Tollo mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kettu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kettu"

Vieras
Mitä tekee mies, kun 2v herää yöllä ja alkaa huutaa sängyssään, selvästi pelästyneenä? Kääntää lapselle selän, eikä lohduta. Lapsen sänky on siis kosketustäisyydellä meidän sängystä, miehen puolella. Pyysin miestä ojentamaan käden lapselle ja juttelin itse hänelle samalla. Lapsi rauhoittui hetkeksi. Huudon alkaessa uudelleen, mies karjahti täyteen ääneen lapselle "VOI VITTU!" :o

Ärähdin miehelle ja huhuilin lapsen kainalooni, hän tuli että vilahti miehen yli ja rauhoittui taas. Hetken perästä paha mieli yllätti vielä kerran ja lapsi hyöri ja potkiskeli. Mies aloitti saman, kunnes poukaisi sängystä helvetin vihaisena, kahmi peittonsa ja lähti "ovet paukkuen" sohvalle. Lapsi tietysti pelästyi ja sain taas rauhoitella. Loppuyö meni sujuvasti eikä huuto kestänyt yhteensä edes 10 minuuttia. Mies on yleensä kuin viilipytty, minua tyynempi, joten ihmetyttää, että mitä helvettiä tuo oli. Yritän miettiä, millä sanoilla otan asian esille illalla, toista kertaa ei noin saa käydä.

typerästihän tuo käyttäyti, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta jos mies normaalisti ei käyttäydy noin, niin ennen "saarnaamista" kannattaisi kysyä, että mikä mättää?

Olikos mies kuinka väsynyt ja mihin aikaa tänää aamulla kello soi?

Mä oon yöäree ja tollanen vois ihan mun suusta päästä vaikka kuinka oon äiti...Aina ei vaan jaksais..

jos on kovin väsyny - stressaantunut yms niin katkeileva yöuni voi olla aika raskasta. meillä mies kans todella rauhallinen mut jotenkin vauvan itku on välillä mahdoton kestää. eikä tuo nappula edes itke usein. miehille tulee helposti paniikki et mitä nyt. ja meil on kans olkkaris sänky valmiina jos joku ei pysty nukkumaan omas sängys. välil siel olen minä, välil mies.

ehkä juu kannattais vain kysyä et mikä on.

Mä olen parina päivänä jo yrittänyt pumpata miehestä mikä mättää, on jotenkin kireän oloinen. Viime viikolla hän oli kolme päivää töissä, ekat päivät isyysloman alkamisen jälkeen. Hän on sikeäuninen, joten lasten yöheräilyt hoidan yleensä minä, eikä hän havahdu kuin murto-osaan niistä. Sänky on miehen puolella nyt, koska jos tulee yhtäaikaa yöhälinää vauvan ja esikoisen suunnalta, minä hoidan vauvan, maitohana kun on minulla.

Esikoinen tapaa olla vaikea nukutettava, iltahuudot ovat ihan vakio. Unille hän kuitenkin menee ihan ihmisten aikoihin, joten mieskin pääsee maate. Eilen lapsi nukahti 9 aikaan, mies meni sänkyyn kaksi tuntia myöhemmin. nukutin lapsen itse, mies vaunutteli vauvan kanssa sen aikaa.

Mulla on menossa yhdensorttinen unikoulu lapselle, jotta nukkumaanmenosta tulisi helpompaa ja siksikin mua risoi viime yö. Lapsen pelottelu ei tee sängystä kivaa paikkaa. Mieskin tietää, että pois saa lähteä, jos kantti pettää, mä hoidan muksut sitten kyllä. Mutta ei sieltä nyt sentään ovenraamit kaulassa tarvitsisi...

Yhteistyössä