totta vai tarua (sikiön "oma verenkierto")

  • Viestiketjun aloittaja hedari!!
  • Ensimmäinen viesti
hedari!!

Tarvitsisin nopeasti apua! Mulla on hirveä migreenikohtaus päällä ja ainoastaan migreenilääke voi auttaa. Olen rv 5+0 joten onko lääkkeestä haittaa sikiölle? Teratologinen tietopalvelu on kiinni. Yleisesti tuntuu olevan uskomus/tieto(??) että sikiöllä on oma verenkierto rv 6-7 asti, pitääkö paikkansa?

Lääke olisi todella tarpeen, oksettaa, pää räjähtää justiinsa. Likka pitäisi mennä tarhasta hakemaan ja jotenkin selviytyä sen kanssa iltaan, mies palaa työmatkalta vasta yöllä..
 
ire
Alkuperäinen kirjoittaja hedari!!:
Tarvitsisin nopeasti apua! Mulla on hirveä migreenikohtaus päällä ja ainoastaan migreenilääke voi auttaa. Olen rv 5+0 joten onko lääkkeestä haittaa sikiölle? Teratologinen tietopalvelu on kiinni. Yleisesti tuntuu olevan uskomus/tieto(??) että sikiöllä on oma verenkierto rv 6-7 asti, pitääkö paikkansa?

Lääke olisi todella tarpeen, oksettaa, pää räjähtää justiinsa. Likka pitäisi mennä tarhasta hakemaan ja jotenkin selviytyä sen kanssa iltaan, mies palaa työmatkalta vasta yöllä..
soita apteekkiin ne tietää voitko ottaa lääkettä turvallisesti..
 
Meri-Kaisla harmaana
Mitä siinä lääkkeessä lukee? Varmaan kysy lääkäriltäsi... niin niissä yleensä lukee. Vaikka sikiöllä onkin oma verenkierto niin ei lääkkeitä silti huolettomasti voi käyttää, voi ne vahingoittaa alkuraskauden aikanakin ja se on juuri herkin aika. Sinuna kysyisin joltain lääkäriltä mielipidettä.
 
ap
"ei raskauden ja imetyksen aikana" (toisaalta käytin lääkärin luvalla viime raskaudessa myös astmalääkkeitä, joissa sama teksti)

Pää räjähtää..Meidän terv.asemalta en ketään saanut kiinni, apteekista ei osannut sanoa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hedari!!:
Tarvitsisin nopeasti apua! Mulla on hirveä migreenikohtaus päällä ja ainoastaan migreenilääke voi auttaa. Olen rv 5+0 joten onko lääkkeestä haittaa sikiölle? Teratologinen tietopalvelu on kiinni. Yleisesti tuntuu olevan uskomus/tieto(??) että sikiöllä on oma verenkierto rv 6-7 asti, pitääkö paikkansa?

Lääke olisi todella tarpeen, oksettaa, pää räjähtää justiinsa. Likka pitäisi mennä tarhasta hakemaan ja jotenkin selviytyä sen kanssa iltaan, mies palaa työmatkalta vasta yöllä..

soita terveyskeskukseen, näin itsekken tein kun piti saada lääkettä mikreeniin
(tosin lääkeen nimeä en enää muista ja kauan ne lääkäritkin sitä selvittivät)
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hedari!!:
Tarvitsisin nopeasti apua! Mulla on hirveä migreenikohtaus päällä ja ainoastaan migreenilääke voi auttaa. Olen rv 5+0 joten onko lääkkeestä haittaa sikiölle? Teratologinen tietopalvelu on kiinni. Yleisesti tuntuu olevan uskomus/tieto(??) että sikiöllä on oma verenkierto rv 6-7 asti, pitääkö paikkansa?

Lääke olisi todella tarpeen, oksettaa, pää räjähtää justiinsa. Likka pitäisi mennä tarhasta hakemaan ja jotenkin selviytyä sen kanssa iltaan, mies palaa työmatkalta vasta yöllä..

soita terveyskeskukseen, näin itsekken tein kun piti saada lääkettä mikreeniin
(tosin lääkeen nimeä en enää muista ja kauan ne lääkäritkin sitä selvittivät)


lähimmästä sairaalasta voi kans kysellä?
 
Raskaus ja imetys

Jos olet raskaana tai olet todennäköisesti raskaana tai jos imetät, sinun tulee puhua lääkärisi kanssa ennen kuin otat Imigrania. Imigranin turvallisuudesta raskaana olevilla naisilla on vain rajoitetusti tietoa. Tämänhetkisen tiedon perusteella ei näytä siltä, että epämuodostumien riski olisi kasvanut. Lääkärisi päättää yhdessä sinun kanssa, tulisiko sinun käyttää Imigrania vai ei raskautesi aikana.

http://www.lääkeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=295&d=17383&i=GLAXOSMITHKLINE_IMIGRAN_IMIGRAN+nen%C3%A4sumute

Älä ota ennen kuin puhut jollekulle ammattilaiselle.

Tässä myös aiheesta
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1107807
 
http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=nak06624

Tuoltakaan ei saanut oikein selvyyttä. Valitan. Diapamia joskus on nähty raskaana oleville migreenipotilaille määrättävän, samoin 1g panadolia
 

Yhteistyössä