** TOUKOKUUN 2009 TUHISIJAT ** <33<3

Moi pitkästä aikaa! Surulliseksi kyllä tuli mieli kun pinoa luin ja niin monella on murheita ja osalla mennyt kesken :'( Voimia ja jaksamisia kaikille tarvitseville :hug: Toivotaan että huonoja uutisia ei tulisi enää lisää!!!

Tuolla reissun päällä ei joutanu murehtia onko kaikki hyvin ja ajattelin jo jättää varaamatta varhaisultra-ajan mutta ehkä sittenkin soitan maanantaina. Silloin on myös ensimmäinen neuvola =) Jänskättää vaikka esikoisen kanshan siellä on tullut rampattua :) Mulla ei nyt mitään kamalaa pahoinvointia ole,aamusella jos ei syö heti ni tulee huono olo ja tosi helposti särkee päätä :|

Koitan päästä taas kärryille jutuista!
Niin ja Wendyhän se oli kysellyt niistä allergioista,ei meidän pojalla ainakaan vielä ole mitään tullut ja tosi hyvin on kestänyt maitotuotteita syödä! Koskaan ei oo tullu mitään edes sillon ku aloteltiin niiden antaminen =)

Daami ja pikkuinen 6+6 :heart:
 
:hug: Kaikille joilla vuotoja!!! :hug:

porkkanakielto raskauden aikana mullekin ihan uus asia. :eek: Ite en porkkanaa allergian takia pysty syömään, mutta vaikka 4 raskautta jo takana, silti tuli ihan uutena tuo.

Todella vetämätön olotila mulla tänään. Tuntuu ettei jaksa mitään. Nälkä olis, kun vaan tietäis mitä tekis mieli syödä. :D

Tänään onkin sitten rv 4+6. Vau! :heart: :D :D
 
Ekaa kertaa uskaltauduin nyt tänne kirjautumaan vihdoin. Yksi keskenmeno takana heinäkuussa viikolla 5, onneksi tärppäsi uudelleen melkein saman tien, nyt siis menossa rv 5+2 =) laskettu aika on suunnilleen 21.5. jos kaikki menee hyvin ja Jorvi sairaalana. Onko muita suunnilleen samaan aikaan?

Minkälaisia oireita ollut tähän mennessä? Mulla pieniä alavatsakipuja, rinnat tosi arat, huimaa välillä ja kauhee väsy!!! Kävin viikolla 4+6 ultrassa yksityisellä (aiemman km:n vuoksi), jossa todettiin että oikeassa paikassa sikiöpussi on, sikiötä ei vielä näy mutta ei varmaan tarvitsekaan vielä? Onko muilla kokemuksia? menen uudelleen rv 7 jolloin pitäisi jotain jo enemmän näkyäkin.. toivotaan!!!

:heart:
 
moikka!

:hug: kaikille jotka on sen tarpeessa :heart:

täällä pientä vatsan nippailua vaan ja tissit on kipeet edelleen..pitää nukkuu rintsikat päällä yöllä :eek: muita oireita ei juurikaan oo..en mä oikeen vieläkään tätä koko asiaa usko ku ei yhtään tunnu siltä et ois raskaana :whistle: eka ultraki on vasta joskus parin kuukauden päästä ni sitä ennen pitää vaa toivoa et kaikki on hyvin..

siskolle kerroin eilen olevani raskaana ja se loukkaantu kun en ollu kertonu sille heti :D sanoin kyl et toivoisin ettei viel levittele uutista eteenpäin.vasta ultran jälkee sit...

toinen & tyty rv 5+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja luppa-:
hei en tarkoittanut etteikö muut saa sitä porkkanaa syödä raskauden aikana..se nyt vaan on mulla kielletty..mutta ei siitä nyt sen enempää jahkailla..jookosta??
OK! Sori, mä ihan sain kato sen käsityksen, että yleisesti porkkana olis kielletty:)

Tuplarattaista, meillä ikäeroa tän ja nelosen kanssa tulee 1v11kk ja aatteltiin pärjätä ilman tuplia. Vauva saa kulkea liinassa ja taapero rattaissa tai sitten vauva rattaissa ja taapero kantorepussa. Mä niin inhoon tuplarattaitten kanssa rytäämistä, että yritetään pärjätä näin. Ja jos tästä vauvasta tulee samanlainen kun tuo meitin nelonen niin ihan turhat pelit olisivatkin, sillä vauvana tuo ei viihtynyt lainkaan vaunuissa, liina oli ainoo paikka missä kelpas kulkea.
 
Moro!

kaksosista taitaa olla äidin puolelta periytyvää siis yleensäkin jos on periytyäkseen? Äidin puolelta on kaksoset omalla mummolla. Eiks ne hyppää yleensä sukupolven yli. Itse en kyllä ihan välttämättä niitä toivoisi. Voisi olla turhan raskas urakka varsinkaan, kun ketään sukulaisia ei asu lähistöllä ja lapsia on ennestään jo paljon.

Hitto kun pitää syödä ja syödä ja syödä, et saa kuvotuksen pidettyä aisoissa. Paino pysyy aisoissa juu :whistle:

Mä en jaksa palkoa muutenkaan noista syömäkielloista piitata. Ulkomaillakin viime raskausaikana söi mitä eteen kannettiin aina jugurteista salaateista lähtien. Pikaseen lukasin kyllä, että mitä ne nyt olikaan kielettyä, mutta tuskin kuljen kaupassa suurennuslasin kanssa panikoiden. :LOL: Voihan noista kissoista jo saada toksoplasmoosin. :/

Korva ei ota oikein parantuakseen kipu on onneksi poissa mutta on täysin lukossa tukossa.. :( ens viikolla seitsemäs lekurikeikka sen tiimoilta. Kunhan ei enää niitä kipulääkkeitä tarvis vetää kaksinkäsin. Oli hirvee tunne kun sitä vuotoa tuli sen särkylääkekuurin jälkeen..tuli tunne että itsekö tän sitten aiheutti. Vedin todella maksimiannoksia todella todella kovaa kipuu..itkin ja ulisin 4 yötä..jeps.

viikonlopun jatkot ... :wave:

Nara ja Himppu 7+1
 
(.) Me sitten kerrottiin eilen tästä raskaudesta lasten isovanhemmille ja meidän sisaruksille =)
Nyt on ihan kiva olo ku tämä ei ole enää meidän salaisuus ja voin puhua raskauteen liittyvistä asioista muidenkin kuin vain mieheni kanssa B)
 
tuplarattaista Meillä on tuplat ollut ihan korvaamattomat. Tokan ja kolmannen ikäero on 1v3kk. Kolmosen ja nelosen 1v7kk. Vasta keväällä ajoin ajokortin, niin siihen asti aina olin lasten kanssa liikenteessä kävellen. Nyt sitten tuleekin sama ikäero neloselle ja vitoselle, kuin mikä on esikoisella ja tokalla 2,5v. Ihan kiva välillä vähän isompi ikäero. :D



 
Laskettu aika 17.5. , Lahden suunnalta olen ja ensimmäistä odotetaan, ei olla vielä kerrottu kenellekään, mutta tuskin maltan odottaa (ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä mun vanhemmille). Ei tunnu vielä itsellekään todelliselta, vaikka vatsassa nippaileekin jatkuvasti.
 
Joose75, meil taitaa olla aika sama tilanne. Mun vanhemmille tulokas olisi myös ensimmäinen ja en todellakaan malttaisi odottaa kertoa.. Mies kuitenkin toivoo että kerrottais vasta rv 12 jälkeen kun keskenmenon riski pienempi. Viimeksi kerrottiin heti plussan jälkeen tosi monelle ja oli sit itkunsekaisena ärsyttävää soitella keskenmenosta.. :( toivottavasti kaikki menee kuitenkin meillä molemmilla hyvin ja saadaan pian kertoa ilouutisia!!! :heart: =)

mullakin on aika epätodellinen olo, vatsassa nipistelee ja rinnat on arat.. milloin meet eka ultraan? tsemppiä odotukseen :flower:
 
ElinaMaria toivotaan todella että se olisi vain harmitonta vuotoa!!! :hug:

Minä kyllä varaan maanantaina varhaisultraan ajan. Heh ja tänään piti kauppareissulla ostaa vielä yksi raskaustesti ku niin epäuskonen olo. Tummanpunanen viiva piirtyi heti =) :heart: Toivotaan että murunen pysyy matkassa :heart:
 
niin ja niistä tuplista,täällä kans hankitaan,ikäeroa tulee se 1v7kk =) Kunhan sinne asti päästään. Esikoiselle haettiin vaunut Haaparannasta ja säästettiin 350?! Raskausviikkoja oli jo 39+6 ja jääny tuo reissu niin hyvin mieleen ku mä Ikeassa itkua tihersin hyllyjen välissä ku autoon ei mahtunu enää vaunujen lisäksi yks ihana hylly :saint: On siinä miehellä taas kestäminen :LOL:
 
tuplista meiän poika on tasan 3v ku toinen syntyy,se ei kävele nyt ainakaan ku max. 500m jos sitäkään :whistle: kyllä se pihalla touhottaa tms. tosi reippaasti,mut jos pitäs kauppaan(1,5-2km)kävellä ni ei millään..mä en vaan jaksais mitää tuplia ostaa noin isolle enää..mut jos toi ei rupee pidempii matkoi kävelee ni ennemmin ne ostan ku kannan tota 13kg sylissä :kieh: ja seisoma laudalla ei seiso ei niin millään!seki ois ollu vähän kätsympi..ja halvempi..no pitää nyt kattoo voihan se poitsu tässä vielä reipastua =)
muoks. siis mulla ei autoa ja kaikki reissut tehään kävellen,ja niin paljon yleensä kävellään et oon aina itekki ihan poikki ku tullaan kotiin :D
 
:attn: :attn: Kyllästyin kattelemaan nikkiäni LillaGubbenia ja vaihdoin sen... Joten Jonz jos jossain välissä kerkeissäs vaihdat tonne listaan uuden nikin, kiitos :flower:

Voi itku, joka kerta melkein ku tänne kurkkaa on tullu uusia vuotavia :( ElinaMarialle :hug: :hug: toivottavasti pikkuisella on kuitenkin kaikki ok!
 
Iso :hug: kaikille, joilla on vuotoa ja pelko matkassa tai jo toivo menetetty. Toivottavasti vuodot lakkaavat pian!

(.) Täällä väsymys jatkuu, samoin pienimuotoinen pahoinvointi. Oksentaa ei ole tarvinnut, onneksi. Hirvea keskivartaloturvotus päällä, enä viihdy nahoissani ollenkaan... Alavatsakipuja on ollut myös aika kiitettevästi - toivon, että ovat vain normaalia juilimista.

Ristiriitaiset tunnelmat: kertoako vaiko ei? Appivanhemmille tämä tulee olenaan, jos kaikki siis menee hyvin, ensimmäinen lapsenlapsi. Anoppi on kärttänyt lapsenlasta jo vuosikaudet, joten sillä kasetti leviää todennäköisesti lopullisesti. Siksi ei vielä kannatakaan kertoa. Omat vanhempani ovat kuolleet, joten siksi vähän haikeakin mieli.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
ElinaMaria :hug:
tästä pitäisi kai päätellä kuinka yleisiä vuodot alkuraskaudessa ovat.. :eek: mutta kun koskaan ei tiedä milloin ne ovat vaarattomia ja milloin ei..huoks. Mä jätin labraankin menemättä kun sitä verilimaa tuli. Aattelin että kesken menee.. :/ Maanantaina uus yritys labraan.
Muistelen että lekuri sano aikoinaan, että uudelleen synnyttäjillä varsinkin tulis vuotoja. Itsellä ei ainakaan kahdesta ekasta tullut mitään kolmannesta tuli josku rv 30 neljännestä vuosi koko raskauden sitä verilimaa ja nyt sama. Kai se kohdunsuu on niin verekäs..
 
moiii!! :wave:
varasinkii eilen jo sen varhaisultran.. ja ois nyt maanantaina!! =) enjaksanu ees oottaa sit ekaa neuvolaa joka on nyt 30pvä.. :snotty:
Noh..toivotaan et pikku masuasukki sieltä löytyy!

T:toukotytsy + masuasukki 6+3
 

Yhteistyössä