** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

sporttimama Kyllä mulla on joka raskaudessa aiemmin masu alkanut näkymään. Mutta ei se lopullinen masun koko ole isompi aina seuraavalla ollut. Edellisessä raskaudessa taisi olla pienin masu. Mullakin on nyt jo ihan selvä kumpu ilmestynyt alavatsalle. Eikä mikään ihan pieni enää ole... oon ajatellut et ainakin osaksi on turvotuksen aiheuttamaa.
 
myy-09
Iltaa vielä meiltäkin.....

Kovasti :hug: :hug: :hug: lähtee kaikille joiden matka on jo tällä puolella päättyny :'(

Mullakin on tuo maha näkyny tokasta raskaudesta enempi ku ekasta , et nyt sit odottelen koska tää vuorostansa pompsahtaa esiin ;)
Tosin nyt oon sen noin 14 kiloo hoikempi ku olin viimeks raskaana et senki takia "jännittää"

Edelleenkin meidän kolmas tulokas on pysyny salassa, ja ajattelin et olis ihan kiva jos ekaan ultraan asti ainaki pysyis...
Ultra mulla on 28.10 ja sit eka neuvolalääkäri seuraavana päivänä....

Etominen jatkuu täällä edelleen ja tuntuu päivisin et on pakko lähteä liikenteeseen jotta olo helpottuis...
Tuntuu et nukkua vois vaik kuinka paljon jos pystyis -> oonki nyt useena iltana sammunu :eek: sohvalle jo yheksän jälkeen ja tuntuu et ei tekis päikkäritkään pahaa jos sellasset vois vetästä kerran päivässä....

Juu ei kait se olis mentävä itsekki nukkuu et huomenna taas jaksais noitten täys tuhojen kanssa :LOL:
No ei vaiskaan ;)

Hyvät yöt kaikille jotka vielä täällä käytte :hug:
:heart: Myy

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2155][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia381c2c35c9157f6b67fd07d5a200ae1iv2678.png[/img][/url]
 
moikka!

alice in wonderland :hug:

Täällä myös älytön väsymys painaa päälle! Ei tahtois millään jaksaa valvoa yli yheksän |O Ja tuo masun koko, mulla myös nyt jo alamaha semmoinen kumpu :heart: esikoisesta alko näkymään vasta rv 17 :eek: mutta turvotushan se vielä tekee paljon ainakin mun kohalla.

tuplaonnittelut täältäkin kaksosia odottaville! :flower: :flower: Minäki muka näin unta että kaks kääröä oli masussa :LOL: Eipä meidän suvussakaan kaksosia ole. =)

Nyt nukkumaan tai nukahdan pystyyn!

Daami+muru 7+6
 
Daami Uusi pino joka kuukausi. Saa nähdä, hiljeneekö tämä, kun osa siirtynyt kerhon puolelle. Tai mä kyllä yritän kirjotella molempiin.

Olisipa ihana, jos näkyisi pieni kumpu. Mulla on sellanen rellukkavatsa, että ei siitä mitään vielä huomaa. Kai ne läskit siitä sitten joskus vauvamahaksi muuttuu. Jäi laihdutuskuuri "hieman" kesken, kun plussa tulikin niin nopeasti.

Hyvää lauantaita kaikille :wave: . Lähdetään tänään serkun häihin.
 
Huh, mä heräilin tänään ihan 'oireettomaan' aamuun. Reilu viikko meni yökötyksen kourissa ja parina aamuna pää pöntössä. Tokihan se olo voi huomenna olla sitten taas ihan jotain muuta, mutta tästä aamusta nautin kyllä toden teolla! :LOL:

Mullakin vatsa ollut iltaisin melkoinen pallero, äitee sanoi että hänellä oli aikanaan aivan valtavana aina iltaisin. Tää kun on mulle ihka eka raskaus ikinä, niin todella huimaa kun ei tiedä silleesä tarkemmin yhtään mitä odottaa tulevilta ajoilta.

Ekaa neuvolakäyntiä oottelen, se olis vasta reilun parin vkon päästä. Ei kyllä rehellisesti sanoen malttais yhtään odottaa.

Olen pahoillani kaikkien km:n saaneiden puolesta :( ja toki onnea kaksosia odottaville! Meidän suvussa, eikä miehenkään, ole kaksosia lainkaan.

Niin, ja ihan uteliaisuudesta; kuinka moni teistä haluaa (vai haluaako?) tietää tulokkaan sukupuolen etukäteen?
 
Alice in wonderland voi ei, paljon voimia teille :hug:

Nara no mulle kans eka apteekissa tarjottiin just tota heksavit 300:sta, mut sit se apteekkari luki sitä tuoteselostetta ja sano, että ei sitä sovikaan käyttää raskauden aikana. Otin sit jotain bevitabseja jossa on vaan 25mg B6:sta. Lääkeoppaasta nyt luin, et siitä heksavitista sanotaan että "raskauden ja imetyksen aikaisista annoksista on syytä keskustella lääkärin kanssa." Sinuna mä varmaan varmistaisin asian vielä vaikka neuvolasta, että millasella annoksella on turvallista ottaa.

Mä oon kuukausittaisten pinojen kannalla, viikko on minusta vähän turhan lyhyt aika. Minäkin sinne kerhoon liityin, saa nyt nähdä kumpaanko tulee loppujen lopuksi aktiivisemmin kirjoteltua, sinne vai tänne. Molempiin ei varmaan samalla aktiivisuudella jaksa kirjottaa.

Maha mulla ei kyllä ihan hetkohta näy, sen verran tuota röllykkää tuossa, että ainakin puoliväliin pystyy helposti pitää salassa. Mitähän mulla viime raskaudessa varmaan joskus 15 viikolla ite huomas pientä vauvamasua, mutta muut huomas vasta paljon myöhemmin.

 
Mäkin kannatan kuukausipinoja. :wave:

Vauvan sukupuolta ei olla haluttu tietää etukäteen. Viime raskaudessa ihan lopussa ultrattiin lapsiveden vähyyden takia, ja lääkäri olisi vauvan sukupuolen siitä helposti kertonut, mutta kielsin kertomasta. :D Toisaalta meinasin haljeta uteliaisuudesta, mutta kun oltiin miehen kanssa edellisenä iltana sovittu, etten anna kertoa, niin jotenkuten pystyin kieltämään kertomasta. :D Mut on se kuitenkin niin ihana aina yllättyä vauvan synnyttyä, ja loppuun asti ollaan miehen kanssa aina arvuuteltu kumpi tulossa. :heart: :D

Tänne on sitten saapunut aamupahoinvointi. :x Jo toinen aamu peräkkäin, kun pönttöö joutui herättyä kumartaan. :$ Aamulla ne ensimmäiset syömiset on kovan työn takana, mutta sitten onneksi alkaa helpottaan, kun saa jotain suuhunsa asti.

Mä koitan aina sekä kerhoon että tännekin jotain keretä kirjotteleen. On tää raskaus aina sen verran ihana ja ihmeellinen asia, että kauhee halu hössätä siitä koko ajan... :D


 
huomenta!

Mä kannatan kuukausipinoja. :)

G: haluttais tietää sukupuoli kyllä jos sen vaan saa selville. :) Me mennään kuitenkin äitiyspolille ultraseurantaan koko raskauden ajaksi niin uskon että se kyllä selviää... voi että se on niin jännää!! =) Aatella että siellä olis pieni tyttö... tai ihana pieni poika! :saint:

(.) öklötystä edelleenkin. Sienet kuivurissa ja palant kahvi ovat pahimpia hajuja... Mä kyllä luulen että tää olo parin viikon sisällä helpottuu... en yleensä reagoi hirveesti mahallani mihinkään. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... :/ Mitähän sitä tekis tällaisena harmaana päivänä... pitäis hioa keittiön pöytä ja petsata se uudestaan... ja sit olis tossa yks arkku joka pitäis kans hioa ja maalata...

 
G: Me halutaan molemmat tietää sukupuoli. Eihän sillä ole merkitystä, että kumpi tulee. Kunhan on terve. Mutta tyttö on tilauksessa... :D

Tänään ensimmäinen päivä, että on hieman etova olo. Tosin mun työpaikalla on ollut vatsatautia ja miehen myös. Että joko alkaa pahoinvointia mullekin tai sitten ah niin ihana vatsatauti.
 
heksavitin selosteessa lukee, että suurilla annoksilla ei suositella raskauden aikana. Yleensäkin annokset joista olisi haittaa on yli 600mg en tiedä mitä haittaa siitä on raskaana oleville? Samaa B6 kai se on myytiin sitä millä nimellä tahansa. Toisekseen se on vesiliuokoinen vitamiini eli ei kerry elimistöön. Jotenkin tuntuu, että kannattaako sitä syödä ollenkaan millään pikkuannoksilla. Itsellä ei ainakaan ole vielä mitään apua edes maksimiannoksella. Voihan sitä neuvolaan soittaa ja kysyä. Olo on kyllä niin karsea että ei mitään rajaa 3 krt yrjötty tälle päivää onneksi illasta alkaa helpottaan.
Huoks..sitten mulla on vielä joku kauhuskenaario että np-ultrassa paljastus joku tuulimuna tms.. :/ no ei se auta kuin kärsiä. Toivottavasti se todellakin pitää paikkansa että mitä pahempi olo äidillä sen parempi olo maha-asukilla. =)
Nara ja himppu 8+1
 
heitän varmaan koko B6 kuikkaan.
"Yksittäisiä raportteja on julkaistu raskaudenaikaisen suuriannoksisen pyridoksiinihoidon ja epämuodostumien mahdollisesta yhteydestä. Suurten pyridoksiiniannosten käyttöä tulisi välttää raskauden aikana."
Kumma että missään ei lue sitten tarkkaan että millä annoksilla. Tuollakin puhuttiin neurologisista haittavaikutuksista yli 2000mg
Tämä olo tästä kummaksi tule millään poppaskonstilla..minäkin syön sen verta monipuolisesti että kuka senkin sanoo että olis sitä B6 vajetta. plaah.. :p :p
 
G mä haluisin itse tietää, saadaanko tyttö vai poika, ei sillä ettäkö sillä olisi mitään väliä, mutta ihan muuten vaan. Mies oli ensin sitä mieltä, että hän ei halua tietää kumpi on tulossa, mutta kun kuuli mun kantani, hänkin alkoi pohtimaan jospa sittenkin. :p

Mä mielessäni oottelen kovasti pientä tyttöä, vaikkakin poika olis ihan yhtä tervetullut. Unet yms on manipuloineet mut uskomaan että tyttö tulis.

nyt menossa rv 6+2 (uskoakseni) nyt jo malttamaton. :LOL:
 
G: en tahtois sukupuolta tietää etukäteen. Esikoisesta saatiin tietää noin viikolla 38 kun käytiin ultrassa ja epäilivät jotain virtsatietukosta tms. tämä oli sukupuoleen liittyvä juttu niin ei siinä sitten mietitty että tahtooko tietää vai ei. epäilys oli sitten kuitenkin turha. :) mies tahtoi tuolloin tietää sukupuolen ja ei päässyt rakenneultraan mukaan; lääkäri kirjoitti lapun ja se lappu kulki mun mukana neuvolakortin kanssa koko raskauden ajan. mies sen luki mutta minä en. :) no, lapussa luki "tyttö", joten voi noikin vähän mennä pieleen.... :LOL: kuopuksesta ei edes kyselty.

nyt on kumpikin yhtä tervetullut, pojalle olis kaikki jo valmiina joten tavaramäärä pysyis edes joissakin rajoissa mutta tyttö vois olla hiukan rauhallisempi (ehkä) kuin nuo kaksi koheltavaa poikaa. :)

voih, vielä 3 yötä ultraan... mulla pyörii kohta sukatkin jalassa... :) maanantaina on alkamassa varmuudella jo kahdeksas viikko joten kyllä siellä varmaan jotain jo tuolloin tiistaina näkyy jos on näkyäkseen.

 
G: Mä oon kyllä niin utelias luonne, että tahdon tietää sukupuolen, jos sen vaan joku kertoo... Nyt ei olla vielä siitä puhuttu miehen kaa, mutta joskus aiemmin hänellä oli kanta, ettei hän halua tietää. Noh, mä tiedän, että mä möläytän sen sit kumminkin joskus vahingossa...
 
G: Tällä kertaa taas tahtosin tietää kumpaa vauvanen sitten edustaa. Esikoiselta kysyttiin, kuopuksesta ei. Joten nyt saa taas uteliaisuus voittaa :D Vaikka toisaalta, pojasta en oksentanu ja vatsaan tuli kauhee kuravana. Tytöstö oksensin vaikka kuinka mut viivaa ei tullu.. Mut empä uskalla siihenkään niin uskoa.

Tuleeko teille miten vahvana se "tunne" et kumpihan olis tulossa. Mulla ei oo ollu itelläni haisuakaan.
 
Mulla oli esikoisesta kauheen vahva tunne, et tyttö tulee. Kaikki muut tais väittää poikaa, kun oli niin selvä poikamaha. Muista mulla ei ole ollut niin vahvaa tunnetta, kyllä mä toisen pojan arvasin oikein. Meillä on mies ollut kaikissa muissa oikeessa, paitsi esikoisesta. On kuulemma helppo sanoa, kun seuraa mun olotiloja, et kumpi tulossa. Ja nyt on kuulemma tyttö tulossa. :heart: Saas nyt nähdä, osuuko oikeeseen. :D Mulla on tyttöjä oottaessa ollut raskausoireet tosi voimakkaat. Poikia oottaessa vaan pientä etomista, kaikki oireet paljon lievempinä. Tyttöjä oottaessa oon ollut ihan onnessani, kun taas poikia oottaessa oon ollut tosi kiukkunen. Noitten oireitten perusteella voisin itekin tyttöä veikata. :D

Tänäänkin heti kun sängystä nousin, iski kauhee öklötys päälle. Siis ihan kaikki vaan öklötti pahasti. Ison työn takana oli, et löysin kaapista jotain, mitä ehkä saattaisin pystyä syömään. No, paahtoleipä ja lasi kylmää kaakaota sitten jotenkuten kakoen meni alas, sitten alkoi vähän helpottaan. Rinnat tuntuu siltä, et ne räjähtää. Olo on kaikkee muuta kuin hehkeä. :$ Mies eilen illalla katsoi ja silitteli masua, ja ihmetteli et miten se voi jo olla noin pömpöllään. Ei tämmöstä enää kohta onnistu piilotteleen.


 
G:G: kovasti kiinnostaisi tietää vauvan sukupuoli, mutta olen kuullut liian monta tapausta, jolloin on veikattu väärin... :( Se olisi sitten tosi harmillinen juttu, kun olisi jo ehtinyt asennoitua joko sinisiin tai punaisiin potkupukuihin. Mies kyllä koko ajan on sanonutkin olevansa niin vanhanaikainen, ettei tahdo tietää sukupuolta etukäteen. Eli ehkä me emme sitten halua...

Hyvä, jos toisillakin on jo vatsassa peittelemistä! Kymmenes viikko vasta aluillaan ja esikoista odotan, mutta silti tuntuu, että housut kiristävät. Oon kyllä joutunut aika paljon syömään huonon olon takia, mutta voisikohan tää osittain jo olla vauvamasuakin? Toivon ainakin kovasti niin. =)

H3LMI + pirpana 9+1
 

Yhteistyössä