Toksoplasma raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milla"

Vieras
Sain tänään mun tokso-testien tulokset, eli oli vasta-aineita jotka viittasi vanhaan infektioon. En vaan ymmärtänyt lainkaan että kuinka vanhaan, tai siis onko mahdollista että olisin sen tämän raskauden aikana sairastanut kuitenkin?
Nyt rv26.
En ole aiemmin tajunnut edes noita pyytää, nyt söin raakaa lihaa vahingossa ja neuvolassa tuli meidän kissa siinä samalla puheeksi (ulkoilee).

Sen tiedän, mutta lähinnä se että kuinka vanha.. Tai siis voidaanko puhua vanhasta infektiosta jos ollut esim 3-4kk sitten?
Vai puhuttaisiinko silloinkin tuoreesta, se minua kiinnostaa

[QUOTE="Milla";29743803]Sen tiedän, mutta lähinnä se että kuinka vanha.. Tai siis voidaanko puhua vanhasta infektiosta jos ollut esim 3-4kk sitten?
Vai puhuttaisiinko silloinkin tuoreesta, se minua kiinnostaa[/QUOTE]

Niin vanha, ettei infektio ole ollut raskausaikana aktiivinen. Kelpaako vastaus?

Lääkäri olisi varmasti sanonut, jos kyseessä on raskaudenaikanen infektio ja määrännyt lisää testejä, mutta hänhän sanoi sitä vanhaksi eikä näe tarvetta uusille testeille. Vai miten tarkasti tuo "vanha tartunta" pitäisi oikein määrittää? Asialla kun ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun infektio ei ole aktivoitunut raskauden aikana.

Ymmärtääkseni kyllä lääkärit osaavat sanoa sen että onko tartunta ollut raskauden aikana (muutama kk -> tuore) vaiko sitten sitäkin aiemmin.
Eli en näe syytä huoleen.

[QUOTE="Milla";29744222]Juurikin sen että miten määritellään vanha infektio, puhutaanko viikoista vai kuukausista.[/QUOTE]

Mutta onhan se selvää ettei se ole tämän raskauden aikainen koska siitä ei ole haittaa raskaudelle ja lääkäri ei määrännyt mitään lisätutkimuksia. Joten sinänsä arvailu siitä kuinka vanha se on on turhaa.