Torrevieja

Olisiko kenelläkään kokemusta Torreviejasta? Ajateltiin perheen kanssa vuokrata sieltä kesällä asunto 2-3 viikoksi, mutta onkohan sellainen paikka, jossa sen aikaa viihtyy? Kaikki tieto tervetullutta :) Myös muut vinkit muutaman viikon pituiseen asunnon vuokraukseen Espanjassa otetaan vastaan :)

Niin, siis piti kyllä jatkaakin. En oikein osaa kovin paljoa sano siitä mitä siellä lasten kanssa vois puuhastella, kun itse elelin tuolla semmoista villiä opiskelija/sinkkuelämää.. Mutta siis tykkäsin kyllä paikasta. Suosittelen auton vuokrausta ja tutumista lähialueen pikkukyliin ja siellä erityisesti ihaniin rantoihin, vaikka kyllähän nuo Torrenkin Los Locos/Playa Cura ja etenkin La Matan ranta on ihania. Kesällä vaan supertäysiä!

Vielä lisään, että ainakin mun lemppariruokapaikka siellä oli siinä rantabulevardilla semmoinen kun El Muelle!! Ihanaa ruokaa. Ja samaisella bulevardilla myös Pizza no. Uno, aivan ihania pizzoja ja ne tarjoilijat oli aivan superhauskoja!

Kiitos vastauksesta :) Ajateltiin, että voitaisiin perheen kanssa ihan relata tuo muutama viikko. Lapsi on kesällä vajaa kaksi vuotta, joten mitään ihme aktiviteetteja emme kaipaa. Onko tuolla muuten kuinka edullista ostaa itse ruokatarvikkeita, kun itse kuitenkin kokkailisimme ja onko niitä helposti saatavilla? Entä osaatko sanoa, onko kuntosaleja minkäänlaisia, kun miehen kanssa haluaisimme lomalla myös urheilla ja hintatiedotkin kelpaa, jos niitä on? :)

Kyllä kuntosali löytyy (varmaan useampikin), osoitetta en kyllä muista, mutta paikan kyllä löytäisin salin, aika lähellä tuota Playa Cura-rantaa ainakin oli yksi. Hinnoista en valitettavasti osaa sanoa. Ruokatarvikkeet on toki (suurimmaksi osaksi) edullisempia siellä kuin täällä ja kannattaa ehdottomasti kokkailla itse, koska etenkin kesällä ravintoloissa ruoka ei ole kovinkaan paljon halvempaa kuin täällä. Jos teillä on auto käytössä, suosittelen ehdottomasti tekemään ruokaostokset Carrefourissa (iso hypermarket), joka sijaitsee hieman keskustan ulkopuolella, siellä on hyvin edullista ja sieltä saa ihan kaikkea. Mutta toki keskustassa Mercadonastakin kaikki ruokatarvikkeet saa ihan edullisesti. Kannattaa kokeilla niitä kaikkia ihania tuoreita leipiä ym., joko ihan pasteriasta ostettuina tai noissa marketeissakin myydään kyllä ihan tuoreita. :p Siinä Habaneraksella oli vielä joku isompi ruokakauppa, jonka nimeä en nyt muista, mutta sen muistan, että se oli selvästi kalliimpi kuin Mercadona tai etenkin Carrefour.

Paljon kiitos tiedoista =) Olisin vielä kysellyt, että toimiiko siellä visa electron kaupoissa vai nostitko rahaa pikapankista? Torilla tietysti pitää maksaa rahalla, mutta electron olisi kaupassa kätevä... Vielä jos muutenkin jaksat kertoa kaikesta käytännöstä ym.,niin olisi hienoa =)

Olimme 2006 kesällä Torreviejassa. Mukana oli lapset 1v ja 4v. Kaikki meni tosi loistavasti. Ainoa miinuspuoli oli mielestäni julkisillä liikkumisen vaikeus --> niitä ei siis ollut. Taksiakin oli todella hankala löytää mistään (toisin kuin yleensä etelän kohteissa). Vuokra-auto on siis hyvä ratkaisu.

Lapsiperheelle sopivan rauhallinen paikka =)

Yhteistyössä