Tonnikala-perunalaatikko, edullinen ruokavinkki

Täällä kun usein peräänkuulutetaan halpoja ruokia niin eilen tein tämmöisen

10 hiukan isompaa perunaa kuoritaan ja viipaloidaan, niistä puolet uunivuoan pohjalle, sitten tölkki valutettua tonnikalaa ja päälle ripotellaan sitruunapippuria ja tilliä. Loput perunat päälle ja taas noita mausteita.
Kaksi munaa ja joku 3dl ruokakerma-maitoseosta ja ripaus suolaa sekaisin ja kaadetaan vuokaan.
Hauduttelin tota uunissa folion alla n 150-170 asteessa varmaan reilun kaks tuntia ja sit ilman sitä folioo vajaassa 200 asteessa vielä puolisen tuntia.

En tiedä onko tähän olemassa virallisempi repepti, mä säveltelin ihan itse tän.

Oli ihan hyvää vaikken olekaan tonnikalan ystävä.
 
Minä olen käyttänyt tällaista reseptiä:

http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/paaruoka_r_/fi_FI/tonnikalaperunat/

ja jos linkki ei toimi, niin ruokamaailman sivun hakukenttään "tonnikalaperunat" ja lehti oli 9/07. Tuossa ohjeessa on käytetty pakastealtaasta valmiita lohkoperunoita, mutta minä olen tehnyt nekin itse, vie tosin vähän enemmän aikaa. Perunoiden ohjeen löytää googlella, kun laittaa hakusanaksi veneperunat tai lohkoperunat. Itse en enää tee minkään ohjeen mukaan, mutta ensimmäisellä kerralla on kätevä katsoa ohjeesta määriä.
 
elde
mä olen tehnyt ylijäämä perunamuusista, eli kun tekee perunamuusia niin tekee reilusti ylimääräistä ja siitä saa seuraavalle päivälle tehty tonnikala vuokaa eli
perunamuusi vuokaan ja sekoita tonnikalaa purkillinen (öljyineen ) joukkoon ja sekoita, voi laittaa hiukan vaikka maitoa ja yhden munan ja sitten vaan uuniin
 
vierailijakokki
Peruna tonnikalavuoka meni uuniin.
Tein Valion ohjeella.

En tiä onko ruokana niin halpa. Nyt tonnikala 2 prk 3e. Euron kermaa. Koskenlaskijajuustoa 1.50e.
Potut oli myös euron.

Tämä satsi menee yhdellä syömisestä.

Kesällä tätä tehtiin lasten leirillä 120 ja kaikille maistui.
 

Yhteistyössä