Tosi kiva, tultiin ulkomaille lomalle ja nyt lapset oksentelee

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja omasta mahasta kuuluu kurnivia ääniä. Me syötiin buffassa ja vähän jotain kaupungilla ja nyt lapset jo yrjöää. En kestä jos koko loma menee tälleen. Ehdittiin vain kerran altaille! Kallis loma ja vietetään de vain oksentaen :(
Ensi lomalla mennään sitten vain mökille. Siellä ei ole kellekään tullut ikinä mitään yrjöjä tai ripuleja. Siellä on vaan kylmä ja sataa ja hyttysiä eikä ole uima-altaita ja järvikin on kylmä... täällä on kuuma ja altaat ja ei tarvi siivota itse kun on hotelli. Mutta on se mökki vaan parempi. No opin viimeinkin :(
 
vierailija
Mit järkeä on matkustaa jos tarkoitus on olla uima-altaalla?
No se on kivaa??? Vesiliukumäet on jönnittäviä. Ilma on kuumaa. Vesi on lämmintä. Ei palele yhtään eikä ole hyttysiä. Meressä on upeat aallot ja sieltä löytyy simpukoita. Joissakin on pieni rapukin sisällä! Täällä on jännittäviä ruokia ja hedelmiä.

Me tarkoitettiin vain hyvää! Haluttiin elämyksiä ja kiva kesäloma. Mutta ei se ihan onnistunut.
 
No se on kivaa??? Vesiliukumäet on jönnittäviä. Ilma on kuumaa. Vesi on lämmintä. Ei palele yhtään eikä ole hyttysiä. Meressä on upeat aallot ja sieltä löytyy simpukoita. Joissakin on pieni rapukin sisällä! Täällä on jännittäviä ruokia ja hedelmiä.

Me tarkoitettiin vain hyvää! Haluttiin elämyksiä ja kiva kesäloma. Mutta ei se ihan onnistunut.

No meren vuoksi minäkin matkustaisin.


Mut allas kuulostaa... no siltä että menee vettä suuhun ja sit saa jonkin p.askataudin.
 
vierailija
Ei ruokamyrkytys kauan kestä. Päivän joudutte oksentelemaan ja ripuloimaan, mutta huomenna se on ohi. Ostatte vaan imodiumia varmemman vakuudeksi, mutta sitä ei kannata alkaa syömään ennen kuin pahin on ns. ohi eli olette saaneet myrkyt ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Te ketkä sanotte että miks lähditte, ettekö te matkustele ikinä? Eikö teillä ole lapsia? Aikuisia kiinnostaa ehkä historialliset kohteet mutta lapsista uima-altaat, vesiliukumäet, merenranta ja aallot ja simpukat on jännittäviä ja he viihtyvät siellä koko päivän. Ja se kun ei ole kylmä! Ei tule vilu sitten millään. Illallakin voi uida eikä palele. Suomessa on meri mutta kun harvoin on niin kuuma oikeasti ettei tule kylmä.
 
vierailija
Te ketkä sanotte että miks lähditte, ettekö te matkustele ikinä? Eikö teillä ole lapsia? Aikuisia kiinnostaa ehkä historialliset kohteet mutta lapsista uima-altaat, vesiliukumäet, merenranta ja aallot ja simpukat on jännittäviä ja he viihtyvät siellä koko päivän. Ja se kun ei ole kylmä! Ei tule vilu sitten millään. Illallakin voi uida eikä palele. Suomessa on meri mutta kun harvoin on niin kuuma oikeasti ettei tule kylmä.
Älä välitä, ne on näitä ikuisia narisijoita.

Toivottavasti toivutte pian ja saatte nauttia lomasta :)
 
vierailija
Te ketkä sanotte että miks lähditte, ettekö te matkuja stele ikinä? Eikö teillä ole lapsia? Aikuisia kiinnostaa ehkä historialliset kohteet mutta lapsista uima-altaat, vesiliukumäet, merenranta ja aallot ja simpukat on jännittäviä ja he viihtyvät siellä koko päivän. Ja se kun ei ole kylmä! Ei tule vilu sitten millään. Illallakin voi uida eikä palele. Suomessa on meri mutta kun harvoin on niin kuuma oikeasti ettei tule kylmä.
Kyllä me jätettiin lapset isovanhemmille aikoinaan juuri siksi kun hanaveden bakteereja kohteessa ei pystynyt määrittämään.
 
vierailija
Etelässä sääntö yksi vain pullotettua vettä myös hampaiden pesuun eikä jääpaloja Cokiksiin tai drinkkeihin. Kaksi vaikka ilma onkin paahteinen niin uimisen jälkeen aina kuivat vaihto uikkarit. Kolme aina ennen ruokailua käsien pesu tai käsidesi kaikille. Neljä syö sellaisissa paikoissa missä on paljon ruokailijoita koska silloin elintarvikkeiden vaihtuvuus on taattu. Viisi älä syö kananmuna/majoneesi/salaatit.... vain kypsennettyä ruokaa.
Olen matkustellut paljon ja päädyin lopulta sellaisiin hotelleihin missä oma keittiö ja mahdollisuus valmistaa itse ruokaa. Loppui turistiripulit kuin seinään.
 
vierailija
Hei jos te olisitte ottanut vain Nallevelliä ja hernekeittotölkkejä ja näkkileipää mukaan ja syönyt vain niitä päivät pitkät hotellissa niin olisi tullut nälvimistä että miksette kokeile uusia makuja. Mikään ei ole hyvä...
 
vierailija
Etelässä sääntö yksi vain pullotettua vettä myös hampaiden pesuun eikä jääpaloja Cokiksiin tai drinkkeihin. Kaksi vaikka ilma onkin paahteinen niin uimisen jälkeen aina kuivat vaihto uikkarit. Kolme aina ennen ruokailua käsien pesu tai käsidesi kaikille. Neljä syö sellaisissa paikoissa missä on paljon ruokailijoita koska silloin elintarvikkeiden vaihtuvuus on taattu. Viisi älä syö kananmuna/majoneesi/salaatit.... vain kypsennettyä ruokaa.
Olen matkustellut paljon ja päädyin lopulta sellaisiin hotelleihin missä oma keittiö ja mahdollisuus valmistaa itse ruokaa. Loppui turistiripulit kuin seinään.
Mikä on määritelmäsi "etelästä"? Mä olen aikanaan asunut Etelä-Euroopassa liki 15 vuotta yhteensä, parissa maassa, enkä koskaan ole pessyt hampaita pullovedellä.
 

Yhteistyössä