Tortut loppu, tekiskö lisää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turha

Vieras
Okei, turha aloitus mutta oli nyt vaan pakko :)

Söin just viimeisen joulutortun jääkaapista. Paistoin tortut pari päivää ennen aattoa ja nyt vasta tänään maistui parhaalle. Mä ku en yhtään tykkää niistä lämpiminä :)

Vielä olis yks täyspaketti, eli 20 joulutorttua + hillopurkki pakkasessa/kaapissa. En tiedä pitäiskö suosiolla tehdä vielä 10 joku päivä ja lopuista kymmenestä jotain pasteijoita tms :)

Tein tos vähän ennen joulua aivan ihania sarvia, missä paprikaa, kinkkua ja juustoa. Oli 32 kpl, syötiin sit ku possut ja niitä jäi pakkaseen vain 16 :) Siellä ne nyt odottaa. Aattelin et kivaa tarjottavaa jos tulee vieraita, niin ei aina jotain makeaa. Ja tykkään tarjota itse tehtyä ja sarvet ei rasvaisia :)

Koko jouluna emme ole tehneet torttuja, vaan ollaan muiden pöydissä nautittu niitä :p Omat taikinat taidetaan vääntää tortuiksi uuden vuoden herkutteluhetkeen vanillakreemillä täytettynä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Koko jouluna emme ole tehneet torttuja, vaan ollaan muiden pöydissä nautittu niitä :p Omat taikinat taidetaan vääntää tortuiksi uuden vuoden herkutteluhetkeen vanillakreemillä täytettynä :p

Mitä muuta niihin laitatte kuin tuota kreemiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tallu-, miten toi vanillakreemi tehdään vai saako sitä valmiina? Onko se sellaista ku esim vienereissä?

Just sellaista. En mä tiedä miten se tehdään ilman vanillakreemijauhetta, jota meillä on maustekaapissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:

Mitä muuta niihin laitatte kuin tuota kreemiä?

Ei se välttämättä muuta kaipaa, mutta voihan siihen laittaa myös jotain hilloa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitti linkistä :) Mä kopsaan tosta ton kuvan ja kiikutan lähikauppaan et tilatkaa mulle tätä :)

Ole hyvä :)

Mulla on Aaria-mausteiden vanillakreemijauhetta, tässä lista sen ostopaikoista: http://www.aaria.com/www/page.php?cat=19

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en ainakaan tee noita taas vuoteen, just söin viimeiset 10 ja nyt yrjöttää. :x

Viimeiset 10? :D No, en ihmettele :D

Joo. Noi on pahin himo mitä löytyy. Kaiken muun pystyn hallitsemaan mutta joulutorttuja syön niin ettei mitään rajaa. 20kg tiputettu ja normaalipainoissa pysytty jo useampi vuosi.

Noh, onneksi em.syystä en torttuja teekään kuin kerran vuodessa. :D

Mä en ainakaan tee noita taas vuoteen, just söin viimeiset 10 ja nyt yrjöttää. :x

Viimeiset 10? :D No, en ihmettele :D

Joo. Noi on pahin himo mitä löytyy. Kaiken muun pystyn hallitsemaan mutta joulutorttuja syön niin ettei mitään rajaa. 20kg tiputettu ja normaalipainoissa pysytty jo useampi vuosi.

Noh, onneksi em.syystä en torttuja teekään kuin kerran vuodessa. :D

Hyvä syy =)

Yhteistyössä