sinnitellä ja että rakenteet, sydän ym. olisivat hänellä kunnossa :heart:
 
Jes, sain nuo eilisen sokerirasituksen tulokset ja kaikki arvot tosi hyvät :D Unohdin vaan kysyä terkkarilta että joutuuko tämän uuden käytännön mukaan nyt kuitenkin vielä uudelleen myöhemmin testiin vaikkei ole koskaan raskausdiabetesta ollut ja nyt tässäkin testissä normaalit arvot... Onkos teillä kenelläkään tietoa?
 

Yhteistyössä