Törkeetä rasismia uimahallissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ihan kaikkea enää purematta niele. Näitä syytöksiä tunkee joka tuutista. Rasisti sitä ja rasisti tätä. Ilmiöllä on nimikin - nimittäin Pekka ja susi.:)

Lisäksi voin hyvin ymmärtää jos joku päättää sanoa jotakin tökeröä. Monia ihmisiä harmittaa kun suomalaisia ei aseteta Suomessa ensin, vaikka varmasti suurin osa suomalaisista sitä toivoo. Ulkoa tulleista tulee joskus välillisiä kärsijöitä päättäjien huonojen valintojen vuoksi. Lisäksi osa etnisistä ryhmistä käyttäytyy todella huonosti Suomessa ja valitettavasti osa hyvinkäyttäytyvistä saman ryhmän edustajista saa osumaa, väärin mutta täysin ymmärrettävää.

Kun ulkoa tulleita on niin vähän verrattuna kantaväestöön ja suhteessa he saavat enemmän rahaa esim. järjestöjen kautta, voisivat he yhdistäytyä ja miettiä millä tavoin he saisivat saman ryhmän edustajat ruotuun.:) Ei menisi rahat ihan hukkaan!;)

• Tykkää
Reactions: Ellimaar
En ihan kaikkea enää purematta niele. Näitä syytöksiä tunkee joka tuutista. Rasisti sitä ja rasisti tätä. Ilmiöllä on nimikin - nimittäin Pekka ja susi.

Lisäksi voin hyvin ymmärtää jos joku päättää sanoa jotakin tökeröä. Monia ihmisiä harmittaa kun suomalaisia ei aseteta Suomessa ensin, vaikka varmasti suurin osa suomalaisista sitä toivoo. Ulkoa tulleista tulee joskus välillisiä kärsijöitä päättäjien huonojen valintojen vuoksi. Lisäksi osa etnisistä ryhmistä käyttäytyy todella huonosti Suomessa ja valitettavasti osa hyvinkäyttäytyvistä saman ryhmän edustajista saa osumaa, väärin mutta täysin ymmärrettävää.

Kun ulkoa tulleita on niin vähän verrattuna kantaväestöön ja suhteessa he saavat enemmän rahaa esim. järjestöjen kautta, voisivat he yhdistäytyä ja miettiä millä tavoin he saisivat saman ryhmän edustajat ruotuun. Ei menisi rahat ihan hukkaan!
Kaikki tuo varmasti pitää paikkansa, mutta kyllä suomalaisetkin osaavat olla täysiä junttia.
Suomalaisen tuntee hänen käytöksestään Ka puheestaan. Kuuntelet kolme hänen sanaansa ja kuulet kuinka hän on metri kaupalla muiden ihmisten yläpuolella.

Kaikki tuo varmasti pitää paikkansa, mutta kyllä suomalaisetkin osaavat olla täysiä junttia.
Suomalaisen tuntee hänen käytöksestään Ka puheestaan. Kuuntelet kolme hänen sanaansa ja kuulet kuinka hän on metri kaupalla muiden ihmisten yläpuolella.
Käy Venäjällä ni mieles muuttuu.
Suomalaisethan ovat tunnetusti vaatimatonta kansaa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Sen Musta Barbaari -episodin jälkeen suhtaudun aina varauksella näihin. Mitä Razmyarin vanhemmat muuten tekevät työkseen? Vai ovatko eläkkeellä?

Anteeksi jos olen skeptinen, mutta musta tässä haiskahtaa.,taas jotain mätää Pari varteenotettavaa asiaa mitkä vähän särähti korvaan. Ensinnäkin uutisessa ei mainita mitään mikä helsingin uimahalli. Johtuisko se että Martta Piettarinen ei ole misään vaiheessa maininnut että missä uimahallissa twitterissä. Ei silloinkaan kun Helsingin liikuntajohtaja Tarja Loikkanen kyselee lisätietoja (jotta oisi kohdentaa kyseiseen paikkaan toimenpiteitä) vaan kiertelee ettei keskitytä yksittäistapaukseen vaan työntekijöiden rakenteelliseen ohjastamiseen. Eli ei kerro hälle mitään infoa. Toiseksi tässä on taas ns. kolmannet osapuolet kertomassa ja Nasima Razmyarin kanta tiedetään oli sitten äidilleen todella tapahtunut tai ei näin. Hän kuitenkin on kaikkeen tarttumassa ja ennakkoasenteet suomalaisiin on aina rasisteina. Kuitenkin sattui sopivasti että taas tälläisen julkkiksen sukulaiselle/kaimalle yms. taas tapahtui.

Idiootteja on aina ollut ja toivon todellakin ettei mitään tälläistä solvausta oliskaan tapahtunut ja jos on niin ohjeistettaisiin työntekijöitä poistamaan henkilö tiloista. Mutta mitään suomalaisten arkipäiväisestä rasismista ei tän yksittäistapauksen perusteella voi päätellä.

Mitä Venäjällä tapahtuu?
Suomalaiset ovat vaatimatonta kansaa, usein vain väärässä paikassa.
Ehkä mun kokemukset ovat rajoitettuja, en ole ollut täydaikaisesti suomalaisten seirassa moneen vuoteen
Venäjällä ja Baltian maissa yleisestikin ihmiset ovat ylpeämpiä/ylimielisempiä kuin Suomessa.

Mulle tuntematon noin 40v nainen alkoi haukkumaan mua läskiksi, kun olin 12-vuotiaana uimahallin suihkussa. Syytä en tiedä näin yli vuosikymmen jälkeenpäinkään. Ehkä jätin pyyhkeeni liian lähelle hänen pyyhettään tai vastaavaa. Olin kuulemma niin rasvapallo, että en varmaan pysty edes sukeltamaan. Tämän kuuli samassa tilassa oleva uimavalvoja, eikä sanonut yhtään mitään.

No tuliko lehtijuttuja tapauksesta? Häpeääkö kaikki keski-ikäiset naiset nyt keski-ikäisenä naisena olemistaan? Vaadittiiko tiukempia ohjeita ja linjanvetoja siitä, että milloin tuollaiset keski-ikäiset naiset pitää poistaa poliisin toimesta uimahallilta?

Ihan vain mietin, että miksi nämä asiat aina saa niin täysin eri mittasuhteet, jos kusipäisen häirikön kohteella sattuu olemaan suojaväri? Miksi vasta sitten herätään?

• Tykkää
Reactions: m1es
Mulle tuntematon noin 40v nainen alkoi haukkumaan mua läskiksi, kun olin 12-vuotiaana uimahallin suihkussa. Syytä en tiedä näin yli vuosikymmen jälkeenpäinkään. Ehkä jätin pyyhkeeni liian lähelle hänen pyyhettään tai vastaavaa. Olin kuulemma niin rasvapallo, että en varmaan pysty edes sukeltamaan. Tämän kuuli samassa tilassa oleva uimavalvoja, eikä sanonut yhtään mitään.

No tuliko lehtijuttuja tapauksesta? Häpeääkö kaikki keski-ikäiset naiset nyt keski-ikäisenä naisena olemistaan? Vaadittiiko tiukempia ohjeita ja linjanvetoja siitä, että milloin tuollaiset keski-ikäiset naiset pitää poistaa poliisin toimesta uimahallilta?

Ihan vain mietin, että miksi nämä asiat aina saa niin täysin eri mittasuhteet, jos kusipäisen häirikön kohteella sattuu olemaan suojaväri? Miksi vasta sitten herätään?
Koska tässä(kään) ei ole kyse julkisella paikalla huonosti käyttäytyvästä ihmisestä. Haluttiin vain muistuttaa suomalaisia miten nazzi-rasisteja oikeasti ovat. Ihan ettei pääse unohtumaan.

Voip olla, tapaan venäläisiä vain lomamatkoillani. Täällä Kanadassa ja USA:ssa me kaikki olemme amerikkalaistuneet enemmän tai vähemmän
Mistä tietää että suomalainen asuu Kanadassa tai Yhdysvalloissa? Helppoa! Hän kertoo sen nimittäin aivan taatusti itse, ja etsii vaikka väkisin jonkun aasinsillan jolla sen pääsee tekemään. Ulkosuomalaisilla on todella yleisesti joku käsittämätön, pakottava tarve tuoda asia esiin säännöllisesti, ilmeisesti jotta mahdollisimman moni saa tietää.

• Tykkää
Reactions: Algoma
Mistä tietää että suomalainen asuu Kanadassa tai Yhdysvalloissa? Helppoa! Hän kertoo sen nimittäin aivan taatusti itse, ja etsii vaikka väkisin jonkun aasinsillan jolla sen pääsee tekemään. Ulkosuomalaisilla on todella yleisesti joku käsittämätön, pakottava tarve tuoda asia esiin säännöllisesti, ilmeisesti jotta mahdollisimman moni saa tietää.
Olipahan suomalainen missä tahansa, hän tuo sen ilmi aika äkkiä.
En ple yksin syypää siihen

• Tykkää
Reactions: Lispetti
minä en kyllä sorra tai käyttäydy huonosti ketään kohtaan olkoon ihminen minkämaalainen tai rotuinen tahansa. mutta jo mua kohtaan huonosti käyttäytyy huonosti, niin taatusti annan takaisin. ja en myöpskään ala potemaan mitään myötähäpeää

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä