V
vihainen vaimo
Vieras
Mies ilmoitti tänään, et hän ei aloitakaan vielä kesälomaa, vaan siirtää sitä, koska pomo on käskenyt. Tosi kivaa. Se tarkoittaa sitä, et mä lomailen aluksi yksin lasten kanssa. Asutaan vähän korvessa ja mies kulkee meidän ainoalla autolla töihin. Tosi hienoa olla viikko lasten kanssa kotipihalla vaan, kun mihinkään ei päästä kulkemaan. Tai no joo läheiseen leikkipuistoon pystytään menemään kävellen, mut ei siellä ketään ole koskaan muutenkaan ja saatikka heinäkuussa. Mua ahdistaa jo valmiiksi. Mies tekee pitkää päivää ja mä yritän keksiä kahdelle pienelle lapselle jotain viihdykettä ja yritän estää heitä tappelemasta keskenään.
En tiedä onko tuo ihan yleinenkin käytäntö, et työnantaja voi siirtää lomaa sen jälkeen kun on kerran sen jo vahvistanut. Kiva jos on vaikka joku matka varattuna ja menee rahat haaskuun, kun pari päivää ennen lomaa sanotaan, et tuletkin vielä töihin.
En tiedä onko tuo ihan yleinenkin käytäntö, et työnantaja voi siirtää lomaa sen jälkeen kun on kerran sen jo vahvistanut. Kiva jos on vaikka joku matka varattuna ja menee rahat haaskuun, kun pari päivää ennen lomaa sanotaan, et tuletkin vielä töihin.