Totuus Barack Obamasta.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos et ole maanpuolustuskorkeakoulun tutkija tutkimusalana kansainvälinen politiikka, et taatusti olisi osannut arvata lähellekään 138 maata USA:n iskujen kohteena. Et varmasti osaa edes nimetä 138 maata. On turha esittää fiksumpaa kuin on. Yleensä siitä tulee vain päinvastainen mielikuva.

Wtf miks mun pitäis osata?
Tuollaisten järjettömien väitteiden esittäminen se vasta fikskua onkin
 
On paljastunut, että Trumpetti ei edes halua olla presidentti, kunhan lähti mukaan piruuttaan. Kävelevä katastrofi ja Melanie vain odottaa, milloin voi lähteä kävelemään.

Näinhän se todennäköisesti on ollutkin. Ja se, että Trump on presidenttinä, on Obaman syytä. Obama roustasi ilkeästi Trumpia eräällä kirjeenvaihtajien illallisella vuonna 2011, esim. että Trump olisi Yhdysvaltain presidentti ja Valkoinen talo olisi Diilin näyttämö. Viisi vuotta myöhemmin... hupsista vaan. Löytyy esim. Youtubesta.
 
Jos et ole maanpuolustuskorkeakoulun tutkija tutkimusalana kansainvälinen politiikka, et taatusti olisi osannut arvata lähellekään 138 maata USA:n iskujen kohteena. Et varmasti osaa edes nimetä 138 maata. On turha esittää fiksumpaa kuin on. Yleensä siitä tulee vain päinvastainen mielikuva.

Oletko pikkasen yksinkertainen? Nuo ovat lainauksia Enbusken artikkelista.
 
nii, silti kyllä soitat suutas et pitäis osata kun kerran oon jossain sun harhakuvissas väittänyt sellaista.
jep, ei sen enempää tosiaan
Tämä keskustelu on edennyt seuraavalla tavalla. Nimimerkki vierailija (en minä) kirjoitti:

Minulle oli uutta Obaman sotaisuus. Bush on profiloitunut mediassa varsinaiseksi sotalordiksi, mutta Obama oli paljon pahempi. Tämä olisi kaikkien hyvä tiedostaa, etteivät joudu samalla tavalla valeuutisten uhreiksi kuin minä.

Ilmeisesti sinä vastasit:
No mitä ihmeen mediaa oot seurannut jos et tajunnut usan kokoajan käyneen sotaa? Turhaa muita syyttelet siitä ettet seuraa mitä maailmassa tapahtuu

Minä vastasin tähän:
Lyön vetoa, että et olisi kysyttäessä osannut vastata, että Obaman USA oli sotaisampi ja muiden oikeuksia enemmän polkeva kuin Bushin USA. Se että yrität nyt vetää tuollaista roolia tekee sinusta naurettavan.

Tähän sinä kommentoit, että:
Siis et oo tosissas, jos joku ei ole tajunnut et 9/11 jälkeen sotiminen on ollut jatkuvaa lähi-idässä, ja usa on ollu sörkkimässä kaikissa sisällissodissa ja pysäyttäneet paljon terroristeja ja heidän johtohahmojaan siinä ohessa, niin eipä ole kovin paljoa maailmam menoa seurannut

Viesteistäsi saa kuvan, että olet jatkuvasti ollut perillä siitä, että Obama oli varsinainen sotaloordi verrattuna Bushiin ja pidät niitä, jotka kokevat asian yllätyksellisenä jotenkin yksinkertaisina. Asetut muiden yläpuolelle. Niinpä vastasin:
Jos et ole maanpuolustuskorkeakoulun tutkija tutkimusalana kansainvälinen politiikka, et taatusti olisi osannut arvata lähellekään 138 maata USA:n iskujen kohteena. Et varmasti osaa edes nimetä 138 maata. On turha esittää fiksumpaa kuin on. Yleensä siitä tulee vain päinvastainen mielikuva.
Tästä voi helposti päätellä, että ajatus 138 maan nimeämisestä on kontekstia luova sivuhuomautus keskusteluun. 138 maata on todella suuri määrä. Tavallinen ihminen ei luultavasti osaa edes lonkalta nimetä niin monta maata puhumattakaan siitä, että olisi pelkkiä YLE:n uutisia seuraamalla perillä siitä, että USA suoritti Obaman aikana sotilasoperaatioita noin monen valtion alueella. Se on todellakin yllättävä fakta. Niin tai näin, kyseessä ei ollut mikään vaatimus yhtään mistään.

Tämä keskustelu tuo mieleen tämän uutisen: https://yle.fi/uutiset/3-9767839
Suomessa on noin 370 000 työikäistä ihmistä, joilla on erittäin huono lukutaito. Heillä on vaikeuksia ymmärtää arkielämässä vastaan tulevia tekstejä.
Nettikeskustelussa pitää aina yrittää muistaa, että vastapuolella saattaa ollakin ihminen, joka ei ymmärrä lukemaansa.
 
Tämä keskustelu on edennyt seuraavalla tavalla. Nimimerkki vierailija (en minä) kirjoitti:



Ilmeisesti sinä vastasit:


Minä vastasin tähän:


Tähän sinä kommentoit, että:


Viesteistäsi saa kuvan, että olet jatkuvasti ollut perillä siitä, että Obama oli varsinainen sotaloordi verrattuna Bushiin ja pidät niitä, jotka kokevat asian yllätyksellisenä jotenkin yksinkertaisina. Asetut muiden yläpuolelle. Niinpä vastasin:

Tästä voi helposti päätellä, että ajatus 138 maan nimeämisestä on kontekstia luova sivuhuomautus keskusteluun. 138 maata on todella suuri määrä. Tavallinen ihminen ei luultavasti osaa edes lonkalta nimetä niin monta maata puhumattakaan siitä, että olisi pelkkiä YLE:n uutisia seuraamalla perillä siitä, että USA suoritti Obaman aikana sotilasoperaatioita noin monen valtion alueella. Se on todellakin yllättävä fakta. Niin tai näin, kyseessä ei ollut mikään vaatimus yhtään mistään.

Tämä keskustelu tuo mieleen tämän uutisen: https://yle.fi/uutiset/3-9767839

Nettikeskustelussa pitää aina yrittää muistaa, että vastapuolella saattaa ollakin ihminen, joka ei ymmärrä lukemaansa.

Nettikeskusteluissa pitää aina myös yrittää muistaa, että vastapuolella voi olla useita ihmisiä kirjoittelemassa. Esim. minä olen kirjoittanut kommentin sotalordi-Bushista, mutta en muita.

Semmosta.
 
Nettikeskusteluissa pitää aina myös yrittää muistaa, että vastapuolella voi olla useita ihmisiä kirjoittelemassa. Esim. minä olen kirjoittanut kommentin sotalordi-Bushista, mutta en muita.

Semmosta.
Niin ja minä kirjoitin "Tämä keskustelu on edennyt seuraavalla tavalla. Nimimerkki vierailija (en minä) kirjoitti". Eli huomioin sen, että lordi-kommentin kirjoitti kolmas osapuoli. Se luetunymmärtäminen jne.
 
Ei sitä oikein sen selvemmin voi muotoilla. Oikeastaan viestini oli niin täydellisen selvä, että koko keskustelu loppui siihen ja alkoi tämä uusi, jonka ideasta en oikein ihan vielä ole päässyt kärryille.

Itseasiassa sun viestiin ei vaan voi vastata yhtään mitään järkevää koska se on itsessään niin naurettava.
Jos tietää et USA on käyttänyt sotatoimia viimeiset 20v milloin missäkin, ei se tarkoita et osais luetella 138 maata, tai tarvitsisi osata.
Ihan riittää kun seuraa mediaa, kotimaista ja ulkomaista niin tietää missä mennään, ei siinä mitään armeijan tutkimusjuttuja tarvitse sen kummemmin tehdä.

Ja jos huomasit niin laitoin linkin vanhempaan keskusteluun missä tästä asiasta jo juteltiin. Sä jätit (tarkoituksella? ) keskustelun etenemisestä tuon alun pois

tää sama aihe on käsitelty jo aika monta kertaa täällä, parin kk välein joku kuvittelee et tää on uus uutinen

johon vastattiin et aloituksen juttu on tältä päivältä, ja edelleen pysyn kannassani, tästä aiheesta on sekä palstalla että lehdissä puhuttu jo monta kertaa, joten ihmettelen etteikö uutisia seuraava olisi tähän aiemmin törmännyt

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005050608.html
 
Joo tulee ei epäilystäkään, mut ”uusi kauppasopimus saa meksikon maksamaan muurin” uutisoinnin voi jättää siihen asti odottelemaan ja katsotaan ensin minkälainen ja koska se saadaan tehtyä

Nyt on kanada allekirjoittanut sopimuksen, vielä se menee senaatin hyväksymäksi ym joten n kuukausi menee vielä ennenkuin se on virallisesti tehty. Joten edelleenkään se ei ole valmis sopimus.
 
Itseasiassa sun viestiin ei vaan voi vastata yhtään mitään järkevää koska se on itsessään niin naurettava.
Jos tietää et USA on käyttänyt sotatoimia viimeiset 20v milloin missäkin, ei se tarkoita et osais luetella 138 maata, tai tarvitsisi osata.
Ihan riittää kun seuraa mediaa, kotimaista ja ulkomaista niin tietää missä mennään, ei siinä mitään armeijan tutkimusjuttuja tarvitse sen kummemmin tehdä.

Jos maapallolla on n. 196 maata, se tarkottaisi, että USA on sotinut 70% maapallon maita vastaan.
 
Jos maapallolla on n. 196 maata, se tarkottaisi, että USA on sotinut 70% maapallon maita vastaan.

niinpä, väitteen esittäjä vois varmaan selventää mitä tuolla tarkoitti, mä en viitsinyt tähän asiaan edes alunperin kommentoida. Siksi sanoinkin koko juttua naurettavaksi.
Onneksi otit asian puheeksi, mä olisin saanut suvakkileiman heti jos olisin kehdannut asiasta hälle mainita. (voi kyllä olla et säkin pääset tuolla jutullasi meidän seuraan )
 

Similar threads

O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä