Tosi kiva juttu. Ex soitti ja ilmoitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelis lapsia sekin :
oletteko jotenkin jakaneet niin että sä ostat lapsile vaatteet vaikka yhteishuoltajuus?? miksi exä ei niitä osta jollette ole tollasta sopimusa tehneet..?
.

vaatteiden ostaminen kuuluu lapsen/lasten lähivanhemmille. sen takia etävanhempi maksaa niitä elatusmaksuja.
toisnkin voi sopia mutta se tosiaan on sitten erikseen sovittava asia, muuten se menee noin. ei siihen huoltajuusmuoto vaikuta.

Kuuluu joo, mutta ei kuulu sellaisten vaatteiden osto, jotka eivät ole lähivanhemman luona välttämättömiä. Jos sille isälle ei kelpaa siistit vaatteet, ei ole tämän äidin velvollisuus mennä ostamaan sellaisia vaatteita, joita ei tule käytettyä. Voihan se vaatia seuraavaksi vaikka sukelluspukua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hop:
Ilmoita isälle, että tälläiset vaatteet löytyy. Jos ei kelpaa niin voi hankkia paremmat ja lasten koot ilmoitat.

Mutta nyt en ymmärrä. Jos menevät isälleen, eivätkä pääse juhliin. On OK, että ovat keskenään mummolassa. Mutta jos jäävät kotiin ja olet töissä, veisit äidillesi. Miksi mummulassa voivat olla keskenään, mutteivät kotonaan?

Huoh.
Siksi eivät voi olla keskenään kotona, koska mä todellakin olen pois kotoa pe aamusta su iltaan. Joten ei, en jätä lapsia siksi aikaa keskenään.
Mummulassa tuskin joutuisivat olemaan melkein kahta vuorokautta kahden, mutta pystytykö kuvittelemaan miltä tytöistä mahtaa tuntua jos kaikki muut valmistautuvat kovalla tohinalla juhliin ja jättävät sitten heidät kaksin? Ihan varmasti tuntuu pahalta, eikö muka muista lapsista tuntuis?

eihän nyt lapsella tarvii ola kuin jotkut tumat reisitasuhousut ja vaika ruudulinne paita, ne löytyy kirppariltakin. kirpparilta löytää kenkiäkin tai sitten vaikka lainaa joltain. Tytöllekin käy ihan tavis mekko, ei sen tarvii olla mikän erikoinen

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No helvetti..osta lapsille luotolla viimesimmän huudon mukaiset vermeet jotta pääsevät joustamattoman exäsi bileisiin. :xmas:

Niin kai se on sitten tehtävä.

Vaan oikeesti. Jolle mä tiistaina mitään löydä kaupasta (halvalla) niin sitten täytyy ilmoittaa ettei lapset tule ollenkaan. Ja toivoa että mun äiti ottaa lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hop:
Ilmoita isälle, että tälläiset vaatteet löytyy. Jos ei kelpaa niin voi hankkia paremmat ja lasten koot ilmoitat.

Mutta nyt en ymmärrä. Jos menevät isälleen, eivätkä pääse juhliin. On OK, että ovat keskenään mummolassa. Mutta jos jäävät kotiin ja olet töissä, veisit äidillesi. Miksi mummulassa voivat olla keskenään, mutteivät kotonaan?

Huoh.
Siksi eivät voi olla keskenään kotona, koska mä todellakin olen pois kotoa pe aamusta su iltaan. Joten ei, en jätä lapsia siksi aikaa keskenään.
Mummulassa tuskin joutuisivat olemaan melkein kahta vuorokautta kahden, mutta pystytykö kuvittelemaan miltä tytöistä mahtaa tuntua jos kaikki muut valmistautuvat kovalla tohinalla juhliin ja jättävät sitten heidät kaksin? Ihan varmasti tuntuu pahalta, eikö muka muista lapsista tuntuis?

Kyllä ymmärrän miltä lapsista tuntuu. Ihme ettei isä tai mummu tuota tajua.

En tiennyt, että teet noin pitkän työrupeaman. Ihmettelin vain, että miksei lapset yhtä työpäivää kotona pärjäisi. Helpoin ratkaisuhan se olisi ollut, mutta tosiaan tuossa tilanteessa mahdoton.

Jos lapsellasi on mekko jota pitänyt jopa kaksi kertaa! Niin käske vetää vaan päälle näihinkin juhliin. Turha nyt joka asiasta hirveetä numeroa tehdä, jos vaate kerta olisi mutta neiti haluaa vaan olla nirppanokka ja ei voi kolmatta kertaa käyttää sitä!

Ilmeisesti tää huutis ei ole ap:lle ollenkaan vaihtoehto kun et kommentoi ollenkaan..?

tässä olis halvalla juhlamekko ja kengät. sulkeutuu just, eli saisit sen ennen viikonloppua. tietenkään jos ei ole vaihtoehto ostaa käytettyä. tai yleensäkään mitään vaatetta lapsille. varsinkaan jos exä sellaista vaatii..

Kommentoin mä tuolla jossain tuota huutista, että hyvä idea mutta mahtaako ehtiä mikään torstaiksi postissa perille. Ja kiitos linkistä, mutta on liian pieni. Tytöt käyttää kokoja 160 ja 170/s.
Tuolle vanhemmalle mä sanoinkin että saa luvan laittaa sen mekkonsa, en mä sille aio ostaakaan mitään. Mutta tuo nuorempi on se ongelma.

Luetteko te näitä mun viestejä ollenkaan..?

Hop, joo, mulla tosiaan on 56 tunnin työvuoro, joten lapset ei voi olla kotona vaikka muuten kyllä pärjäisivät normivuoron ajan.

joo, luen kyllä vastaukset, mutta tosiaan tuo huutonetin kommentti meni ohi. Halpahallista luulisi kyllä löytyvän jotain. Itse ostin pienemmälle juhlamekon sieltä aletangosta 8 eurolla.

Huutonetissäkin voi kysäistä myyjältä haluaisiko sulkea kohteen aijemmin, että saisit perjantaiksi mekon.

tässäkin kiva:
http://www.huuto.net/kohteet/violetti-juhlamekko-164cm/146902958