tosi kiva juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainen vaimo

Vieras
Mies ilmoitti tänään, et hän ei aloitakaan vielä kesälomaa, vaan siirtää sitä, koska pomo on käskenyt. Tosi kivaa. Se tarkoittaa sitä, et mä lomailen aluksi yksin lasten kanssa. Asutaan vähän korvessa ja mies kulkee meidän ainoalla autolla töihin. Tosi hienoa olla viikko lasten kanssa kotipihalla vaan, kun mihinkään ei päästä kulkemaan. Tai no joo läheiseen leikkipuistoon pystytään menemään kävellen, mut ei siellä ketään ole koskaan muutenkaan ja saatikka heinäkuussa. Mua ahdistaa jo valmiiksi. Mies tekee pitkää päivää ja mä yritän keksiä kahdelle pienelle lapselle jotain viihdykettä ja yritän estää heitä tappelemasta keskenään.

En tiedä onko tuo ihan yleinenkin käytäntö, et työnantaja voi siirtää lomaa sen jälkeen kun on kerran sen jo vahvistanut. Kiva jos on vaikka joku matka varattuna ja menee rahat haaskuun, kun pari päivää ennen lomaa sanotaan, et tuletkin vielä töihin.

kaksi viikkoa ennen loman alkua voi siirtää muutoin laitonta, tsekkaisin myös miehen palkkanauhat ettei sitä lomaa kummiskin olisi ja se vietetään jonkun muun kun sinun ja lapsien kanssa!;)

Alkuperäinen kirjoittaja vihainen vaimo:
En tiedä onko tuo ihan yleinenkin käytäntö, et työnantaja voi siirtää lomaa sen jälkeen kun on kerran sen jo vahvistanut. Kiva jos on vaikka joku matka varattuna ja menee rahat haaskuun, kun pari päivää ennen lomaa sanotaan, et tuletkin vielä töihin.

Kyllä työnantaja voi siirtää lomaa, mutta ei tuolla aikataululla. Toki työnantaja on voinut asiaa mieheltäsi kysäistä ja tämä sitten mennyt sanomaan että kyllähän tuo käy. Laillisesti työnantaja ei ole voinut loman siirtoa tässä vaiheessa vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja meemee:
kaksi viikkoa ennen loman alkua voi siirtää muutoin laitonta, tsekkaisin myös miehen palkkanauhat ettei sitä lomaa kummiskin olisi ja se vietetään jonkun muun kun sinun ja lapsien kanssa!;)

Laitonta tai ei, mut jos mies suostuu siihen itse, niin kai se sitten onnistuu. En tiedä miten sen tilinauhasta voi tarkistaa onko töissä vai ei. Sama kuukausipalkka tulee ja lomarahat on maksettu jo edellisessä tilissä kaikille riippumatta siitä miten kukakin lomalla oikeasti on. Jos jotain epäilisin, niin ennemmin kannattaisi soittaa töihin kesken päivää ja katsoa vastaako. En epäile mitään. Ei tämä ole edes eka kerta kun hänen lomansa evätään viime hetkellä.

Menkää piknikille tai rakentakaa maja/pystyttäkää teltta. Meillä ainakin teltta on ollut joka kesä takuuvarma hitti ja lapset on pysyneet nätisti aloillaan niin itse olen saanut rauhassa lukea / kutoa / kitkeä rikkaruohoja / istuttaa kesäkukkia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkää piknikille tai rakentakaa maja/pystyttäkää teltta. Meillä ainakin teltta on ollut joka kesä takuuvarma hitti ja lapset on pysyneet nätisti aloillaan niin itse olen saanut rauhassa lukea / kutoa / kitkeä rikkaruohoja / istuttaa kesäkukkia jne.

Kiitos näistä vinkeistä. Jotain tälläistä on pakko kehitellä. Mua vaan harmittaa asia nyt niin paljon, kun olin jo tehnyt suunnitelmia yhteisen loman varalle ja olin niistä jo miehellekin puhunut. Kiukuspäissäni ilmoitin, etten tee hänen kanssa mitään yhdessä lomalla, jos on niin ääliö, et kerta toisensa jälkeen siirtää lomaansa viis veisaten siitä miltä se perheestä tuntuu. Onneksi en vielä ehtinyt sopia mitään menoa mihinkään, koska kahden pienen lapsen kanssa on pikkasen vaikea lähteä mihinkään ilman autoa ja edes isompi ei jaksa pyöräillä niin kauas, et voitais mennä edes ruokakauppaan.

no onpa tosi kurjaa :( meillä kans ihan perseestä ku mies pitää loman heinäkuun vika viikolla, ja sitä ennen minä hoidan yksin yhteisen vauvamme lisäksi hänen edellisestä avioliitosta olevat lapset.. kun heidän äiti ei halua heitä ollenkaan pitää :( eikä siinä muuten mitään, toki autan, mut mies lähtee nyt torstaista maanantaihin kaverin kanssa reissuun niin mun reissu (piti lähteä vaavin kanssa mun äitin mökille viikoksi) peruuntuu koska MUN pitää olla täällä HÄNEN lapsien kanssa. vittu joo'o, ja mä urpo en voi muuta ku suostua.. enkä lähe koko köörin kans landelle ku se on niin hirvee rumba sit, ku siel on mei muitaki sukulaisia. et ei se oo aina reilua ei :(

Alkuperäinen kirjoittaja joopas:
no onpa tosi kurjaa :( meillä kans ihan perseestä ku mies pitää loman heinäkuun vika viikolla, ja sitä ennen minä hoidan yksin yhteisen vauvamme lisäksi hänen edellisestä avioliitosta olevat lapset.. kun heidän äiti ei halua heitä ollenkaan pitää :( eikä siinä muuten mitään, toki autan, mut mies lähtee nyt torstaista maanantaihin kaverin kanssa reissuun niin mun reissu (piti lähteä vaavin kanssa mun äitin mökille viikoksi) peruuntuu koska MUN pitää olla täällä HÄNEN lapsien kanssa. vittu joo'o, ja mä urpo en voi muuta ku suostua.. enkä lähe koko köörin kans landelle ku se on niin hirvee rumba sit, ku siel on mei muitaki sukulaisia. et ei se oo aina reilua ei :(

sun mies on kyllä pikkasen epäreilu nyt. Ja lasten äiti ei halua heitä. voi voi. Onneksi sinä olet olemassa, jos kumpikaan biologisista vanhemmista ei halua kantaa vastuutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joopas:

kyllä tuossa tilanteessa ukko sais itse hoitaa lapset, jos ei ex eukkokaan suostuis ottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kuinka kaukana kotoa on miehen työpaikka? Viette miehen töihin ja illalla haette. Teette jonkun reissun tai käytte kyläilemässä päivän aikana.

Minä en herätä lapsia viideltä aamulla. Piste. Ei ole tätä vaihtoehtoa.

Yhteistyössä