Tosi kivaa olla luokan ainoa opiskelija-äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko hoitoalalla? Meinaan liiketalouden puolella oli tosi rentoa. Opettajat jopa tarjosivat itse lisäaikaa raporttien palautukseen, "kun sulla on ne lapsetkin..."

Juu, hoitoalalla tämä on opiskellessa käsittääkseni ihan yleinen ongelma. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Oliko hoitoalalla? Meinaan liiketalouden puolella oli tosi rentoa. Opettajat jopa tarjosivat itse lisäaikaa raporttien palautukseen, "kun sulla on ne lapsetkin..."

Juu, hoitoalalla tämä on opiskellessa käsittääkseni ihan yleinen ongelma. :whistle:

Joo, kuulin ystäviltä samaa :( Samoin teidän harjoittelut saattoivat kuulemma olla ihan vuorotyötä, kiva juttu yh:lle...

Totta toi?? koulun= opettajien pitäs tajuta ittes äitiys arvokkaampaa ku opiskelu + etu sijalla elämässä =) Luulen opeillas joku laps ongelma suhtautuvat ittees noin epä reilusti....Toivon ittes koulusta löytyy kiva kuraattori joka auttaa tai koulu terkkari =) TSemppiä!! OPiskelu kannattaa aina

Joo, kuulin ystäviltä samaa :( Samoin teidän harjoittelut saattoivat kuulemma olla ihan vuorotyötä, kiva juttu yh:lle...

Näin mä muistan munkin yhden kaverin silloin jutelleen. Tietenkin se on tieto että hoitoalalla on vuorotyötä, mutta harjoittelussa se ei ole mitenkään oppimisen edellytys että tekee vuorotyötä. Ja kun lapsia ei ollut toivoakaan saada vuorohoitokotiin. :p

Näin mä muistan munkin yhden kaverin silloin jutelleen. Tietenkin se on tieto että hoitoalalla on vuorotyötä, mutta harjoittelussa se ei ole mitenkään oppimisen edellytys että tekee vuorotyötä. Ja kun lapsia ei ollut toivoakaan saada vuorohoitokotiin. :p

Just puhuttiin tänään asiasta ystävän kanssa, on kahden lapsen yh ja stressaa jo valmiiksi ensi syksyä, kun on taas harjoittelut. Päivähoitotoimistosta sanottiin, että päätoiminen (päivä)opiskelija ei saa lapsilleen vuorohoitopaikkaa harjoittelun takia. Lupasi sitten auttaa minkä voin, itselläkin vuorotyö...

Minäkin luokkani ainoa opiskeleva äiti. Onneks vielä kertaakaan ei oo tarvinnu olla pois koulusta lasten takia, esim. sairastapauksien vuoksi, kauhulla sitä odotan. Tiedän saavani sontaa niskaani ns. turhilla poissaoloilla - kas kummaa, kun muiden pinnaukset ja lintsaukset ohitetaan olankohautuksella. Yhden pv:n olin pois oman sairaalareissuni vuoksi, mulla oli lääkärintodistus ja siitä huolimatta piti tehdä sama ylimääräinen tehtävä kuin huvikseen pinnanneidenkin.

Yhdelle opettajalle avauduin jo ihan kunnolla ja nyt tämä opettaja on ottanu mut silmätikukseen - ei pahassa mielessä, mutta nyt mulla on kaakattava kanaemo perässäni "ethän vaan loukkaantunut, kun pyysin näin", "ei kait sua vaan haittaa kun tunnit siirtyi noin" jne. Eipähän keltään muulta kysele!

ps. Nuorisopuolella minäkin kolmekymppinen opiskelen, harkinnassa oli kyllä vaihtaa aikuispuolelle, mutta toisaalta viihdyn nykyisessäkin luokassa...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Oletko ap sama jonka mielestä lapsellisen pitäisi saada harjoittelupaikka läheltä ja lapsettomat matkustakoot vieraisiin kaupunkeihin harjoittelua varten koska heillä ei voi olla mitään yhtä tärkeää elämässään?

En tosiaan ole.

Kun mä opiskelin Turussa AMK:ssa, niin kaikilla luokan äideillä (heitä oli neljä) oli tuo ihan sama ongelma. :/ Tunnit vaihtelivat yhtäkkiä paikkaa, koko päivä saattoi yllättäin ollakin vapaata tai vapaapäivä muuttua ihan täyteen luentoja, eikä ketään kiinnostanut jos olitkin sopinut lapsen neuvolan tms siiheksi. Tai iltapäivään saattoin tulla lisää tunteja ja luoka yh:t ihan kusi sukassa kun osallistumispakko oli mutta mitäs teet kun ei lasta päiväkotiinkaan voi jättää. :/

Sama koulu! Opiskelen sairaanhoitajaksi.

Yhteistyössä