Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siis sama toi aura, mies on pyydellyt et tekisin nugetteja mut en haluu koska niihin kuuluu tuorejuustosta ja aurasta tehty dippi. Ja en kyllä jaksakaan tehä ku kauhee homma ja siivo.
Oikeesti tänä aamuna olisin väsymyksessä juoda tölkin batterya ja polttaa pari tupakkaa.

Onks muita jotka on lopettanu polttamisen? Onko ollu helppoa? Itsellä ajatus on että en enää aloittais mutta sen näkee sit miten käy.
Täällä tupakan lopettanut. Tai no, oon tosiaan ehkä vuoden verran on/offaillut mutta silloinkin käyttänyt näitä tupakan korvike-nikotiinituotteita. Mut on tosta on offailusta ollut sillain apua kun on jo oppinut olemaan myös pidempiä aikoja polttamatta. Tupakka ja muut nikotiinit kyllä jäi heti kun tein plussatestin ja yllättävän hyvin mennyt ilman. Tosi harvoin tekee edes mieli, mutta on niitäkin hetkiä kerennyt muutama olemaan. Varsinkin jos oikeen ärsyttää niin olisi tupakka kyllä poikaa (ja miksei mustikkabatterykin kylkeen) xD ja pari kertaa haikailin plussatestien jälkeen sitä etten kerennyt polttaa sitä "viimeistä tupakkaa". Typerää, tiedän, mutta minkäs teet xD
Ja tosiaan aivan mahtava juttu olis jos ei enää koskaan polttais kun nyt kerran lopettaa.
Tsemppiä savuttomuuteen, se ei oo mikään läpihuutojuttu. Se on vaan niin iso osa elämää kun siihen jää kiinni. Hyvä me!:cool:
 
Kielletyistä ruuista... Joo, himoitsen aikalailla kaikkia. Auraa, salmiakkia, graavilohta, mätiä jne. Ja no, voin myöntää etten ole minkään muun kuin alkoholin ja tupakan suhteen ollut tiukka. Mutta en vetele salmiakkia kaksin käsin, mutta pari salmiakkimakeista olen uskaltanut syödä kyllä ihan hyvällä omallatunnolla. Samoin auradippiä on tullut syötyä, ja itseasiassa tänään myös syntymäpäiväjuhlissa mätiä ja graavilohta, sillä ilman niiden syöntiä ois raskaus paljastunut heti. Mutta tiesin kalojen ja mädin olevan tuoreita (itse pyydystetty). En kyllä jatkossa ja raskauden pidemmälle edetessä aio olla näin löyhä.
 
Mä oon edelleen sitä mieltä että olis kiva nukkua 24/7, se on päivän ainut hetki kun olo on ok, tänäänkin ottanut useammat torkut.
Täällä eilis illan olot jatkuneet, Aamulla nousin suoraan sängystä yökkimäön ja päivällä piti kans. Syöminen ei onnistu edelleenkään, tänään olen syönyt mandariineja, popparia ja pillimehun. Kävin aamulla vaakalla ja aamupainosta oli lähtenyt melkein 5%, se on jo aika paljon :(

Salmiakkia olen syönyt kyllä, en pussi kaupalla mutta se on lähes ainoa joka vie sitä pahaa makua pois suusta.

9+ 4 menossa ja oloja kestänyt nyt aikalailla kuukauden, huoh
 
Minä olen ennen juonut kahvia aamuisin kolmekin kuppia. Nyt menee 0-1 kuppia. Ei vain maistuTeetä joskus juon, jos lämmintä haluan. Salmiakkia tekee ihan hirveästi mieli. Muutaman olen itselleni sallinut näiden muutaman viikon aikana. Aurajuusto ok mun lemppari, mutta sekin vain kuumennettuna, joten ei sinänsä ole niin vaikeaa.

pahoinvointia on alkanut olla lisääntyvästi, nykyään iskee iltapäivälläkin vellova olo. Aamut silti pahimpia. Odotan, jotta tästä alkaisi vähän piristyä. Kämppä on kuin hävityksen kauhistus tällä hetkellä.

huomenna pitäis aamusta viedä lapsi korona testiin. Ensimmäinen aloitti saa nähdä meneekö taas kaikki 5 lasta läpi, kuten elokuulla. Testiin vien, koska täällä kaikki koululaiset pitää testata ja toki siksi, että olen töissä hoitoalalla.
 
Aion myös olla kohtuullisen tiukka kiellettyjen ruokien kanssa. Ystävälleni kävi toisessa raskaudessa niin, että alkoi lipsua vähän suosituksista (medium pihvi, sienisalaatti tuntemattomista sienistä jne) ja sai sitten kolme todella pahaa vatsatautia/ruokamyrkytystä raskauden aikana. Lekurissa oli arveltu että jotain pöpöä ollut ruoassa, vaikkei muu seurue näissä tilanteissa sairastunutkaan. Raskaana on kuitenkin alttiimpi kaikille pöpöille. Onneksi ystävän vauva on terve noista seikkailuista huolimatta.

Ai että odotan, että voin mennä taas hyvään ravintolaan syömään!
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
Mä en syö lihaa muutenkaa, enkä siedä raakaa kalaa tai graavilohia ym. Syön salmiakkia todella harvoin ja sushi on aina ollut no no. Eli eipä tässä mistään paitsi jää. Niin ja en oikein välitä juustoistakaan.

Alkoholin haju saa tosi pahan olon aikaan, eikä oo yli kuukauteen tehnyt perjantaiviiniä mieli.

En siis ainakaan vielä keksi mistä jäisin paitsi raskauden aikana.Kahvi ei tosiaan mene Vieläkään, ei oo mennyt 3 vkooon. Kaurapuuro on yks asia mikä aiheuttaa pahaa oloa, sekä raejuusto.

Nyt parasta on ollut paahtoleipä ja jogurtti marjoilla. Kaikki ylimääräinen sokeri saa pahan olon heti, tekee enemmän mieli suolaista. Paha olo tulee noin tunnin välein, eli kokoajan pitäisi olla syömässä jotain.
 
Ainii ja edelleen jatkuvan pahoinvoinnin lisäksi toinen ikävä asia on jatkuva ummetus. Mikä lisää myös turvonnutta oloa. Olen kokeillut luumuja pari pv, mutta niiden makeus on alkanut aiheuttamaan pahaa oloa, ja nyt mielellään välttää viimeiseen asti kaikkea mikä lisää pahaa oloa. Nyt sit luvan kanssa piti tarttua ummetuslääkkeeseen, kun mitään ei tule ulos ja tämä alkoi aiheuttamaan kipuja alavatsassa.

Toivon tosiaan, et pahoinvointi helpottais parin viikon sisään. Samaten väsymys. Saatan tällä hetkellä nukkua 12h yöunet ja silti tarviin heti perään päiväunet. Ei jää paljoa tunteja päivään tehdä mitään muuta. :D
 
Mulla ei ole varsinaisesti ummetusta, mutta aineenvaihdunta on hidastunut selvästi ja saan vain kerran päivässä tavaraa ulos. Illalla vatsa turpoaa ja olo on tukala mutta mikään ei tunnu auttavan suolen nopeutukseen.

Jaksamista sinne, toivottavasti sullakin helpottaisi pahoinvointi pikku hiljaa.
 
Mä en syö lihaa muutenkaa, enkä siedä raakaa kalaa tai graavilohia ym. Syön salmiakkia todella harvoin ja sushi on aina ollut no no. Eli eipä tässä mistään paitsi jää. Niin ja en oikein välitä juustoistakaan.

Alkoholin haju saa tosi pahan olon aikaan, eikä oo yli kuukauteen tehnyt perjantaiviiniä mieli.

En siis ainakaan vielä keksi mistä jäisin paitsi raskauden aikana.Kahvi ei tosiaan mene Vieläkään, ei oo mennyt 3 vkooon. Kaurapuuro on yks asia mikä aiheuttaa pahaa oloa, sekä raejuusto.

Nyt parasta on ollut paahtoleipä ja jogurtti marjoilla. Kaikki ylimääräinen sokeri saa pahan olon heti, tekee enemmän mieli suolaista. Paha olo tulee noin tunnin välein, eli kokoajan pitäisi olla syömässä jotain.
Mulle taas uppoaa kaikki makea parhaiten, jugurtti, hedelmät ja karkit. Aiemmissa raskauksissa hampurilaista oon himoinnut, nyt en todellakaan:ROFLMAO:
 
Mulla on kans vatsan kanssa ollut ongelmia ja aiheuttaa varmaan osan ajoittaista maha kivuista. Mutta kun ei juuri syö niin siksi mitään voi tulla ulos

Täällä hän parempi aamu mutta nyt taas alkoi huono olo iskeä. Olen ollut koko aamun jälkeen sohvalla vaikka vietiin esikoinen mun vanhemmille että voitaisiin muka pakata muuttoa varten, hah.
Kohta pitäis hakea hänet kotiin ja ruokaa olis kuulemma tarjolla. Varmaan kerrotaan suosiolla koska meidän muuttoon on enää 5 viikkoa ja mitään en ole saanut tehtyä, joten apua tarvinnee. Ultra on vaan 1.5vko ennen muuttoa ni ei pysty odottaa sinne asti vaikka olisin halunnut
 
Voi ei! Toivottavasti ois vain harmitonta polttelua ja vuotoa Eikös sulla ollu ultra tulossa muutaman päivän päästä?
Keskiviikkona joo. Tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne asti :( Melkein jo äsken varasin ajan huomiselle toiseen paikkaan, mutta tulin kuitenkin toisiin aatoksiin. Mieskin jo hädissään googletellut vuodon ja kivut ja kyseli, että jos en olisi raskaana, niin eikös nyt olisi ovulaation aika.. Ja joo, kyllä olisi. Vuoto on limaista, jossa vähän verta seassa. Vuoto ovulaatioliman kaltaista. Jotenkin mulla on erilainen olo, kuin km aikaan. Silloin en päivääkään uskonut plussan jälkeen onnistuneeseen raskauteen, mutta nyt on ollut toiveet korkealla, paria romahdusta lukuunottamatta. Sentään hyvä, että kipuja ei ole vatsan puolella, ainakaan vielä. Toivon niin, että huomenna olisi parempi päivä ja kaikki olisi ke ultrassa hyvin ♡ Varaudun silti pahimpaan, niin ehkä pudotus ei ole niin suuri :(
 
@Kasikuus voi hyväntähen toivottavasti tämä pieni siellä matkassa pysyy nyt , ihan kamalaa ja uskon että pelottaa mutta toivoa on onneksi paljon ja usein vuoto on täysin normaalia, niin moni kokee sitä. Tsemppiä ultraan saakka nyt ja parasta toivoen
Kiitos ❤ Olen kyllä yrittänyt tsempata, että vuodot ja kivut on normaaleja, mutta silti joku pikku apina hakkaa takaraivossa, että pysy maan pinnalla niin kauan kunnes toisin todistetaan.

Täällä tainnut olla parillakin vuotoa pidempään, onko niihin liittynyt kipua? Mua huolestuttaa juurikin se, että kun kivut alkoi, niin samalla vuoto. Aiemmin kun oli selän poltteluita parin pvä välein, niin en huolestunut, kun ei tullut vuotoa. Nyt tuo kipu ja vuoto tuntuu liittyvän toisiinsa

Juuri nyt ollaan tontilla siivoamassa ja liikkuminen auttaa poltteluihin, mutta selkeästi valahtelee housuun jotain (toivottavasti vain vv) ja en pääse tarkistamaan, kun eihän täällä keskeneräisessä talossa ole kuin vasta väliseinät, ni vessaankaan ei pääse :censored:
 
Kiitos Olen kyllä yrittänyt tsempata, että vuodot ja kivut on normaaleja, mutta silti joku pikku apina hakkaa takaraivossa, että pysy maan pinnalla niin kauan kunnes toisin todistetaan.

Täällä tainnut olla parillakin vuotoa pidempään, onko niihin liittynyt kipua? Mua huolestuttaa juurikin se, että kun kivut alkoi, niin samalla vuoto. Aiemmin kun oli selän poltteluita parin pvä välein, niin en huolestunut, kun ei tullut vuotoa. Nyt tuo kipu ja vuoto tuntuu liittyvän toisiinsa

Juuri nyt ollaan tontilla siivoamassa ja liikkuminen auttaa poltteluihin, mutta selkeästi valahtelee housuun jotain (toivottavasti vain vv) ja en pääse tarkistamaan, kun eihän täällä keskeneräisessä talossa ole kuin vasta väliseinät, ni vessaankaan ei pääse
Voi ei! Varmasti stressaavaa tuo vuoto ja kivut. :( Itselläni oli siis alussa vuotoja ja polttelevia kipuja, mutta en muista että olisivat juuri samaan aikaan ilmenneet. Voihan se olla sattumaa, että juuri nyt kun kohtu kipuilee kasvuaan, niin jostain samalla tihuttelee vuotoa. Toivotaan kovasti että olisi harmitonta, mitä ne usein ovatkin! <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Ekis1
Kiitos Olen kyllä yrittänyt tsempata, että vuodot ja kivut on normaaleja, mutta silti joku pikku apina hakkaa takaraivossa, että pysy maan pinnalla niin kauan kunnes toisin todistetaan.

Täällä tainnut olla parillakin vuotoa pidempään, onko niihin liittynyt kipua? Mua huolestuttaa juurikin se, että kun kivut alkoi, niin samalla vuoto. Aiemmin kun oli selän poltteluita parin pvä välein, niin en huolestunut, kun ei tullut vuotoa. Nyt tuo kipu ja vuoto tuntuu liittyvän toisiinsa

Juuri nyt ollaan tontilla siivoamassa ja liikkuminen auttaa poltteluihin, mutta selkeästi valahtelee housuun jotain (toivottavasti vain vv) ja en pääse tarkistamaan, kun eihän täällä keskeneräisessä talossa ole kuin vasta väliseinät, ni vessaankaan ei pääse

Täälläkin tosiaan oli vajaa viikon ruskeaa vuotoa ihan raskauden alussa. Ensimmäisenä vuotopäivänä oli samana yönä aika kovaakin polttelua vatsassa, että ihan heräsin siihen. Sen jälkeen samaa polttelua ollut muutamia kertoja ilman vuotoja. Vuoto tuli ihan pikkareihin ja pikkuhousunsuojaan asti muutaman päivän ja sitten muuttui tiputteluksi.

Itsellänihän ei ole juuri mitään oireita ollut koko raskaudessa, ainut selkeä oli rintojen arkuus, ja juuri tänään (6+3) heräsin minäkin ilman sitä ainutta selkeää raskausoireitta ja nyt olen minäkin sydän syrjälläni, että menikö tämä nyt kesken. Valitettavasti vain aika näyttää, ja varhaisultrakin on vasta viikon päästä.

Ymmärrän siis todella huolesi! Toivotaan, että molemmat selvisimme vain säikähdyksellä! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Ekis1
Niin ja vielä lohdutuksen sanoina, että ehdin oman vuotelun seurauksena kääntämään koko internetin ylösalaisin ja surffailin pitkin kansainvälisiä keskustelupalstoja löytääkseni vertaistukea, ja helpotti ainakin itsenäni että ihan todella monella on jonkinnäköistä vuotoa ollut jossakin kohtaa raskautta. Joillain vain pari päivää, mutta joillain jopa läpi raskauden. Joillain vuoto on ollut vain niukkaa ja ruskeaa väriltään. Joillain taas on tullut kunnon veristä vuotoa hyytymineen kaikkineen, ja onpa niitäkin vastauksia näkynyt, että on tullut vuotoa yhdessä kovien kramppien kanssa, mutta silti raskaus jatkunut loppuun normaalisti.

Eli pelkkä vuoto eikä kipuilukaan välttämättä tarkoita mitään pahaa. Oliskohan sun mahdollista päästä ultraan neuvolan kautta kun tuollaiset oireet on?
 
Onkohan Mun olot jotenkin psyykkisiä

Kaikki pakolliset menot on mennyt ok ja tänään käytiin siellä mun vanhemmilla niin sielläkin oli ihan ok, sain jopa syötyä vähän. Ei siis kuitenkaan kerrottu vaikka voipi olla että äiti jotain epäili kun ruokaa otin aika vähän ja uskon että esikoinen kovana puhujana on kyllä kertonut mitä äiti tekee kotona
 
Ilmoittelen tänne, että ollaan päädytty fb-ryhmän kanssa että otetaan 60 jäsentä, jolloin uusia ei enää oteta. Nyt jäljellä 20 paikkaa. Ja jos ryhmä ei ole ehtinyt täyttymään marraskuun viimeiseen päivään mennessä niin siltikin ryhmä sulkeutuu vaikkei jäsenmäärä olisi täyttynyt.

Jos siis haluat ryhmään niin mulle yksityisviestillä fb-profiilia. Laitan kaveripyynnön, sen jälkeen kutsun ryhmään ja poistan kavereista.
 
Ilmoittelen tänne, että ollaan päädytty fb-ryhmän kanssa että otetaan 60 jäsentä, jolloin uusia ei enää oteta. Nyt jäljellä 20 paikkaa. Ja jos ryhmä ei ole ehtinyt täyttymään marraskuun viimeiseen päivään mennessä niin siltikin ryhmä sulkeutuu vaikkei jäsenmäärä olisi täyttynyt.

Jos siis haluat ryhmään niin mulle yksityisviestillä fb-profiilia. Laitan kaveripyynnön, sen jälkeen kutsun ryhmään ja poistan kavereista.
Okei! Eiköhän siis hyvinki kerkeä mukaan, loppuviikosta ultra niin sen jälkeen tulisin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Niin ja vielä lohdutuksen sanoina, että ehdin oman vuotelun seurauksena kääntämään koko internetin ylösalaisin ja surffailin pitkin kansainvälisiä keskustelupalstoja löytääkseni vertaistukea, ja helpotti ainakin itsenäni että ihan todella monella on jonkinnäköistä vuotoa ollut jossakin kohtaa raskautta. Joillain vain pari päivää, mutta joillain jopa läpi raskauden. Joillain vuoto on ollut vain niukkaa ja ruskeaa väriltään. Joillain taas on tullut kunnon veristä vuotoa hyytymineen kaikkineen, ja onpa niitäkin vastauksia näkynyt, että on tullut vuotoa yhdessä kovien kramppien kanssa, mutta silti raskaus jatkunut loppuun normaalisti.

Eli pelkkä vuoto eikä kipuilukaan välttämättä tarkoita mitään pahaa. Oliskohan sun mahdollista päästä ultraan neuvolan kautta kun tuollaiset oireet on?
En päässyt millään viimeksikään neuvolan kautta ultraan, vaikka oli koko sen lyhyen raskausajan kovia kipuja ja vuotoa. Tk:n kautta myöskään en aikaa saanut ja soitin sitten suoraan naistenpolille, joka sano, että ehdottomasti näytille ja tk:n kautta sitten vihdoinkin sain ajan, kun sanoin, että naistenpoli pyyti lähetteen teiltä.

Täällä kärsittiin koko yö migreenistä ja olipahan mukavaa. Viimeksi 11v sitten ollut migreeni. Jäin suosiolla kotia ja varasin ajan työterveyshoitajalle, kun en uskalla popsia vahvoja lääkkeitä. Jos se sit vaikka laittais lääkärille, ni voin siellä puhua näistä oireista. Yö meni ilman selän poltteluita, mut nyt taas polttelee. Melkein jokaisella vessareissulla tulee vuotoa pyyhittäessä ja pari tippaa tullut suojaan.
Jotenkin aika epäuskoinen olo, että tämäkään raskaus päättyy onnellisesti.
 

Yhteistyössä