Totaaliväsymys

  • Viestiketjun aloittaja onneton ja väsynyt yhäippä
  • Ensimmäinen viesti
onneton ja väsynyt yhäippä
Mä en enää tiedä mitä tälle väsymykselle teen. Aamulla oksettaa kun oon niin väsynyt. Nuorempi herää kuudelta. Ja heräilee edelleen öisin. Uni jää katkonaiseksi ja välillä vaan muutamaan tuntiin. Mut pakkohan aamulla on nousta. Illalla meen nukkumaan kun saan kotihommat tehtyä ja hetken omaa aikaa eli kymmenen maissa. Tää on vaan niin tuskaa kun mitään ei jaksais ja pakko kuitenkin lasten takia. Jos menen lääkäriin, niin antaako ne jotain "piristyspillereitä"? Onko sellaisia edes olemassa?
 
eipä ole ei :| itekki aina väsyny ku nuorempi edelleen herättelee ja töissä oon jo ja pitäs jaksaa nousta aikasin yms. jos oot yh ni sulla pitäs olla mahdollisuus kodinhoitajaan vai mitä perhetyöntekijöitä ne nykyään on et ne kattos lapsia hetken et saisit huilata. onko sulla tukiverkot kaukana?
 
omppu
Onko lasten isä mukana kuvioissa? Tai saisitko lapset vaikka viikonloppuna yöksi mummille/kummille, jotta saisit univelat nukkua pois? Maailma näyttää ihan erilaiselta kun on saanut yhden yön nukkua kunnolla :)
 
hanni
Kannattaa tarkistuttaa veriarvot. Osta tarvittaessa jotain rautaa ja syö vitamiineja. Lepää aina päivällä kun voit. Ja henkinen puoli kaipaa sulla selvästi piristystä. Teeppä jotain lasten kanssa jotain kivaa kodin ulkopuolella tai koita saada hoitaja edes pieneksi hetkeksi että pääset tuulettuu!!
 
e
Voit myös kokeilla luontaituotteita? :) ja talven väsymys saattaa hyvinkin väistyä kevään tullen, joka on muuten ovella :):)
ja jos haluat niin MLL hoitaja päiväksi kotiin, ja sinä vaikka kaupungille tai muualle nukkumaan, ovat tosi edullisia. joskus oli jopa 5 eur / h
 
Alkuperäinen kirjoittaja odette:
Varaa aika lääkäriin. Pillereitä toki on mutta syy saattaa olla verikokeillä ym. selvitettävissä.
eipä tota väsymystä pillereillä korjata ellei sit mennä laittomuuksiin... ja tosahn on selkee syy väsymykseen, katkonainen yöuni ja sen vähyys. totta on että väsymys voi johtua myös jostain sairaudesta, esim itellä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta mikä just aiheuttaa mm väsymystä.
 
yhäippä
Ei oo oikein tukiverkkoja, lasten isä ei lapsia ota yöksi eikä oikein päivälläkään. Mun vanhemmat on työelämässä eivätkä jaksa lapsia hoitaa. kotipalvelu mulla käy jo kerran viikossa ett pääsen asioille, ei niillä ole kai resursseja antaa mulle enempää. Kai sitä pitäis lääkäriin mennä. kun vaan jaksais...
 
yhäippä
Lapset on 1v ja 4v. Esikko on päiväkodissa osapäivässä muutaman päivän viikossa. Silloin saan noin 1,5h levätä, kun pienempi nukkuu. MLL:n hoitajaan ei vaan oo varaa, ei edes sitä 5e/h, nyt jo tekee tiukkaa taloudellisesti. Kyläillään ja ulkoillaan ja muutenkin tehdään kaikkea kodin ulkopuolella. Kai sitä voisi vielä koettaa puhua jos sitä kotipalvelua saisi enemmän.

Jotenkin vaan, asiat alkaa olla melko hyvässä jamassa vihdoin, ja nyt sit yhtäkkiä oon aivan loppu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yhäippä:
Lapset on 1v ja 4v. Esikko on päiväkodissa osapäivässä muutaman päivän viikossa. Silloin saan noin 1,5h levätä, kun pienempi nukkuu. MLL:n hoitajaan ei vaan oo varaa, ei edes sitä 5e/h, nyt jo tekee tiukkaa taloudellisesti. Kyläillään ja ulkoillaan ja muutenkin tehdään kaikkea kodin ulkopuolella. Kai sitä voisi vielä koettaa puhua jos sitä kotipalvelua saisi enemmän.

Jotenkin vaan, asiat alkaa olla melko hyvässä jamassa vihdoin, ja nyt sit yhtäkkiä oon aivan loppu.
Mitä jos esikoinen olisi joka päivä päiväkodissa? Sitten ei olisi niin raskasta arki.

 

Yhteistyössä