Totaalinen väsymys vauvan kipujen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Nyt rupeaa olemaan mitta täynnä vauvan vatsakipuja. Tyttö on nyt 3 kk eikä näkyvissä ole minkäänlaista helpotusta, pahemmaksi vaan menee.
Olen karsinut ruokavaliota, on käyty vyöhyketerapiassa jne.
Vauva nukkuu kyllä öisin, mutta päivällä nukkuminen on niin surkeaa, että sääliksi käy mun pikkuinen :( Vauva vain kippuroi ja herää viimeistään 45 min jälkeen.

Olen melko varma, että kyseessä on joku allergia, mutta en tiedä mikä. Maidottomalla olin kaksi viikkoa,mutta ei ollut suurta vaikutusta. Kakkaaminen vain kävi vaikeammaksi.
Tyttö ei pieri ja kakkaaminen on yhtä tuskaa. Puklailee vielä 3 h syönnin jälkeen ja ähisee jä kitisee.
Täysimetyksellä mennään, mutta on millien päässä etten siirry korvikkeeseen. Ja jos päädytään korvikkeeseen,tunnen epäonnistuneeni.
Ai niin, onpahan vielä suihkutissit ja vauvan kakka on vihertävän keltaista vetelää savivelliä.

Loppuu kuulkaa huumorintaju!!
On niin huono äiti -olo, kun en löydä ratkaisua tähän.

Sekava viesti, mutta niin on olokin.

[QUOTE="eeee";28560992]Syötkö paljon sokeria? vihreä kakka voi johtua siitä.[/QUOTE]

Vihreä kakka johtuu ilmasta; hotkiikohan ilmaa syödessä, koska sinulla suihkutissit? Pumppaa omaa maitoasi ja anna Tommeetippee-pullosta ykköstutilla?

Vauva ei ole saanut rotarokotetta, kun oli 2 kk-neuvolan aikaan niin tuskainen muutenkin :(
Sokeria en syö oikeastaan ollenkaan... Vältän kaikkia herkkujakin.

Olen miettinyt tuota vilja-allergiaa, mutta en ole uskaltanut omin päin jättää viljoja pois.
Huomenna on lääkäriaika ja aion lyödä nyrkkiä pöytään, että saadaan lähete tutkimuksiin.
Olen itse tiennyt jo kaksi kuukautta, että vauvalla ei ole kaikki hyvin ja nyt joutuivat neuvolassakin sen myöntämään ja saatiin aika lääkärille.

Suihkutissit on ongelma ja ilmaa menee, mutta ei aina. Silti maha on kipeä.
Esim. nyt iltasyötöllä maitoa tuli maltillisesti ja siitä huolimatta vauva nukahti kippuroiden ja ähkien. Kamalaa katsottavaa ja kuunneltavaa.

Oon niin loppu ja kamalassa syyllisyydessä.

Kuulostaa ihan meidän pojan oireilta, sillä erotuksella, että meillä poika ei nukkunut öisinkään. Syynä maitoallergia. Kakkaaminen oli työlästä ja kun avasi vaipan niin saattoi lentää kakat pitkin seiniä. Meillä ei minun maidottomalla oleminen vaikuttanut asiaan ollenkaan vaan jouduin lopettamaan koko imetyksen. Kannoin poikaa ensimmäiset 8kk yötä päivää ja kuljin kuin aave. Älä jätä omin päin ruokavaliosta mitään pois vaan suuntaa yksityiselle lastenlääkärille. Älä missään nimessä mene antamaan korviketta ennen lääkärillä käyntiä. Meillä keskussairaalan lääkäri käski vain antamaan korviketta kun verikokeissakaan ei allergiaa näkynyt niin sairaalareisuuhan siitä tuli. Meillä oireet alkoivat helpottamaan vasta kun löysimme yksityiseltä puolelta loistavan lastenlääkärin. Paljon jaksamista sinulle. Tiedän kyllä miten raskasta tuo voi olla.

Kuulostaa meidän vauvalta :-( Allergiasairaalan lääkäri totesi vain, että mitään vikaa ei ole ja suoliston kehittämättömyyttä. Imetys meni vituralleen ja mikään dieetti ei auttanut. Kummasti vauva rauhoittui apteekin Almiron-jauheella. Maksoin vastikkeen omalla rahalla kolmen kuukauden ajan. Pikkuhiljaa viiden kuukauden iässä siirryttiin kaupan Nan jauheeseen. Voimia ja jos on vakuutus, niin aika hyvälle lastenlääkärille ja huomenna apteekkiin ostamaan vastiketta.

Mun vauvani on samanlainen. Mua ei uskottu missään kun yritin selittää tilannetta sano vaa että ajankanssa helpottaa. Jouduin taistelee et päästii maitoallergia testeihin nyt odottelen tuloksia. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ANNA KORVIKETTA ilman et on testannu maitoallergian minähän tein niin ja sairaalaa jouduttiin :( kun maha oli kuin jalkapallo. Mun vinkki on että valita joka kerta tota vatsaa neuvolassa ja soita sinne useesti ja kandee viel soittaa terveysneuvontaakin. Kyl ne sit alkaa tutkia. Eikä välttämättä riitä toi yks lääkäri käynti.
Tsemppiä sulle ja voimia toivotaa että kohta selvii mikä meidän vauvoja vaivaa.
Ainii ootko kokeillu soseita. Kuulin että se voi helpottaa kun vauva alkaa syömää kiinteit.
Meil totutellaan nyt ja hyvin maistuu. (Vauva 3,5 kuukautta)

meillä oli samoja oireita,jamaitoallergia todettiin. Samaa sanon kuin edellinen. ÄLÄ vainkaan mene korviketta antamaan! tein sen virheen ja vauva huusi läpiyön tuskissaan, on niin piirtyny mieleen se painajainen. Apteekista saa soijakorviketta, voihan sitä kokeilla?

Voimia sinulle! Kuvailemasi tilanne muistuttaa keskimmäisemme vauva-aikaa...Allergia testeissä ei koskaan löytynyt aiheuttajaa (aina kuulemma testit ei näytä) - itkuisus alkoi hieman helpottaa, kun saatiin refluksitauti diagnoosi ja vastaava lääkitys, jota jouduimme käyttämään reilun vuoden. Pojalla todettiin myös myöhemmin astma. Mutta se avun etsiminen oli tosi turhauttavaa, koska osa lääkäreistä ei ymmärtänyt kuinka huono olo pojalla oikeesti oli, kun sitä katseli 24h/7pv viikossa. Suosittelen lääkäri Tiina Tuomelaa Mehiläisessä, jos ette muualta löydä apua. Meillä poika on nyt 4v. Refluksi lääkityksestä ja astmalääkityksestä on päästy eroon (paitsi silloin kun on joku hengitystieinfektio päällä). Poika on aika hoikka ja syö vähän kerrallaan, mutta elämä on nyt ok.

Juu, ei ole ikävä vauva-aikaa. Voimia aloittajalle. Jos teillä on vakuutus, niin heti yksityiselle tutkimuksiin ja allergiatesteihin. Meillä mitään ei löytynyt ja oli kuulemma suoliston kehittömättömyyttä, joka menee ajan kanssa ohi. Puolivuotiaana vauva olikin jo iloinen ja tyytyväinen.
Apteekin vastike on myös lehmänmaitopohjaista (esim Almiron). Siinä ainesosat on hyvin hienoksi pilkotut ja sulaa paremmin.
Omasta ruokavaliosta täytyisi karsia kaikki lehmästä lähtöisin olevat aineet pois esimerkkinä liivate. Maidon ja juuston välttäminen ei auta. Lisäksi kahvi pois, suklaa pois, tuoremehu pois, rautalääkkeet pois, omena, tomaatti, mansikka, sipuli, viljat... Mitä niitä kaikkia mahdollisesti ärsyttäviä olikaan. Toisille tästä on apua ja toisille taas ei.
Soijatuottaita en antaisi ennen testausta ja lääkärin määräystä.

Meillä oli tuollaista, allergiadieetit ei auttaneet. Lopuksi tajuttiin (sairaalassa) että vauva oli moniallerginen: se sai oireita lähes kaaikesta ruuasta. Siksi tavanomaisten aineiden karsiminen ei riittänyt. Vauvalle sopi aluksi vain maissi ja poronliha sekä apteekin maito.

Meillä oli lähes samanlaista, aika jo kullannut muistot...ei maitoallergiaa vaan refluksi. Viimein kun sain allergiahoitajan avustuksella myös lääkärin uskomaan tähän ja saatiin refluksilääkkeet, lapsi muuttui valehtelematta yhdessä yössä...Mitään allergiaa ei ole todettu, ikää nyt 2v6kk.

Voimia teille!

Juu, ei ole ikävä vauva-aikaa. Voimia aloittajalle. Jos teillä on vakuutus, niin heti yksityiselle tutkimuksiin ja allergiatesteihin. Meillä mitään ei löytynyt ja oli kuulemma suoliston kehittömättömyyttä, joka menee ajan kanssa ohi. Puolivuotiaana vauva olikin jo iloinen ja tyytyväinen.
Apteekin vastike on myös lehmänmaitopohjaista (esim Almiron). Siinä ainesosat on hyvin hienoksi pilkotut ja sulaa paremmin.
Omasta ruokavaliosta täytyisi karsia kaikki lehmästä lähtöisin olevat aineet pois esimerkkinä liivate. Maidon ja juuston välttäminen ei auta. Lisäksi kahvi pois, suklaa pois, tuoremehu pois, rautalääkkeet pois, omena, tomaatti, mansikka, sipuli, viljat... Mitä niitä kaikkia mahdollisesti ärsyttäviä olikaan. Toisille tästä on apua ja toisille taas ei.
Soijatuottaita en antaisi ennen testausta ja lääkärin määräystä.

Vältän jo noita kaikkia!
Ainoa, jossa on maitoproteiinia, on kilpirauhaselääke, jota en voi jättää ottamatta.

Minulle on monesti jo sanottu, että suolisto on kypsymätön ja ajan kuluessa helpotaa.
Paskat, hullummaksi menee vaan!

Mä jäin miettimään tuota vauvasi kakan väriä...Minullakin on suihkutissit ja kaikki lapseni ovat nielleet paljon ilmaa. Kuitenkin röyhtäyttely useamman kerran syötön aikana ja pierut ovat helpottaneet vauvoja. Aamuöyt on kyllä aina olleet levottoimia. Kakan väri on kuitenkin aina ollut ihan normaalia. Useammalla vauvalla, jolla on ollut allergioita, kakka on ollut juuri tuollaista kuvailemaasi. Pysy tiukkana tänään ja vaadi lähete tutkimuksiin!

Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";28562191]Mä jäin miettimään tuota vauvasi kakan väriä...Minullakin on suihkutissit ja kaikki lapseni ovat nielleet paljon ilmaa. Kuitenkin röyhtäyttely useamman kerran syötön aikana ja pierut ovat helpottaneet vauvoja. Aamuöyt on kyllä aina olleet levottoimia. Kakan väri on kuitenkin aina ollut ihan normaalia. Useammalla vauvalla, jolla on ollut allergioita, kakka on ollut juuri tuollaista kuvailemaasi. Pysy tiukkana tänään ja vaadi lähete tutkimuksiin!

Tsemppiä![/QUOTE]

Tuo kakka minut saikin epäilemään allergiaa.
Aiemmin syytin suihkutissejä masukivuista, mutta enää en usko siihen.

Kiitos tsempeistä!

Onko sulla vakuutus? Julkisella puolella eivät kovin herkästi anna päätöstä allergioista...kokemusta on. Yksityiseltä sen saisi ja nopeasti ilman viikkojen odotusta.

Yhteistyössä