[QUOTE="mama";28563574]Hei!
Oireenne kuulostaa refluksilta. Sen taustalla voi olla jokin allergiakin tai sitten vain mahaportin kypsymättömyys. Suomessa neuvolat tunnistaa tosi huonosti Silent-refluksi tyyppisen refluksi oireilun, koska siinä vauvan paino ei laske oksentamisesta johtuen, vaan voi jopa nousta tavallista enemmän, koska vauva yrittää monesti helpottaa kurjaa oloaan syömällä.
Silent-refluksissa vauva ei puklaa paljoa ulos saakka, vaan hapan vatsansisältö seilaa ruokatorvessa edes taas aiheuttaen poltetta ja kipua. Refluksille tyypillistä on juuri se, että oireet ovat pahimmillaan 3kk-7kk iässä. Kiinteiden aloitus nopealla tahdilla voi helpottaa oireilua.
Menkää pian hyvälle yksityiselle lasten allergologille joka on erikoistunut refluksiin. Googleta silent-refluksi, voit tutkailla sopiiko oireenne siihen.
Meidän poika oli just tuommoinen, sillä erotuksella, et päivisin nukku 15min pätkiä ja öisin heräili 5-10 kertaa. Pysytasennossa piti kanniskella ekat 8kk, sitten vähän helpotti. Hommaa kantoliina ja koita saada välillä vapaata vauvan hoidosta, ettei pää hajoa. Mulla meinas hajota välillä. Autollakaan ei voinu mennä mihinkään ku huusi kuin syötävä turvaistuimessa. Tuo on äärettömän rankkaa!! Kaikista eniten oli apua omasta asenne muutoksesta, eli hyväksyin sen et ok, meillä nyt on tämmönen vaihe elämässä ja meillä huudetaan. Lopetin sen jatkuvan pähkäilyn et mikä nyt on ja jos tekisin niin tai näin. Seki on todella kuluttavaa, kun yrittää elää kaiken taiteen sääntöjen mukaan ja mikään ei tunnu auttavan!
Mutta muista,että jossain häämöttää parempi päivä. Kovasti voimia ja tsemppiä. Älä ota syyllisyyksiä tai huono-äiti fiiliksiä, lapsen sairaus ei oo sun syytä.[/QUOTE]
Voi kiitos tästä viestistä, tuli heti parempi mieli.
Tosiaan, ei se ole minun vikani, jos vauva on allerginen tai maha ei kestä muuten vain jotain ruoka-aineita. Sitten saa syyllistyä, jos tietää, että vauva tulee kipeäksi ja siitä huolimatta syö.
Refluksia olen myös miettinyt ja ollaan saatu Gavisconiin ohje lastenlääkäriltä.
Mahtaa aika tehdä tehtävänsä...
Kun vaan muistaisi nauttia näistäkin päivistä!