Tortillat, mitä täytettä....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gloria

Vieras
Mitä te laitatte tortilloihin?
Ajattelin jotain erilaista, kun tulee kohta vieras.
Kanaa ja jauhelihaa.
Salaattia.
Tomaattia
Ranskankermaa
Juustoa
Salsaa.
Paprika-sipuli paistosta....
Mitä muuta?

Eiks tossa oo aika paljon vaihtoehtoja :D
Meillä tortilloihin tulee aina vaan jauhelihaa, salsaa, (joskus kermaviiliä!), salaattia tomaattia ja kurkkua ja juusto on tosi nam.
Sitten itse lisään vielä salaatinkastiketta kun salattia laitan tosi reilusti

Kuullotan sipulit ja paprikat öljyssä, niin että sipuli vähän pehmenee :) Se on hyvää sellä välissä!
Toi aurajuusto vois olla hyvä, sitä löytyykin kaapista ja myös ananasta.
Kiitos!
Noi kanat ja jauhelihat saa riittää "vahvemmaksi", mutta muut lisät on hyviä !

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mitä te laitatte tortilloihin?
Ajattelin jotain erilaista, kun tulee kohta vieras.
Kanaa ja jauhelihaa.
Salaattia.
Tomaattia
Ranskankermaa
Juustoa
Salsaa.
Paprika-sipuli paistosta....
Mitä muuta?
cuacamolee,juustodippiä,jalopenoja,kurkkua.

Meillä tykätään älysti myös juustokastikkeesta siellä.. tehdään aina sellaisesta jauheesta. ja sit kaiken maailman rehuja, ananasta, kermaviiliä, välillä paistettuja herkkusieniä, raakaa sipulia.. Ne on sitte ihania!

Mä laitan omaani yleensä:

-papumössöä (Pirkka ruskeita papuja tölkissä, kaadan nesteen pois ja vettä tilalle kattilaan. Sauvasekoittimella mössöksi kun on lämmintä ja maustetta niskaan)
-kanaa tai jauhelihaa
-salsaa
-kermaviiliä
-juustoraastetta
-salaattia
-kurkkua

Meillä tortilloissa on yleensä:
Hunajamarinoituja broilerisuikaleita
Salaattia, kurkkua, tomaattia
Tulista salsaa
Kermaviilia ja dippiä, yleensä barbeque

Sipulista en tykkää :x
Joskus olen laittanut väliin myös raejuustoa

Mä laitan aika lailla samoja kuin ap, mutta lisäksi aina guacamolea ja usein myös paputahnaa tai jotain muuta pavuista. Jauhelihan jättäisin pois. Paprikan ja sipulin lisäksi jalopenoviipaleita joukkooon paistumaan. Sipuliin ja paprikaan saa tulla pannulla kunnolla väriä nin mausta tulee parempi.

sanokaa mulle mistä löytää niitä huippuja pepperooneja (tai jalopenoja), joita on aina pizzerioissa, varsinkin ulkomaalaisten omistamissa. Kaupan lasipurkki pepperoonit ei vedä vertoja niille.

meillä vaihtelee täytteet.. kaikkee mahdollista tulee laitettua.
yksi hyvä täyte on semmonen mis
paistetaan pannulla sipuli+ herkkusienisiivut (säilyke)+ ananaspalat (säilyke) ja päälle reilu loraus soijakastiketta.
sopii sikahyvin tortilloihin! (ja moneen muuhunkin)

Alkuperäinen kirjoittaja auni:
sanokaa mulle mistä löytää niitä huippuja pepperooneja (tai jalopenoja), joita on aina pizzerioissa, varsinkin ulkomaalaisten omistamissa. Kaupan lasipurkki pepperoonit ei vedä vertoja niille.

isommissa kaupoissa on myytävänä vihannesosastolla semmosissa isoissa tynnyreissä missä herkkukurkutki lilluu.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:
Alkuperäinen kirjoittaja auni:

isommissa kaupoissa on myytävänä vihannesosastolla semmosissa isoissa tynnyreissä missä herkkukurkutki lilluu.

AI onko ne parempia? Samoja kuin mitä pizzeriat käyttää?Kiitos tuhannesti!

Yhteistyössä