Itse käyttänyt noita muutaman parin. Sen verran voin sanoa, että alkuperäisen Italialaisen Tecnican valmistaman ja "kopion" välillä on melkoinen ero. Kyllä sen kopion halpa hinta juuri konkretisoituu laadussa. Ollut noita halpojakin yksi pari käytössä, nyttemmin jo roskiksessa juuri laadun takia. Halvat ovat kylmät ja kosteat sekä menettävät ryhtinsä todella nopeasti.
Tecnicat ovat kestävät ja hyvin tehdyt. Lisäksi heillä on perin näyttäviä mallejakin
Eivät tosin vedenpitäviä nekään (sivuillahan lukee water resistant - eli vettä hylkivä). Kestävät huomattavasti paremmin kosteutta kun kopionsa, mutta kastuvat kyllä ennemmin tai myöhemmin läpi.
Tecnican eristeet ovat huomattavasti tuhdimmat ja kestävät paremmin kulutusta painumatta kasaan kuin kopioiden. Tuollainen kenkä ei ole hyvän näköinen kun se lainuu ryttyisenä kasaan - niiden kuuluu olla tuollaisten pulleiden näköiset
Eihän nuo kengät varsinaisesti ole kävelyä varten vaan lähinnä seisoskeluun kylmässä. Itse kun olen aika pienikokoinen, niin kävellessä kengät vaan "törmää toisiinsa", ovat sen verran suurikokoiset jalassa. Kyllä kävely on Moon Bootsien kanssa enemmänkin kuin "kuussa kävelyä" juuri niiden tolkuttoman koon takia.
Kuitenkin jos haluaa TODELLA lämpimät kengät, niin saattaisin suositella kyllä muun mallisia talvikenkiä. Yksi hyvä vaihtoehto on paksulla huopavuorella olevat Nokian talvikumisaappaat (niitä myydään ohuellakin vuorella olevia malleja)
http://www.nokianfootwear.fi/outdoor/kaira.php
tai sitten sellaiset Kanadalaismalliset tukkimiehen kengät, kumiterä ja nahkavarsi joissa on paksu huopakenkä sisällä.
Tecnicoita käytetään enemmänkin ulkonäkönsä puolesta kun kumisaapasta. Kuitenkin se häviää lämpimyydessä kunnon talvijalkineelle.