Torttutaikinalevyjä jäänyt pakasteeseen joulusta, LEIPURIT HOI!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suolasia... tee vaikka juustokierteitä tai pastejoita. Makeaa... tee vaikka vaniljaviinereitä (vaniljakiiseli pussin takana on ohje), tai sitten ihan vaan laitat tortuntapaan levyn kahtia ja keskelle marmeladia, voitele kanamunalla ja ripottele päälle raesokeria.

Alkuperäinen kirjoittaja viivin:
Suolasia... tee vaikka juustokierteitä tai pastejoita. Makeaa... tee vaikka vaniljaviinereitä (vaniljakiiseli pussin takana on ohje), tai sitten ihan vaan laitat tortuntapaan levyn kahtia ja keskelle marmeladia, voitele kanamunalla ja ripottele päälle raesokeria.

Tuota vaniljahässääkkää just mietin kans, mutta toteutus on hämäränpeitossa,,
siis nouseeko sen vaniljanokareen ympäriltä jos vain lätkäisen keskelle taikinaneliötä, ja voitelen ja uuniin

Itse olen tehnyt kinkkuhyrriä (sellasia ihan pieniä suupaloja). Eli olen kaulinnu vähän levyä, sekoittanut keskenään kinkkusuikaleita ja jotain bonjouren tapaista ja levittänyt sen sitten taikinalle. Sitten vain rullalle ja leikkaamaan. Vaivaa ja aikaa kuluu sitä vähemmän, mitä suurempia viipaleita leikkaa. Paistamisessa saa olla tarkkana, sillä hyrrät valmistuvat todella nopeasti! Uunin lämpötila on sama kuin tortuilla eli muistaakseni 225 astetta. Kannattaa testata, helppoa ja taatusti hyvää! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tee kuorrutettuja nakkeja kietaisemalla torttutaikinaa nakin ympärille.
lisäks viel juustoa, sinappikurkkusalaattia ja ketsuppia, nam!

Ja noihin makeisiin... hyvää tulee myös kun laittaa esim vaniljarahkaa ja vaik vadelmamarmeladia.

Yhteistyössä