tosi hauskaa

  • Viestiketjun aloittaja meni hermot tänään
  • Ensimmäinen viesti
meni hermot tänään
Nyt loppu tämä leipominen. Kun ei mikään onnistu teki miten tahansa. Sen jälkeen kun muutettiin uuteen kotiin on kaikki leipomukset epäonnistuneet. Melkeen niin että saa heittää suoraan uunista roskiin. En tajua miksi mä kiusaan itseäni ja tuhlaan aikaa ja rahaa sellaiseen joka ei kuitenkaan onnistu. Tai pitää ruveta leipomaan mummolassa sielä onnistuu niinku normaalisti. Kukaan ei usko että uudessa uunissa voi olla vikaa. Varsinkaan mies ei usko koska mies onnistui joulukinkun paistossa.

Elämä on muutenkin mennyt niin huonoksi sen jälkeen kun muutin tänne miehen paikkakunnalle. Työttömänä ollu jo pian 2v, painonoussut 6kg, ja kaikki tuntuu ikävältä, joka paikkaan on hemmetin pitkä matka..
 
ap.
En tiiä mikä tuossa on päin helvettiä... Laitoin uunin 200 ja paistomittari näytti 170 astetta. Mutta ei se kyllä oikein sovi yhteen tuohon että pinta on korppua/paistuu liikaa. Ja jos nostaa lämpötilaa tule kakusta vielä paskempi. Ihmeellinen uuni täytyy sanoa..
 
ap.
[QUOTE="Minni";28945750]Et selvästikkään osaa käyttää tuliterää uunia... Uudet uunit toimii vähän erilailla kuin kivikautiset mallit..[/QUOTE]

kerrohan kuinka käyttö eroaa?
 
Määä
Siis hommaa ihan uunimittari. Kyllähän se liian alhaisessa lämmössä leivonnaiset kuivaa, kun joutuvat pitkään olemaan.
Ja sä tietty osaat noi kiertoilma jne. jutut, etkä käytä mitään grilliasetuksia ja pikakuumennuksia? Kun jos aataminaikaisiin uuneihin on tottunut, niin nykyäänhän noissa on kaikenlaisia muitakin toimintoja kuin keski- ja alalämpö...
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28945905:
Siis hommaa ihan uunimittari. Kyllähän se liian alhaisessa lämmössä leivonnaiset kuivaa, kun joutuvat pitkään olemaan.
Ja sä tietty osaat noi kiertoilma jne. jutut, etkä käytä mitään grilliasetuksia ja pikakuumennuksia? Kun jos aataminaikaisiin uuneihin on tottunut, niin nykyäänhän noissa on kaikenlaisia muitakin toimintoja kuin keski- ja alalämpö...
mä en noita erikois toimintoja käytä ollenkaan. Ihan vaan sitä normaalia ylä-ja alalämpö ihan niinku vanhas uunis... Uunin käyttöohjeen olen tietysti lukenut.
 

Yhteistyössä