tortilla faneja??

:wave: Täällä on yx.. Ennen mä tein usein vaan niin, että paistoin jauhelihaa (johon laitoin pirkan mausteseosta) ja sen lisäksi laitoin kurkkukuutioita ja juustoraastetta ja salsaa tietysti. On tosi helppo ja varsinkin nopea tehdä. Viime aikoina oon paistanut jauhelihaa, kanasuikaleita, sipulia ja paprikaa (ja joskus myös katkarapuja) ja niiden lisäksi on salsaa ja smetanaa..
 
mä teen niin että paistan jauhelihaa, sekaan tomaattimurskaa, sipulia, lihaliemikuutio, chilimauste seosta (ja joskus myös tulista salsaa, maun mukaan), vähän mustapippuria eli tässä kastike. ja sitten lämmitetyn tortilla pohjan päälle levitän reilu 1tl taco tuorejuustoa, sitten j.lihakastiketta, kuutioituja tomaatteja, ja pilkottua jäävuorisalaattia!! aivan taivaallisia!! (ohjeeseen kuuluis vielä smetanaa tai juustoraastetta, mut pitää välillä miettiä linjoja ;) )
 
tamalo
taivaallisen hyvää on kun laittaa kotigastronomien cheddar tai tomaatti dip-mixiä tai sweet chili mild kastiketta....sitten toi curry dip-mix on ihanaa grillatun kanan kaverina (maitokastikkeen sekaan niin saa currykastiketta). Mun kauttani saa näitä herkkuja itselleen:) yksi dip-mix pussi riittää 4-8 kermaviilipurkilliseen, joten riittoisia ovat. Esim. tosta cheddarista tulee ihana lämminkastike kun sitä jauhetta sekoittaa valkoiseen maitokastikkeeseen, nam.
tanina77@yahoo.com
 
MihMyy
meidän suosikki: tehdään texmex- pata ohjeen mukaan, lopussa lisään pussillisen pakastemaissia sekaan. taivaallisen hyvä kastike tortilloon, lisäksi salaattia, tomaattia, emmental-mozzarella juustoraastetta ja ananasta..nam :p
 
Mää laitan nykysin näin: (ravintolas kävin syömäs ja oli niin :p ) eli tortillla kuori vaan lautaselle (ravintola annoksessa se oli käännetty kupiks mutta kotona käy ihan vaan suorana), päälle jäävuori salaattia runsaasti, kana file uunissa paistettu, lisäks ite tehtyä paholaisen hilloa :p , vuohenjuustoo ja ite marinoitua punasipulia :p siis näitä vois syödä vaikka kuinka monta mutta ei näin laiharilla voi kovin montaa syödä... :/
 
Villapeitto harmaana
Yksi ultimate-tortilla-fani ilmottautuu! :wave:

Meillä näin: tortilla-"lettu". Siihen päälle levitetään cheddar-juustokastiketta (esim Old el Pason tai Eldorado). Joskus laitetaan vähän keitettyä riisiä "täytteeksi", mutta ei aina. Sitten silputtua jäävuorisalaattia, tomaattia (tai kirsikkatomaatin puolikkaita), fetapaloja, kurkkukuutuioita, smetanaa ja tulista tomaattikastiketta, paistettuja kananpaloja (kanatortillat meidän mielestä 100x parempia kuin jauheliha).

Joskus myös maustekurkkuviipaleita ja ukko laittaa joskus oliiveja.

Jos käydään tuttavaperheen luona, niin heillä laitetaan lisäksi paistettuja sipuli-paprika viipaleita sekä pikkuisen raaka sipulia.

NAM!!! :D
 
kokkailija
meillä ykköstäyte:

paistettuja kanasuikaleita
kiinankaalia
tomaattia
kurkkua
sipulia
paprikaa
salsaa
bulgarian jugurttia

ja on todella vaikeeta saada mahtumaan kaikki nämä sen "letun" sisään. siksi monesti ostetaankin niitä pitaleipiä ja sinne laitetaan noi samat täytteet. teen myös monesti itse ne pitaleivät.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 13:26 kokkailija kirjoitti:
meillä ykköstäyte:

paistettuja kanasuikaleita
kiinankaalia
tomaattia
kurkkua
sipulia
paprikaa
salsaa
bulgarian jugurttia

ja on todella vaikeeta saada mahtumaan kaikki nämä sen "letun" sisään. siksi monesti ostetaankin niitä pitaleipiä ja sinne laitetaan noi samat täytteet. teen myös monesti itse ne pitaleivät.
Minä teen myös usein itse pitaleivät tai tortillat ja meillä ykköstäyte:

paistettuja kanasuikaleita
kurkkua, tomaattia, kiinankaalia
karmaviilikastiketta (esim. dippi valkosipuli)
aurajuustoa
ananaspaloja
emmental-raastetta (jonka laitan lämpimien kanasuikaleiden päälle)

Täytyykin tehdä tässä taas piakkoin :p

Sen paholaisenhillon ohjeen ottaisin mielelläni talteen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 12:30 Villapeitto harmaana kirjoitti:
Yksi ultimate-tortilla-fani ilmottautuu! :wave:

Meillä näin: tortilla-"lettu". Siihen päälle levitetään cheddar-juustokastiketta (esim Old el Pason tai Eldorado). Joskus laitetaan vähän keitettyä riisiä "täytteeksi", mutta ei aina. Sitten silputtua jäävuorisalaattia, tomaattia (tai kirsikkatomaatin puolikkaita), fetapaloja, kurkkukuutuioita, smetanaa ja tulista tomaattikastiketta, paistettuja kananpaloja (kanatortillat meidän mielestä 100x parempia kuin jauheliha).

Joskus myös maustekurkkuviipaleita ja ukko laittaa joskus oliiveja.

Jos käydään tuttavaperheen luona, niin heillä laitetaan lisäksi paistettuja sipuli-paprika viipaleita sekä pikkuisen raaka sipulia.

NAM!!! :D
Kuulostaa tosi hyvälle!!!! Ja meillä kans niin paljon täytettä ettei saa tortillaa kiinnia! :LOL:
 
kokkailija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 14:08 Santsu kirjoitti:
Sen paholaisenhillon ohjeen ottaisin mielelläni talteen!
Paholaisen hillo

Ainekset
2 prk (à 400 g) kuorittuja tomaatteja tomaattimehussa
400 g punaisia paprikoita
4-6 punaista chiliä
8 valkosipulin kynttä
1 tl suolaa
1 tl mustapippuria
2 tl oreganoa
1/2 dl etikkaa
1 pkt Dansukker Hillo-marmeladisokeria

Kaada tomaatit liemineen kattilaan tai paistokasariin. Halutessasi voit leikata tomaatit saksilla neljään osaan. Halkaise pestyt paprikat ja chilit, poista siemenet ja silppua puolikkaat veitsellä tai monitoimikoneessa. Murskaa kuoritut valkosipulin kynnet. Lisää silput, mausteet ja etikka kattilaan. Anna kiehua noin 20 minuuttia. Lisää Hillo-marmeladisokeri. Kuumenna uudelleen kiehuvaksi ja keitä 5 minuuttia silloin tällöin sekoittaen. Kaada puhtaisiin, kuumennettuihin purkkeihin, sulje ja säilytä viileässä.
Tarjoa liha-, makkara- ja pastaruokien kanssa tai hampurilaisten, ruokien ja kastikkeiden mausteena.
 

Yhteistyössä