Tosi kivaa tuo ruuanhinnan nouseminen

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Tää on kyllä totta. Mutta meillä esim. laktoosittomuus sanelee rajoituksia jonkun verran. Tosin tarkkasuiset lapseni huomauttivat, että margariini maistuu oudolle, kun vaihdoin Becelistä halpismerkkiin :whistle:
Meillä on tuo samainen rajoite ja halpismerkeissä harvoin on laktoositonta. Äkkiseltään ei tule mieleeni mitään halpistuotetta, jossa olisi laktoositonkin vaihtoehto. Lidlistä saa edullisesti ruokaa, mutta siellä ei laktoositonta löydy kuin maidoissa eli jugurtit, viilit, rahkat ja kermat on pakko ostaa muualta.

Mä ehdin jo iloita ruokamenojen pienenemisestä esikoisen muutettua omaan huusholliinsa, mutta junnupa heittäytyikin terveysfriikiksi, joten ruokamenot vaan nousi =)
muistan nähneeni laktoositonta halpismargariinia, mutta en nyt muista merkkiä,, olikohan se euroshopperin
Rainbow- merkillä on laktoositon halpis margariini, vaan on keiju kyllä parempaa
 
poikia3
Margariinin suhteen kannattaa kokeilla eri halpismerkkejäkin, niissä on eroja. Halpismerkkien lisäksi kannatta katsella esim. hedelmien ja vihannesten kilohintoja kaupassa, ja valikoida niiden mukaan aina sesongin halvimmat tuotteet.

Jos ajattelee että ostan viikon ruuat ja hygienituotteet 5:lle hengelle 70 - 120 eurolla, noista tulee 4 muovikassillista ruokaa + paperit ja limut, jotka eivät ole kassissa, niin kyllä minä saan kassillisen sapuskaa 20 eurolla.

Mutta samaa mieltä olen, ruuan hinta on noussut. Esim. reilu vuosi sitten naudan jauhelihan 400 g normaalihinta kaupassa oli 1.99 nyt saman kokoinen paketti maksaa 2.85.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko alkanut kuntoiluintokin? Ihan hyviä periaatteita hänellä. =)
Jeps, sen huoneeseen on ilmaantunut joku keskiaikainen kidutusvälinekin. On kuulemma "vatsapenkki"...mikä se sitten lieneekään. Lenkillä käy ja nyt sen olisi tarkoitus ruveta käymään serkkunsa kanssa salillakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko alkanut kuntoiluintokin? Ihan hyviä periaatteita hänellä. =)
Jeps, sen huoneeseen on ilmaantunut joku keskiaikainen kidutusvälinekin. On kuulemma "vatsapenkki"...mikä se sitten lieneekään. Lenkillä käy ja nyt sen olisi tarkoitus ruveta käymään serkkunsa kanssa salillakin.
Kuulostaa hyvältä =) Meillä 13 aloittaa uintitreenit tänään, innosta puhkuen, kiva kun on kiinnostusta liikkumiseen!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kuulostaa hyvältä =) Meillä 13 aloittaa uintitreenit tänään, innosta puhkuen, kiva kun on kiinnostusta liikkumiseen!
Mä harrastin uintia tuon ikäisenä. Olin vielä siihen aikaan luonnonblondi ja kävin altaassa miltei joka päivä. Hiuksiin tuli kivan vihertävä sävy :D

Joops, junnun ruuista vielä...limsanjuonnin se lopettu kokonaan, sokerina on nykyisin vain tummaa ruokosokeria ja suolana ruususuolaa sen vähän, mitä nyt suolaa yleensäkään ruokiin laitan. Karkeista se ei ole välittänyt aiemminkaan, mutta esim mun ikiomina aiemmin pitämäni karviaismarjat hupenevatkin nykyisin pakkasesta junnun suuhun, jos en pidä puoliani :kieh:
 
veettää tuollainen!!! siis nyt jo hinnat on keinotekoisesti ruuan kohdalla ylhäällä siis se joka niitä tuottaa saa muuteskin vaan murto-osan siitä mitä me maksetaan kaupan kassalla. Kiva käydä sillointällöin miehen kotimaassa kun viikon ruokaostokset voi tehdä 100 eurolla eikä mistään tarvitse jättää pois ja ihan normaali keskieurooppalainen maa jossa ihmiset saa parempaa palkkaakin kuin täällä!!!! Anoppi on ihan pöyristynyt näistä hinnoista täällä. Ostan useasti suoraan tuottajalta jos on mahdollisuus, tulee oikeesti halvemmaksi!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvarok:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Tää on kyllä totta. Mutta meillä esim. laktoosittomuus sanelee rajoituksia jonkun verran. Tosin tarkkasuiset lapseni huomauttivat, että margariini maistuu oudolle, kun vaihdoin Becelistä halpismerkkiin :whistle:
Meillä on tuo samainen rajoite ja halpismerkeissä harvoin on laktoositonta. Äkkiseltään ei tule mieleeni mitään halpistuotetta, jossa olisi laktoositonkin vaihtoehto. Lidlistä saa edullisesti ruokaa, mutta siellä ei laktoositonta löydy kuin maidoissa eli jugurtit, viilit, rahkat ja kermat on pakko ostaa muualta.

Mä ehdin jo iloita ruokamenojen pienenemisestä esikoisen muutettua omaan huusholliinsa, mutta junnupa heittäytyikin terveysfriikiksi, joten ruokamenot vaan nousi =)
muistan nähneeni laktoositonta halpismargariinia, mutta en nyt muista merkkiä,, olikohan se euroshopperin
Rainbow- merkillä on laktoositon halpis margariini, vaan on keiju kyllä parempaa
en ole makuerioja huomannut.
kuitenkjkin sen rasvan päälle monesti laitetaan juustoa tai makkara nin se maku peittyy sinne alle
 
Keittiönoita
Sinänsä ruuan hinnan nouseminen on ihan ymmärrettävää, eikös elintarvikealan työntekijöiden palkkoihin ole tulossa ihan hyvät korotukset? Ja ne korotukset heille suotakoon.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Tää on kyllä totta. Mutta meillä esim. laktoosittomuus sanelee rajoituksia jonkun verran. Tosin tarkkasuiset lapseni huomauttivat, että margariini maistuu oudolle, kun vaihdoin Becelistä halpismerkkiin :whistle:
Meillä on tuo samainen rajoite ja halpismerkeissä harvoin on laktoositonta. Äkkiseltään ei tule mieleeni mitään halpistuotetta, jossa olisi laktoositonkin vaihtoehto. Lidlistä saa edullisesti ruokaa, mutta siellä ei laktoositonta löydy kuin maidoissa eli jugurtit, viilit, rahkat ja kermat on pakko ostaa muualta.

Mä ehdin jo iloita ruokamenojen pienenemisestä esikoisen muutettua omaan huusholliinsa, mutta junnupa heittäytyikin terveysfriikiksi, joten ruokamenot vaan nousi =)
keijulla on laktoositonta margariinia, tai taitaapi olla maidotonta. hyvää ja halpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvarok:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Tää on kyllä totta. Mutta meillä esim. laktoosittomuus sanelee rajoituksia jonkun verran. Tosin tarkkasuiset lapseni huomauttivat, että margariini maistuu oudolle, kun vaihdoin Becelistä halpismerkkiin :whistle:
Meillä on tuo samainen rajoite ja halpismerkeissä harvoin on laktoositonta. Äkkiseltään ei tule mieleeni mitään halpistuotetta, jossa olisi laktoositonkin vaihtoehto. Lidlistä saa edullisesti ruokaa, mutta siellä ei laktoositonta löydy kuin maidoissa eli jugurtit, viilit, rahkat ja kermat on pakko ostaa muualta.

Mä ehdin jo iloita ruokamenojen pienenemisestä esikoisen muutettua omaan huusholliinsa, mutta junnupa heittäytyikin terveysfriikiksi, joten ruokamenot vaan nousi =)
muistan nähneeni laktoositonta halpismargariinia, mutta en nyt muista merkkiä,, olikohan se euroshopperin
Rainbow- merkillä on laktoositon halpis margariini, vaan on keiju kyllä parempaa
en ole makuerioja huomannut.
kuitenkjkin sen rasvan päälle monesti laitetaan juustoa tai makkara nin se maku peittyy sinne alle

No silloin ehkä peittyykin, mutta meillä lapset EI HALUA leivälle muuta kuin pelkkää margariinia. Jos laittaa esim leikkelettä, niin syövät sen eka paljaaltaan ja sit leivän pelkällä margariiniilla :D
 
öttismönkiäinen
Kaupungeissa on sentäs valinnanvaraa, ja enemmän tarjouksia ja halpakauppoja. Pienillä paikkakunnilla ei hintakilpailua ruuasta, kaikki kalliimpaa. Samoin polttoaine, ja vuokrat ainakin meidän kunnassa kalliita.
Mut odottakaahan vain, jos dieselin hinta nousee, kuljetuskustannukset nousee.. ja nämä korotukset menee suoraan hintoihin. Kuten myös esim meillä kauppa laajeni, ja hinnat nousivat tämän takia.
Saas nähdä kuka ruuan hintojen noususta hyödyn kantaa.. liikeneeköhän tuosta tuottajille paljoakaan?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Kaupungeissa on sentäs valinnanvaraa, ja enemmän tarjouksia ja halpakauppoja. Pienillä paikkakunnilla ei hintakilpailua ruuasta, kaikki kalliimpaa. Samoin polttoaine, ja vuokrat ainakin meidän kunnassa kalliita.
Mut odottakaahan vain, jos dieselin hinta nousee, kuljetuskustannukset nousee.. ja nämä korotukset menee suoraan hintoihin. Kuten myös esim meillä kauppa laajeni, ja hinnat nousivat tämän takia.
Saas nähdä kuka ruuan hintojen noususta hyödyn kantaa.. liikeneeköhän tuosta tuottajille paljoakaan?
Toi on ihan totta, että kaupungissa on enemmän valinnanvaraa. Kun aikoinaan olin hoitovapaalla, saatoin käydä useassakin eri kaupassa hakemassa niistä just ne, mitä kussakin kaupassa oli tarjouksessa. Nykyisin ruokakauppaani vaikuttaa se, mitä olen ostamassa ja mitä kautta tulossa töistä kotiin. Ekstraa on aina se, jos saan autokyydin systeriltä tai faijalta....silloin ostan isomman satsin kerralla ja saan usein edullisemmin. Mutta jos mun pitää itsekseni käydä ostamassa vaikkapa koiranruokasäkki, niin haen sen tuosta lähikaupasta, vaikka maksaakin enemmän kuin esim cittarissa.
 

Yhteistyössä