Gabi77 Osuit todella oikeaan kirjoituksessasi. Mä olen miettinyt paljon sitä, että jalostaako kärsimys todella ihmistä? Sitä mieltä olen ainakin (anteeksi jo etukäteen kaikilta niiltä, jotka ovat eri mieltä), että ei tällä lapsettomuudella mitään tarkoitusta ole. Satunnaiselta vaikuttaa se, kenen kohdalle se osuu. Sen sijaan siihen uskon, että kun yksi ovi sulkeutuu, niin muita avautuu. Pohdiskelenkin tällä hetkellä sitä, kuinka paljon rahaa/henkistä energiaa tähän asiaa voi/kannattaa uhrata. En millään haluaisi "tuhota" muutamaa vuotta elämästäni siihen, että päähän ei mahdu kuin yksi ajatus. Silti enemmän kuin mitään muuta elämässäni haluaisin lapsen. En keksi elämälleni mitään muutakaan tärkeämpää tarkoitusta. Jos se ei siis onnistu, pitää tyytyä toiseksi tärkeimpään, enkä kyllä vielä tiedä, mikä se on. Sekalaisia ajatuksia... Mietin sitäkin, että pitäisikö hetken aikaa jättää hoidot kesken, kerätä rahaa, ja päättää sitten, käyttääkö ne uusiin hoitoihin vai esimerkiksi sapattivuoden pitämiseen töistä ja matkusteluun... En tiedä, tällä hetkellä olo on aika sekava.