Törkeän kalliita villapuvut!!!!!! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ai et ihan yhdelle lapselle yksi puku?

Fleece on kans lämmin, jos et ihan Lapissa asu. Tosin valmis puku maksaa ihan yhtä paljon, mut ite ompelemalla voi saada halvemman. Toi et neulois ite villaisen, ei tuu halvemmaksi, langat on tosi kalliita.

Täh?! olenko mä aivan pihalla sitten, minulla suu loksahti auki kun näin kaupassa sen villahaalarin hinnan. olen luullut että ne maksaa 15-20euroa.

Sitäpä juuri, kun lapsia on yksi eikä ole yötyä kuin vähäksi aikaa. Lapsi kasvaa nopeaa eikä ole sisarusta kenelle vaatteita siirtää. kamalaa tuhlausta kun koko ajan hankkia vaatetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mä mietin et kun nyt on tullut uutuutena Ruskovillalle potkarit 80 ja 90 senttisille ja niiden hinta olis 26?, ni oiskohan ne ihan riittävät?

varmasti ovat. tuonikänen joka tuon kokosia viel käyttää, ei tarvi ollakaan viel hirveen pitkii aikoja paukkupakasilla ulkona.
en kyllä muutenkaan ymmärä miksi joka talvi höösätään näistä villavaatteista. koskahan etelä-suomessakaan on viimeks ollu oikeesti kovia pakkasia pitempään tai useesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä mietin et kun nyt on tullut uutuutena Ruskovillalle potkarit 80 ja 90 senttisille ja niiden hinta olis 26?, ni oiskohan ne ihan riittävät?

varmasti ovat. tuonikänen joka tuon kokosia viel käyttää, ei tarvi ollakaan viel hirveen pitkii aikoja paukkupakasilla ulkona.
en kyllä muutenkaan ymmärä miksi joka talvi höösätään näistä villavaatteista. koskahan etelä-suomessakaan on viimeks ollu oikeesti kovia pakkasia pitempään tai useesti.

Niinpä, eipä täällä viime talvenakaan ollu ku pari hassuu kunnon pakkaspäivää. Ekaks mä olin, etten hommaa sellasta ollenkaan. Mulla on jostain peritty fleecehaalari, mut sit ku on muiden touhotuksia kuunnellu noista villahaalareista, ni sit oonkin alkanu miettiä et pitääks oikeesti... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vie:
Mä olisin kanssa ollu ihan pihalla jos en olis huomannut, et 3+1 päivillä on huomenna tarjouksessa Kivat-haalarit 35?... siitäpä sekin sit selvis...

muistatko mitä kokoja löytyy ?

Mulla on toi kuvasto tuossa auki. Elikkäs 80-130cm ja hinta 34,90?.
Mutta jos meinaat hommata ton, ni olepa kärppänä paikalla ku aukee, koska noi lähtee ihan varmasti yhtä käsistä ku oli kuulemma tänään aamusella lähteny Tutan retrobodyt.

Mä olisin kanssa ollu ihan pihalla jos en olis huomannut, et 3+1 päivillä on huomenna tarjouksessa Kivat-haalarit 35?... siitäpä sekin sit selvis...

Mutta jos meinaat hommata ton, ni olepa kärppänä paikalla ku aukee, koska noi lähtee ihan varmasti yhtä käsistä ku oli kuulemma tänään aamusella lähteny Tutan retrobodyt.

paljo noi sit oikeesti maksaa noi v-haalarit ? kävin tänää sokkaril aamul 10 aikoihin ja tuttabodei oli kyl paljon muovilaatikossa ja kattelinkin niit, mut v***u ku olivat rumia.

paljo noi sit oikeesti maksaa noi v-haalarit ? kävin tänää sokkaril aamul 10 aikoihin ja tuttabodei oli kyl paljon muovilaatikossa ja kattelinkin niit, mut v***u ku olivat rumia.

Okei, mä täältä vaan luin, et jotkut oli iltapäivällä näreissään siitä ku ne oli viety jo aamulla kaikki. En sit tiiä... enkä kyl itekään aamupäivällä huomannu siellä käviessä noita bodeja.

Ovh:na tuolla kuvastossa on 49,90?, et sinänsä ihan hyvä ale.

no ite ostin kirppikseltä kahdet villahaalarit kokoa 100cm,toiset olivat 1e ja toiset 50snt eli halvalla päästiin ja tosi hyväkuntoisia pukuja. Joskus käy mäihä :) Kyllä mun mielestä yli 30e on villapuvusta liikaa,eihän sitä käytäkään kauaa ja kohta se on jo pieni...

Jos pienelle (tai miksei isommallekin) ostat, niin älä osta KIVATtia tai mitään muutakaan tavallista villaa. Se kutittaa ja pistelee. Olis pakko laittaa poolopaita alle ja sithän henki kulkeekin kivasti kun on poolo ja haalarinkaulus ja kypärmyssy...

ETSI jostain MERINOvillainen haalari, se on niin sileä, et voi laittaa paljaalle iholle.
Ruskovillat on tietty hyviä, mut ne ne vasta kalliita on.
Mä ostan joka vuosi silakkamarkkinoilta PYRY- merkkiset haalarit. 30-40e

joku kyseenalaisti villan tarpeellisuuden. villaa voi pitää vaik kesällä, se siirtää hienosti kosteuden iholta pois, toisin kuin joku puuvilla. kesällä viileä, talvella lämmin. meidän lapsilla on ruskovillan kerrastot ja toimivat parhaiten kun ovat paljasta ihoa vasten.

esim. tokkman-halpis-ketju-liikkeet myyvät 50% villaa sisältäviä pukuja alle 20 e.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ite en maksaisi ikinä villahaalarista 30.. mielummin etsin aina käytettyjä,tms.. harmi vain että täällä ei niitäkään ole vielä vastaan tullut.

No käytetty se mun ostama oli :xmas: Uutena se olis maksanu kaksinverroin.

Kun ajattelee niin 35? ei ole kovin paha hinta haalarista johon on käytetty 100% villaa. Yksi villakerä maksaa 3,50? 100 grammaa ja käsialasta riippuen 80 cm haalarin valmistamiseen kuluu 500 grammaa villaa. Sen lisäksi päälle tulee työtunnit jolloin itse valmistettuna puvusta ei tulis kovin paljon kaupasta ostettua halvempaa.

Yhteistyössä