Tosi kova turvotus (ei raskausmyrkytysoireita)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angel

Jäsen
23.01.2005
615
0
16
En suoraan sanottuna enää tiedä mitä mun pitäis tehdä tän turvotuksen kans, siitä asti kun sairaalasta määräsivät liikunta ym kieltoon. On turvotusta alkanu tulemaan ihan älyttömästi, jalat on polvista alaspäin niin turvonneet, etten kohta pysty kävelemään, kengätkään ei tahdo mahtua jalkaan.

Sormet myös turvoksissa ja tätä turvotusta on jo heti aamulla kun herään, eli ympäri vuorokauden...jalkoja ja sormia särkee.

Voiko johtua siitä, että kun vauvan pää on jo tosi alhaalla ja painaa, että se tavallaan tukkii jotain suonia tms. Olen suolan käyttöä rajoittanut, juon vettä 2l päivässä, syön kaikkea mahdollista mikä pitäis poistaa nestettä....

mikään ei silti auta...painokin on noussu tän turvotuksen johdosta 4kg/2 viikossa. ja nousee kokoajan lisää.

Nyt kaipaan jotain vinkkejä, millä saisin helpotusta....jotain noiden jo kokeiltujen lisäksi???

Ja siis raskausmyrkytyksen oireita ei ole, sokerirasituskin oli ok.

Viikkoja nyt 31+6

Itse jätin aikoinani vallan suolan pois ruoasta, aloin käyttää tukisukkia/sukkahousuja, jotka ostin instrusta. Tukisukkia käytin loppuraskaudessa, ku sukkahousut ei enää sopineet.

Itse kuitenkin epäilisin tuolla painonnousulla, että raskausmyrkytys on täysin mahdollinen!!! Muut oireet tulivat itsellenikin jälkijunassa. Ensin tuli turvotukset, jotka aina vaan lisääntyivät ja vasta kun turvotuksia oli ollut paljon jo parin viikon ajan tulivat muut raskausmyrkytykset oireet. Proteiinit, verenpaineet, päänsäryt jne...

Tarkkaile vointiasi, lepää, juo paljon (enemmänkin voit juoda kuin 2l) ja osta ne tukisukat, niillä saat edes jonkinlaista helpotusta jalkoihin!

tsemppiä loppu suoralle!

Kielokki

Suolaa saa ihan riittävästi kyllä vaikkapa leivästä ja juustosta ja kinkusta ym. Tarkoitin, että jätin pois sen purkkisuolan, jota normaalisti ruokaan humpsutellaan. Einekset ja sen sellaiset olivat mielestäni jo ihan liian suolaisia...
Minä en voinut syödä mitään jossa oli "liikaa" suolaa eli ihan normaali suolainen tuntui pahalta. Oletan, että minun kehoni "tiesi", että ei suolaa enempää kiitos.
Turvotukset pysyivät tällä tosi-vähäsuolaisella edes jotenkin kurissa. Toki söin myös tuota kuuluisaa ananasta, mansikoita, vihreitä omenoita sekä join ihan hulluna vettä (3l joskus enemmän).

Mulla saattaa tulla painoa välillä vuorokaudessa 3kg, joten toi ap:n turvotus ei niin kauhealta kuulosta! :whistle: Miekin juon normaalisti ainakin sen 2litraa vettä ja aina kun iskee kauhea turvotus, niin lisään juomisen kolmeen litraan. Ja vähennän / kevennän syömistä pariksi päiväksi. Edellisessä raskaudessa myös tapahtui tota, tiedä sitten mistä johtuu.

Minulla on sama ongelma. Suola jäi pois ruokavaliosta (esim. puuroista yms.) jo heti alkuraskaudesta, sitä saan vain leivistä, leikkeleistä, työpaikan ruuasta (joka onkin tosi suolaista) yms.

Vettä juon päivittäin ehkä reilut 2 litraa. Kuulemani mukaan mm. mansikan, greipin ja ananaksen pitäisi auttaa turvotukseen, kuten myös ulkoilun ja liikunnan. Ei vain pysy silti itselläni kurissa. Kurjaa, kun on joka päivä jalat niin turvoksissa, että sukan jäljet (tukisukkien) painautuu ihoon ja yön jäljiltäkin on lakanan jäljet vartalossa. :'(

Kesä varmaan pahentaa vaan asiaa, mutta ei auta itku markkinoilla. Tämä on näköjään meidän joidenkin tuska. :|

Yhteistyössä