Tomusokeria kermavaahtoon

jipe
minulle sanoi eräs leipuri kerran, että kermavaahtoon mausteeksi vain tomusokeria! :) no, olen nyt yrittänyt muista.. en tiedä tosin, onko sillä tuon kiinteyden kanssa tekemistä. kiinteää, helposti pursotettavaa vaahtoa saa (ja siistin näköistä) , kun sekoittaa kermaan vähän rahkaa.
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
no kyllähän sen mausta tunnistaa milloin sitä on tarpeeksi. Tomusokeri on tosi makeaa, joten varo-varo-varovasti kannattaa ripsautella.
niin mut ap kysyi siitä tomusokerin kiinteyttävästä vaikutuksesta. et kuin paljon sitä pitäisi laittaa, jotta kerma "kiintetytyisi" ja olisi helpommin pursotettavaa. ei kysynyt minun ymmärtääkseni, kui paljon tomusokeria pitää laittaa, jotta kerma on hyvän makuista.
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Tuliskos sitten napakkaa ja makeaa, jos vatkaisi kerman, lisäisi purkin rahkaa ja tarvittavan makeuden laittaisi sitten tomusokerilla?
puoli purkkia rahkaa yhteen kermapurkkiin riittää. ja mausta sit lopuksi tomusokerilla (tai sokerilla ja vaniljasokerilla)
 
vieras
Minä värjäsin tässä kerran vaaleanpunaisella tomusokerilla kermavaahtoa ja kyllä kippasin sitä siihen ainakin puolipakettia eikä siitä mitenkään liian makeaa tullut. Pakko oli siis kipata, että värjääntyä pinkiksi asti se vaahto.

Vanilljakreemijauhettakin voi lisätä kermavaahtoon tämäköittämään ja tosiaan tuo rahkakin pelittää.
 

Yhteistyössä