Toppahaalari vs.teddyhaalari+villapuku marrasvauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun mietityttänyt tuo, että onko väliä onko vauvalla marraskuussa toppahaalari vai laittaako villapuvun ja paljonpuhutun nallehaalarin?
Siis joo, turhamainen kysymys, mutta kun mielipiteitä on monta erilaista niin tuli vaan mieleen että onko tuolla nyt niin merkitystä, kun kummallakin pysyy pieni lämpimänä :D

Onko se nallehaalari sellainen karvapuku, ohkainen?

Mä en sitä tykännyt ulkoilessa pitää marras- ja jouluvauvoilla. Toppaa pidin ja sielläkin joskus villiksiä alla kun molemmat olleet aika viluisia vauvaoja.

Joku tuulenpitävä kerros tulisi olla. En tiedä millainen on ap:n tarkoittama teddyhaalari, mutta se kuulostaa siltä että tuuli menee läpi. Samoin villahaalarista viheltää tuuli läpi. Toppahaalarissa on yleensä aina se päällimmäinen kerros tuulta ja kosteutta pitävä, joten mä hankkisin ilman muuta toppahaalarin. Ja sit vielä sen lisäksi villahaalarin kovempia pakkasia varten.

laitappas kuvaa siir nallehaalarista :D mut mä en kyl välttämättä toppapukua noin pienelle hankkis...riippuu tietty mis päin suomea asutte...jos lapissa ni sit toppis voiski olla parempi :)

Tuulenpitävyys puuttuu eli joku kerros tuulenpitää kangasta pitäisi lisätä. Toppahaalati on siinä mielessä helppo.

Helpompi kuin tuulenpitävä fleecepuku, villahaalari ja söpöstelyhaalari.
Söpöstelyhaalaria voi käyttää syksyllä ja keväällä tuulettomina päivinä. Talvella vauvan on tärkeä pysyä lämpimänä ja hara sitä pukemista niin paljon rakastaa, ettei helpposukaan ole pahitteeksi. Mukavuudets apuhumattakaan.

Siis se nallehaalari sellainen teddykarvapintainen haalari (omaa kättään kun pitää sen sisällä, on suorastaan hiostavan kuuma, villamainen tiivis pinta). Niitä on toistakin versiota, tuolla marraskuisten odottajien pinossa on kuviakin joillakin :D
Mut just sitä meinasin, kun asutaan niin etelässä että marraskuun lämpötila vielä aika lämmin eikä juurikaan päiväpakkasia, niin eikös se toppis kannattais säästää kylmempiin säihin..riippuen tietty vauvasta, onko lämmin tyyppi kuten edelliset vai viluinen :D

Yhteistyössä