Totaalisen kyllästynyt pph:n työhön...tekis mieli vaihtaa alaa :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ttu--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

-ttu--

Vieras
Enkä ole varmaan ainoa tällä alalla joka tuntee näin. Tämän hetkiset hoitolapset on suoraan sanottuna tosi ärsyttäviä, anteeksi nyt vain. Itsekin olen äiti mutta nämä kullanmurut saavat minut näkemään niin vihreetä että......Lisäksi hoitoaikataulut ovat tosi epäsäännölliset ja näin ollen palkkakin heittelee miten sattuu. maksimi palkka on tainnut olla n. 1200e :O Jotkut päivät ovat lyhyitä ja toiset taas menee yli 13 tunnin, joten ei tässä oo järjen hiventäkään :( ainoa plussa koko hommassa on se että omaa alle kouluikäistä ei ole tarvinnut kuskata hoitoon, mut siihenpä ne positiiviset jutut sitten loppuukin. Voi kun löytyisi jotain muuta...........!!
 
Kannattaa vaihtaa ettei mee lasten elämä persiilleen. Ei oo kiva ajatus että vihanen täti hoitaa muksuja.

Postille pääsee ainakin täällä heti. Varhaisjakeluun on koko ajan pulaa. Tosin palkka ei oo ton enempää, mut työpäivät ei mee yli 6 tunnin.
 
No en tietenkään lapsille näytä kyllästymistäni tähän työhön, aina pyrin suhtautumaan heihin ystävällisesti. Oman pääni sisällä näitä ajatuksia pyörittelen :(
 
vaihda alaa,keskustele esimiehesi kanssa(jos ot kunnallinen), varhaislapsuudella on aika paljon väliä,enkä mä haluaisi että joku kyllästynyt hoitaja pilaisi mun lasten elämää!

lapset on erilaisia ja sille ei voi mitään. tiesit varmaan sen alkaessasi tohon hommaan että kaikki ei oo niin helppoja kavereita, voi kun et saakkaan palstailla kaikkia hetkiäsi
 
Kannattaa vaihtaa alaa, ihan järjettömän huono palkka noin tärkeästä työstä!

Pienen palkankin kestää jos rakastaa työtään yli kaiken ja se antaa muita voimavaroja,mutta sulla se taitaa viedä viimeisetkin mehut.

Aikuisopiskelulla saat työn ohessa tutkinnon n.1,5v-2v alalta josta sulla ei ole kokemusta.
 
mua on oikeastaan alkanut houkuttelee pph työ, meidän kunnassa perhepäivähoitajille ei saa maksaa ylitöistä,joten he lomailevat tämän tästä :) kelpas mullekkin nuo lomat ja lasten hoito no ei se nyt niin vaikeaa ole, asenne kysymys.
 
Kannattaa vaihtaa ettei mee lasten elämä persiilleen. Ei oo kiva ajatus että vihanen täti hoitaa muksuja.

Postille pääsee ainakin täällä heti. Varhaisjakeluun on koko ajan pulaa. Tosin palkka ei oo ton enempää, mut työpäivät ei mee yli 6 tunnin.

Niin, välillä kannattaa myös mennä hieman itseensä ja ajatella ettei omat lapset nyt vaan ole niin ihania ja lutuisia että yksi ja sama hoitaja niitä jaksaa hermostumatta vuosia katsella.
Kasvattakaa lapsenne maalaisjärjellä! Valitettavasti nykypäivän äidit ja isät kasvattavat lapsensa kaikki mulle nyt ja heti- periaatteella, jolloin lapsista tulee suoraan sanottuna todella ärsyttäviä!!
Ja pph-raukka siinä yrittää tasapainoilla kunnon kasvatuksen ja perheiden omituisten vaatimusten välissä..
 
Kuinka ihmeessä sulla on noin alhainen palkka? Sulla ei vissiin koulutusta? Onko sulla ryhmä täysi? Oletko kunnallinen? Etkö ole yhtään saanut vaikuttaa ryhmään, ja eikä sulla ole suunniteltu porukkaa sellaiseksi että heillä suht koht samat hoitoajat?
 
Kuinka ihmeessä sulla on noin alhainen palkka? Sulla ei vissiin koulutusta? Onko sulla ryhmä täysi? Oletko kunnallinen? Etkö ole yhtään saanut vaikuttaa ryhmään, ja eikä sulla ole suunniteltu porukkaa sellaiseksi että heillä suht koht samat hoitoajat?

Ei mullakaan tuon isompi palkka oo. Kunnallinen pph ja peruspalkka kolmesta 1169e siihen tietty.kulukorvaukset mutta ne nyt meneekin kuluihin.. Omista saa sitten kotihoidontuen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös;27915739:
Ei mullakaan tuon isompi palkka oo. Kunnallinen pph ja peruspalkka kolmesta 1169e siihen tietty.kulukorvaukset mutta ne nyt meneekin kuluihin.. Omista saa sitten kotihoidontuen.

Niin no joo, omasta jos ei saa palkkaa niin sehän laskee sitä tietty (täällä saa), ja kouluttamattomuuskin rokottaa sitä palkkaa jonkin verran.
 
On minulla koulutus, ja kunnallinen olen. En ole itse saanut vaikuttaa ryhmääni ollenkaan, tulevat ja menevät miten sattuu. ja omasta en saa sitä palkkaa tosiaan :/ Mut joo, täs katellaan jos muuta löytyisi. Siihen saakka koitetaan luovia työpäivät kunnialla läpi.
 
Täällä just samat tuntemukset.... Paska palkka ja osa vanhemmista tuo lapset hoitoon, kuinka sattuvat heräämään, eikä silloin, kun on sovittu. Välillä pidetään muutama päivä vapaata, eikä vaivauduta ilmottamaan sitäkään. Siten voi tulla päiviä, ettei ole ketään hoidossa ja tulee vajaita päiviä, ja sehän on sitten tästä pienestä palkasta taas pois. Osalla tenavista niiin vapaa kasvatus, että huh huh!!! Täytyy vaan yrittää jaksaa viedä homma kunnialla läpi, kunnes löytää muita töitä!
 
Lasten hoitoaika ei tes:n mukaan vaikuta palkkaan, siis silloin jos lapset ovat satunnaisesti poissa. Työnantaja on velvollinen järjestämään korvaavaa työtä, jos ryhmässä ei ole ketään paikalla. Samoin jos jakso jää vajaaksi niin sitä ei saa vähentää palkasta eikä teettää jälkikäteen.

Palkka maksetaan sovitusti varattujen paikkojen lukumäärän mukaan tai kiinteänä kk-palkkana, jos sellainen on kunnassa määritelty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;27916319:
Lasten hoitoaika ei tes:n mukaan vaikuta palkkaan, siis silloin jos lapset ovat satunnaisesti poissa. Työnantaja on velvollinen järjestämään korvaavaa työtä, jos ryhmässä ei ole ketään paikalla. Samoin jos jakso jää vajaaksi niin sitä ei saa vähentää palkasta eikä teettää jälkikäteen.

Palkka maksetaan sovitusti varattujen paikkojen lukumäärän mukaan tai kiinteänä kk-palkkana, jos sellainen on kunnassa määritelty.


Onko tämä tieto ettei saa teettää jälkikäteen tai ottaa palkasta ihan valtakunnallisen virallista tietoa? Mietin kun minusta eräs työkaverini kertoi että palkasta on pidätetty miinustunnit ja huhuja olen kuullut että niitä olisi meillä päin paikkailtu vuoropäiväkodissa? En kyllä tiedä onko kuulemani totta. Saa aina niin kovin pelätä miinuksia :/
 
Minä olen kunnallinen perhepäivähoitaja.Hoidossa3 lasta ja palkka 1136. Ei koulutusta. Työajat vaihtelee 6.30-17.00.
Ärsyttää, kun työpäivän pitäisi alkaa 6.30 ja lapsi tuodaankiin vasta klo 8.
Lapset ovat usein kovassa räkätaudissa ja yskässä hoidossa. Nyt olen omani kanssa sairaslomalla,palkattomalla.
 
Yksi ystäväni on kunnallinen perhepäivähoitaja. Työaika muuttui ja sen myötä käteen jäävä palkka pieneni melkein 400 euroa. Se on paljon.
Tällä hetkellä hän opiskelee iltaisin perushoitajaksi (?) tai joku sellainen, en muista nimimettä. Jatkossa on ainakin selkeät työajat. Hänen mukaan kouluttautumiseen pph tutkinnon lisäksi ei kulu edes kovin paljon aikaa.
 

Yhteistyössä