***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Kop kop.

Pääseekös mukaan?

Osanottoni neiti 21 :hug: Joskus kokenut myös menetyksen. :heart:

Kirjoittelen tuolla pikkukakkosia odottavissa kun tämä on jo toinen ja LA on 13.5 ni ajattelin tännekkin kirjoitella kun kerran samoilla viikoilla mennään. :wave:

Np-ultrassa oli kaikki hyvin turvotusta oli vaan 1.1mm täysin normaalia kuulemma.
pp-mitta oli pikkuisella jo 65mm hulvaton vesseli. Riehui niin että hyvä kun saatiin edes mitattua kaikki. :D

Niisku-rouva+ neiti9kk+pikkupapu14+0 :heart:

ja synnäri mulla TYKS
 
Miten olette kertoneet lähipiirille vauvasta?

itse en ole vielä saanut kerrotuksi vanhemmilleni. eikä kyllä olla kerrottu miehen äidillekkään. hiukan hassua kun esikoinen 9kk ja nyt jo toinen ni sitä jotenkin odottaa jotain negatiivista. :/
 
Heipparallaa...
Oon käyny ahkerasti lukemassa näitä, mutta ei oo saanu aikaiseksi kirjoittaa... Ollaan oltu koko perhe ihan kipeenä, kauhee flunssa, mies alkaa jo olla paranemaan päin, mulla tuli sit yskä vielä tähän, argg... Lapsukaisella myös ollut flunssaa toista viikkoa, vielähän tuo räkä valuu xD On kyllä voimat vähissä... Onneks mies kokkaa tänään, :heart: :p

Lääkärineuvola oli viime viikolla ja kaikki ok, mulla vieläki sitä ruskeeta vuotoaki tulee välillä, (toivottavasti kukaan ei syö samalla tätä lukiessa) :LOL: ...mutta se on sitä vanhaa verta siltä säikähdys-Halloween päivältä, aika ihme et vieläkin tulee, mutta lääkäri sano et se on ihan normaalia... Huolettaa vaan vähän... Kyllä sydämen äänet kuulu silloinkin... kunhan ei ala tulemaan punasta verta. :attn:
Meillä ois muutto tän kuun lopussa, eikä olla alotettu pakkaamaan yhtään. :whistle: Varmana sitte viime tingassa taas... :D
Mutta jooh, vois lähtä tästä vaikka löhöileen soffalle.. kohta Will ja Grace... ei vaa onko sitä tänään? :eek:



Neiti21: Voi ei :´( Niin väärin tää menee... voimia!
:hug: :heart:
 
Neiti21 :'(

Pienet luppakorvat imevät ahnaasti tissiä, osa käyttää emon tissiä tuttinaan. vielä en kuvaa alkanut räpsimään, kun emo on vielä ylisuojelevaisella asenteella. Luulee että vauvat varastetaan. Parin päivän sisällä parempi sauma :)

Täällä sairastuttiin mahatautiin. Onneksi oksentelu meni ohi yhdessä yössä. Nyt sitten kolmen pvän saitsulla. Takasin töihin maanantaina. Ihan hyväkin näin oikeestaan, töissä ensimmäinen enterorokkotapaus ehtinee mennä ohitte. :x

Joku kysyi siitä dopplerin hinnasta jälleen , oon siihen kai joskus vastannutkin omalta osaltani, mutta meille brittien kautta maksoi 26e.

niin ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

;) laittakaahan muutkin masukuvianne alkuraskauden masukuvat-ketjuun!
 
Neiti21 Suuret osanotot, olen todella pahoillani ja surullinen puolestanne vaikka se tuskin lohduttaa. :hug:

Uudet lämpimästi tervetuloa! :wave:

Minä täällä pientä hätää kärsimässä, heräsin päiväunilta oikea pohje kipeänä. Ei siinä muuta mutta särky on aivan samanlaista kuin vuosi sitten kun sain veritulpan. :eek:
Mulla menee kyllä tämän raskauden ajan juuri sen takia lääkitys ettei sellaista satuisi uudelleen mutta mitäpä jos kumminkin ?
Äitini rauhoitteli että epätodennäköistä on mutta huomiseen jos jatkuu niin menen takuulla lääkäriin tarkistuttamaan asian. Ei jaksaisi taas maata viikkoa sairaalassa niin ettei saa edes vessassa käydä :| Mutta onhan se hoidettava ajoissa jos siellä jotain on.. toivotaan että kipu lakkaisi!

 
Tervetuloa uudet :flower:

Minkä verran teillä on tällä hetkellä viikkoja kasassa ja millaisia muutoksia painossa? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku vastaisi, olen nimittäin itse aika huolissani jääkö musta pian enää mitään jäljelle/voiko vauva kasvaa ja saada kaiken tarvitsemansa niinkuin pitäisi.. Mulla on siis ollut jo 1½ kuukautta rajua pahoinvointia, tipassa käyty, pahoinvointia estäviä lääkkeitä jne, mutta silti sisällä pysyy yhä edelleen ne tismalleen samat ruoka-aineet (kiivi, banaani, riisi, karjalanpiirakat, tuoremehu ja vesi; kaikki muu tulee takuuvarmasti ylös) ja nekin hyvin pieninä annoksina. Paino on tippunut ennen plussaa olevista lukemista ~7kg (olen normaalipainoinen). Neuvolalääkäri oli asiasta kovasti huolissaan myös ja laittoi lähetteen labraan tarkempia tutkimuksia varten. Tuloksia odotellessa huoli on edelleen suuri. Vauvalla kuitenkin pitäisi kaiken olla hyvin, sekä ultran, sydänäänten ja kohdun koon mukaan. Ja toivottavasti onkin, kuolisin, jos sille kävisi jotain.
 
Voimia Neiti21, itkettää teidän puolesta.

Pauzi: mulla oli sama vaiva aikoinaan kun työskentelin hetken kaupassa. Sormet/käsi puutui eteenkin yöllä ja kipu todella inhottavaa. Lopulta ei saanut edes limupulloa väännettyä auki. Vaiva loppui heti, kun työtkin vaihtuivat hyllyttämisestä muihin hommiin. Lääkäri varoitti, että vaiva saattaa palata raskauden aikana, vaikka ei edes tekisi enää samaa ranteita rasittavaa työtä. Että sitä odotellessa. Onneksi vielä ei ole mitään vaivoja.

Np-ultra oli ma, ja kaikki oli kai ok. Lääkäri ei osannut juuri englantia ja osasi vain sanoa, että toukka on noin 7 senttiä ja löytyy kaksi jalkaa ja kättä. Turvotuksesta ei puhunut mitään, joten ilmeisesti mitään hälyyttävää ei ole. Olen tosin nyt Suomessa ja menossa tänään neuvolaan ja huomenna toiseen ultraan. Ihanaa saada palvelua omalla kielellä.
 
neiti21 voimia ja iso :hug:
no niin, ihanaa olla jalkeilla,terveenä.. sairastin sitten tuon aivan ihanan vatsataudin..en sängystä ees päässyt ylös..miehenkin jouduin soittamaan kotiin hoitamaan lapsia..on tuo mies kyllä ihana kun jaksoi lastenhoidon ohella hoitaa myös mua :) nyt vaan toivotaan ettei lapset sairastu,varsinkaan tuo pienempi..
päivänjatkoja kaikille

luppa- ja kirppu rv 12+6(13+4)
 
olen pahoillani neiti21

paino on mulla noussut jo noin 3kg koska mulla on ihan kamala karkin himo kokoajan.Toivottavasti ei paljoa nousuis koska lähtöpainoakin on ihan tarpeeksi.Pitäis tarkistaa paljonko on viikkoja,mutten ole vaan saanut aikaiseksi.Jännä et ekasta tiesi kokoajan paljonko on kasassa ja nyt se ei ole tavallaan niin tärkeää

Pahaolo on vielä useasti,mutta voisi sanoa et hivenen lieventyneenä
 
hei!

Mä en oo ollenkaan varma mutta taisin eilen illalla tuntea ekat liikkeet... tum-tum-tum... pari kertaa tuntui tuollainen tykytys. :) Alhalla vasemmalla ne tuntui ja oli ihan ku sellaisia pieniä kuplia, tai elohiiri. Et kyl ne tais niitä olla! :D

Epäilin kyllä itseäni kun mulla vasta 15. viikko menossa, mutta ei ne kyllä suolen murinoitakaan ollu. :D Istuin tässä koneella aika lysyssä ja yhtäkkiä tuntui se tum-tum-tum. :heart: Olikohan ne niitä... vai oonkohan mä vähän hätähousu... :snotty:

Täällä on kans makeanhimo! :wave: paino ei oo tosin noussu vielä yhtään. :) Neuvolassa viimeks oli noussut vain puoli kiloa..

Malttamaton hätähousu EM ja Dodo 14+2 :heart: :LOL:
 
painosta mulla aluksi tippui paino n. 3kg ensimmäisten viikkojen aikana, osittain pahoinvoinnin ja sairastelun takia. (olen aina ollut painoindeksin alarajoilla, lapsesta lähtien) ..Nyt sitten viime neuvolassa oli paino noussut 2kg, eli alan palautua siihen mitä olin ennen raskautta.

niin ja viikkoja nyt 13+2
 
Neiti21 :hug: :'(
Tervetuloa uusille! :wave:

Eilen oli sitten se lääkäri ja kaikki oli hyvin.. vaavin syke oli 160. :)
Mulla hb pysyny samana ku viimeks 128 ja paineet myös 123/71.
Paino oli tippunu ekalla käynnillä 2kg ja nyt 1kg.
Mutta ei kuulemma viellä tässä vaiheessa haittaa mitään, koska syön normaalisti,
enkä oksentele...
Tästä se lähtee vielä kivaan nousuun! :D

T:toukotytsy+masuasukki 14+4
 
Neiti21 En osaa sanoa mitään, mikä yhtään helpottaisi. Itku pääsi täälläkin. :'( Toivon teille kovasti voimia ja jaksamisia!! :hug:

Tälläisinä hetkinä muistaa aina lähettää kiitoksen tuonne yläkertaan omasta pienokaisestaan!!!

Tervetuloa uudet!!! :wave:

Hirmuisesti on tullut taas tekstiä pariin päivään, hyvä niin! :D
Pahasta olosta ei taida päästä eroon sitten millään, taas eilen lensi oksennus, kun ei kerennyt ajoissa jääkaapille. Muuten olo on ihan mainio! :)
Joku kyseli painosta. Esikoisen aikana tuli 15kg lisää, ja muutama kuukausi tytön syntymän jälkeen olin jo alkupainosta -2kg... :D Saa nähdä miten nyt käy. Jo on kertynyt n.4-5kg...

Tuossa laittelin miehen siskolle pieniä vaatteita, kun saavat helmikuussa esikoisen. On kertynyt noita vaatteita sen verran, että osan joutaa antaa kiertoon. Samalla kun lajittelin vaatteet, niin otin jo kaikki vastasyntyneen pienen pienet nutut ja housut jo erikseen ja laitoin ne jo hoitopöydän laatikoihin odottamaan.. Minäkö hätähousu!?? :LOL:
Sama oli kyllä edellisenkin lapsen kohdalla. Halusin laittaa ajoissa kaikki valmiiksi, ja loppuajan vain oleskelin, eikä kyllä sen ison massun kanssa olisi enää jaksanutkaan juosta kaupoissa ja pestä vaatteita..
Nyt on taas riennettävä tuon neidon perään!!

nasu ja nipsu 15+0 :heart: (jo viikko 15!! Vielä viisi viikkoa, ja ollaan puolessa välissä!! :D )

Meinasi ihan unohtua. Täälläkin ollaan jo n. viikon ajan tuntunut jotain elämää tuolla masussa!! Ihan kuin pallo pyörähtäisi vuoron perään molemmilla puolilla masua!! Ihanaa!!! :D :heart:
 
Halauksia Nasu21 :hug: Itsekin menetyksen kokenut viikolla 12. Siitä sitten puolen vuoden päästä oltiin onnellisesti raskaana jälleen. Poika nyt 10v. :D

Täällä on painosta ollut keskustelua. Mulla pahoinnvoinnin takia ensin laski paino 2 kg ja tähän mennessä tullut 3-4 kg painoa lisää. Viimeksi kun neuvolassa punnittiin oli tullut 285g per viikko. Yleensä mulla raskauksista tullut 12-15 kg. Ihan sopiva määrä..yhtään enempää ei tarttis tulla. Toisilla näyttää täällä olevan makeanhimo ja mulla just päinvastoin..suolasta vaan tekee mieli. Ja minäkin olen aina tykännyt karkeista. :D Koko tämän raskausajan olen syönyt vain muutaman karkin kun joku on tarjonnut. Ihmeellistä :eek:

Minäkin olen tuntevinaan jo pientä liikettä..vaikka olen vasta viikolla 14. Mulla tosin jo 4 raskaus. Kohtu jo aika iso..neuvolassa sanoivat että saan varautua että lapsi voi syntyä viikkoa aikaisemmin. Mulla ei olekkaan koskaan raskaudet mennyt yliaikaiseksi. Poika syntyikin täsmälleen LA päivänä. Olen tässä muistellut esikoisen syntymää monesti..siitä onkin pian 14 vuotta. Kyllä aika rientää. Jotenkin sitä nyt herkistyy muistelemaan lasten vauva aikaa ja fiilistelemään niitä tuntemuksia silloin. Ei malttais odottaa että saan tämän nyytin syliini :heart:
 
emiliana Mulla viikkoja nyt 14+6 ja paino on tippunut lähtöpainosta noin 6kg. Kun en ole pystynyt syömään juuri mitään ja oon oksentanut niin paljon niin ihmekös tuo. Ei meillä neuvolassa olla kuitenkaan oltu huolissaan, vaan luotetaan siihen että kyllä se paino siitä sitten nousuun lähtee kun vauva ja kohtu alkaa kasvaa ja pahoinvointi helpottaa.

Esikoista odottaessa mulla tippui paino vielä rajummin, lähemmäs 10kg jo ennen ensimmäistä neuvolaa! Ja sama lähtöpaino oli silloin. Silloin mulla lähti paino nousuun aika myöhään, ja lopulta saavutin lähtöpainon ja vielä reilu 5kg ylikin. Vauva oli pieni, alle 3kg ja kätilö sanoi että turha odottaa painon tippuvan viel synnärillä. Mutta jostain kumman syystä se tippui jo alle lähtöpainon ennen kuin päästiin kotiin!

Mä luotan siihen, että kyllä se vauva saa tarvittavan ravinnon. Näin alkuunhan se lisätarve on aika pieni kuitenkin, olikohan pari voileipää tms. päivässä. Vauva ottaa mitä tarvii, ja äiti jää vähemmälle, siksi kai tuo paino sitten tippuukin :)

 
Paino noussut varmaan 2-3kg vko nyt 13+1. Alipainoinen olen ollut. Likan odotuksessa tuli n.13kg ja sairaalasta lähtiessä painoin saman mitä ennen raskautta. Pojan aikana tuli 15kg ja pari kiloa jäi hetkeksi.
Vauva ottaa tarvittavan ravinnon äidiltä.
 
Heippa!

Terveisiä neuvolasta :) toinen käynti oli tänään ja kaikki ok.. verenpaine liian alhainen, mutta se on mulla aina.. sydänääniä kuului jo dopplerilla, mutta masussa oli niin liikkuvainen kaveri että mitään pulssia ei saatu laskettua.. pari kertaa ehti tykyttää ja sitten taas hävis masun toiselle puolelle :D

mulla viikkoja vasta 12 ja oon nyt jo muutaman kerran tuntenu sellasen muljahduksen mahassa että vauveli varmaan heittäny jonkun voltin :) mut ihan selkeesti se on vauvan liike ollu eikä mikään muu..

painosta mulla ei oo paino muuttunu suuntaan eikä toiseen vielä 10g laskenut viimekerrasta :D mutta on tuota lähtöpainoa sen verran reilusti että oon vaan ihan tyytyväinen jos vielä ei hetkeen tulisi kiloja!

ja nyt siivoilemaan niin kauan kun tuo poika vielä nukkuu..

Höpöliini ja Piipero 12+1
 
Hömpsispömpsis! :D

Höpöliini Kyllä sulla tosissaan on sit liikkuvainen kaveri siellä masussa jos pulssinkin nappaaminen on hankalaa :p
Meillä vissiin sit aika rauhallinen veitikka kun on helpohko ne äänet paikantaa ja tuntuu aina olevan samoilla kohdilla masussa kun niitä alkaa kuuntelemaan. :)

Mä oon itsekin jo muutamaan otteeseen kuvitellut tuntevani sitä sellaista pientä kuplintaa tuolla alhaalla missä pikkuinen on. En silti osaa vielä sanoa onko se sitä liikettä vai ei. Muksii kuitenkin kovasti kohdun seinämiin kun dopplerilla kuuntelee.

Hui, mulle tää koko äitiys on vielä ajoittain epätodellista. Minä = äiti! :D
Tällainen hassu kysymys tuli mieleen, että miellättekö te muut esikoisen odottajat jo itsenne äidiksi ? :)

Mun mies on jo puhunut synnytykseenkin osallistumisesta. Riippuen tietty pääseekö töistä irtoamaan. :attn: Hätävaralle meinasin oman äidin pyytää mukaan, yksin en varmaankaan halua siellä laitoksella pusaamassa olla. :eek:

 

Yhteistyössä