**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Että väsyttäis.Eilen tuli herkuteltua ihan liikaa. :snotty: Mun mielestä mulla on ollu koko viikon PMS oireita. En ole jaksanu edes kuntoilla ja herkkuja menny liikaa. Miten ihmeessä sais taas otettua itseään niskasta kiinni.

Aika monta on menossa VAS:iin synnyttää. :wave:

Kerroin siskolleni eilen puhelimessa raskaudestani. Ensimmäinen kommentti oli voi ei,siis tahalleen vai vahingossa? Miten sä meinaat jaksaa jne. Sain myös saarnan siitä kuinka en saisi olla näin itsekäs tässä tilanteessa. Esikoiseni on vakavasti sairastunut( ei kuoleman sairas ja parantuu hyvällä hoidolla varmaankin ) ja ei voi kotona asua tällä hetkellä.
Olin eilen illalla ihan varma,että nyt tää menee varmasti kesken ku en saisi antsaita tälläistä onnea.Olen liian itsekäs jne. Tilannetta ei auttanut ollenkaan se,että mies oli vanhempien lasten kanssa reissussa. Onneks sain kummiski nukuttua.

En olisi siskolleni muuten kertonut,mutta meidän piti mennä ensi viikonloppuna viettää tyttöjen iltaa heille ja kerroin etten sitte voi juoda ollenkaan.jne.
Muille varmasti kerron niin myöhään ku mahdollista :ashamed:

Ei muuta ku jatkaa siivoomista joka ei koskaan lopu.Pikkunen meni just päiväunille.Uskaltaiskohan imuroida.Pakko olis,mun vanhemmat tulee kylään ihan kohta. Täytyy toivoa,että saan jotenki pidettyä tän raskauden salassa niiltä.

NN rv 8+3
 
Heipä hei!
Keskiviikkona on sitten minulla np-ultra, jännittää kyllä että onko masussa kaikki kunnossa. Ehkä sitten voin jo huokaista helpotuksesta.
Menen KOKSiin np-ultraan jossa tulen synnyttämäänkin. Kysyisinkin onko kokemuksia KOKSista, siis onko siellä aikaisemmin synnyttäneitä? Millainen paikka?
Tytti83 11+2
 
Tuo on kyllä niin törkeetä nikunaku tai siis yleensäkin tuollaiset kommentit. En mä kyllä ymmärrä miten ihminen joka tekee monta lasta on itsekäs? Eiks siinä kuitenkin luovuta aika monesta asiasta..kaukana itsekkyydestä. Ton takia mäkään en ole kelleen kertonut ku netissä vain..mä en vaan jaksa noita kommentteja. Saan varmaan sama tekstiä niskaan. Miten sä jaksat ja plaaplaa...argh :$

Mä oon voinut niin pahoin että oksat pois koko viikonloppuna ei ole mikään pysynyt puolta tuntia kauempaa sisässä. Mitkä on vaihtoehdot olla syömättä mitään. Mä vaan niiiiiin toivoisin että tää oksujakso ois OHI!!! päässä heittää itkettää v*tuttaa....miten sen voi unohtaa että tämä on näin kauheeta. Noh oiskohan siksi että luonto on niin ovela.. :p
Täällä kämppä vaan seisoo ja mä oon petipotilaana..ihan sama..nyt mennään näin. Jos tätä paskaa on vielä jotain kuukausi jäljellä niin voi pyhä yrjö!!! Mistä mä luin että hyvällä MOTIVAATIOLLA kestää joo mä työnnän kohta sen motivaation jonkun neropatin p*erseeseen. :LOL: Miksi pitää kestää miksei joku FIKSU keksi keinoa päästä tästä eroon. Miksi Suomessakin pihdataan niitä lääkkeitä jos muualla maailmalla niitä tarjotaan suurinpiirtein ekana? aah en tiiä KÄRSIN vaaan....

Nara ja himppu 10+2?
 
nikunaku Saako kysyä, että mitä esikoisesi sairastaa? Ei ole pakko kertoa :wave:

Etkä ole itsekäs, jos haluat lisää lapsia. Älä anna toisten mielipiteiden masentaa.


Nara Voimia pahoinvointiin. Jos mun pahoinvointi oli pari viikkoa etovaa oloa, niin hyvä juttu! Tosin tänä aamunakin sitä etovaa oloa oli. Itse kyllä odotin aamupalaa liian pitkään, kun en vain saanut aikaiseksi laittaa mitään. Sitten olikin pitkälle iltapäivään etovaa oloa.

Oli viime yön takassa ohrapuuro muhimassa ja hyvää oli :wave: Keitin vielä mehukeittoa siihen kaveriksi. Oli eka kerta, kun kokeiltiin takassa tehdä mitään ruokaa. Lämmitetään sillä kuitenkin joka viikko monta kertaa, niin voisi alkaa hyödyntämään sitä puuron yms. hauduttamiseen.
 
nikunaku juuri tommosten kommenttien takia muakaan ei yhtään huvita kertoa tästä raskaudesta kenellekkään. :ashamed: Muutama ystävä tietää, ja sen jälkeen en ole saanut sanotuksi kenellekkään. Jotenkin vaan haluaa "suojella" itseään niiltä ilkeyksiltä. Ja mua on alkanut jo ihan stressaamaan se, että kauaa tämä ihanuus ei enää salassa pysy, kun masu kuitenkin pömpöttää jo jonkin verran. :heart: Eilen kerrottiin lapsille, jotka lupasivat olla puhumatta asiasta, mutta se lupaus saattaa unohtua hyvinkin pian kun mummulaan mennään käymään. Toisaalta helpottavaa sitten kun totuus käy ilmi, mutta jotenkin sitä vaan haluais olla kokonaan kertomatta. :/

Tänään olen taas ekan kerran viikkoon pystynyt syömään melko hyvin. Ja olo sitten heti kauhea ähky, vaikka vieläkin on normaaliin ruokamäärään piitkä matka. :x

Kaikille pahoinvoiville :hug: !

Ultraan enää 10pv aikaa!! :D :heart:


 
mä oon ollut nyt muutaman päivän melko oireeton. En tiedä sitten onko hyvä vai paha. :snotty:
mun pitäs nyt periaatteessa olla rv 10+2. Yökkäilyttää ne hajut edelleen, mutta muutoin ihan hyvä olo. Pystyy taas syömäänkin ihan normaalisti. :)

G: 1. millä viikoilla huomasitte, että jouduitte ravaamaan vessassa? 2. ootteko saunoneet normaalisti raskauden aikana? 3. millä viikoilla alun turvotus on alkanut helpottaa?

yksilöllistähän se on, mutta itse en ole vielä niin hirveesti vessassa joutunut ravailemaan..nyt tosin viimeisenä kahtena päivänä ehkä pikkuriikkisen useemmin kun alkuviikkoina. tosin ei mulla pissassakaan bakteereja ollut, että ei oo virtsatulehdustakaan piilevänä. :p turvotuksesta en osaa vielä sen enempää sanoa, iltaisin sitä on enemmän, aamulla ei juuri mitään. saunonutkin olen, mutta pienemmissä löylyissä (ja juoman kera :D)

uh, ja niin se mun laskettu aika on kaiketi siirtynyt 14.5.
 
Heijj!
Voi että tänää pääsin eka kertaa kuuntelee doppleril vaavin sydän äänii.. :) ja hyvin kuulukin! :heart: oli kyllä jotenki ihana kokemus.. :)
Tällästä vaan piti päästä hehkuttamaa!
Ainii nyt on taas oksettanu aikas mukavastee.. Yäh! :x

T-Toukotytsy+masuasukki 10+4
 
kissinminttu Mä olen saunonut ihan normaalisti sekä edellisessä että tässä raskaudessa.
Vessassa käyminen tarve lisääntyi n. viikoilla 9-10. Ensimmäisessä raskaudessa vasta paljon myöhemmin.
Päivitin sulle la:n :wave:
 
Olipa kokemus toi vaarin synttärit eilen..huh huh :whistle:
KAIKKI lähisukulaiset tiesi raskaudesta tietenkin jo..siitä huolehti mun pikkusisko kuulutuaan kun kerroin tästä vaavista äidilleni useita viikkoja sitten. Sisko nimittäin meni kertomaan suvun pahimman juorukellon lapselle että vauva on tulossa :headwall:

No juhlissahan aika meni siihen kun kuuntelin miten kenelläkin on oma raskaus mennyt ja miten ovat hoitaneet pahoinvointiaan ja väsymystään..lääh :eek: Monia monia neuvoja tuli joka tuutista.
Vaivasi jonkin verran kun kaikki tuijottivat hieman jo turvonnutta mahaani.

No menisin koska vain sukujuhliinkin uudestaan kun voisin hetkeksi unohtaa mieltäni pahasti alakuloon vetävän asian. :'( Toissapäivänä sovittiin nimittäin lapsen isän kanssa, että meidän on turha yrittää elää yhdessä, kun kummallakaan ei ole tunteita toistansa kohtaan ja tulemme täysin eri ympyröistä. Välimatkaakin on 80km. Mies haluaa olla lapsen elämässä täysillä mukana mikä on tietenkin hieno juttu, että haluaa tavata lasta..mutta se tässä pelottaa, hirvittää ja suruttaa, et joudun sossun pakottamana tieten jonku 2-3 vuotiaan antaa kokemattoman isän hoiviin 80km päähän moneksi päiväksi :'( :'( Miten pystyn olla erossa useita päiviä niin pienestä..ja miten hiivatissa lapsi erosta selviää..??? Onko kellään kokemuksia niin pienen lapsen TOIMIVASTA ja hyvin sujuvasta yhteishuoltajuudesta? Miten niitä on järjestetty? Sehän on sanomattakin selvää et imeväisikäistä ei voi yötä äidin luota viedä, mutta miten sen jälkeen?
Tää asia vie multa vielä hengen, ku murehdin sitä joka hetki :headwall:

Että tämmöistä..

miimii+toukka 10+0
 
kissinminttu: G ekassa raskaudessa vessassakäynit lisääntyi heti alussa ja jatkui koko ajan.. nyt tässä toisessa en oo vielä huomannu eroo ja yöllä ei tarvi herätä, saunassa en viimeksi odotusaikaan voinut juuri olla kun heti tuli jotenki tukala ja hapeton olo, mutta nyt saunominen onnistuu hyvin ainakin vielä, ensimmäisellä kertaa ei ollut koko raskaudessa ollenkaan turvotusta ja nyt on aika lailla varsinkin iltaisin,, se kans kiinnostaa että helpottuuko se joskus vai onko se tätä koko ajan!? ekassa raskaudessa ei ollut pahoin vointiakaan ollekaan ja nyt kovaa kuvotusta koko ajan!

miimii83: :hug: kurjaa että teillä tollanen tilanne! mutta parempi kai se että olette erikseen kun että "väkisin" yhdessä lapsen takia! yksi tuttavani joka myös erosi miehestään kun heidän lapsensa oli aivan vauva hoiti tapaamisen näin: mies oli aina viikonloppuja yms. kuitenkin naisen luona ja tapasi lastaan näin tai sitten jos olivat miehellä viikonlopun niin nainen oli mukana,, nyt heidän lapsensa on 9 vuotias ja vasta muutamia vuosia on ollut yksin molempien luona.. tämä järjestely toimi ainakin heillä hyvin, mutta tietysti se vaatii paljon molemmilta.. toivottavasti keksitte hyvän ratkaisun!

nikunaku: täällä kans yks vassin synnyttäjä :wave: ,, kurjaa kun oot saanu tollasen suhtautumisen vauvan tuloon! koita kuitenki pystyä iloitsemaan raskaudesta ja tulevasta pienestä!! ties vaikka oltain yhtaikaa siellä synnärillä :)

jos sitten vielä hiukan omaa oloo :) tänään oli huikeen hieno päivä pahoinvoinnin puolesta,, osaksi johtui myös siitä että sain kunnon yöunet kun mies heräsi esikon kanssa ja sain nukkua yhdeksään aamulla!! normaalisti herään viim. klo 7 kun poika herää ja töihin herään jo ennen kuutta.. muutenkin kun on ehtinyt syödä hyvin ja sillai ni ollut heti parempi olo.. mutta huominen on taas eri juttu ku työviikko taas alkaa..

Höpöliini ja piipero 8+4
 
miimii83 Ikävä juttu, mutta toivottavasti asiat järjestyy parhain päin :hug: :heart:
Kyllähän niiden sossun tätien pitäisi ensisijaisesti ottaa huomioon lapsen etu, joten luultavasti ne ei yritä pakottaa teitä sellaisiin tapaamisiin jotka eivät ole vielä iän yms. takia sopivia lapselle.
On varmasti tärkeää että sinun ja lapsesi isän välit säilyisivät hyvinä, silloin varmaan onnistuisi tapaamiset niin että isä käy teillä tapaamassa lasta tai sinä menet lapsen mukaan hänen mennessään isän luo. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kenelläkään tutulla ei ole niin että ihan pienenä laitettaisiin yksin etävanhemman luokse. Voimia sinulle odotukseen, toivon että pystyt nauttimaan ja toivottavasti myös neuvolassa osataan suhtautua yksin odottamiseen asiallisesti että saat sieltä tarvittavaa tukea.
Ja ainahan voit täällä purkaa mieltä, me ollaan täällä sitä varten :hug: :)

Toukokuisille on perustettu myös oma, suljettu kerho, jossa voi keskustella niin ettei kuka tahansa pääse lukemaan juttuja niin kuin täällä palstan puolella. Kerhoon tarvitsee salasanan jonka saa Äitti-83:lta, sen jälkeen vaan täytetään kerhohakemus ja odotetaan että kerhon ylläpitäjä hyväksyy hakemuksen. Sitten eikun kirjoittelemaan!
Tervetuloa kaikille toukokuisille ketä kerho kiinnostaa :wave:
 
Noniin, ei ois eilen pitänyt hehkuttaa hyvää oloa. Tänään se on sitten kostautunut sitäkin huonompana :x Johtuuko se sitten siitä, että tietää taas työviikon olevan aluillaan...

Vessassa käymisestä. Mulla alkoi se jo oikeastaan heti plussaamisen jälkeen. Yöllä jos herää niin on pakko käydä vessassa.

Saunomisesta. Mä oon ollut ihan lapsesta asti himosaunoja, mutta nyt raskauden aikana on selvästi jäänyt vähemmälle. Ei pysty oleen kun hetken ja siltikin tulee usein huono olo. Harmi, sillä kaveri kun oli raskaana, niin se oli meidän yhteinen huvi saunoa vähintään kerran viikossa oikein urakalla. Nyt molemmat ollaan samaan aikaan raskaana ja olis taas ollut ihanaa saunoa ja puhella tyttöjen juttuja :)

Tsemppiä Tytti83 ja muut joilla on ensi jo ensi viikolla np-ultra. Voi kun itelläkin ois jo näin pian.

Aargh, huomenna taas maanantai ja pakko mennä töihin. Ikuisuus taas ennen kuin on seuraava viikonloppu ja vapaata. Mulle on jotenkin muodostunut nämä sunnuntai-illat ja maanantaiaamut tuskaisiksi. Oisin jo niiiiiin valmis aloittamaan äitiysloman =)

G: En muista oliko täällä jo aiemmin kyselyä hankinnoista, mutta kysäisempä kuitenkin uudelleen. Eli joko ootte ostaneet vauvalle jotakin vaatteita, vaunuja tms? Me ei olla ostettu vielä mitään. Oon päättänyt että np-ultran jälkeen käyn ostamassa jotakin kivaa :)

Nyt unille, että jaksaa aamulla nousta töihin. Hyvää alkavaa viikkoa kaikillle!


 
moiks! En ole nyt vähään aikaan tänne kirjoitellu ja kylläpä tänne onkin tullu paljon tekstiä taas, lukasen ne myöhemmin kun en nyt kerenny..
eli maanantaina kävin ultrassa ja laskettu aika neuvolan laskurin mukaan onkin 16.5 itse sain netti laskureilla 17.5.. no päivä sinne tänne =)
ultrattiin ikivanhalla ultralaitteella ja pienen etsiskelyn jälkeen saatiin kuvaan pienen pieni vauveli =) nyt ei ole ollu enää pahoinvointiaeli mulla sitä kesti vajaa viikko vain, mutta kahvi ei meinaa upota vieläkään..
mutta nyt täytyy mennä nukkumaan.. hyvää yötä :wave:

 
Kiitos Siksakki ja Höpöliini :heart: Mietin tässä, et jos varais ens viikolle ylimääräisen neuvola ajan ja kävis kelaamassa sielläkin näitä asioita. Mulla on myös semmoinen etu, et äiti on lastensuojelussa töissä, niin sekin jotain osaa neuvoa. Tukea tuun kyllä tarviin, kun masennustaustaakin mulla on.. :(

G: Mä oon sortunut ostelemaan vauvalle jo jotain pientä. Söpösiä vauvanvaatteita oon ostellu jo usean vuoden ajan, ne on mun heikkous :) Isommat ostokset jätän kyllä suosiolla myöhemmäksi, kun vielä on kuitenkin riskiaikaa edessä. Vaikka hirveä hinku olis jo ostaa sänkyä ja sen semmoista, pitää vain koittaa vielä mieli malttaa :LOL:
 
miimii83 Ei kokemusta yksinhuoltajuudesta, mutta toivottavasti sinun ja tulevan isän välit säilyy hyvänä. Jos pystyt luottamaan isään, niin eiköhän lapsen hoito ihan hyvin onnistu. Olemmehan kaikki vasta-alkajia joskus. Toinen juttu sitten onkin, jos luottamus on mennyt. Ja kuinka kestit nuo kaikki raskausjutut synttäreillä? Mua ei kavereiden ja muiden noin omanikäisten kokemukset ärsytä, mutta siinä vaiheessa kun tädit ja mummot alkavat jaella neuvojaan, niin sit tää kyllä räjähtää ihan täydellisesti. Ja pinna kun on muutenkin hyvin lyhyt ja tän raskauden takia vieläkin lyhyempi, jos vain mahdollista. Oon saanut sellaisia pikku kilareita kyllä ihan syyttömillekin henkilöille :kieh:

Kävin perjantaina ultrassa ja ensimmäisessä seurannassa. Kaikki oli hyvin. Tuli niin onnellinen olo. Kolmen viikon päästä on np-ultra. Täällä se laitettiin 13. viikolle. Ja lopuks lykättiin vielä purkki jotain raskausvitamiineja kouraan, joita pitäis popsia kerta päivässä. Taidan kyllä syödänkin, sillä ruokavalio ei ole kovin monipuolinen.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Heipsan kaikille "pitkästä aikaa".. :wave:

Olo on ollut niin kehno, että eipä ole tämä kone tuntunut kovinkaan kutsuvalta, mutta nyt hiukan helpottaa!

Osanottoni kaikille, jotka ovat joutunueet vastaan ottamaan huonoja uutisia!! :hug:

Ja ihana kuulla, että ultrissa on jo moni päässyt käymään. Ja joku oli jo tainnut pienokaisen sydämen sykkeenkin kuulla!! =)

G:. Esikoista odottaessa pissalla ravaaminen alkoi heti, ja kesti ihan loppuun asti. Ihan viimeisillä viikoilla heräsin yölläkin n.2h välein vessaan, joka oli aika kuluttavaa.
Nyt pissatus alkoi taas heti. Yölläkin on noustava ainakin kaksi kertaa ylös... Esikon kohdalla saunoin kyllä ihan normaalisti, ja saunoin kyllä heti synnytyksen jälkeenkin...

Jotain puhetta taisi jo aijemmin olla noista vitamiineista ym. nyt alkuaikana!?
Jo ekalla neuvola käynnillä (rv7+) neuvolantäti sanoi, että voisin heti alkaa syömään d-vitamiinia. Joten sitä olen jo muutaman viikon napsinut. Sen lisäksi otan foolihappoa, kuten viime odotuksessakin.

Oksentaminen on nyt hiukan helpottanut, mutta todella paha olo jatkuu. Vieläkin joutuu nousemaan yöllä napostelemaan. Muuten kaikki on ihan hyvin. Väsymystä tietenkin löytyy. Massu on ihan valtava! Moni sukulainen onkin jo kysynyt, että olenko raskaana.. :whistle: Tosin kellekään en ole vielä myöntänyt.
keskiviikkona olisi toinen neuvola, ja kuunnellaan niitä sydän ääniä!!! =) =)
Sitten perjantaina pääsisi sinne np-ultraan, viimein! :D

Oikein leppoisaa alkavaa viikkoa kaikille!!

nasu ja nipsu 11+4
 
Huomenta!
G: Oon huomannu et nyt 10 viikolla on tullut kauhea tarve ravata pissalla.. yöllä herään 2-3 kertaa vessaan ja päivällä n.puolen tunnin välein saa käydä.
Saunonutkin olen ihan normaalisti.. hmm.. ja mitäpäs vielä.. vaatteita tilasin h&m.stä muutaman jo! :)
Perjantaina Ultraan.. =)

 
G Mä olen joutunut ravaamaan vessassa heti alkuraskaudesta alkaen. Yöllä vähintään kerran pitää käydä vessassa, joskus jopa 3 kertaa!

Turvotusta on ainakin vielä kauheasti! Nyt viikkoja tasan 8. Ei kauaa pysty salaamaan, kun massu on niin ison näköinen!

Saunassa olen käynyt normaalisti. Kauhean pitkään en saunassa ole ikinä viihtynyt, enkä viihdy nytkään.

Mitään ei olla vauvalle vielä ostettu. Kai sitä sitten kun keskenmenon riski on pienentynyt, niin aletaan hankkimaan. Saadaan mukavasti veronpalautusta ja ne pistetään toiselle tilille säästöön, että saadaan ostettua vauvatarvikkeet :heart:

Keskiviikkona menen varhaisultraan :heart:

Samalla jonotan pääsyä lippupalveluun, kun yritän metallican keikalle lippuja. Vieläkin jonossa :( Taitaa liput olla kohta loppuunmyyty. Muutama muukin yrittää samalle keikalle :D
 
Meillä oli keskiviikkona ultra ja kaikki oli hyvin :heart: Aika vilkas kaveri siellä näyttää olevan kun kovasti liikuskeli :) Sain 3 kuvaakin mukaan ni voi sitten antaa isovanhemmillekin omat.
Mulla on nyt muutamana aamuna tullut hirveän huono olo aamupalan jälkeen et pitänyt vessaan juosta. Ei kuiteskaan oksennus tullut. Huomasin sitten että kun en heti syönyt kun heräsin ni ei ollut mitään.
Mä olen ostellut vauvalle jo vähän vaatteita ja äiti osti meille jo sitterin. Sain eilen kummitädiltäni kassillisen kaikkea ihanaa vauvalle:)

Erica ja muru 12+1
 
miimii83 tuo ekstra neuvola-aika on varmaankin hyvä ratkaisu, ja neuvolan kautta saa varmaankin helpommin ajan vaikka perheneuvolaan, jossa vois käydä keskustelemassa.

(.) missä on hermot?!!? voi herran jestas sentään, mulla on hermot kadonneet tyystin!!! muutaman päivän olen ollut kuin tulisillä hiilillä ja se ei ole vielä mennyt ohi... tuntuu, etten tartte edes mitään syytä, kun jo kilahdan. ihan kuin olis PMS-oireet päällä, ja tosi pahana! :eek: vielä viime viikolla olin rauhallisuuden perikuva (ei normaalia mulle), mutta nyt siitä ei ole tietoakaan... tää käy jo itseänikin hermoon!!! :kieh: joku muukin taisi kirjoitella olemattomista hermoista, miten muut?
 
Täällä voidaan pahoin... nytkö se pahoinvointi sitten alkaakin? aamulla heräsin kuvottavaan oloon ja tyhjällä vatsalla jatkoin ... ja se kostautui, kun tuli ihan tajuttoman voimakas pahoinvointikohtaus...

pissalla olen ravannut tiheämmin vko:lta 11 alkaen...

TASAN VIIKKO NP-ULTRAAN VIELÄ!

Vauvatavaroita ei olla hankittu, ainoastaan pieniä vauvanvaatteita olen pessyt ja silittänyt lipaston laatikkoon odottamaan,kun niitä kavereilta sain.

miimi83 jaksuja sulle, varmasti neuvolassa puhuminen auttaa, ei siinä ainakaan mitään menetäkään, ja kyllä kaikki menee parhain päin, eikä sinun tarvitse pelätä, että joutuisit vauvastasi luopumaan imetys-aikana... sitten vasta kun vauvasi on isompi, ja ei enää sinusta niin riippuvainen. Toivottavasti välit isään pysyy kuitenkin hyvinä ja läheisinä kaikesta huolimatta, niin lapsen tapaamisetkin onnistuu hyvin sitten jatkossa.

4krs+masukki 12vkoa :heart:
 
4krs mullakin on viikko np-ultraan. :) Ens maanantaina se olis.... vähän jo kutkuttelee ja jännittää... :D

Pissalla oon ravannut tiheästi varmaan jostain viikolta 8 lähtien :LOL: Öisin käyn ainakin kolme kertaa pissalla :eek:

tavaroita ei olla vielä vauvalle hankittu, ehtiihän tuota. Kovasti mieli jo tekisi ostella kaikkea pientä... kohta varmaan alankin ostelemaan.. :p muutaman vaatteen olen ostanut.

(.) Siivouspäivää pukkaa... tänne ei mitään erityistä... :wave:

EM ja Dodo 10+6 :heart:
 
4krs no en mä nyt tiiä... mä oon vauvan jo kerran nähnyt ultrassa niin ehkä siks ei niin paljon jännitä. :) Mut äkkiä se menee... mä en voi uskoa et nyt on jo menossa 10+6!! :) Varmasti sullakin on kaikki siellä ihan hyvin. :heart: Mä kovasti odotan että alkais tää paha olo jo katoomaan!! B)
 
Heips!

miimiille voimia! Toivotaan, että asiat järjestyy parhain päin! Ja varmasti on hyvä käydä neuvolassa juttelemassa asioista.

Saunassa käyn muutenkin aniharvoin, kun en pidä saunomisesta, mutta ihan normisti raskausaikanakin siellä käyn.

Pissalla oon saanu etenkin iltayö painotteisesti ravata jo jokusen viikon. Päivisin ei niinkään juoksuta vessassa, mutta auta armias kun pääsee illalla maate niin se alkaa. Joskus hyvä kun pääsee takas vessasta sänkyyn niin jo saa mennä uudestaan.

Hankintoja vauvalle ei olla tehty ja tokkopa tässä tarttee mitään ostaakaan. Kaikki isommat jutut kuten vaunut ja turvakaukalo löytyy ja neloselle ostin uutta vaatetta vaikka kuinka paljon, kun ei ollut isojen poikien jäljiltä enää mitään tallessa niin todella vähän käytettyjä vaatteitakin löytyy vaikka kuinka. Tokihan sitä jotain pientä kivaa tulee ostettua, mutta en vielä oo ees katellu mitään.

Käsittämättömiä kommentteja nikunaku on kyllä saanut. Ihmeellistä, ettei ihmiset omaa edes alkeellisempia käytöstapoja, että pitäs tollaset mielipiteet omana tietonansa.

Naran pahoinvointi kuulostaa kyllä niin järkyltä. Toivottavasti se olis pian jo ohi. Kovasti jaksamisia sinne!

Noniin nyt pikkumies on erimieltä äidin koneella istumisesta, joten täytyy lopettaa.


 

Yhteistyössä