Toukokuu ja ystävä ei voi tulla uimaan kun on toukokuu :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäkuussa uidaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäkuussa uidaan

Vieras
Onko palstalla kalenteriin tuijottajia kuinka paljon?
Oikeasti en ollut uskoa korviani loppuviikosta kun pyysin ystävääni lähtemään lapsien kanssa tuohon uimarannalle,
eihän nyt vielä toukokuussa voi uida,
hän kauhistuneena tuumasi.
Kerroin että vesi on oikeasti tosi lämmintä, ja minä joka en oikeasti ihan helpolla luonnonveteen mene kylmyyden vuoksi ;)
jopa nautin tuolla järvessä.
Mutta ei, en ole koskaan uinut vielä toukokuussa, kyllä sitä nyt vähintään kesäkuun puoleenväliin pitää odottaa tai juhannuksena kun voi vasta uida :D
Ja hän siis aivan tosissaan tuota mieltä :D :D

[QUOTE="Mine";29950521]No en minäkään kyllä uisi vielä ja vedet eivät todellakaan ole vielä kerenneet lämmetä, ei edes täällä helteisimmillä alueilla.[/QUOTE]

Taidat olla samanlainen kalenteriin tuijottaja kuin ennakkoluuloinen ystäväni :D
Kyllä ne vedet on oikeasti jo lämpimät, minua ei kylmään vetee saa ja en tosin itsekään muista milloin olen viimeksi jo toukokuussa uimassa käynyt :D

Mä en ainakaan tuijota kalenteria, vaan säätä. Jos on kylmä sää, niin en ainakaan kovin mielelläni ui, mutta ehkä jos sauna on päällä. Mutta hellepäivänä menisin mielelläni uimaan. Olen sitä tässä lähipäivinä miettinytkin, mutta en ole vaan tullut tehneeksi. Huomenna jo sataakin ja tulee kylmä. Ehkä uin, kun tulee seuraava hellejakso.

Mitä väliä? Kai se ystävä saa uida silloin kun haluaa. Mua ei nykyään saa kylmään veteen kuin tosi helteellä ja pitkän totuttelun jälkeen (ajatukseenkin pitää tottua). Ehkei ystäväs tajunnut että vesi voi oikeasti olla lämmintä toukokuussa jo.
Mä taisin pulahtaa kerran vappuna veteen, tuli hirvee halu että on pakko päästä uimaan. Ehkä se johtui raskaudesta josta en silloin vielä tiennyt :D Mut joo, ei mua vielä uimaan saa ei.

Mitä väliä? Kai se ystävä saa uida silloin kun haluaa. Mua ei nykyään saa kylmään veteen kuin tosi helteellä ja pitkän totuttelun jälkeen (ajatukseenkin pitää tottua). Ehkei ystäväs tajunnut että vesi voi oikeasti olla lämmintä toukokuussa jo.
Mä taisin pulahtaa kerran vappuna veteen, tuli hirvee halu että on pakko päästä uimaan. Ehkä se johtui raskaudesta josta en silloin vielä tiennyt :D Mut joo, ei mua vielä uimaan saa ei.

Toki saa mutta kun me käytiin asiasta pitkä keskustelu kuinka minä teen nyt tahallani itseni kuin omat lapsemme kipeiksi vilustuttamalla tahallani meidät tuolla kylmässä järvessä :D
Koetin todella parhaan kykyni mukaan selittää että tuo on oikeasti lämmintä vai oikeastiko hän kuvittelee että täpötäysi uimarannalla olevat ihmiset sinne muuten vaan on kokoontuneet ja veteenkin menneet :D
Lähinnä huvittaa siis tuo kalenteriin tuijottaminen kun hän ei koskaan ole uinut toukokuussa ja toukokuussa siis ei voi olla niin lämmintä vettä kuin kesäkuussa :D :D

Tosin nyt saa sitten taas seuraavaa hellejaksoa tovin odottaa että minäkään rantaan menen.
Kylmä vyöryy Jäämereltä: Jopa räntää – katso alueesi ennuste - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

[QUOTE="Mine";29950521]No en minäkään kyllä uisi vielä ja vedet eivät todellakaan ole vielä kerenneet lämmetä, ei edes täällä helteisimmillä alueilla.[/QUOTE]

Pikkujärvissä jo yli 20 astetta, tulee jo hiki uidessa. Merivesi Hesassa noin 17 astetta.

On ne jo lämpimät, tai oli ainakin, ennen näitä kylmiä... Oon uinut ja sukeltanut ja hyppinyt. +21 näytti mittari vedelle viikonloppuna.

Silloin kun vesi on kylmää, menen tikkaita pitkin järveen enkä irrota käsiä niistä missään vaiheessa. :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29950912:
On ne jo lämpimät, tai oli ainakin, ennen näitä kylmiä... Oon uinut ja sukeltanut ja hyppinyt. +21 näytti mittari vedelle viikonloppuna.

Silloin kun vesi on kylmää, menen tikkaita pitkin järveen enkä irrota käsiä niistä missään vaiheessa. :D

Hyvä tuo sanan "niistä" lisäys ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29950985:

Hih, kun minusta vastauksessasi ei ollut ensin sanaa "niistä" vaan siinä vain luki, ettet irrota käsiä missään vaiheessa. Tietysti siitä ymmärsi, että tikkaista, ei vartalosta :D Mutta korjasit siis jotain muuta :D

Yhteistyössä