Totta mulla tippuu kohta hiukset päästä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
Kävin viikko sitten kampaajalla ja uskatauduin ottamaan värinkin. Edellisen kerran kun otin värin kampaamossa (about 6v sitten) mulla palo päänahka rakoille. Kerroin sitten tälle kampaajalle huonosta kokemuksesta ja hän vakuutti että jotain siinä on mennyt silloin väärin ja nyt sanoa heti jos tuntuu kipua tms.

No ei tuntunut kipua, mutta hiukset on aivan karheat. Ei mitään kiiltoa ja tuntuvat karheilta :| . Mikä siinä on ettei mun hiukset kestä noita aineita vai onko ihan normaalia, että hiukset menee karheiksi kampaamokäsittelyn jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Ei kuulosta miustakaan normaalilta, vaikken itte useinkaan ees kampaamossa käy..Oisko voinut joku hoitoaine tms. unohtua?

En tiedä, kun en tosiaan ole itsekään värjäyttänyt kampaamossa kuin 2 kertaa. Niin sitäkin ihmettelin, kun kävin kampaamoreissun jälkeen seuraavana päivänä saunassa, niin hiuksista lähti vieläkin väriä. Onko se normaalia?

Värjätyt hiukset muuttuvat yleensä kuiviksi, karheiksi ja haaroittuviksi ennemmin tai myöhemmin. Ilmeisesti hiuksesi eivät kestä tuollaisia myrkkykäsittelyjä mitenkään hyvin, vaan ne kuivuvat "ennemmin". Kannattaa ostaa kampaamosta hyvät hoitoaineet ja käyttää niitä reilulla kädellä. Jatkossa suosittelen vain kevytsävytteiden käyttöä, jos haluat pitää hiuksesi kiiltävinä ja paksuina.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla piti leikata kymmenen senttiä pois että tuli taas terveen näköiset hiukset. Ei kiva...

Täh? Värjäätkö usein vai oliko sullakin vaan huono kampaamoreissu?

Se oli eka kerta kun värjäsin koko tukan(kampaaja siis), ja hetken hiukset oli nätit, mutta parissa kuukaudessa menivät vain niin huonoon kuntoon hoitoaineista huolimatta, että kampaaja suositteli leikkaamista.
Nykyään otan vain raitoja, ettei koko tukka mene hampuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Mulla piti leikata kymmenen senttiä pois että tuli taas terveen näköiset hiukset. Ei kiva...

Täh? Värjäätkö usein vai oliko sullakin vaan huono kampaamoreissu?

Se oli eka kerta kun värjäsin koko tukan(kampaaja siis), ja hetken hiukset oli nätit, mutta parissa kuukaudessa menivät vain niin huonoon kuntoon hoitoaineista huolimatta, että kampaaja suositteli leikkaamista.
Nykyään otan vain raitoja, ettei koko tukka mene hampuksi.

Osasko sun kampaaja antaa mitään selitystä tolle hamppuuntumiselle?

Onko kenties vesijohtovedessä rautaa / kuparia? Tämä voi myös vaikuttaa lopputulokseen hiuksen värjäyksessä ja aiheuttaa hiuksen kuivumista värjäyksen jälkeen. Värikin haalistuu nopeammin, sillä hius on niin huokoinen, ettei väri pysy niin kauan kuin normaalisti.

Väri + raidoitus on kova käsittely hiukselle, ja varmasti muutenkin värjätty hius tuntuu paljon karheammalta kuin käsittelemätön hius. Jos haluat vaan tummentaa tai punertavaa, kannattaa kokeilla kasvivärejä. Itse olen allerginen kestoväreille, värjään vain hennalla.

Yhteistyössä