Tosi kivaa olla luokan ainoa opiskelija-äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Opettajien suhtautuminen on ihan äässistä, jos olen 2 tuntia pois lapsen neuvolan takia ja ilmoitan siitä etukäteen niin saan valitukset mutta kun joku lapseton luokkakaveri on pois muuten vaan niin ei valiteta. Tein 9-sivuisen raportin joka oli liian lyhyt kuulemma mutta ainakin 6 luokkakaveria teki vain 3-4 sivun raportit eikä niitä moitittu lyhyiksi. Aamupäivällä voidaan kuulla että on tutustumiskäynti jonnekin klo 16.30-18 ja paikalla on pakko olla jos tahtoo läpäistä kurssin, vitut siitä että mun pitää hakea lapsi hoidosta viimeistään kello 17. Yms jne tms näitä on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Nosta mekkala, niin tein minäki, kävin jopa rehtorille meluamassa. Alkoihan muuttua asenteet...

Ne vihaa mua jo nyt, en uskalla protestoida.

Sitten ei kannata valittaakkaan. Ole sinä se muutoksentekijä jotta tulevilla opiskelevilla äideillä olisi helpompaa. Typerää alistua vain siksi että pelkää jotain vihaa.... :o

I know, yritin keskustella asiasta opettajan kanssa ensin hyvällä, sitten vähän tiukemmin asiat muotoiltuna ja sitten otin yhteyttä ylempään tasoon ja kas! homma alkoikin sujumaan.

Mulla ilmeni sorsiminen selkeästi suoritustuloksiani huonompina arvosanoina. Jos olen kirjoittanut kaksi vuotta sitten englannista laudaturin, niin en varmasti ole siinä ajassa kieltä unohtanut niin, ettenkö siitä ykköstä parempaa saisi. Kaikkea tälläistä seurasi. Vielä vähemmän se opettaja musta tuon valituksen jälkeen tykkäs, mutta ei ainakaan kyykyttänyt enää. Ja minä kuitenkin valmistuin ihan ajallaan, viidessä vuodessa.

Nosta mekkala, niin tein minäki, kävin jopa rehtorille meluamassa. Alkoihan muuttua asenteet...

no jos et puolusta itseäsi, niin alistut sitten. siinä vaihtoehdot. mikä ihmeen oppilaitos on noin tiukka?

Sitten ei kannata valittaakkaan. Ole sinä se muutoksentekijä jotta tulevilla opiskelevilla äideillä olisi helpompaa. Typerää alistua vain siksi että pelkää jotain vihaa.... :o

Viha näkyy mun arvosanoissa ja mun harjoittelupaikoissa (jotka on jossain perssilmän takana). Mä kärsin, enkä oo mikään kaikkien opiskelevien äitien puolesta taistelija.

Viha näkyy mun arvosanoissa ja mun harjoittelupaikoissa (jotka on jossain perssilmän takana). Mä kärsin, enkä oo mikään kaikkien opiskelevien äitien puolesta taistelija.

Tiedätkö, jos et asian muuttamiseksi mitään uskalla/halua tehdä, silloin on turha valittaa! Jatka ihan hiljaa niitä opintojasi ja niele kiukkusi!

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:

Tiedätkö, jos et asian muuttamiseksi mitään uskalla/halua tehdä, silloin on turha valittaa! Jatka ihan hiljaa niitä opintojasi ja niele kiukkusi!

Olen kuule puhunut ja sanonut asioista mutta turhaan. En aio kuolla ristillä tulevien opiskelijoiden vuoksi siltikään.

Missä koulussa oot? Mä oon opiskellu koko sen ajan kun oon ollu äiti ja lapsi on nyt 2v. Ja ilman ongelmia, siis toki oon jäänyt samana vuonna aloittavista jälkeen, mutta muuten koulun taholta ei oo ollu ongelmia.. Inhottavaa kyl tommonen :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
I know, yritin keskustella asiasta opettajan kanssa ensin hyvällä, sitten vähän tiukemmin asiat muotoiltuna ja sitten otin yhteyttä ylempään tasoon ja kas! homma alkoikin sujumaan.

Mulla ilmeni sorsiminen selkeästi suoritustuloksiani huonompina arvosanoina. Jos olen kirjoittanut kaksi vuotta sitten englannista laudaturin, niin en varmasti ole siinä ajassa kieltä unohtanut niin, ettenkö siitä ykköstä parempaa saisi. Kaikkea tälläistä seurasi. Vielä vähemmän se opettaja musta tuon valituksen jälkeen tykkäs, mutta ei ainakaan kyykyttänyt enää. Ja minä kuitenkin valmistuin ihan ajallaan, viidessä vuodessa.

Olen kokenut samaa. Miten ihmeessä tuo asenne opettajilla onkin niin yleinen. Minun olisi pitänyt tehdä tuplasti asioita, muihin verrattuna, saadakseni saman kuin muut. Ja olin huomattavasti muita edellä jo lähtötilanteessa.

Ei tuohon kannata alistua. Ap ottaa asian hoitaakseen. Muutoin opiskelusi menevät täysin pieleen ja mietit miksi et saanut suutasi auki. Ole asiallinen, mutta periksiantamaton, perustele hyvin, äläkä hermostu kun hoidat asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä koulu?

Itse opiskelen AMK tutkintoa aikuiskoulutuksessa. Ei mitään tuollaisia pulmia. Kaikki on sovittavissa.

Peesi, olin amkissa ihan "nuorisopuolella" (liiketalous ja Turku ) ja olin ainoa äiti ryhmässäni. Opettajat olivat tosi joustavia, jos oli lapsi sairaana tms.

Oletko ap sama jonka mielestä lapsellisen pitäisi saada harjoittelupaikka läheltä ja lapsettomat matkustakoot vieraisiin kaupunkeihin harjoittelua varten koska heillä ei voi olla mitään yhtä tärkeää elämässään?

Kun mä opiskelin Turussa AMK:ssa, niin kaikilla luokan äideillä (heitä oli neljä) oli tuo ihan sama ongelma. :/ Tunnit vaihtelivat yhtäkkiä paikkaa, koko päivä saattoi yllättäin ollakin vapaata tai vapaapäivä muuttua ihan täyteen luentoja, eikä ketään kiinnostanut jos olitkin sopinut lapsen neuvolan tms siiheksi. Tai iltapäivään saattoin tulla lisää tunteja ja luoka yh:t ihan kusi sukassa kun osallistumispakko oli mutta mitäs teet kun ei lasta päiväkotiinkaan voi jättää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kun mä opiskelin Turussa AMK:ssa, niin kaikilla luokan äideillä (heitä oli neljä) oli tuo ihan sama ongelma. :/ Tunnit vaihtelivat yhtäkkiä paikkaa, koko päivä saattoi yllättäin ollakin vapaata tai vapaapäivä muuttua ihan täyteen luentoja, eikä ketään kiinnostanut jos olitkin sopinut lapsen neuvolan tms siiheksi. Tai iltapäivään saattoin tulla lisää tunteja ja luoka yh:t ihan kusi sukassa kun osallistumispakko oli mutta mitäs teet kun ei lasta päiväkotiinkaan voi jättää. :/

Oliko hoitoalalla? Meinaan liiketalouden puolella oli tosi rentoa. Opettajat jopa tarjosivat itse lisäaikaa raporttien palautukseen, "kun sulla on ne lapsetkin..."

Yhteistyössä