** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

:hug: kaikille tippuneille!

Oma olo on aika kökkö. Yököttää ja päässä heittää, sokeritkin alkaa siis taas heittelehtiä. To & pe olisi työreissu helsinkiin ja mietin uskallanko lähteä reissuun.

Itsekin miettii tietenkin lasten terveyttä, mutta joku kirjoittikin hyvin, että ei kannata stressata liikaa ennenkuin on aihetta. Meillä todettiin pojalla 3v neuvolassa sydämessä sivuääni, kyllähän siinä ehti miettiä jo vaikka mitä ennenkuin päästiin jatkotutkimuksiin ja vielä enemmän ennenkuin päästiin hoitoon, mutta kyllä meillä on täällä niin hyvä hoito, että tosi hienosti pojan sydämen korjasivat, vaikka olikin suht pieni vika kyseessä.

- Narttu rv 7+2 -
 
Voimia teille joilla ollut km :hug:
G: En usko, että aiotaan kestoilla. Varsinkin jos kaksosraskaus pitää
paikkansa.

Jotenkin tuntuu jännältä ku olen edellisten aikana kärsinyt valtavasta
pahoinvoinnista ja nyt ei tunnu olevan ku jotain ihan pientä havaittavissa.
Aamulla jos nukkuu pidempään ja on kova nälkä. Joten tiedän teidän tunteen joilla pahoinvointia on. :|
Torstaina on neuvola ja lääkäri ultra, olemme silloin viisaampia mahan elämästä.
 
Täällä ei juurikaan muutoksia olotilassa. Edelleen kuvottaa sillon tällön ja huimaa mut ei oo tarvinu halailla pönttöä. Voi kauhia ku mää ajattelenki mitä te joudutte kokemaan jotka tosissaan voi pahoin. Musta tuntu että mulla on ihan kamalaa mut ku noita teidän juttuja luen ni taidan päästäkki aika helpolla :ashamed:
Naama on ihan kamalan näköinen. Finnejä ja näppyjä ihan julumetusti :kieh:
Viikonloppuna kerrottiin mun vanhemmille ku olivat kaukaa käymässä. Kovin ilahtuivat mut ei tää niille mikään yllätys ollut. Oli vaan ajan kysymys millon..

Kestoilusta:
En oo esikonkaan kans kokeillu enkä tuu nytkään kokeileen. Sanon suoraan että oon niin laiska etten jaksa vaikka kaiken kierrätänki ja yritän muuten olla ympäristöystävällinen mut kestoilu pelkkänä ajatuksenaki on rankka :whistle: Ehkä olen sitten tekopyhä :ashamed: No mut kuitenkin, ihan tarpeeksi tekemistä muutenki pienessä vauvassa.

Paino ei oo ihme kyllä noussu vaikka syön vaikka ja mitä ja useasti. Olen siis koko tämän välin ollu laihdutuskuurilla ja onnistunut 18kg laihduttaan. Pelottaa että tulee kaikki takasin mut en aijo mitään kuuria nyt pitää. Imetyksin voimin sitten taas tiputtaa jos lisää tulee. Viimeksi tuli yhteensä 25kg joista sairaalaan jäi kyllä heti 15kg, oli pikkusen turvotusta :whistle: Nyt ois toive ettei tulis sitä 12kg enempää.. "Huolettaako" muita nää paino asiat vai onko kaikki muut odottajat laihoja? :ashamed:

Mulla vasta neuvola 17.10, en jaksa oottaa... |O
 
perlos kyllä kuule mua ainakin huolettaa painoasiat! olen kovasti koittanut "päättää" että painoa tulis vaan tuo 12 kg. olen helposti lihovaa sorttia ja suurella työllä olen saanut itseni nyt pysymään "kuosissa". kovasti saa siis tarkkailla, mitä suuhun laittaa! imetykseen en voi laihdutuskeinona luottaa, se ei ole tepsinyt vaikka lapsia imetinkin suht pitkään. :| eli nyt olisi vaan otettava itseään niskasta kiinni! (sanoo hän tikkari suussaan.... :whistle:) :LOL: tosin parempi pieni, kauan kestävä tikkari kuin 200 g karkkipussi tai kasa suklaata! :)
 
Iitu2:Joo, mää oon kans ostanu kovia karkkeja ettei tuu mässättyä kaikkea kerralla.. Oon aina ollut hirveä sokerihiiri joten vaikeaa on. Viime raskaudessa jouduin sokeritestiin mut arvot oli mitä loistavimmat :eek: Eli vielä ei muuten oo terveyteen vaikuttanut mut tosiaan tuo painon nousu huolettaa ku en oo muutenkaan missin mitoissa :whistle: Mut eiköhän siis tsempata toisiamme ja pidetä kurissa jos meinaa ihan överiksi mennä? =)
 
myy-09
Hyvää alkanutta vikkoa kaikille!!

Kirjottelin jos äsken pitkät pätkät ja tyhmä kun olin en kopioinu sitä ni onnistuin sitte sen hävittämään :headwall:

Mut yritetään uuestaan jos muistan vielä ;)

(.) Kuuluupi semmosta et etova olo jatkuu edelleen ja väsyttää niiin pirusti jotta |O
Viikonloppu meni ilman etomista, liekkö johtunu sit siitä et mieskin oli kotona enkä ollu yksin nuitten kahden kanssa....
Tänään olis sit mulla eka neuvola -> eipä tuo kummempi käynti oo ku meillä ei oo ultraan mahollisuutta :(
Mut saapihan sit sen oman neuvolakortin :D ja alkaa taas se painon punnitus yms näytteiden otto...
Olis se niin ihanaa ku pääsis tuonne masuun jo kurkkimaan :heart:

Kestoilusta olitte keskustelleet -> ite oon kans asiaa miettiny kovasti.
Kummankaan tytön aikana en oo kestoillu joten jollainlailla se kiehtois mua :)
Täytyy kahtoa sit asiaa lähempänä loppu raskautta ja kattoa sit sitä omaa jaksamista yms..
Pitäs ehkä ennakkoon ottaa selvää et mistä ja mitä pitäs hommata jotta pääsis alkuun...

Swiss :hug: toivotaan kuitenkin kaikesta huolimatta et huominen ultra näyttäis asian olevan toisin!!!!

perlos mäkin oon nyt tän vuoden aikana laihduttanu sen 14-15 kiloo pois ja nyt mietin et pamahtaako ne onnellisesti sit takasin raskauden myötä :ashamed:
Mulla ei tullu kummastakaan edellisestä raskaudesta painoo yhtään lisää..
Olin sillo hiukan ylipainonen ja alku pahoinvoinnin myötä mul putos paino jo 6kiloo...
Laitokselta ku tulin kotiin olin tommosset hiukka yli 6kiloo hoikempi ku ennen raskautta...
Et juu paino on mielessä täälläkin ku kaikki suolaset herkut yms. mulle maistuu vähän liianki hyvin :ashamed: :heart:

Juu ei se olis mentävä laittaa itselleen naamaan vähän väriä jottei olis ihan lakana ku menee sinne neuvolaan :LOL:

Päivän jatkoja kaikille!
 
Swiss toivotaan että vuoto olisi harmitonta ja huomisessa ultrassa kaikki olisi hyvin =) En usko että kestoillaan kun täällä oli siitä ollut puhetta. Painonnousu kyllä vähä huolettaa kun en muutenkaan ole missään missin mitoissa :LOL: mutta en siitä mitään stressiä aio ottaa. Laihuttaa sit synnytyksen jälkeen ja pitää toivoa että suurin osa kiloista jää synnärille :) Nyt vielä ei paino ole juuri noussut, onneksi.

Sitten ultrakuulumisia eli tänään oli se varhaisultra ja kaikki oli hyvin:) Sydämenlyönnitkin näkyi. Sain jo äitiyskortinkin ja ensimmäinen neuvola aika ois sitte kolmen viikon päästä eli 20.9. Haluttais jo hirveästi kaikille kertoa, mutta ootetaan silti tuo eka neuvola ja sitten.

Nasu21 Mullaki kyllä illalla jo jännitti se ultra ja näin jopa untaki siitä. Sitte ku päästiin sinne vastaanotolle ja jouduttiin vähä aikaa oottamaan ku oli ajat myöhässä niin kyllä siinä sydän hakkasi. Kovasti jännäilen täällä sun puolesta:)
 
Painosta en huolehdi,esikoisesta tuli 9kg ja nyt on lähtenyt 15kg joten miinuksella ollaan :whistle: En käsitä miten yhtäkkiä alko kilot tippumaan,en ole ollut ylipainoinen.Nyt ekassa neukussa paino oli 54.1kg ja painoindeksi se 20 eli normaali. Saa nähä tiettyhän sitä saatta turvota mutta en jaksa vielä huolehtia :LOL:
 
myy-09
Neuvolaterveiset...
Eli eka neuvola takana ja kaik oli ihan ok...
Kaveria en siis nähny ku ei löydy meiän neuvolasta noita laitteita :(
Painoo pitäs kuulemma tulla sen 10 kiloo nyt sit kuulemma tästä raskaudesta ku oon ns. normaalipainonen ja sit yks mikä on positiivista ni tästä raskaudesta en sit joudukaan sokerirasitus tetsiin :D
Neuvolan konekki laski mulle uuden LA:n et aikaistu sen mukaan päivällä mut katotaan mitä ultrassa sitte todetaan -> kuitennii viikot vähenee...

Täytynee tästä lähteä kaupoille joten palaillaan ;)

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2155][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][/url]
 
hui ku on pitkä pino.Päivä pinoihin tottuneelle. En millään jaksanu ja pystynyt kaikkea lukemaan joten päätin etten ota stressiä. Tuntuu,että kaikki muut on raskaudessa jo niin pitkällä....niin onhan se yksi kuukausi kummiski sellasen 4 viikkoa.
Itse plussasin lauantai aamuna.Viides lapsi tulossa.
Pieni pelko päällä,voiko viides raskaus mennä hyvin,voiko viides synnytys mennä hyvin,voiko viides lapsi olla terve jne.Keskenmenon riski pelottaa varsinki ku se on niin valitettavan yleistä.Itse en ole keskenmenoa saanut.

Soittelin tänään neuvola ja olisin saanut ajan vasta kuun loppuun. Halusin päästä aikasemmin kun mulla jäi viime raskaudesta korkea verenpaine päälle.Lääkitystä ei ole aloitettu koska imetän. Tänään sitte yritän aloittaa uuden elämän.Herkut pois ja pieniä annoksia.Viimeisessä kahdessa raskaudessa on ollut sokerit koholla joten ihan sata varmasti tässäkin. Kuhan vaan kaikki menisi hyvin ja lopputulos mitä ihanin.
Pikkasen aloin miettimään,että ei kai sitä np utraa ole poistettu uudelleen synnyttäjiltä ku eka neuvola olis ollu vasta rv 10 ja johan se ultra pitää tehdä rv12-13.

Toivottavasti pikku hiljaa pääsen juttuun kiinni.

Pieni esittely loppuun.
33 v äiti pirkanmaalta.Lapset -95 ei asu kotona tällä hetkellä -04,-05 ja -07.
Häämatkalta toivottiin salamatkustajaa masuun ja toive toteutui :heart:

 
onnea nikunaku
mulla alkoi nyt ne pahoinvoinnit ja koko v-lopun on väsyttänyt ihan hirmuisesti..no,toivotaan et loppuu pian,tuo typykkä kun ei vielä oikein ymmärrä et äitiä väsyttäis..täytyypi vaan skarpata :)

luppa- &kirppu rv 6+6
 
Mä en oo noiden kahden ekan aikana kestoillu. Tytölle ostin kokeeksi nyt niitä biovaippoja. Kolmannen kanssa aijon kestoja kokeilla :) Saa nähä miten sitten onnistuu. Mutta barrikaadeilla seisovaa kestojen puolustajaa musta tuskin saa ikinä. :D Vaan tuo jo pellä rahan menokin huoletta sen verran, kestoilla säästyi sekin. :)



Painoasiat ei pahemmin huoleta ne jää mitä jää. Kunhan ei ihan liiallisuuksiin mene siinäkään asiassa.
 
Tosi hyvä olo ollut tänään sitten eilisen. Yrjösin koko päivän aamusta iltaan hyi hitto. Otin sitten illasta kikka kolmosen käyttöön. Pascoe emäsjauhe täysin turvallinen raskausaikan kivennäisaine jauhe sisältää lähinnä magnesiumia ja kalsiumia. Ei siitä missään kyllä sanota että raskauspahoinvointiin mutta kaikkea pitää kokeilla. En tiiä oliko tänään vain hyvä päivä mutta pahoinvointia ei ollut tosin innostuin sitten syömään vähän liikaa, että yhden kerran piti tunti sitten oksentaa, mutta se ei ole mitään esim. eiliseen verrattuna. Noh en innostu vielä..huomenna kostautuu kuitenkin. :p

nikunaku tervetuloa! täällähän on useampi vitosen odottaja. :D

Moni on käynyt ultrassa, itse pitää kituuttaa np-ultraan.
Taidanpa lukea 9kk lehteä. :/

Nara ja himppu 8+3
 
Tämä poistuu :'( Pääsin päivystykseen ja tuulimunahan se oli. Nyt kevätvauvaunelmat valuu pönttöön. Pääsin kotiin tekemään tyhjennyksen.
Toivotaan siis että olen viimeinen, joka joutuu toukokuun tuhisijat jättämään.
 
Kestovaipoista. Me ei olla vielä päätetty käytetäänkö vai ei. Kaverin lapsella on käytössä ja jopa sen mies on kehunut että helpommat käyttää kuin kertakäyttöiset, joissa pitää muistaa laittaa ne lipat kunnolla ettei vuoda. Tuskin kuitenkaan ihan alussa käytetään kun kaikki on muutenkin uutta ja outoa. Ehkä sitten kokeillaan, kun voidaan käyttää niitä samoja, mitä kaverilla on nyt käytössä.

Joku tässä ilmaisi pelkonsa, ettei lapsi oiskaan terve. Mulla on viime viikkoina pyörinyt samat ajatukset. Oon nyt neljättä viikkoa flunssassa (ja loppua ei näy) ja astmaatikko kun olen niin lääkitys on ollut aika kova. Noista astmalääkkeistä on vähän kahta eri mielipidettä, että miten ne vaikuttaa lapseen. Hirvittää kyllä joka kerta kun pitää lääkettä ottaa :( Eilen sanoinkin miehelle että toivottavasti en oo koko raskautta kipeenä...alku kun on mennyt pelkästään sairastellessa.

edit: Swissille voimia :hug:


 
Ei swiss... Miljoonasti :hug:

Tervetuloa [/b]nikunaku[/b]. Ja onnittelut uudesta tulevasta pikkuisesta!! =)

Ultra siis onnellisesti takana! Ultran mukaan viikot täsmää aika hyvin. Siellä näkyi maailman ihanin näky!! Mahtava sydämen syke, ja niin suloinen pallero, jolla oli jo ihan selvät kädet ja jalat!!! :D :D :D Itkin siinä pöydällä, kuin joku hysteerinen hullu. Lääkärikin kysyi hymyillen, että taisi mieli huojentua!? Olen itkeskellyt miehen kanssa koko illan tuijottaen lumoutuneena ultra kuvaa, jossa meidän pienokainen ihan selvästi imee peukaloa!! ;) Aaa, tämä on niin upeaa, ettei sanat riitä kuvaamaan!! Oltiin jo varauduttu siihen pahimpaan. Nyt kuitenkin voin hyvillä mielin jatkaa tätä raskauden hehkutusta!! :D

nasu ja nipsu 8+4 ( 1,7cm pitkä pallero! :heart: )
 
Wendy, millaisia kestovaippoja kaverisi tarkalleen ottaen ovat kehuneet? Kovasti haluaisin kestoilla, mutta olen suoraan sanottuna pyörryksissä monenlaisista malleista... Jotenkin tuntuu vaikealta lähteä koko hommaan, kun tietää alun tosiaan muutenkin olevan ensikertalaiselle melkoista opettelua. Eli kaikki muutkin, hyviä vinkkejä saa kertoa! =)

Ja Swiss , olen todella pahoillani puolestasi!

H3LMI + pirpana 9+2
 
:wave: Mahtuuko mukaan?

Täällä odotellaan kolmosta, LA 10.5. menkkojen mukaan (laskureiden mukaan), neuvolassa täti laski, jotta 9.5... Alkuraskauden ultraan yksityiselle menossa nyt perjantaina, koska olen hermokimppu, enkä jaksa odottaa mahd. np-ultraan asti!

Kuvotus on jatkuvaa, ja turvotus hirveetä. Maha on varsinkin iltaisin kuin joku ilmapallo.. vaikka suolaa välttelen ja vettä koitan juoda jatkuvasti.

Vointeja tuhisijoiden äideille, ja tarrasukkia tuhisijoille! :heart:

PNS ja kimppakyytiläinen 8+1
 
Swiss voi ei!! :'( Paljon voimia!! :hug: :hug: :hug: :hug:

Uusille tervetuloa! :wave: Meillä on oma kerhokin, jos joku haluaa vielä liittyä sinne, niin minulta saa salasanan yv:nä!

Täällä öklöttää, muutenkaan olossa ei paljoo kehumista. :x
Huomenna eka neuvola. Vähänkö jännää. :D Mullekin neuvolantäti sanoi puhelimessa päivää aiemman la:n, mitä laskurit näyttää. :whistle:

Tänään rv 6+1 :heart:
 
Swiss :hug: ja jaksamista!

Tervetuloa uusille :heart:

Painosta Mä olen kanssa ylipainoinen ja vähän hirvittää, että paljonko tulee kiloja lisää. Lihoin vasta viime talvena lääkkeiden sivuvaikutuksesta. Ennen ollut normaalipainoinen. Tuli lyhyessä ajassa 20 kg lisää ja niistä ehdin 6 kg laihduttaa ennen plussaamista. Sokerit oikeastaan enemmän arveluttaa, koska syön makeaa usein. Nyt jättänyt vähemmälle, kun yrittänyt ajatella prinsessan vointia. Ja suosin kanssa tikkareita. Ei tule syötyä niin paljon :heart:

Varhaisultraa kanssa mietin, että saisi varmistettua, ettei ole tuulimuna tai jotain... Ensi maanantaina neuvola, niin täytyy miettiä sitten sen jälkeen.

Sompio ja prinsessa 5+0
 
H3LMI nuita kestoja on tosiaan monia eri variaatioita, mutta Fuzzi Bunzit on ainaki hyviä taskuvaippoja. Niissä on valmiiksi kosteudenpitävä päällypuoli ja kuivantuntoinen sisäpuoli ja väliin vain laitetaan imuja. Uutena hinta jotain 17?, käytettynä muutamia euroja halvemmalla ja siis tosi hyvä jälleenmyyntiarvo! Gooflettamalla löytyy. Mutta tosiaan ihan pikkuisilla parhaiten istuvat harsot ja villikset :heart: Mutta tosi jokainen tykkää mistä tykkää. www.kestovaippainfo.fi tuolla on paljon infoa ja tee se itse osio myöskin. Meillä on nuo villikset ollee pomminvarmat,kertaakaan ei oo läpi tullut ja ihanan pehmoiset, talvella lämmittää ja kesällä viilentää ja tosi hyvä kuivalle iholle.

Kauhia litangia tekstiä :ashamed: mutta toivottavasti oli jotain hyötyä. Itse silloin esikkoa odotellessa surffailin yömyöhäsellä aina ja kaivoin tietoa kestoilusta.

Pahoittelut Swiss :hug: :'( ja toivotaan ettei kukaan meistä enää saa huonoja uutisia!

Nyt sohvalle isukin ja pojan viereen :heart:

 

Yhteistyössä