Tilasin just MOON BOOTS saappaat nettikaupasta Italiasta.

"vieras"
Aivan ihanat! Mulla oli penskana tollaset ja voisinpa ostaa nytkin =)
Mulla ei ollu, niinpä korjaan tilanteen nyt. Noi tuli 1970 markkinoille ja joskus 80-luvulla niitä sai Suomesta ja ne oli silloin suosittuja. Vitsit ku oisin lapsena saanu pitää noita, ois ollu lämpimät jalat. Että kyllä sitä ennenki osattiin (kengät vedenpitävät ja -35 asteeseen pitää lämpimänä)
 
"Hop"
Jos joutuu paljon seisoskelemaan talvella ulkona, niin kokeilkaa vanhalta pilkkijältä saatua vinkkiä. Kenkiin huopa pojhalliset joissa on folio pohjassa eristeenä. Estää hyvin kylmää huokumasta maasta jalkapohjaan. Jalat pysyy paljon lämpimämpinä!
 
Moonbootit
Vaimo osti minulle viimevuonna tuommoiset pilkkikengiksi. Ovat erinomaisen laämpimät ja mukavat. Auton ajaminen on hieman hankalaa. Ne ostettiin rabanser verkkokaupasta Italiasta. Aion tilata vielä toisenkin parin.
 
oooh !
Voi jes ! Juuri pari viimepäivää olen miettinyt noita! Mulla oli pienenä tollaset, niissä oli lilaa ja neon keltasta !!! <3 1v pojalleni tahtoisin talveksi nuo. Mutta nyt täytyy varmaan tilata itsellenikin:) hih!
 
"Sanna"
Itse käyttänyt noita muutaman parin. Sen verran voin sanoa, että alkuperäisen Italialaisen Tecnican valmistaman ja "kopion" välillä on melkoinen ero. Kyllä sen kopion halpa hinta juuri konkretisoituu laadussa. Ollut noita halpojakin yksi pari käytössä, nyttemmin jo roskiksessa juuri laadun takia. Halvat ovat kylmät ja kosteat sekä menettävät ryhtinsä todella nopeasti.

Tecnicat ovat kestävät ja hyvin tehdyt. Lisäksi heillä on perin näyttäviä mallejakin :) Eivät tosin vedenpitäviä nekään (sivuillahan lukee water resistant - eli vettä hylkivä). Kestävät huomattavasti paremmin kosteutta kun kopionsa, mutta kastuvat kyllä ennemmin tai myöhemmin läpi.

Tecnican eristeet ovat huomattavasti tuhdimmat ja kestävät paremmin kulutusta painumatta kasaan kuin kopioiden. Tuollainen kenkä ei ole hyvän näköinen kun se lainuu ryttyisenä kasaan - niiden kuuluu olla tuollaisten pulleiden näköiset :)

Eihän nuo kengät varsinaisesti ole kävelyä varten vaan lähinnä seisoskeluun kylmässä. Itse kun olen aika pienikokoinen, niin kävellessä kengät vaan "törmää toisiinsa", ovat sen verran suurikokoiset jalassa. Kyllä kävely on Moon Bootsien kanssa enemmänkin kuin "kuussa kävelyä" juuri niiden tolkuttoman koon takia.

Kuitenkin jos haluaa TODELLA lämpimät kengät, niin saattaisin suositella kyllä muun mallisia talvikenkiä. Yksi hyvä vaihtoehto on paksulla huopavuorella olevat Nokian talvikumisaappaat (niitä myydään ohuellakin vuorella olevia malleja)

http://www.nokianfootwear.fi/outdoor/kaira.php

tai sitten sellaiset Kanadalaismalliset tukkimiehen kengät, kumiterä ja nahkavarsi joissa on paksu huopakenkä sisällä.



Tecnicoita käytetään enemmänkin ulkonäkönsä puolesta kun kumisaapasta. Kuitenkin se häviää lämpimyydessä kunnon talvijalkineelle.
 
[QUOTE="vieras";23361897]Miks ihmees tilata Italiasta?? missä tuskin on ikinä edes lunta? Kanadassa myyvät noita paljon halvemmalla, koska niitä valmistetaan siellä kaikkein eniten[/QUOTE]

oletko nyt ihan tosissasi? italiassa ei lunta?????
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";23361897]Miks ihmees tilata Italiasta??[/QUOTE]
Se (Moon Boots) nyt vain sattuu olemaan Italialaista alkuperää. Alkuperäiset ovat Tecnican tekemät. Sittemmin ovat kyllä tehneet muutkin. Eiköhän Kiinalaiset kopio mitä vaan. Laatu ja rakenne on vain täysin erilaista kun kumpaakin tutkiskelee kädessä - vaikka muuten saattaisikin epäselvässä kuvassa muistuttamaan toisiaan.

missä tuskin on ikinä edes lunta?
Oletkohan nyt ihan tosissasi? :)

[/QUOTE]Kanadassa myyvät noita paljon halvemmalla, koska niitä valmistetaan siellä kaikkein eniten[/QUOTE]
Kanadasta tulevasta tavarasta on tulli, mitä ei Italiasta tule...
 
MoonBootForever<3
Mä ainaskii aijon tilata noi moon bootsit!!!! ne on ihan SAIRAAAN ihanat ja lämpimä ja tuhat kertaa paremmat ku ugit. sitä paitsi jotenkii tuntuu silt et oisiin tyylii ainoo koko meijän pikku kaupungist kel olis noi ja kaikil muil ois noi ugit... :))) aattelin ostaa ihan tost italialaisest kaupast ja sellaset valkoset original. vaik oisin ehk halunnu ne jotka maksaa 269 mut ei ollu mun kokoo... suosittelen minäkin lämpimästi niitä vaik en oo viel ostanukkaa :)) ja tottakai aidot kannattaa!!
 
"nanna84"
Mä oon kattonu noita jo pari talvea sitten, mut en oo saanu tilattuu. Kaatukohan muistaakseni siihen, et sillon piti maksaa luottokortilla, jota mulla ei ollu (ei oo vieläkään) eikä mies antanu sen korttia käyttää. :D Saisinkohan tänä vuonna tommoset? Ois niin ihanat. Ainoo vaan, etten osaa valita mitkä haluaisin. ;)
 
moonbootit
Huutonetissä näyttäis olevan muutamat tecnican orggis moonarit myynnissä.
Tukholmassa niitä oli lähes joka kenkä- ja urheilukaupassa.
Hienot kengät. Mieheni väsyi minun jahkaamiseen värin suhteen ja tilas mulle 6 paria erivärisiä. :)
 

Yhteistyössä