toppahanskat

  • Viestiketjun aloittaja iidanäiti
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on sellaiset. Lassie-merkkiset muistaakseni. Aivan kamalat. Kylmä ilma ja lumi menee sieltä tarrojen välistä käsiin asti ja kädet on aivan jäässä. Eikä se peukalo ole yhtään sen helpompi pukea kun se lähtee sieltä peukalonkolosta irti kun yrittää puljata niitä tarroja mahdollisimman tiiviisti kiinni. En suosittele!
 
Kapp ahlissa ainakin olen niitä nähnyt ja olisko H&M:lla kans ollut. Mutta jätin kans itse sellaiset ostamatta kun tuntui lumi ym voisi helposti tulla hanskoista sisälle. Se tarra menee kuitenkin aika pitkälle.

 
Miskan äiskä
Kannattaa kääntää rukkasta nurin päin ranteeseen asti ja sitten pukea päälle ja lopuksi rullata varsi takasin oikein päin. Peukkua kannattaa koittaa laittaa paikoilleen ulkoa päin tunnustelemalla, mutta jos ei onnistu, niin voi se olla siellä muiden sormien kanssa myös. Näin pienillä peukun laittaminen oikealle kohdalle ei paljoa auta, tönkkö mikä tönkkö eikä rukkaset kädessä voi mitään oikein tehdä.
 
Ippunen
Meillä oli sellaiset syksyllä, kun käsineiden pukemisesta ei tahtonut tulla mitään 1-vuotiaalle. Silloin olivat hyvät, mutta heti kun ilmat kylmenivät ja tuli lunta, ostin Rasavil Peukaloinen -rukkaset, joissa on mukavan leveä malli, eli ne on helppo vetää hihan päälle ja peukalo sujahtaa paikoilleen varsin hyvin. Ei tyttö niillä otetta tahdo saada, mikä kiukuttaa, mutta eipä taida pieni käsi millään paksuilla rukkasilla saada.
 
Meillä toppahanskan pukemista sekä pienten sormien lämpimänä pysymistä helpottanut ruskovillan lapaset. Ne on ihanan sileää silkkivillaa joten käsi "liukuu" hanskan sisään eikä vaikeuta lapsen käden käyttöä koska ovat ohuet. (Rasavil-rukkasiin olen ollut myös tyytyväinen, helppo pukea myös ilman em. lapasia)
 
Meillä on käytössä Hans companyn rukkaset joissa on vetoketju varsiosassa ranteeseen saakka. Ovat olleet lämpöiset ja sen paukunkin saa helposti ujutettua omaan koloonsa. Vielä plussana ovat vedenpitävät.
 

Yhteistyössä