Tosi raskas mieli, pojan puolesta :(

Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
melle, juuri noin oon suunnitellut :) Sydänvikaiselle sopivia lajeja löytyy kyllä, lääkärit on suositelleet ratsastusta...

Ratsastusta kannatan minäkin... :D Oma poni ojassa, nääs... Tää meitin epeli saa oman ponin jo ensi syksynä, selkään nostaan kun osaa istua, jotta hermotus alkais jaloissa pysymään samana tai miksei jopa paranemaan...

:D

Mulla on yksi sydänäitituttu, kenellä on hevosia... Pitänee ruveta kyläilemään usein :D Ja meidän poika ei suostu mopon kyytiin, mutta kovasti sanoo menevänsä hepan kyytiin... :)

Meidän esikoisella, 2v6kk oli tänään kiva päivä, ensin hän oli mukana lenkillä, katsomassa kun meidän Eevi-haukku pääsi telmimään siskonsa kanssa. Pojat istuivat molemmat rattaissa... Jäivät vielä hetkeksi hiekkalaatikolle kun tultiin kotiin. Yhteensä pihalla tuolloin n.2h, joista ehkä 45min jalkojen päällä (hiekkalaatikolla).

Päikkäreiden jälkeen tuli kaverit pihalle, vanhempi pojista saman ikäinen kuin tämä meidän esikoisemme. Parisen tuntia meni, ja poikamme alkoi itkeä jalkoja. Kun sattuu. Sitten ne jalat eivät enää kantaneetkaan. Poika alkoi kompuroimaan. Rupesin keräämään leluja omalle pihalle, ja sitten poika lyyhistyi :'(
No, äkkiä sisälle, villasukat jalkaan, suppo peppuun ja jalat ylös & lämpöiseen peittokääreeseen.
Poika itki ja kirkui kun SATTUI :(

Tätä tämä nyt on. Kun vauvana veri ei ole kiertänyt jalkoihin (pojalla on synnynnäinen sydänvika, aortan koarktaatio, aortta oli niin tukossa että jalkoihin ei päässyt veri), niin leikkauksen jälkeenkään tuo verenkierto ei ainakaan vielä ole palautunut... Jalat menevät maitohapoille, jostain hapenpuutteesta se johtuu :(

Ihan itkettää kun tosta tuo pojan kaveri lähti vielä polkemaan fillarilla useamman kilometrin matkan mummolle, ja meidän poika tuli kotiin makaamaan kun jalat eivät enää jaksa... :'(
No, pieni ei vielä kai itse ihan ymmärrä... Mutta 100% varmasti tulevaisuus tuo tämän asian tiimoilta vielä useita harmin hetkiä pojalle. Kun ei jaksa kuten muut. Kun kaverit voi tehdä yhtä ja toista, mutta itse ei jaksa. Kun ei jaksa polkea pyörällä, vaikka niin kovin haluaisi... :'(

Tämä on tosi raskas taakka mulle nyt, myöhemmin pienellekin. Pitää koittaa keventää hänen taakkaansa sitten tulevaisuudessa, ja toivottavasti löytyy jotain juttuja, missä hän saa tuntea olevansa tasavertainen toisten kanssa...

Mitäs teidän pojille nykyisin kuuluu? Meidän pojalta operoitu aortan ahtauma 9 vrk:n iässä ja nyt odotellaan pääsyä pallolaajennukseen. Poika 3,5 kk. Rekoarktaatio uhkaa, tosi surku olo. Ehdin jo luulla että selvittiin yhdellä operaatiolla, mutta taas mennään =( Olisi niin kiva kuulla, miten vian kanssa teillä elo mennyt? Täältä onneks löytyi vertaistukea!

Mitäs teidän pojille nykyisin kuuluu? Meidän pojalta operoitu aortan ahtauma 9 vrk:n iässä ja nyt odotellaan pääsyä pallolaajennukseen. Poika 3,5 kk. Rekoarktaatio uhkaa, tosi surku olo. Ehdin jo luulla että selvittiin yhdellä operaatiolla, mutta taas mennään =( Olisi niin kiva kuulla, miten vian kanssa teillä elo mennyt? Täältä onneks löytyi vertaistukea!
Ei ap varmaan suutu, jos kerron että tosi hyvää kuuluu :)

Reippaita, ihania, hauskoja, liikunnallisia poikia, joista ei kyllä päällepäin mitenkään näy että pumppuvikaa olisi koskaan ollutkaan. Vauhti on vähintään yhtä kova kuin terveenä syntyneillä ikätovereilla.

Toinen niistä on mun tuleva vävypoika :D (ja jos tyttäreni lukisi tämän, niin toteaisi että JUST JOO ja lähtisi vihaisena mököttämään huoneeseensa).

Ei ap varmaan suutu, jos kerron että tosi hyvää kuuluu :)

Reippaita, ihania, hauskoja, liikunnallisia poikia, joista ei kyllä päällepäin mitenkään näy että pumppuvikaa olisi koskaan ollutkaan. Vauhti on vähintään yhtä kova kuin terveenä syntyneillä ikätovereilla.

Toinen niistä on mun tuleva vävypoika :D (ja jos tyttäreni lukisi tämän, niin toteaisi että JUST JOO ja lähtisi vihaisena mököttämään huoneeseensa).

Wau :) Tuota ap:n mainitsemaa ongelmaa ei enään ole? Ihanaa! Luin ensimmäisen kerran tämän ja tuli kauhee surku myös pienen puolesta :)

[QUOTE="...";26475053]Wau :) Tuota ap:n mainitsemaa ongelmaa ei enään ole? Ihanaa! Luin ensimmäisen kerran tämän ja tuli kauhee surku myös pienen puolesta :)[/QUOTE]

En minä ainakaan oo mitään huomannut, tai ap:ltä kuullut, ja ollaan me aika tiiviisti viime aikoina(kin) tekemisissä oltu ja toisiamme tavattu lasten kera sekä ilman.

Siellä ne pojat kirmaa pallokentällä, HopLopissa yms siinä missä muutkin :). Eivätkä mitenkään erotu muiden ikäistensä nopsajalkojen joukosta. Paitsi että ovat ehkä vähän nopeampia mitä jotkut :D

En edes tiennyt, että pienempänä tilanne oli näin paha...en ennen kun tämän aloituksen luin.

Yhteistyössä