** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Huomenta! Olo edelleen mitä parhain ollakseni raskaana...

sannulii ja muut pahoinvoinnista kärsivät... tiedän todella, mitä se pahimmillaan voi olla, kun edellisessä raskaudessa kuljin oksuvati kainalossa, kun en olis kerennyt veskiin asti... niin rajuna pahoinvointi oli ja mikään ei pysynyt sisällä. Painokin lähti nousuun vasta, kun olin jo pitkällä odotuksessa. Rannekkeista en osaa sanoa, siihen aikaan ei ollutkaan.
Tässä odotuksessa kun ei pahoinvointia ole ollenkaan, tuntuukin niin epätodelliselta edelleen koko odotus... pahoinvointi tekee raskaudesta niin todellisen, ainakin mun kohdalla, kun sitä on joka kerran ollut, heti alusta asti ja kestänyt pitkään...

4krs +masukki 8+4
 
:hug: kaikille, joilla pienokainen ei ole kestänytkään mukana!!
Ja tietenkin tervetuoloa uusille!! =) :wave:

Eemelin äiti. Tupla onnittelut sinne!! Ihan mielettömän hieno asia!! =) =)

Eilen oli se eka neuvola. Eipä kummempia. Sainkin jo nyt sokerimittarin kotiin... Paasto-arvo ei oikein kestä kurissa.. :/ Seuraavan kerran menen sitten pari päivää ennen np-ultraa. Maanataina olisi viimein se varhaisultra. =) Toisaalta pelottaa, että jos kaikki ei olekaan hyvin, mutta toisaalta haluan saada varmuutta näihin vuoto-juttuihin...
Paha oloa tännekin. Ja ihmeen raivo ja itkukohtauksia. Niiden kohteeksi yleensä joutuu mies.. :LOL: mutta sitten on hyvä aina vedota hormooneihin! :D
Ilmoittelen sitten ultra kuulumisia maanantaina. Pitänee alkaa perehtyä tuohon kerho-touhuun... Tompelo kun olen... :whistle:

-nasu ja nipsu 8+1-
 
Itellä ei ole pahoinvointia, mut väsymys on painanu päälle. Jo ysin aikoihin nukkumaan ja herään kasilta aamulla, silti väsyttää. Jalat painaa ja rinnat aristaa. Edelleenkään ei kestä nukkua vatsalleen.
Eilen oli niin ihanaa kun mies kysyi kuinka onnellinen olen. Itku meinas tulla. Herkistelen :D
Äitti-83 Pistin yksäriä! :)
Alakerran naapurit jauhoivat samaa kakkulusikallista ainakin 5min kun kerrottiin vauva-uutinen, en vaan malttanut olla hiljaa.. :whistle:

-Goldienne ja rv 5+2
 
Vauvauutisen kerroin kahdelle kaverille heti, kun plussasin. :heart: :D Mutta muille ei vielä olla kerrottu, mutta kohta tää meidän salaisuus paljastuu ihan itsestään... on tuo masu sen verran pömpöllään... Pitäis joko ostaa löysempiä paitoja, niin mahtuis masu sinne vielä hetkeksi piiloon. Mutta epäilen että sekin olisi melko paljastava asia, jos yhtäkkiä muuttaisin pukeutumistyyliä. :D

Tänään sitten kumarsin ekan kerran pönttöä. En ole vieläkään pystynyt syömään mitään, vaikka tiedän, että se taas vaan pahentaa oloa. :x Mut ei pysty. :$ Tiskikone hais ihan hirveelle, ja hajuvedetkin öklöttää. Nytkö tää sitten alkoi oikein todella... tyttöjä oottaessa mulla pahoinvointi ollut aina kamalaa. :$ Niin, ja juuri kun eilen kirjotin, et illat on mulla kauheimpia pahoinvoinnin kannalta... :LOL:

Ens viikon neuvola vähän jännittää. :D Kuuluukohan sydänäänet vielä sillon... kai siellä ainakin koitetaan...

Jos joku on innokas kerhoon liittymään, niin laittakaa yv:tä minulle, niin annan salasanan. Toki täälläkin jatketaan kirjoittelua. :wave:



 
pakotin itseni äsken pihalle 2 vuotiian tyttöni takia, koko ajan oli sellainen oli että syöksyn puskaan oksentamaan

ja kun piti makarooni laatikkoa lämmittää tytölle kun sillä oli jo niinkova nälkä niin :x

itse yritän tässä jää vettä lipittää.. kaiki kylä syötävä ja todella suolaienn auttaa.. edes hiukan..

niin ja itse olen kartonut 2 läheisimmälle ystävälle, mutta ei taida mellä tämä kauaa salassa pysyäkkään, sillä eköhän ne arvaa jos olenoksennustaudissa.. viikosta toiseen.. :eek:

se vaan huolettaa ja ärsyttää kun äitini on armoton hölösuu ja kertoo kaikille vastaan tulijoille että olen raskaana.. siis se ei ollut liiottelua! vaan oikeesti ja kaikkien ei tarvitsisi soittaa ja kysyä kuinka nyt selviän tän lapsen kanssa kun oksenna koko ajan... per*** huonosti tietysti :/
 
Huomenta..

Hmm, mahtaakohan toi kuopus muka jo vaistota jotain? Ikää on neidillä 1v1kk ja muutenkin on kyllä eroahdistusta mutta tuntuu vaan pahenevan.. Esikoinen on yhtä hurmaava uhmaikänen herra.. :whistle: Kolmas tohon vielä..Apuaa.. :D :heart: Eivaan, ihanaa.

Hei jee, kerho. Se olikin ihan fiksu veto :D Sinne siis!
 
Huomenta,

täälläkin on yksi innokas kerholainen. Enpäs tiennytkään että näilläkin sivuilla on mahdollisuus moiseen. :)

Kumpa vkoloppu menis nopeesti ja tulis jo tiistai... Ultraan lasken melkein tunteja... Toisaalta just tossa hengittelin syvään kun etoo, joten se tuo vähän lohtua tähän epävarmaan aikaan... :)

Valon kantaja Kyllä mä olen kanssa muutaman kerran lasten huutokuoron aikana miettinyt samallalailla että "kolmas vielä"... mutta eiköhän se ole normaalia...? Helppoa elämää jos tahtoisi, sitä eläisi ihan itsekseen. Ja illalla unohtuu päivän huudot kun talo hiljenee ja muksut tuhisevat omissa sängyissään... :)
 
heips. käyn aina tarkistelemassa mitä teille kuuluu mutta nyt voin itsekin oikein huutaa että OKSETTAA!yritä siinä sitten tehdä pienten lasten kanssa töitä ja konttailla lattialla ja illalla hoitaa omia ja huusollia ja piilotella ettei kyläilevä anoppi vielä huomais. Sisko joka on muuten terkkari tulee viikonloppuna ja luulen että on pakko kertoa, se huomaa varmasti heti kun ei ruoka ja kahvi laske :snotty:
 
Voi että, jaksuja teille joilla on jo pieniä lapsukaisia. Mulla onkin todella helppoa kun on ihana avulias mies ja kohta 8v. tytärpuoli jota ei kovasti tarvi paapoa. Mitä nyt kainaloon tarvii välillä ottaa pötköttelemään. :heart:

Mun olo on muutenkin jo paranemaan päin. En tiedä pitäskö olla huojentunut vai huolestunut. En millään jaksais odottaa 16. päivän UÄ:hän saakka, että saan tietää onko tuolla ketään kotona ja kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miigu123:
jospa minäkin tänne tulisin.
eli toista odottelen. esikko poika on syntynyt 2004. LA on laskureitten mukaan 25.5.09. sairaala on KAKS.

mulla on ensimmäinen neuvola 15.10. ei millään jaksasi oottaa sinne asti.

mites, oletteko te miten aikaisin kertoneet uudesta tulokkaasta?
min' en ole vielä kertonut kun yhdelle kaverille. nii ja tietysti ukolle :D
Heh, mulla eka neuvola samana päivänä eikä malttais odottaa. :D
 
Heips! mä olisin kyselly kans noista varhaisultrista?? onko siihen jokin erityinen syy että sellasen saa vai onko se joku uusi käytäntö?? edellisestä raskaudesta 2005 ei ainakaan sellasta tällä ollu enkä oo edes ennen kuulluukkaan että vois päästä.. olis kyl tosi hienoo päästä mahdollisimman pian saamaan varmuus et masussa oikeesti asustaa joku =)

Höpöliini ja masukki 5+2
 
höpöliini. Yksityisellehän voi varata itse ajan jos tuntuu vaan siltä. Itsekin olen menossa yksityiselle. Maksaahan se tietenkin jonkin verran, mutta onhan se "rahan arvoista tavaraa".. :D En tiedä miten sitten toimii tuo julkinen puoli. Jos on oikein vahvat perustelut, niin sitten voivat varmaan neuvolasta tai ihan lääkäri päättää, että tarvitsee ultran ennen sitä np-ultraa. Joillain on varmaan parempaakin tietoa... =)
 
höpöliini varhaisultraan pääsee julkisella puolella jos on hyvä syy, esim epäily kohdunulkoisesta raskaudesta tai vaikka historiassa edellisiä keskenmenoja, tuulimunaraskauksia tms. Mutta yksityiselle voi aina varata ajan, maksaa jotain 70-120 euroa riippuen paikasta...

(.) odottelen juuri että posti toisi mulle kutsun varhaisultraan, lääkäri laittoi lähetteen tiistaina mutta vieläkään ei ole kutsua kuulunut.... hittolainen toivottavasti ens viikolla pääsisin sitten. :kieh:
 
Äitti-83 Kiitos kaunis sinulle kerhon perustamisesta :flower:

Knockout Tervetuloa :wave:
Minulla on ensimmäinen neuvola-käynti rv 9+2 eli 6.10. Käytiin eilen ultrassa yksityisellä, niin antoi sieltä jo neuvolakortin kun en ollut vielä neuvolasta sitä saanut.

miigu123 Tervetuloa sinulle myös :wave:
Me kerrottiin melkein heti plussan jälkeen kolmelle sisarukselle ja yhdelle ystävälle. Lisäksi mies kertoi muutamalle työkaverilleen. Isovanhemmille ajattelin jos kertoisi vasta jouluna :LOL: :LOL: Noh, ehkä kuitenkin vähän aiemmin, tai sitten ei kerrota ollenkaan ja katsotaan että millon huomaavat! Tosin mun äiti taitaa arvata jo, kun on muutaman kerran vihjaillu :whistle:

sannulii ja muut pahoinvoinnista kärvivät: :hug: :hug: :hug: Se on ihan kamalaa, tiedän kun esikoista odottaessa alkoi jo viikolla 5+2 ja kesti melkein koko raskauden. Mulla oli aina kotoa poistuessa muovikassi taskussa varmuuden vuoksi, monesti kaupassa varsinkin meinasi paha olo yllättää. Mä inhoon oksentamista :x :ashamed: Nyt on tarvinnut vain kolme kertaa oksentaa, muuten vaan sellaista etomista ja kakomista :x
Pystytkö syömään yhtään mitään, tai edes juomaan? Jotain kylmää vaikka. Se kuitenkin helpottaa oloa jos edes joku kestäisi sisällä. Itselläni sellaisia oli ananas, mustikkakeitto ja joskus sprite. Toivottavasti pian helpottaa ja pääset paremmin nauttimaan odotuksesta :hug:

Höpöliini Me käytiin yksityisellä, siitä saa Kela-korvauksen mutta onhan se silti aika kallista lystiä. Tykkäsin kuitenkin että oli se sen arvoista :)
Esikoista odottaessa käytiin julkisella puolella, koska käytössä oli Clomifenit. Eli ainakin jos on ollut julkisella puolella hoidoissa niin silloin pääsee julkiselle ultraan. Mullakin on se käsitys, että jos on joku "painava" syy kuten kivut, vuoto jne niin silloin vain ultraavat (ellei neuvolassa ole laitteita). Niin ainakin meillä.


Minäkin taidan siirtyä tuonne kerhon puolelle, jos vaan Äitti-83 hyväksyy hakemuksen :LOL:

:wave:
 
Olo on varsin hemaiseva siis jotain JÄRKYTTÄVÄÄ!! Laatta lentää joka päivä eilen kahdesti ..tänään kerran. Edellisissä raskauksissa olen oksentanut pahimmillaan 5krt/pvä. Oikeastaan se oksentaminen ole niin hirveää se helpottaa oloa, mutta tämä jatkuva ellova vellova olo.
Meidän apteekissa edes ollut näitä rannekkeita ja mulla on kyllä vahva epäilys ettei niillä ole vaikutusta. :/ B-6 vitamiinia ostin siitäkään se ei osannut annostusta sanoa..millä annoksella te syötte sitä? Kai se kuukkeloimallakin löytyy..
Odotan kyllä joulua enempi kuin koskaan silloin tämä OLO on viimeistään ohi..jossei mitään muuta satu sitä ennen.

nara ja himppu 8+0
 
Tänään ollu hitusen parempi päivä, kykenin jopa raahaamaan ruhoni kauppaan (oli pakko). Samalla kävin apteekista hakemassa B-vitskua ja miten musta tuntuu kuin se olis heti alkanu pikkasen tehoomaan. Ei ainakaan niin älyttömästi okseta. Ei muuten olleet kuulleetkaan tuossa meidän apteekissa niistä rannekkeista :eek: . Nara ei meidänkään apteekissa oikein osattu sanoo kuinka paljon B6:sta pitäs syödä että se tehoo, mutta tuossa mitä mä ostin on 25mg ja yhden päivässä saa ottaa.

Kerroin sitten tänään mun vanhemmillekin raskaudesta, ei vielä pitäny mutta kun ilmoittivat tulevansa sunnuntaina kylään niin oli vähän pakko. Sen verran heikossa hapessa oon, että olishan ne arvanneet, enkä olis millään kyennyt esittämään hyvin voivaa jos olo on järkyttävä. Ja muutenkin ajattelin, että jos ny jotain ikävää käy niin kyllä sitä äidin tukea sitten tarvitaan. Mutta nyt sitten suu pysyy kiinni ja muut sukulaiset ja kaverit saa huomata sitten ite aikanaan. Lapsillekaan ei ole vielä tarkotus kertoa, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan pystyy pitämään salassa, kun nyt jo ihmettelevät kun olen jatkuvasti petin pohjalla :/

Jes, en nyt muista mitä muuta piti kirjottaa...Viikonloppuja vaan kaikille, koitetaan kestää tätä oloa kyllä se joskus helpottaa!
 
Ultrassa käyty ja löytyihän sieltä jonkinmoinen selitys tälle raastavalle pahoinvoinnille eli kaksi sikiöpussia ja molemmista syke. Toisen mittojen mukaan olisi nyt menossa rv 6+4, toista ei saatu mitattua, kun oli niin sikiöpussin laidassa kiinni. Kahden viiko päästä kontrolliultra, jolloin pitäisi saada jo mittoja molemmista.

Muutaman tunnin olen tässä asiaa sulatellut ja miehen kans puhelimessa jutellu, se ei osannu kuin nauraa. Onko se sitten hyvä vai huono merkki :LOL: Ite olen onnesta soikeana ja samalla kauhusta kankeana.

- Narttu rv 6+6 -
 
kiitos tiedoista kaikille! tarvii varmaan kysellä hiukan ku en oikein oo edes varma että onko täällä sellasta yksityistä joka ultrais.. tuskin sitten muuten pääsisin julkisella puolella ku ei oo nyt mitään sellasta syytä.. keskenmeno kyl on ollut mut sekin on jo ennen esikoista.. ei vaan malttais odottaa =)

ja siirryin kans tuonne kerhoon eli jutustelen jatkossa enimmäkseen siellä =)
 

Yhteistyössä