Tortillaa pitsapohjana?

• Viestiketjun aloittaja "tilla"
  • Ensimmäinen viesti
"tilla"
Tekis mieli pitsaa mut valmispohjia ei ole eikä aineksia siihen. Voisko noita tortilloja käyttää siihen, rapisevatko pellin pohjalle vai tuliskohan löllösiä täytteen ja juuston alla? Onko joku kokeillut, tai mitähän luulisi miten käy?

tortilla
Onnistuu oikein hyvin. Kannattaa vaan vahtia uunia tarkkaan kun paistaa, ne reunat kärähtää nopeasti. Mutta on ihan hyvänmakuisia. :) Nythän tullut uusia tortilloja jotka vähän paksumpia ja tarkoitettu oikein pizzoihin. ;) Myös rieskat toimivat hyvin jos ei jaksa tehdä pohjia.

"tilla"
Kiva jos voi käyttää! Minkälaisen lämmön laitoitte ja kuinka kauan uskaltaa pitää? Mietin tuossa onko mitään hyötyä laittaa kahta päällekäin, joskus kun ovat hiukka sitkeitä...

tortilla
[QUOTE="tilla";27554809]Kiva jos voi käyttää! Minkälaisen lämmön laitoitte ja kuinka kauan uskaltaa pitää? Mietin tuossa onko mitään hyötyä laittaa kahta päällekäin, joskus kun ovat hiukka sitkeitä...[/QUOTE]

Laittaisin yhden vaan, tee ennemmin useampia. :)

[QUOTE="tilla";27554809]Kiva jos voi käyttää! Minkälaisen lämmön laitoitte ja kuinka kauan uskaltaa pitää? Mietin tuossa onko mitään hyötyä laittaa kahta päällekäin, joskus kun ovat hiukka sitkeitä...[/QUOTE]

Muistaakseni pistin 200 astetta lämpöä ja annoin olla ihan muutaman minuutin. Juuston kannattaa antaa vaan sulaa vähäsen, jos alkaa odottaa että on ruskea, pohja on ihan kivikova :D

Olen jo muutaman vuoden tehnyt tortilla pohjiin on ihan ok. Pidän pikkasen silmällä koska kuumassa reunat käpertyy kuivaksi. Koetankin panna juustolla piiloon reunat ja vahtia.Laiskalla ihan hyvä tulos!

Alkuperäinen kirjoittaja ööö...;27554825:
Mulla ei ainakaan ole tällä hetkellä jauhoja kaapissa, ostan sitten jos tarvin
meillä vaan on päivittäin jauhot käytössä niin tuntuu itseltä ihmeelliseltä ettei niitä kaapissa ole.. enkä todellakaan ole mikään jauhopeukalo joka leipois jatkuvasti vaan ihan ruuanlaitossa päivittäin käytän.

Mä oon tehny jo vuosia noin ja ruokalajille on oma nimikin: Tortizza :D Hyvin onnistuu, ei tarvii/kannata laittaa kahta päällekkäin. Mä paistan yleensä ylälämmöllä tai grillivastuksella niin pohja ei kärähdä mut juusto sulaa ja rapsakoituu.

Yhteistyössä